Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?

Vierailija
19.01.2020 |

Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:

1. Kuorsaaminen

2. Väsymys

3. Virtsankarkailu

4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen

5. Libido

6. Ahdistus ja masentuneisuus

Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI

Kommentit (871)

Vierailija
281/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäkivut ja turvotus jaloista hävisi.

Vierailija
282/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kehopositiivisuus??? Voi lihavakin olla terve. Sairasta tuomitsemista teiltä 😡😡😡😤

Kehopositiivisuuttahan tämä ketju on täynnä kun ihmiset pääsevät eroon säryistä ja vaivoista yhdellä näppärällä keinolla eli laihduttamalla. Vai onko siinä jotain positiivista mielestäsi jos lähimmäisesi kärsivät? Varmaan joo, muiden pitää olla sairaita ja lihavia ettei sinulle tule paha mieli kateudesta. Positiivisuutta kerrakseen, hohhoijakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun paino laskee, laskevat verenpaine ja veren rasva- ja sokeriarvot ihan kaikilla. Liikkuminen helpottuu, mieliala paranee jne.

Liikkuminen ja laihduttaminen pitäisi olla pakollista kaikille reilusti ylipainoisille (painoindeksi yli 30). Sote-budjetti pienenisi valtavasti, mutta tästähän ei saa puhuakaan, että läskit eivät loukkaantuisi. Sama koskee alkoholin ja muiden päihteiden väärinkäyttäjiä. Pakkohoitoon vain.

On totta että ihan kaikki ikäluokat pitäisi saada liikkumaan, painosta kuitenkin riippumatta. Koska ihmiset tulkitsisivat tuotakin pakkoa niin väärin, niin paras olisi jos valtio tai kunta ottaisi siitä kopin. Itse ehdottaisin seuraavankaltaista mallia:

- kunnilla velvollisuus tarjota erilaisia kevyitä liikuntamuotoja ilmaiseksi kaikille kansalaisille 3h viikossa. Tämä voisi vaikkapa mahdollistaa kaupungin liikuntapaikkoihin ilmaispassin jota saa käyttää 3h viikossa verran ilmaiseksi. Erilaisia ryhmäliikuntoja lisättäisiin: jumpparyhmiä, tennispeliryhmiä, sauvakävelyryhmiä - ja kaikkiin pääsisi osallistumaan passin kanssa

- passilla "maksettaessa" pitäisi myös varmentaa henkilöllisyys niin ettei laiskimukset antaisi superurheilija-kavereilleen lainaksi passejansa

- jokainen kansalainen joka käyttäisi tarvittavan määrän urheilupassiansa, saisi pienen verohelpotuksen. Helpotuksen saisi myös virallisten yksityisten liikuntapaikkojen palveluja käyttämällä tarvittavan määrän.

En usko että tätä mallia nuijittaisiin helpolla läpi missään, mutta pitkällä tähtäimellä tästä saataisiin luultavasti valtavat säästöt monella alueella! Esimerkiksi vanhukset eivät voi asua kotonansa usein huonon liikuntakyvyn takia, joka johtuu kunnon romahtamisesta; kansalaisten liikkuvuus paranisi ja ylipaino vähenisi; kuntien tarjotessa suuret määrät ilmaisliikuntaa, saataisiin iso määrä kansalaisia liikkumaan ja ylläpitämään yleiskuntoaan!

Passit ym. systeemit ovat vain kalliita. Riittää ihan vaan ilmainen sisäänpääsy. Uimahallit olisi ilmaisia ja sekä lapset, perheet, sinkut ja vanhukset kävisivät paljon enemmän niissä. Ehkä monta kertaa viikossa, kun hinta ei olisi este. Monesti nämä rahastus ja niihin henkilökunnan palkkaaminen on kallista.

Ilkivallasta sitten kauheat sakot ja käyttäjille korvaus. Ehkä jopa osaan voitaisiin ottaa vapaaehtoisia mukaan, jotta kaupunkien maksut pysyisi matalina.

Pystyyhän muutenkin liikkumaan, senkun vaan lähtee kävelylle.

Useimmiten kuitenkin ne, jotka liikuntaa kipeimmin kaipaisivat, ovat haluttomia liikkumaan. Kaikenlaisia tekosyitä ja diagnooseja keksitään, ettei tarvitsisi liikkua. 

Vierailija
284/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lihava, mutta itsetuntoni on niin hyvä, että minun ei tarvitse laihduttaa sitä parantaakseni. 

Niinpä, laihtumisen tarkoitushan ei olekaan itsetunnon kohotus.

Ei niin, tuossa alussa joku vain mainitsi sen. En keksi mitään asiaa, joka olisi paremmin laihana. Kaikki terveysarvotkin ovat todella hyviä, BMI 32.

Vierailija
285/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEI!

KAIKKI VAIVAT EIVÄT : Parane laihduttamalla!

Syöpä, sydän sairaus, diabetes, munuaisen vajaatoiminta!

Reuma, atsma,

Sepelvaltimo tauti!

epilepsia!

ELI NÄITÄ EI VOI :

Parantaa laihduttamalla!

Ovat vakavia sairauksia!

Eikä myöskään alkoholismia sekä päihde ongelmaisen riippuvuutta Ei voi parantaa laihduttamalla!

Me tiedämme sen.

Mutta ketjun aihe ei vieläkään ole, mitä ei voi parantaa laihduttamalla, vaan mitkä vaivat juuri lähinnä SINULTA itseltäsi lähti, jos ylipäätään lähti. Tarkoitus ei ollut miettiä jotain tieteellistä faktaa, vaan ihan vaan jokaisen omakohtaisia kokemuksia.

Kuten vaikka reisien hinkkaus tosiinsa, tissihiki, polvikipu, hankaavat kengät tai vaikka vaikeus saada paita päälle ongelmat, jotka katosivat.

Toiset vaivat siis oikeasti katoavat ja niistä nyt kerrotaan ja rehellisesti sanottuna minusta on kivaa lukea kuinka moni on saanut helpotusta, vaikka mihin juttuihin.

Vierailija
286/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lihava, mutta itsetuntoni on niin hyvä, että minun ei tarvitse laihduttaa sitä parantaakseni. 

Niinpä, laihtumisen tarkoitushan ei olekaan itsetunnon kohotus.

Ei niin, tuossa alussa joku vain mainitsi sen. En keksi mitään asiaa, joka olisi paremmin laihana. Kaikki terveysarvotkin ovat todella hyviä, BMI 32.

Jos jollain on ollut pahoja itsetunto ongelmia ja laihtumalla ne ovat poistuneet, niin kuka te olette selittämään, ettei jollekin niin ole voinut käydä?

Se on saattanut tulla jopa yllätyksenä ihmiselle itselleen, että minäkuva muuttui positiivisempaan.

Älkää oliko niin minäkeskeisiä. Se ettei teidän tarvitse laihtua tai teidän tilanne ei muuttunut laihtuessa kertoo vain teistä. Jollekin on käynyt ehkä tuuri ja häneltä on kadonnut ehkä jopa kymmeniä eri vaivoja ja ongelmia laihtumisen myötä ja se on henkilölle itselleen aina ihana asia. Pienikin vaiva pois päiväjärjestyksestä on kaikista varmaan aika mukavaa lopulta?

Vierailija
287/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikka on hyvä olla eli terveellinen.

Liika laardi kun tekee ihmisen väsyneeksi ja sairaaksi.

Ylipaino on kaikista suurin ihmiskunnan sairaus.

Nyt kansaa tulisi kannustaa laihduttamaan, liian moni on liian paksu nyt. Se on sairasta.

Kyllä näillä ruoan hinnan korotuksilla moni laihtuu, pakosta. Minä tuskin yhtään, kuten en aiemminkaan millään konstilla.

Vierailija
288/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoon ei tarvitse tulla kuin muutama lisäkilo niin virtsanpidätys vaikeutuu. Ongelmaa ei ole kun olen ihannepainossa. Todella hyvä syy olla keräämättä painoa.

Miksei tästä puhuta?

Sitä kusihousujen määrää, joka vaeltaa keskuudessamme... yök. Ja suuri osa pelkästään siksi, että ei saa pidettyä painoaan aisoissa. Uskomatonta.

Vierailija
289/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoon ei tarvitse tulla kuin muutama lisäkilo niin virtsanpidätys vaikeutuu. Ongelmaa ei ole kun olen ihannepainossa. Todella hyvä syy olla keräämättä painoa.

Miksei tästä puhuta?

Siksi, että pissiliruttajamammoille saadaan myytyä Tenaa ja vaippahousuja kovalla katteella.

Vierailija
290/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummetus vaiva. Pöhöttynyt olo,itse säälissä eläminen loppui kun tuli kroppa näkyviin, herkkyys katosi tilalle tuli mahamaisempi ego.

Vierailija
291/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokerikoukku. Jos siitä pääsee eroon koko elämä muuttuu.

Sanoisin että hiilihydraattikoukusta kun pääsee, paino tippuu helpommin. Itse en pääse koskaan, sillä suolisto ei siedä kasviksia. No tuore kurkku menee itkemättä läpi, mikään muu ei. Lihasta en tykkää. Aika vähiin jää ruoka-aineet mitä voin syödä.

Vierailija
292/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei tästä puhuta?

Siksi, että pissiliruttajamammoille saadaan myytyä Tenaa ja vaippahousuja kovalla katteella.

Ei kannata pilkkanauraa toisille jotka tuosta kärsii. Joku kaunis päivä sinulle käy samoin.

Vierailija
293/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli noista polvikivuista mieleen etten kuule enää portaita asunnolle noustessa polvesta sellaista epämääräistä narinaa. Ei ole myöskään outoja nivelkipuja joka puolella kroppaa. Voi olla myös että kilpirauhaslääkitys toimii kunnolla ja siksi vaivat ovat lähteneet. No ihan sama

Vierailija
294/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille Capoeiraa tai Ninjutsua. Varsinkin ninjutsua, siinä saattaa kadota kokonaan.

Vierailija
295/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin 90kg ja nyt painan 60kg.

Kun ekat 8kg lähti, loppui kuorsaus. Häpesin lihomisessani eniten kuorsaamista. En ole ikinä kuorsannut ja yhtäkkiä aloin itse herätä yöllä kovaan ääneen ja oli aika shokki tajuta että se olin minä itse ja minun oma kuorsaus herätti minut. Äänen lisäksi tuli myös jotain hengityskatkoja jotka herätti. Oli hienoa että noin pienen laihdutuksen jälkeen se loppui pysyvästi ja pidän huolta ettei koskaan palaa.

Mulla oli myös nivelkipuja joista syytin kilpirauhasen vajaatoimintaani. Polviin ja lonkkiin sattui hirveästi ja kävely ja liikkuminen oli tosi vaikeaa. Ihan sukkien jalkaan laittaminen tuntui pahalta kun keskellä vartaloa oli niin paksu rasvamöykky ettei päässyt taipumaan kunnolla. Kun laihduin, nämä kivut katosivat 100%.

Ylipäätään mainitsen sen että on ihanaa kun liikkuminen, ihan kehon tavalliset liikkeet on niin kepeitä, ilmavia ja vaivattomia. Liikkuu kuin itsestään. Vs ennen kaikki liike oli kankeaa, vähän samanlaista kuin jos olisi 3 toppahaalaria päällekkäin. Se rasva oli kaiken tekemisen tiellä.

Muita vaivoja ei lihominen tuonut. Mutta näissä oli tarpeeksi. Lihomiseni syy olivat syvästi traumaattiset tapahtumat, yhden vuoden aikana koin sellaisia traumaattisia tapahtumia joita ihminen yleensä kokee vain muutamia koko elämän mitalla ja osa ei koskaan. Nukuin vuoden, jätin kilpirauhaslääkkeeni kokonaan syömättä ja elin kotiin paketissa tilattavalla snäkkiruoalla. Kyllä se lepo ja herkut pelastivat henkeni ja kykenin laihtumaan vasta sitten, kun olin toipunut.

Mun mielestä kenenkään ei kuulu syyllistää ketään painosta, ei edes itseään. Kyllä lihomiselle on yleensä syy eikä se syy ole niin simppeli kuin syöminen vaan siellä taustalla on joku kipu jonka kärjestä ateriointi vie pahimman terän. On täysin okei että auttaa itseään tavalla joka on kussakin tilanteessa mahdollinen. Elämä kuitenkin on aina muutoksessa eikä mikään tilanne, lihavuuskaan ole pysyvä.

Vierailija
296/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokerikoukku. Jos siitä pääsee eroon koko elämä muuttuu.

Sanoisin että hiilihydraattikoukusta kun pääsee, paino tippuu helpommin. Itse en pääse koskaan, sillä suolisto ei siedä kasviksia. No tuore kurkku menee itkemättä läpi, mikään muu ei. Lihasta en tykkää. Aika vähiin jää ruoka-aineet mitä voin syödä.

Suolisto kyllä tottuu kasviksiin.

Vierailija
297/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi.

Vierailija
298/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munan puute.

Vierailija
299/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteeni sattui.

Laihduin.

Käteeni ei enää sattunut.

Tämä johtui liian tiukaksi menneestä rannekellon rannekkeesta.

https://www.vuodenmies.com/kellonvalinta.html

Vierailija
300/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvivaivat, refluksi, kuorsaaminen, oudot nivelvaivat, kaikki varmaan sanottu jo. Pituus jotain 164 paikkeilla, lihavimmillaan painoin 78 kg. Käytin L koon vaatteita. Nyt n. 56 kg, vaatteet kokoa S. En meinaa millään uskoa tätä. Peileissä ja ikkunoissa ihan liian pikkunen nainen ollakseen minä ja ostelen edelleen M koon vaatteita, jotka on sitten liian isoja. Mutta onhan tää ihanaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi