Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?

Vierailija
19.01.2020 |

Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:

1. Kuorsaaminen

2. Väsymys

3. Virtsankarkailu

4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen

5. Libido

6. Ahdistus ja masentuneisuus

Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI

Kommentit (871)

Vierailija
241/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea ketjua, mutta nämä hävisivät minulta, kun siirryin keto-ruokavaliolle ja aloin liikkumaan paljon:

Diabetes (esi)

Jatkuva väsymys

Turvotus

Korkeat tulehdusarvot (syy ei selvinnyt)

Keskivartalolihavuus (luulin olevani omenavatsa rakenteeltani)

Hei, jos satut tätä lukemaan, niin missä arvoissa sinun tulehdusarvot oli? Minulla on ne olleet pitkään koholla.

Vierailija
242/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun paino laskee, laskevat verenpaine ja veren rasva- ja sokeriarvot ihan kaikilla. Liikkuminen helpottuu, mieliala paranee jne.

Liikkuminen ja laihduttaminen pitäisi olla pakollista kaikille reilusti ylipainoisille (painoindeksi yli 30). Sote-budjetti pienenisi valtavasti, mutta tästähän ei saa puhuakaan, että läskit eivät loukkaantuisi. Sama koskee alkoholin ja muiden päihteiden väärinkäyttäjiä. Pakkohoitoon vain.

On totta että ihan kaikki ikäluokat pitäisi saada liikkumaan, painosta kuitenkin riippumatta. Koska ihmiset tulkitsisivat tuotakin pakkoa niin väärin, niin paras olisi jos valtio tai kunta ottaisi siitä kopin. Itse ehdottaisin seuraavankaltaista mallia:

- kunnilla velvollisuus tarjota erilaisia kevyitä liikuntamuotoja ilmaiseksi kaikille kansalaisille 3h viikossa. Tämä voisi vaikkapa mahdollistaa kaupungin liikuntapaikkoihin ilmaispassin jota saa käyttää 3h viikossa verran ilmaiseksi. Erilaisia ryhmäliikuntoja lisättäisiin: jumpparyhmiä, tennispeliryhmiä, sauvakävelyryhmiä - ja kaikkiin pääsisi osallistumaan passin kanssa

- passilla "maksettaessa" pitäisi myös varmentaa henkilöllisyys niin ettei laiskimukset antaisi superurheilija-kavereilleen lainaksi passejansa

- jokainen kansalainen joka käyttäisi tarvittavan määrän urheilupassiansa, saisi pienen verohelpotuksen. Helpotuksen saisi myös virallisten yksityisten liikuntapaikkojen palveluja käyttämällä tarvittavan määrän.

En usko että tätä mallia nuijittaisiin helpolla läpi missään, mutta pitkällä tähtäimellä tästä saataisiin luultavasti valtavat säästöt monella alueella! Esimerkiksi vanhukset eivät voi asua kotonansa usein huonon liikuntakyvyn takia, joka johtuu kunnon romahtamisesta; kansalaisten liikkuvuus paranisi ja ylipaino vähenisi; kuntien tarjotessa suuret määrät ilmaisliikuntaa, saataisiin iso määrä kansalaisia liikkumaan ja ylläpitämään yleiskuntoaan!

Passit ym. systeemit ovat vain kalliita. Riittää ihan vaan ilmainen sisäänpääsy. Uimahallit olisi ilmaisia ja sekä lapset, perheet, sinkut ja vanhukset kävisivät paljon enemmän niissä. Ehkä monta kertaa viikossa, kun hinta ei olisi este. Monesti nämä rahastus ja niihin henkilökunnan palkkaaminen on kallista.

Ilkivallasta sitten kauheat sakot ja käyttäjille korvaus. Ehkä jopa osaan voitaisiin ottaa vapaaehtoisia mukaan, jotta kaupunkien maksut pysyisi matalina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun paino laskee, laskevat verenpaine ja veren rasva- ja sokeriarvot ihan kaikilla. Liikkuminen helpottuu, mieliala paranee jne.

Liikkuminen ja laihduttaminen pitäisi olla pakollista kaikille reilusti ylipainoisille (painoindeksi yli 30). Sote-budjetti pienenisi valtavasti, mutta tästähän ei saa puhuakaan, että läskit eivät loukkaantuisi. Sama koskee alkoholin ja muiden päihteiden väärinkäyttäjiä. Pakkohoitoon vain.

Alkoholiongelmaiset, huumeidenkäyttäjät ja itsetuhoiset ihmiset hakevat epätoivoisesti apua eivätkä saa sitä! Ja sinun ideasi on pakkohoito. Sekin kävisi Suomessa tänä päivänä, koska muuta ei ole.

Tämän äärettömän myönteisen huumepolitiikan jäljiltä niitä käyttäjiä on aina vaan enemmän ja lisää tulee joka päivä. Aloittajien määrä pitää saada laskuun ja siten ehkä joskus niitä hoitopaikkoja voisi olla tarpeeksi.

Vierailija
244/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia vaivannut plantaarifaskiitti, akne, ihon punoitus ja yliherkkyys, päänsärky, varsiluomet, peräaukon kutina, bakteerivaginoosi/hiiva, vatsa- ja suolistovaivat, nivelsäryt ja yleinen raajojen jomotus.

Nämä siis keto/karnivoreruokavaliolla, joka auttoi myös laihtumaan.

Hävisivätkö varsiluomet itsestään vai kävitkö poistattamassa eikä niitä esiintynyt laihdutuksen jälkeen?

Vierailija
245/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla ainakin lirahtelun aiheutti synnytykset ja ongelmaa esiintyy etenkin rankassa urheilussa. Mitat 58/165. Paljonko pitää laihtua että ongelma katoaa?

Vierailija
246/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla ainakin lirahtelun aiheutti synnytykset ja ongelmaa esiintyy etenkin rankassa urheilussa. Mitat 58/165. Paljonko pitää laihtua että ongelma katoaa?

Minä puolestaan huomaan astman paheneminen siitä, että pissaa alkaa lirahdella. Kun astman saa taas tasapainoon, lirahtelu loppuu.

Vierailija
247/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia vaivannut plantaarifaskiitti, akne, ihon punoitus ja yliherkkyys, päänsärky, varsiluomet, peräaukon kutina, bakteerivaginoosi/hiiva, vatsa- ja suolistovaivat, nivelsäryt ja yleinen raajojen jomotus.

Hävisivätkö varsiluomet itsestään vai kävitkö poistattamassa eikä niitä esiintynyt laihdutuksen jälkeen?

Itsestään. Johtuvat insuliinista, eivät ole varsinaisia luomia vaan kasvaimia. Insuliini ruokkii niitä.

Vierailija
248/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kaikkien vaivat (verenpaineet ja insuliinit ja muut) johdu ylipainosta, sitä ei kai tässä ketjussa ole kukaan väittänytkään. Jotkut ovat kuitenkin päässeet näistä vaivoista eroon laihduttamalla ja siitä tämä on kiva ketju lukea. Kiitos!

Vierailija
249/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsestään. Johtuvat insuliinista, eivät ole varsinaisia luomia vaan kasvaimia. Insuliini ruokkii niitä.

Nonni. Mulla sitten varmaan onkin tuo prkeleen kakkos-diabetes, koska olen ihmetellyt nyt jonkin aikaa, että mistä näitä varsiluomia alkoi ilmaantua ja ajattelin vaan, että tätä se vaihtareiden lähestyminen teettää sekä sukuvika, koska äidilläkin kasvaa aina kaulaan luomi jonka lääkäri poistaa..

Vierailija
250/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heltta lähti

Vierailija
251/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nonni. Mulla sitten varmaan onkin tuo prkeleen kakkos-diabetes, koska olen ihmetellyt nyt jonkin aikaa, että mistä näitä varsiluomia alkoi ilmaantua ja ajattelin vaan, että tätä se vaihtareiden lähestyminen teettää sekä sukuvika, koska äidilläkin kasvaa aina kaulaan luomi jonka lääkäri poistaa..

Jos olet ylipainoinen, olet todennäköisesti ainakin esidiabeetikko. Toki laihallakin voi olla insuliinit koholla.

Vierailija
252/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Sain vihdoin ostettua vaatteita jotka eivät olleet ns "telttamaisia" vaan tyköistyviä ja nättejä vaatteita

- Uniapnea parantui enkä tarvitse cpap laitetta enään

- Kuorsaus ja hengenahdistukset loppuivat

- Univaivat loppuivat

- En hikoile enään niin paljoa

- Säryt lakkasivat

-Virtsankarkailut loppuivat

- Kuukautisongelmat hävisivät

- Itsetunto koheni ja uskallan mennä jopa uimaan enkä pelkää tuijotuksia

- Ennen kaupoissa vanhukset ja lapset tuijottivat ja saattoivat tulla kysymään painostani ym. Nyt ei enään katselekaan muhun päin :)

Aloituspainoni kun tämän urakan aloitin oli 150kg ja nyt painan 69kg ja suunta on vieläkin alaspäin vaikka periaatteessa pituuteeni nähden olen painoindeksin mukaan normipainoinen, mutta haluaisin alle 60 kilon päästä.

Vierailija
253/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PItäisikö kouluissa olla enemmän pakollista liikuntaa?

Pakollinen koululiikunta on varmin tapa pilata liikunnan ilo.

Ja siitäkin on nyt aika päästä yli, jos siis vielä kouluvuosien jälkeenkin mietit koululiikuntaa.

Vierailija
254/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin eroon ylimääräisestä 100kg kun erosin ukostani

Kuullostaa, ja vahvasti vaikuttaa siltä, että se olikin se ukko joka hyötyi loppujen lopuksi eniten tässä painonpudotuksessa! Sai pudottettua kuormasta todennäköisesti myös enemmän kuin 100kg ja päästyä eroon valtavasta hukkapainosta!

Vierailija
255/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kehopositiivisuus??? Voi lihavakin olla terve. Sairasta tuomitsemista teiltä 😡😡😡😤

Vierailija
256/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, heh...

Vierailija
257/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten tuo kuorsaaminen on sellainen juttu, jonka vuoksi kävin tutkimuksissa ihan yliopistosairaalassa ja kukaan ei sanonut, että laihduta. En tajunnut olevani liian lihava, olin paisunut jotenkin huomaamatta pikkuhiljaa.

Oma kuorsaaminen loppuu normaalipainon sisällä laihduttamalla, kun pääsen lähelle kahdenkympin indeksiä. En tiedä kumpi vaikuttaa enemmän, painonlasku vai siihen liittyvät elämäntapamuutokset.

Vierailija
258/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kehopositiivisuus??? Voi lihavakin olla terve. Sairasta tuomitsemista teiltä 😡😡😡😤

Ei lihava ole terve. Se on totuus, ei tuomitsemista.

Vierailija
259/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilönvapaus.

Vierailija
260/871 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoon ei tarvitse tulla kuin muutama lisäkilo niin virtsanpidätys vaikeutuu. Ongelmaa ei ole kun olen ihannepainossa. Todella hyvä syy olla keräämättä painoa.

Mitä ihmettä?! Kyllä täytyy olla heikot lantionpohjan lihakset 🤣🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi