Sivut

Kommentit (259)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä vika on eineksissä kuten Via-mikroateriat. Kunhan valitsee näitä missä ei ole lisäaineita eikä e-koodeja.

Lisäaineetonta einestä ei ole.

Lue Vian tuoteselosteesta. Ei ole mitään lisäaineita.

Vierailija

Itse tiedän syöväni terveellistä ruokaa kun olen energinen ja hyväntuulinen ja veriarvoni ovat loistavat ja olen perusterve ja normaalipainoinen.

Syön yksinkertaista kotiruokaa, paljon marjoja ja kotimaisia juureksia ja vihanneksia kesällä. Joka aamu kaurapuuroa, sokerin kanssa. Pari kertaa viikossa pullaa, kakkua jne. Ja kalaa ja nyhtökauraa. Lihaa en syö juuri lainkaan. Monen mielestä ankeaa, kun vielä tupakoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä vika on eineksissä kuten Via-mikroateriat. Kunhan valitsee näitä missä ei ole lisäaineita eikä e-koodeja.

Lisäaineetonta einestä ei ole.

Nykyään suurin osa eineksistä on lisäaineettomia.

Ja vastaavasti kotiruuassa on enemmän lisäaineita, kun käytetään mausteita yms.

Vierailija

Minusta tuntuu, että aika monilla menee tämä terveellinen syöminenkin överiksi (ja osa varmaan kiillottaa sädekehäänsä kirjoittamalla kuiduista, terveellisistä rasvoista ja sokerittomuudesta samalla kun vettä irtokarkkia ja sipsiä yhtäaikaa).

Me ilmeisesti miehemme kanssa syömme terveellisesti, koska olemme terveitä, hoikkia ja hyvinvoivia. Emme vahdi syömisiämme ja herkuttelemme usein, mutta tässä muuta perusjuttumme:

-ruokavalio on kasvispainoitteinen. Paljon kasvisruokia monipuolisesti ja aina kauden kasviksista. Paistoksia, laatikoita, keittoja. Juureksia, lehtivihanneksia, eri värejä ja eri kasvinosia. Kala ja liha ovat meillä enemmän juhlaruokaa kuin arkisapuskaa. Lihasta syömme riistaa ja luomunaudanlihaa, kalasta mieluiten pienikokoisia villikaloja, joskus lohta. Kotimaista lammasta sesongin mukaan. Myös papuja ja linssejä

-ruoka-annokset ovat kohtuullisa. Napostelemme ajoittain paljon, mutta ruoka nautitaan hitaasti, joten kylläisyyden tunne ehtii tulla ennen kuin on mättänyt itsensä ähkyyn. Ruokailu on yhteinen, arvokas ja sosiaalinen tilanne. Kattilaa ei syödä tyhjäksi vain siksi että voidaan, vaan ruokaa säästetään seuraavalle päivälle.

-muut juomat kuin vesi, kahvi ja tee (meillä yleensä vihreä) nautitaan aina ruuan yhteydessä. Juomme melko usein olutta, viiniä ja limuja (pienten limutehtaiden tölkkijuomia tyyliin 1 tölkki puoleksi, ei mitään 1,5l kokista), mutta aina aterian osana, jolloin negatiiviset vaikutukset ovat vähäisempiä. Maitoa ei juoda lainkaan.

- rasvoista voi, kerma, hyvälaatuiset oliivi- ja kookosöljyt

-ruoka tehdään pääasiassa itse, eineksiä syödään joskus harvemmin. Kaikenlaisia epämääräisiä puolivalmisteita vältämme, vaan pyrimme puhtaisiin, prosessoimattomiin raaka-aineisiin ilman lisäaineita. Suosimme luomua ja kotimaista.

-maitotuotteista juustot ja hapanmaitotuotteet käy, maito ei

-hiilareita syömme melko huolettomasti, kokojyväviljaa vältämme muussa paitsi kaurassa ja rukiissa. Leipää on joskus, perunaa, pastaa tai riisiä on useimmilla aterioilla. Riisi yleensä huuhdellaan ja liotetaan (vähentää arsenikkia)

Sokeria käytämme kyllä liikaa, hyvä varoitusmerkki on kun suun limakalvot alkavat tuntua ärtyneiltä, silloin tiedämme taas vähentää. 

Enimmäkseen on rento meininki. Syöminen on paitsi ilo ja nautinto, myös eräänlaista itsehoitoa/lääkintää. Pyrimme tasapainoittelemaan näiden kanhden välillä.

Vierailija

Vihreitä kasviksia. Ei muuta

Vihreää syömällä muuttuu elinvoimaiseksi ja vahvaksi kuin kasvit ja pysyy hoikkana kuin pajunvarsi. Eli pelkkää taikauskoa.

Vierailija

Olen huomannut, että selvästi ylipainoiset juovat lähes aina limsoja ja muuta roskaa. Läskeimmät vetää jättipullon Pepsiä päivässä. Älkää siis juoko limsoja, ainakaan säännöllisesti. Paras terveysvinkki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että aika monilla menee tämä terveellinen syöminenkin överiksi (ja osa varmaan kiillottaa sädekehäänsä kirjoittamalla kuiduista, terveellisistä rasvoista ja sokerittomuudesta samalla kun vettä irtokarkkia ja sipsiä yhtäaikaa).

Me ilmeisesti miehemme kanssa syömme terveellisesti, koska olemme terveitä, hoikkia ja hyvinvoivia. Emme vahdi syömisiämme ja herkuttelemme usein, mutta tässä muuta perusjuttumme:

-ruokavalio on kasvispainoitteinen. Paljon kasvisruokia monipuolisesti ja aina kauden kasviksista. Paistoksia, laatikoita, keittoja. Juureksia, lehtivihanneksia, eri värejä ja eri kasvinosia. Kala ja liha ovat meillä enemmän juhlaruokaa kuin arkisapuskaa. Lihasta syömme riistaa ja luomunaudanlihaa, kalasta mieluiten pienikokoisia villikaloja, joskus lohta. Kotimaista lammasta sesongin mukaan. Myös papuja ja linssejä

-ruoka-annokset ovat kohtuullisa. Napostelemme ajoittain paljon, mutta ruoka nautitaan hitaasti, joten kylläisyyden tunne ehtii tulla ennen kuin on mättänyt itsensä ähkyyn. Ruokailu on yhteinen, arvokas ja sosiaalinen tilanne. Kattilaa ei syödä tyhjäksi vain siksi että voidaan, vaan ruokaa säästetään seuraavalle päivälle.

-muut juomat kuin vesi, kahvi ja tee (meillä yleensä vihreä) nautitaan aina ruuan yhteydessä. Juomme melko usein olutta, viiniä ja limuja (pienten limutehtaiden tölkkijuomia tyyliin 1 tölkki puoleksi, ei mitään 1,5l kokista), mutta aina aterian osana, jolloin negatiiviset vaikutukset ovat vähäisempiä. Maitoa ei juoda lainkaan.

- rasvoista voi, kerma, hyvälaatuiset oliivi- ja kookosöljyt

-ruoka tehdään pääasiassa itse, eineksiä syödään joskus harvemmin. Kaikenlaisia epämääräisiä puolivalmisteita vältämme, vaan pyrimme puhtaisiin, prosessoimattomiin raaka-aineisiin ilman lisäaineita. Suosimme luomua ja kotimaista.

-maitotuotteista juustot ja hapanmaitotuotteet käy, maito ei

-hiilareita syömme melko huolettomasti, kokojyväviljaa vältämme muussa paitsi kaurassa ja rukiissa. Leipää on joskus, perunaa, pastaa tai riisiä on useimmilla aterioilla. Riisi yleensä huuhdellaan ja liotetaan (vähentää arsenikkia)

Sokeria käytämme kyllä liikaa, hyvä varoitusmerkki on kun suun limakalvot alkavat tuntua ärtyneiltä, silloin tiedämme taas vähentää. 

Enimmäkseen on rento meininki. Syöminen on paitsi ilo ja nautinto, myös eräänlaista itsehoitoa/lääkintää. Pyrimme tasapainoittelemaan näiden kanhden välillä.

1 tölkki puoliksi?? Mitä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Suosimme luomua ja kotimaista.

Luomun paremmuudesta ei ole minkäänlaista näyttöä. Myös kotimaisuuden hehkutus on pitkälti myytti. Suomalaiset ovat sairasta kansaa. Teille on myyty kalliilla pelkkiä mielikuvia mutta mitä se haittaa kun olette tuollainen hipster-pariskunta.

Vierailija

Just nyt syön dahlia quornilla. Eli muhennosta punaisista pavuista turkkilaisen jugurtin kera, sieniproteiinikuuutioilla. Hyvää ja terveellistä.

Vierailija

Ketkä "kaikki"?
Mutta vastaus kysymykseen on itselläni: ei perunaa, pastaa, riisiä, viljaa, eineksiä eikä sokeria. Paljon vihanneksia, jonkun verran lihaa, kalaa, kananmunia, juustoa, voita, oliiviöljyä, kermaa, siemeniä ja marjoja. Joskus pala tummaa suklaata tai lasi viiniä. Ja joskus voi päivän tai pari lipsua, jos ei ole mahdollista valita esim vierailujen takia.
Jotkut eivät tykkää, ja haluavat ohjeistaa ja kritisouda, mutta en välitä. Tämä sopii hyvin minulle. Jokainen syököön tavallaan, enkä ota elämäntehtävää jakaakseni ohjeita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Suosimme luomua ja kotimaista.

Luomun paremmuudesta ei ole minkäänlaista näyttöä. Myös kotimaisuuden hehkutus on pitkälti myytti. Suomalaiset ovat sairasta kansaa. Teille on myyty kalliilla pelkkiä mielikuvia mutta mitä se haittaa kun olette tuollainen hipster-pariskunta.

On tutkittu tieteellisesti, mitä määriä tavallinen ruoka sisältää myrkkyjäämiä ja miten paljon luomu. Luomu voittaa ihan kirkkaasti.

Vierailija

Suomalaiset olisivat paaljon terveempiä jos limsoja, energiajuomia ja irtokarkkeja ei käytettäisi näin järjettömiä määriä kuin mitä nykyään tehdään. Jo lapsilla on rasvamaksat ja myöhemmin sitten db2 ja suolistosairaudet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että aika monilla menee tämä terveellinen syöminenkin överiksi (ja osa varmaan kiillottaa sädekehäänsä kirjoittamalla kuiduista, terveellisistä rasvoista ja sokerittomuudesta samalla kun vettä irtokarkkia ja sipsiä yhtäaikaa).

Me ilmeisesti miehemme kanssa syömme terveellisesti, koska olemme terveitä, hoikkia ja hyvinvoivia. Emme vahdi syömisiämme ja herkuttelemme usein, mutta tässä muuta perusjuttumme:

-ruokavalio on kasvispainoitteinen. Paljon kasvisruokia monipuolisesti ja aina kauden kasviksista. Paistoksia, laatikoita, keittoja. Juureksia, lehtivihanneksia, eri värejä ja eri kasvinosia. Kala ja liha ovat meillä enemmän juhlaruokaa kuin arkisapuskaa. Lihasta syömme riistaa ja luomunaudanlihaa, kalasta mieluiten pienikokoisia villikaloja, joskus lohta. Kotimaista lammasta sesongin mukaan. Myös papuja ja linssejä

-ruoka-annokset ovat kohtuullisa. Napostelemme ajoittain paljon, mutta ruoka nautitaan hitaasti, joten kylläisyyden tunne ehtii tulla ennen kuin on mättänyt itsensä ähkyyn. Ruokailu on yhteinen, arvokas ja sosiaalinen tilanne. Kattilaa ei syödä tyhjäksi vain siksi että voidaan, vaan ruokaa säästetään seuraavalle päivälle.

-muut juomat kuin vesi, kahvi ja tee (meillä yleensä vihreä) nautitaan aina ruuan yhteydessä. Juomme melko usein olutta, viiniä ja limuja (pienten limutehtaiden tölkkijuomia tyyliin 1 tölkki puoleksi, ei mitään 1,5l kokista), mutta aina aterian osana, jolloin negatiiviset vaikutukset ovat vähäisempiä. Maitoa ei juoda lainkaan.

- rasvoista voi, kerma, hyvälaatuiset oliivi- ja kookosöljyt

-ruoka tehdään pääasiassa itse, eineksiä syödään joskus harvemmin. Kaikenlaisia epämääräisiä puolivalmisteita vältämme, vaan pyrimme puhtaisiin, prosessoimattomiin raaka-aineisiin ilman lisäaineita. Suosimme luomua ja kotimaista.

-maitotuotteista juustot ja hapanmaitotuotteet käy, maito ei

-hiilareita syömme melko huolettomasti, kokojyväviljaa vältämme muussa paitsi kaurassa ja rukiissa. Leipää on joskus, perunaa, pastaa tai riisiä on useimmilla aterioilla. Riisi yleensä huuhdellaan ja liotetaan (vähentää arsenikkia)

Sokeria käytämme kyllä liikaa, hyvä varoitusmerkki on kun suun limakalvot alkavat tuntua ärtyneiltä, silloin tiedämme taas vähentää. 

Enimmäkseen on rento meininki. Syöminen on paitsi ilo ja nautinto, myös eräänlaista itsehoitoa/lääkintää. Pyrimme tasapainoittelemaan näiden kanhden välillä.

1 tölkki puoliksi?? Mitä

Mitäs outoa tässä on? Laatu ennen määrää, 1 tölkki on lasi molemmille. On kiva juoda vaikka itsetehdyn pitsan kaverina vähän esim. Laitilan limonadia, mutta ei sitä sokerijuomaa tarvitse kaksin käsin kiskoa. Sama makeisten kanssa, on mukavampi syödä jälkiruoaksi muutama laadukas konvehti kuin vetää levyllinen halpaa maitosuklaata. Nautintoon ei tarvita mitään tolkuttomia määriä.

Ei ihme, että lihotte.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä vika on eineksissä kuten Via-mikroateriat. Kunhan valitsee näitä missä ei ole lisäaineita eikä e-koodeja.

Lisäaineetonta einestä ei ole.

Lue Vian tuoteselosteesta. Ei ole mitään lisäaineita.

Einesten ongelma ei ole pelkästään huonot raaka-aineet ja lisäaineet (jos niitä on), vaan myös se, että ne ovat liian steriilejä. Ne on käsitelty niin että hyllyaika pitenee. Ihminen ei saa terveyden kannalta tärkeitä normaaleja bakteereja. Kun kaikki ruoka tulee teollisuuden pusseista ja pakkauksista, suoliston mikrobifloora köyhtyy ja sillä on vaikka mitä haittavaikutuksia terveydelle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Suosimme luomua ja kotimaista.

Luomun paremmuudesta ei ole minkäänlaista näyttöä. Myös kotimaisuuden hehkutus on pitkälti myytti. Suomalaiset ovat sairasta kansaa. Teille on myyty kalliilla pelkkiä mielikuvia mutta mitä se haittaa kun olette tuollainen hipster-pariskunta.

On näyttöjä, mutta riippuu tuotteesta mikä kannattaa ostaa luomuna ja mikä ei. Esim. kananmunat on meillä aina luomua jo ihan siksikin, että maistuvat paremmilta. Myös kilohinta ratkaisee, emme välttämättä osta luomuvaihtoehtoa, jos se on yli tuplasti kalliimpi kuin normivaihtoehto.

Kotimaista suosimme jo siksikin, että viljely olisi Suomessa kannattavaa (eihän se sitä tietenkään ole), minkä lisäksi lähiruoka on hiilijalanjäljeltään usein pienempi. Kuitenkin esim. juustot ovat enimmäkseen ulkomailta, koska Suomessa ei tehdä lempijuustojamme. 

Ei näissä tarvitse niin ehdoton olla, mutta ei ole myöskään iso työ vähän selvitellä mikä on eettisin, laadukkain taikka hinta/laatu-suhteeltaan paras vaihtoehto. 

Esim. kauramaitoa teen itse, koska se tulee niin paljon halvemmaksi kuin kaupan vastaava.

Marjat poimin mielummin itse kuin ostan kaupasta puolalaista jne. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että aika monilla menee tämä terveellinen syöminenkin överiksi (ja osa varmaan kiillottaa sädekehäänsä kirjoittamalla kuiduista, terveellisistä rasvoista ja sokerittomuudesta samalla kun vettä irtokarkkia ja sipsiä yhtäaikaa).

Me ilmeisesti miehemme kanssa syömme terveellisesti, koska olemme terveitä, hoikkia ja hyvinvoivia. Emme vahdi syömisiämme ja herkuttelemme usein, mutta tässä muuta perusjuttumme:

-ruokavalio on kasvispainoitteinen. Paljon kasvisruokia monipuolisesti ja aina kauden kasviksista. Paistoksia, laatikoita, keittoja. Juureksia, lehtivihanneksia, eri värejä ja eri kasvinosia. Kala ja liha ovat meillä enemmän juhlaruokaa kuin arkisapuskaa. Lihasta syömme riistaa ja luomunaudanlihaa, kalasta mieluiten pienikokoisia villikaloja, joskus lohta. Kotimaista lammasta sesongin mukaan. Myös papuja ja linssejä

-ruoka-annokset ovat kohtuullisa. Napostelemme ajoittain paljon, mutta ruoka nautitaan hitaasti, joten kylläisyyden tunne ehtii tulla ennen kuin on mättänyt itsensä ähkyyn. Ruokailu on yhteinen, arvokas ja sosiaalinen tilanne. Kattilaa ei syödä tyhjäksi vain siksi että voidaan, vaan ruokaa säästetään seuraavalle päivälle.

-muut juomat kuin vesi, kahvi ja tee (meillä yleensä vihreä) nautitaan aina ruuan yhteydessä. Juomme melko usein olutta, viiniä ja limuja (pienten limutehtaiden tölkkijuomia tyyliin 1 tölkki puoleksi, ei mitään 1,5l kokista), mutta aina aterian osana, jolloin negatiiviset vaikutukset ovat vähäisempiä. Maitoa ei juoda lainkaan.

- rasvoista voi, kerma, hyvälaatuiset oliivi- ja kookosöljyt

-ruoka tehdään pääasiassa itse, eineksiä syödään joskus harvemmin. Kaikenlaisia epämääräisiä puolivalmisteita vältämme, vaan pyrimme puhtaisiin, prosessoimattomiin raaka-aineisiin ilman lisäaineita. Suosimme luomua ja kotimaista.

-maitotuotteista juustot ja hapanmaitotuotteet käy, maito ei

-hiilareita syömme melko huolettomasti, kokojyväviljaa vältämme muussa paitsi kaurassa ja rukiissa. Leipää on joskus, perunaa, pastaa tai riisiä on useimmilla aterioilla. Riisi yleensä huuhdellaan ja liotetaan (vähentää arsenikkia)

Sokeria käytämme kyllä liikaa, hyvä varoitusmerkki on kun suun limakalvot alkavat tuntua ärtyneiltä, silloin tiedämme taas vähentää. 

Enimmäkseen on rento meininki. Syöminen on paitsi ilo ja nautinto, myös eräänlaista itsehoitoa/lääkintää. Pyrimme tasapainoittelemaan näiden kanhden välillä.

1 tölkki puoliksi?? Mitä

Mitäs outoa tässä on? Laatu ennen määrää, 1 tölkki on lasi molemmille. On kiva juoda vaikka itsetehdyn pitsan kaverina vähän esim. Laitilan limonadia, mutta ei sitä sokerijuomaa tarvitse kaksin käsin kiskoa. Sama makeisten kanssa, on mukavampi syödä jälkiruoaksi muutama laadukas konvehti kuin vetää levyllinen halpaa maitosuklaata. Nautintoon ei tarvita mitään tolkuttomia määriä.

Ei ihme, että lihotte.

Olen eri, mutta onneksi ei ollut yhtään ylimielinen vastaus. Mistäs ihmeestä sinä keksit, että kokonaisen tölkin limua kerralla juovat vetävät Lidlin halvinta limua tai yli kaksi palaa suklaata syövät ostavat jotain Pirkan alesuklaata? Tai että kaikki eri tavalla syövät ihmiset ovat automaattisesti lihavia? Ihmisillä on erilaisia tapoja syödä kohtuudella. Jollekin se sitten tarkoittaa sitä, että vedetään joka välissä desi limua tai pari karkkia. Toisille se tarkoittaa sitä, että kun perusruokavalio ja liikunta on kunnossa, niin silloin tällöin voi nauttia ihan koko rivin sitä suklaata tai vaikka pienen karkkipussin kerralla eikä elämä tai kilot kaadu siihen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat