Mikä on se "terveellinen ruoka" jota kaikki hehkuttavat syövänsä
Kommentit (456)
Esim tänään kukkakaalicurry.
N 400g (tuorepaino) kasviksia, yrttejä, mausteita (terveellisimmät kurkuma, valkosipuli ja tuore inkivääri) per annos.
Epäterveellisintä loraus kookosmaitoa jossa kuitenkin kuituja ja hivenaineita.
Runsaasti kasviksia, lihaa, kalaa, munia, äyriäisiä, oliiviöljyä, jonkin verran maitotuotteita, eli meillä menee raejuustoa, juustoa, maitoa nyt lähinnä kahvin kanssa. Itse en välitä hedelmistä kuin kausittaisesti, mutta niitä on aina tarjolla, samoin marjoja. Kuitupitoista leipää, lisukkeena sitten vielä ruoissa perunaa, bataattia, riisiä, joskus pastaa. Ei mitään kermakastikkeita päivästä toiseen. Joskus käydään ulkona syömässä ja se ei tarkoita mitään Heseä
Runsaasti kasviksia, lihaa, kalaa, munia, äyriäisiä, oliiviöljyä,
jonkin verran maitotuotteita, eli
meillä menee raejuustoa, juustoa, maitoa nyt lähinnä kahvin kanssa.
Erikoiset on kahvit. Yäääk.
Vierailija kirjoitti:
No minä syön paljon vihanneksia ja juureksia, kalaa, riistaa, sieniä, pähkinöitä, siemeniä, hyviä rasvoja sekä marjoja ja hedelmiä.
Sienissä saasteita.
Riistassa samoin.
Yksi vannoo kaurapuuron nimeen, toinen avokadoon. Eiköhän jokainen tunne itse, mikä on hyväksi omalle elimistölle. Minulla se on ruisleipä, jota syön päivittäin useamman viiapleen.
Kaalisoppa. Kananlihaa, kikherneitä, chiliä ja mausteita sekaan.
Uunikala, kaveriksi kukka- ja/tai parsakaalia sekä muita vihanneksia.
Erilaiset kasvisvuoat, hyvin maustetut, kylkeen esim. kanaa tai papuja.
Litran aamupuuro, josta puolet on marjoja, hedelmiä ja esim. pähkinöitä tai raejuustoa.
Ainoastaan kalalle laitan kevyesti suolaa, muut pärjää muilla suolattomilla mausteilla.
Helppoja ruokia, joita kannattaa tehdä kerralla iso annos, että voi herkutella toisen tai jopa neljännekin päivän..
Kasvisvoittoinen, runsaasti kuituja, vähän sokeria, riittävästi hyviä rasvahappoja ja proteiineja, muista välttämättömät aminohapot. Sopiva määrä, ei liikaa eikä liian vähän. Syö, kun on nälkä, ei tavan vuoksi. Ei napostelua. Ei anna ruuan hallita elämäänsä, vaan syö tarpeeseen.
Ja sitten vielä terve ruokasuhde ja lupa herkutella, jos siltä tuntuu :D
Vierailija kirjoitti:
Runsaasti kasviksia, lihaa, kalaa, munia, äyriäisiä, oliiviöljyä,
jonkin verran maitotuotteita, eli
meillä menee raejuustoa, juustoa, maitoa nyt lähinnä kahvin kanssa.
Erikoiset on kahvit. Yäääk.
:D Joo, jätetään ne raejuustot ja juustot siitä kahvista, maito riittää
Vierailija kirjoitti:
Yksi vannoo kaurapuuron nimeen, toinen avokadoon. Eiköhän jokainen tunne itse, mikä on hyväksi omalle elimistölle. Minulla se on ruisleipä, jota syön päivittäin useamman viiapleen.
Mä ajattelen samalla tavalla. Itse rakastan tuoretta ruisleipää mutta en voi sitä syödä, joten käytän tilalla kauraleipää. Me ihmiset ollaan yksilöitä, kaikille ei passaa sama
Vierailija kirjoitti:
Osalle se on rasvakahvi ja pekoni; toisille smoothie ja papupaistos.
Persuille vois tunkea pekonia kurkkuun pulikalla, niin päästäis siitä paskasakista eroon.
Vierailija kirjoitti:
Kasvisvoittoinen, runsaasti kuituja, vähän sokeria, riittävästi hyviä rasvahappoja ja proteiineja, muista välttämättömät aminohapot. Sopiva määrä, ei liikaa eikä liian vähän. Syö, kun on nälkä, ei tavan vuoksi. Ei napostelua. Ei anna ruuan hallita elämäänsä, vaan syö tarpeeseen.
Ja sitten vielä terve ruokasuhde ja lupa herkutella, jos siltä tuntuu :D
Tämä on totta. Itse syön viikolla aika ns. tylsästi, eli menee just kasviksia ja jauheliha/pasta tai riisi/kana-komboja, mutta sitten pe ja la meillä panostetaan ruoanlaittoon aikaa ja rahaakin ja kokkaillaan jotain uusia juttuja. Mulle herkkua on esim. hyvä kala, kasvikset ja siihen valkoviini. Makeaa en syö kuin juhlissa, joten niitä ei meillä kulu.
Tuossa ole mitään järjetöntä. Kaikki mainitsemansa ruoat ovet herkullisia paitsi pakaste vihannekset. Itse köytön mieluiten tuoreita. Syö mitä haluaa kuulostaa peremminkin siltä, että sillon tällön poikkeaa normikäytännöstä ja antaa ns. hetkellisesti vallan roskaruoan himolle jonka saa tyydytettyä syömällä ja sitten palataan taas mihin on tottunut ja hyvän olon tunteeseen terveellisestä ruokavaliosta johtuen.
Yksittäisiä terveellisenä pidettyjä ruoka-aineita, joita syön päivittäin ovat ainakin:
lehtikaali, puolukka, porkkana, tomaatti, banaani, maapähkinävoi.
Aamulla kossupaukku. Energiapitoinen. Lounaaksi kaksi vehnäsämpylää. Välipalaksi E-luokan lisäaineita mikstuurana. Päivällinen on sitten energiajuoma, tikkari ja limsa. Kiireessä en muuta ehdi! Illalla, jos janottaa vielä niin otan muutaman kossupaukun lisää ja ehkä sipsipussin. Lautasmallia en ymmärrä, olen tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ole mitään järjetöntä. Kaikki mainitsemansa ruoat ovet herkullisia paitsi pakaste vihannekset. Itse köytön mieluiten tuoreita. Syö mitä haluaa kuulostaa peremminkin siltä, että sillon tällön poikkeaa normikäytännöstä ja antaa ns. hetkellisesti vallan roskaruoan himolle jonka saa tyydytettyä syömällä ja sitten palataan taas mihin on tottunut ja hyvän olon tunteeseen terveellisestä ruokavaliosta johtuen.
Pakastenvihannekset on ihan hyviä, niissä on hyvin säilynyt vitamiinit, joskus jopa paremmin kuin tuoreissa. Kannattaa perehtyä aiheeseen
Pakastetaan heti sadonkorjuun jälkeen: vihannekset ryöpätään ja pakastetaan tyypillisesti muutaman tunnin sisällä, mikä lukitsee ravintoaineet tehokkaasti.
Vitamiinit säilyvät kylmässä: erityisesti C-vitamiini ja B-vitamiinit pysyvät pakastettuna paremmin kuin jääkaapissa useita päiviä seisseissä tuorevihanneksissa.
Aivan.