Käykö jotkut oikeasti Prismassa pelkästään ruokaostoksilla?
Itselläni ei tulis mieleenkään lähteä jätti suureen automarkettiin vain ruokaa hakemaan. Jos sellaiseen eksyn, etsin jotain tavaraa tai vaatetta, ruokaa tulee sitten mukaan kaupanpäällisinä, jos tulee.
Kommentit (252)
Totta. Ruokaosasto ei ole isompi kuin tavallinen S- tai K-Marketkaan. Ja voit mennä sisälle suoraan sielä ruokaosaston puoleisesta ovesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä Prismassa pitää haahuiolla ympäri kauppaa, jos on ostamassa vain ruokaa? Kaikissa Prismoissa, missä minä olen käynyt, on sisäänkäynti myös siellä ruokaosaston lähellä, joten ei ole pakko mennä muille osastoille. Kassat eivät yleensä ole ruokaosaston kohdalla, mutta ei sinne tarvitse koko kaupan läpi kulkea.
Kannelmäen Prismassa, joka on kai Suomen suurin, maitotölkkiä haet kaukaa peräseinästä ja kävelet "kilometrin".
Ei kävelyssä minulla mitään ongelmaa ole, mutta päivittäisenä ruokaostoskauppana en kyseistä Prismaa näe.
Malmilla on sopusuhtainen ruokaostos-Prisma kuten Triplassakin.
Muista Prismoista en tiedä, ja jos oikein tarkkaan mietin: en haluakaan tietää.
Uteliaisuuttani kysyn, että millainen vaatevalikoima tässä Suomen suurimmassa Prismassa on?
Ainakaan Jyväskylässä Seppälän Prismassa ei ole kovin kaksinen tarjonta.
Enpä ole ostanut sieltä kuin urheiluvaatteita, mutta hyvin löytyy ainakin kokoja XS-M ja kalossi 36-39.
Noi isot marketit on ihan penaalista. Haet maitopurkin = 45 minuuttia vähintään, matkoineen. Ostat 5 päivän ruoat= min. 2,5 tuntia.
Toki jos haluaa askelmittariin lukemia, niin helposti tulee pari kilsaa kun sinkoilee siellä hyllyjen välissä.
Esim. Riihimäen Prisman ruokaosaston on maaliskuussa 2019 uutisoitu kasvavan 1000 neliöllä 5500 neliöön. Esimerkiksi 61x90 metriä on noin 5500 neliötä. Miksi ihmeessä siellä pitäisi sinkoilla kahden kilometrin edestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malmin Prisma on Suomen pienin. Ei todellakaan tarvitse siellä haahuilla tai vaeltaa. Kiva, kun ei ole yli-iso, mutta ahdas se on.
Mikä kaupunki?
Ei saa kirjoitella Malmin Prismasta. Maalaiset suuttuu.
Oon keskikokoisessa S-Marketissa töissä. Siis mua nyt ei muuten kiinnostais hittoakaan missä kukin tahtoo ruokaostoksensa tehdä, mutta ai että välillä kyrsii kun ihmiset tulee 5hengen perheen viikon ruokaostosten kanssa siihen kassalle, johon ne ei yksinkertaisesti mahdu. Usein vielä siihen pahimpaan ruuhka-aikaan. Miksi ei voi käydä isommassa kaupassa, jos ostaa paljon tavaraa? Prismoissa on sentään paljon enemmän työntekijöitä ja kassat isompia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prisma on lähikauppa, joten siellä todellakin tulee ostettua ruokatarpeet. Vaate yms shoppailut sitten hoituu jossain ihan muualla.
Prisma ei ole kenenkään "lähikauppa", nehän on aina jossain pelloilla teollisuusalueilla.
Kuten nyt vaikkapa Pasilassa.
Niin tai Jyväskylässä, mikä tahansa Prisma, on kerrostaloja tai omakotitaloja lähettyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Riihimäen Prisman ruokaosaston on maaliskuussa 2019 uutisoitu kasvavan 1000 neliöllä 5500 neliöön. Esimerkiksi 61x90 metriä on noin 5500 neliötä. Miksi ihmeessä siellä pitäisi sinkoilla kahden kilometrin edestä?
Samallahan siinä tulee hyötyliikuntaa..
Enpä olisi tällaistakaan kysymystä osannut odottaa ='D Onneksi tuli puheeksi :DDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä hankaluutta? Prisma kodistani yhtä kaukana kuin muutkin kaupat (s market, k market, citymarket, lidl) mutta parkkihallin takia auton saa helpommin parkkiin ja lähemmäs ovea. Eikä se ruokaosasto mikään jättisuuri ole kun tietää mihin menee ja mitä hakee. Kymmenessä minuutissa olen takaisin autossa alku- tai loppuviikon ruokien kanssa.
joo ihan varmaan. Kestää 10min kävellä pelkästään Prisman maitohylly alusta loppuun, saati löytää sieltä miljoonan purkin seasta se mitä hakee.
Älä kävele niin hitaasti. Normi kävelyvauhdilla ei mene kuin pieni hetki.
Kun Prisma on matkan varrella, käyn siellä ruokaostoksilla. On edullista, ja oikein hyvä valikoima. Ruokien päivittäin erittäin suuriruokaisia eri ikäisiä poikia ja miehiä. Ostokset ovat isot.
Vierailija kirjoitti:
Jos mahdollista, suosin Tokmannia. Samaa kamaa, kuin Prismassa, vain 20-40 % edullisemmin.
Paitsi että kassalla saa olla tarkkana alennusten kanssa. Sanotaanko että viisi viimeisintä käyntiä, kolme kertaa joutunut kassalta tarkistamaan hinnan kun se ale ei tullutkaan koneelta.
En käy enää kovinkaan usein juuri tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
Oon keskikokoisessa S-Marketissa töissä. Siis mua nyt ei muuten kiinnostais hittoakaan missä kukin tahtoo ruokaostoksensa tehdä, mutta ai että välillä kyrsii kun ihmiset tulee 5hengen perheen viikon ruokaostosten kanssa siihen kassalle, johon ne ei yksinkertaisesti mahdu. Usein vielä siihen pahimpaan ruuhka-aikaan. Miksi ei voi käydä isommassa kaupassa, jos ostaa paljon tavaraa? Prismoissa on sentään paljon enemmän työntekijöitä ja kassat isompia.
Ei sullekaan palkkaa maksettaisi, jos vain "kioskiostokset" saisi lähikaupasta hakea.
Nykyään käyn, kun vihdoinkin Helsingissä on ihan kaupunkialueella Prisma.
En ikänä oo käynyt Prismassa enkä käy.
Vierailija kirjoitti:
Niin no jos on niin vetämätön ettei viitsi kävellä. En ajatellut itse edes 47-vuotiaana olla niin rapakunnossa etten pystyisi kävelemään kaupassa.
Ei se ajattelusta ole kiinni missä kunnossa sillon olet.
Lähimmässä Prismassa se isoin keskikäytävä on leveydeltään kolmikaistaIsen valtatien levyinen ja pituudeltaan jotain puoli kilsaa päästä päähän.
En todellakaan lähde tuommoiseen megamarkettiin ostamaan tonnikalapurkkia ja leipää. Kyllä pitää jotain muuta hankintaa olla mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn tsiigailees sinkkumisuja siellä. Tähän mennessä ei oo tärpännyt.
Muutama pantavan näkönen mimmikin siellä töis. Tosin tuohon lähempänä olevaan s-markettiinki on tullut töihin pantavan näkönen pikkumimmi, sieläkin tulee useammin käytyä.
eikö isi opettanut käteen vetoa ennen kauppaan menoa.
Vierailija kirjoitti:
Herrajumala, mitä muuta sieltä voisi ostaa? No ehkä jotkut pesuaineet.
Vaatteet, harrastusvälineet, kosmetiikan, kirjat ja kengät ostan ihan muualta.
Kirjoja, elektroniikkaa, kenkiä etc etc. Kuka idiootti lähtee sinne ruokaostoksilla pelkästään.😂
Jotenkin nyt Prisma-vihaajilla unohtuu, että myös siellä Prismassa oppii tavaroiden järjestyksen hyllyissä, kun siellä käy. Voi siis kulkea järjestelmällisesti hakemassa haluamansa tavarat, ei tarvi haahuilla eikä etsiä tihrustaa kuin ensimmäisillä kerroilla. Ei se keskiverto-Prisman ruokaosasto nyt niin julmetusti isompi ole kuin S-Market tai K-Supermarketkaan.