Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet ei halua parisuhteeseen koska olen yh

Vierailija
09.01.2020 |

Erosin lasten isästä yli kaksi vuotta sitten. Minulla oli yksi säätö vuosi sitten, olin ihastunut siihen kunnolla. Juttu kesti vain pari kk koska mies ei halunnut mitään vakavaa koska minulla on lapsia. Siitä jäi vähän kammo tutustua kehenkään koska pelkään että kukaan ei halua minua koska mulla on jo lapsia.

Ennen joulua tutustuin kuitenkin kivaan mieheen. Ajattelin rohkaistua ja antaa mennä, kävi miten kävi. Meillä oli kivaa ja nähtiin paljon. Mies oli selvästi kiinnostunut. Laittoi kokoajan viestiä ja soitteli, käytiin kahvilla ym. Aina piti sylissä ja pussaili ja silitteli. Viimeviikolla mies tuli käymään ja lapset oli kotona. Sen jälkeen ei ole paljoa viestiä laitellut ja jos laittaa niin tylsiä perus snäppejä mitä laittaa varmaan kaikille. Minun snäppeihin vastaa tylsästi. Ei ole soitellut. Ei kiinnosta edes kysyä mikä tuli koska tiedän että lapset. Ollaan alle 25v joten ymmärrän, kukapa haluaisi tällaisen nuoren äidin. Paitsi jotkut 40vuotiaat miehet. Minä en halua sellaista.
Usko loppuu kokonaan ja ahdistus kasvaa että olen aina sitten yksin. Tykkään kyllä olla yksinkin, saa olla vapaasti ja tehdä mitä haluaa. Mutta usein kaipaan myös seuraa ja kosketusta ja parisuhde "höpöilyä".

Onko täällä nuoria yh äitejä jotka ovat löytäneet itselleen seuraa vai tyydynkö vain olemaan yksin niin kauan että olen jo vanha että joku huolii. Alkaa masentamaan ja mikään ei kiinnosta. Ei kiinnosta edes herätä aamuisin. Ei olisi pitänyt "antaa mennä" koska nyt kestää taas toipua tästä.

Kommentit (286)

Vierailija
141/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vedättänyt miehiä kertomatta heille lapsistaan, niin ei ole mikään ihme, kun tollanen "pikkuseikka" paljastuu, että miehet lähtee vetämään.

Vierailija
142/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rakastuisin yh-äitiin lapset eivät haittaisi, muutoin tällainen nainen on vain seksiseuraa

Ei ne siinä rakkauden alkuhuumassa haittaakkaan välttämättä, mutta kyllä se totuus iskee päin kasvoja jossain vaiheessa.

Mikä totuus? Ettei olekaan aina kivaa? Että lapsista pitää huolehtia ja niihin menee rahaa? Aikuinen fiksu  mies tai nainen ei näitä asioita pelkää vaan ymmärtää sen että lapsen kanssa voi myös muodostaa tärkeän ihmissuhteen vaikka lapsi ei oma olisikaan, ja tärkeässä ihmissuhteessa on aina hyviä ja huonoja puolia. Tätä eivät nuoret miehet ehkä niin helposti ymmärrä kuin vanhemmat joilla on jo elämänkokemusta ja -ymmärrystä. 

Kannattaa myös muistaa, että jos lapsen biovanhemman  kanssa tuleekin ero, myös lapsi katoaa elämästäsi , mahdollisesti lopullisesti. 

Mulla on käynyt näin ja se ero on sit tuntunut moninkertaisesti raskaammalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, kun minulla on ihan päinvastainen kokemus. Aloin 1,5 vuotta sitten etsimään itselleni uutta parisuhdetta. Minulla on kaksi kouluikäistä lasta ja olen totaali-yh eli ei ole juuri lainkaan lapsivapaata aikaa. Ensimmäinen mies olisi halunnut perustaa perheen, sillä hänellä ei ollut vielä lapsia. Minä taas en enää tässä vaiheessa halua enempää lapsia, enkä varmaan niitä enää saisikaan. Lopetin tapailumme puolen vuoden jälkeen, koska kumpikin halusi eri asioita tulevaisuudelta. Vähän harmitti, sillä olin ehtinyt ihastua miehee kovin. 

Toisen miehen kanssa suhde lähti hienosti käyntiin. Meillä on yhteiset tulevaisuudentoiveet ja -suunnitelmat. Vuosi ollaan oltu yhdessä, ollaan tosi rakastuneita ja onnellisia siitä, että löysimme toisemme. Miestä ei ole millään tavalla häirinnyt se, että olen yh. Eikä minuakaan ole häirinnyt se, että mies asuu lapsensa kansa yli puolet ajasta.

Molemmat miehet olivat Tinderissä.

Hienoa kuulla onnistumisia, mutta omaan korvaani kalskahtaa kyllä hieman nopealta toiminnalta: olla todella ihastunut toiseen puoli vuotta, ja heti perään toinen mies ja nyt ollaan vuosi tosi rakastuneita. Ja molempien kohdalla siis taustalla ”etsinyt parisuhdetta”.

Jotenkin ehkä laskelmoivan oloista. Ja tunnepuolelta ailahtelevaa.

Vierailija
144/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko lapsi ruskettuneempaa mallia ?

Se on jännä kun jos miehet ei saa suomalaista naista niin miehet uhoavat hakevansa ja osa hakeekin naisen kehitysmaasta ja polleana kehuvat ettå tekee lapsia naisensa kanssa ja niissä lapsissahan sitten näkyy kuuhun asti se kehitysmaan ulkonäkö mutta mahtavaa kun mies on päässyt lisääntymään lisää suomalaisia kyllä on kova jätkä!

Sitten jos suomalaisella naisella on eri värisiä lapsia niin se on miehille kuin rutto ja yleensä ne lasten isät ei kuitenkaan ole kehitysmaista.

Juu Somalia, Gambia, Irak jne. Nehän ei mitkään ole mitään kehitysmaita vaan jokainen noista maista on maailman kehityksen kärjessä niin taloudellisesti, kultuurillisesti kuin henksestikin. Salli minun nauraa. Kyllä se on pieni osuus noista suomalaisista erivärisistä lapsista joiden isät ovat esim. Amerikkalaisia koripalloilijoita tai Brittiläisiä tutkijoita.

Noista suomalaisten miesten hankkimista lapsista jonkun Aasialaisen naisen kanssa olen kyllä kanssasi täysin samoilla linjoilla. Peräkammarin pojat jotka eivät kykene muodostamaan suhdetta itsenäisen suomalaisen naisen kanssa hakevat mukamas todellista rakkautta jostain Aasiasta. Siinä sitä sitten kaksi täysin kielitaidotonta ihmistä yrittää selviytyä keskenään. Yleensä vielä tuo suomalainen peräkammatin poika menettää kymmeniätuhansia Euroja siihen kun uusiovaimo lähettää rahaa sukulaisilleen Thaimaahan, Kiinaan, Filippiineille tai mistä se vaimo nyt sitten on haetukaan.

Vierailija
145/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että oot kuumaa kamaa siinä 30-35v kun lapsesi on ovat jo isompia ja moni sen ikäinen sinkkuuntunut nainen (kuten minä nyt) rimpuilee vielä pikkulapsi arjessa, mitä miehet ei tosiaan välttämättä halua.

Nauti nyt lapsista äläkä ota deittailua vakavasti. Tulee jos on tullakseen ja muutaman vuoden päästä pystyt panostamaan siihen ihan eri tavalla 😊

Wau tuolla asenteella mitä nyt kirjoitat veikkaan että kauaa ei sinun tarvitse yksin rimpuilla pikkulapsiarjessa. Täyspäisille suomalaisille naisille on aina vientiä oli niillä niitä pikku- tai vähän isompialapsia tai ei👍

Vierailija
146/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rakastuisin yh-äitiin lapset eivät haittaisi, muutoin tällainen nainen on vain seksiseuraa

Minulle yh:na sopisi nimenomaan seksiseura hyvin. Sellaisen järjestäminen on vain aikataulullisesti vaikeaa.

Kyllä pelkälle seksille aina aikaa löytyy. Jos oikasti panettaa ihan hirveästi niin jostain löytyy tunniksi tai kahdeksi lapselle hoitopaikka. Nauti ihmeessä jos kerran seksi kiinnostaa😃 Se on kuitenkin ihmisen nautinnoista yksi suuremmista ja sitä paitsi yksi harvoista mukavista asioista joita lääkärit eivät vielä ole kieltäneet epäterveellisenä harrastuksena.

Vierailija
147/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esikoispoikani on nyt 24-vuotias, ja olisi todella vaikea kuvitella häntä vakiintumassa parisuhteeseen naisen kanssa, jolla on jo lapsia - kun ei se vakiintuminen näytä muutenkaan kiinnostavan. Ja eipä nämä uusperhekuviot ole kenellekään sieltä helpoimmasta päästä.

Toivon, että löydät uuden kumppanin, ja että kaikki menee hyvin.

Tämä olikin kiinnostava näkökulma jota en tullut edes ajatelleeksi. Mitä sinä ajattelisit poikasi äitinä JOS hän alkaisikin seurustelemaan naisen kanssa jolla on lapsia?

Itsellä lapset pieniä vielä mutta voisin kuvitella ettei minua haittaisi. Rakastan itse lapsia niin paljon että olisin varmaan vain iloinen. 😂

Ap

Itse aloin seurustelemaan 26 vuotiaana yh-äidin kanssa, jolla oli pieni lapsi. Itse en koskaan kokenut asiaa missään mielessä ongelmalliseksi. Ehkä asiaa helpotti se, ettei lapsen isä ollut millään tavalla kuvioissa mukana, jolloin ei päässyt syntymään mitään ylimääräisiä draamoja, joista olen joskus kuullut. Kun kerroin omalle äidilleni seurustelevani yh-naisen kanssa, hän suhtautui asiaan pelkästään positiivisesti. Itse en koskaan ajatellut, että naisen yh-tilanne olisi jotenkin merkityksellinen. Kun ihastuin naiseen, olin tietoinen, että samassa paketissa tulee myös pieni lapsi. Olisin ihastunut naiseen joka tapauksessa, oli lasta tai ei.

Nyt 20 vuotta myöhemmin voin sanoa, etten ole katunut valintaani kertaakaan. Olemme edelleen onnellisesti naimisissa, meillä on kolme yhteistä lasta, joista vanhin on hän, joka tuli aikanaan samassa paketissa vaimoni kanssa. Aikanaan kävimme läpi adoptioprosessin, jolloin minusta tuli myös vaimoni lapsen isä ihan virallisestikin. Ehkä asiaa lapsen suunnalta helpotti myös se, että hän ei muista aikaa, jolloin en ollut kuvioissa. Emme ole lapselta pimittäneet sitä, etten ole hänen biologinen isänsä, mutta kyllä hän minua tästä huolimatta minua isäksi kutsuu.

Eli ei kaikki sentään yh-naisia pelkää tai pidä yh-statusta mitenkään merkitsevänä. Varmaan asiaan vaikuttaa myös se, minkälaisena rikkautena tai peikkona pidät itse omaa yh-statusta.

M45

Vierailija
148/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ollaan alle 25v joten ymmärrän, kukapa haluaisi tällaisen nuoren äidin. Paitsi jotkut 40vuotiaat miehet. Minä en halua sellaista."

Kuten kirjoitin jo aloituksessa. Ymmärrän siis että juuri kukaan ei halua tällaista. Nykyään muutenkaan moni ei halua lapsia ollenkaan. En voinut ennustaa meidän eroa ennen lapsia, ne oli harkittu teko ei mitään vahinkoja. Asiat vaan muuttuu ja nykyään ei myös tarvitse jäädä paskaan suhteeseen. Mies muuttui toisen lapsen raskaus aikana niin paljon. Ei häntä kotona näkynyt juurikaan. Ajattelin että parempi olla yksin kun miehen kanssa jolta ei saa kun pahan mielen.

Ja miksi väitän että 40vuotias haluaisi näin nuoren? Koska tiedän montakin jotka on luvannut talot ja autot tyyliin että lähtisin edes treffeille. Kehuskelee vaan rahalla ja luulee että minut saa ostamalla. Ei kiinnosta.

Mutta pointti oli tässä että onko edes olemassa nuoria yh äitejä jolla olisi uusi mies/nainen? Onko minulla toivoa? 😅

Ainahan toivoa on, mutta rimaa et kovin korkealle enää voi nostaa...

Juu ap on pelannut korttina aika huonosti ja lisäksi on kranttu joten ainakin seuraavat 10 vuotta tuo nirppanokka saa/joutuu olemaan yksin. Satunnaista seksiseuraa lukuun ottamatta.

Vierailija
149/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh kelpaa toiselle yh:lle.

Paremminkin saattaa kelvata. Tiedän muutaman jotka tyrmäävät yh- isät täysin, vaikka itsellään on lapsi tai kaksi lasta. Mikä siinä on, ettei miehen lasta voi hyväksyä?

Mutta minun lapset pitää hyväksyä ehdoitta ?

Minä olen hyvin varauksella, koska pidän vain harvoin toisten lapsista. Minä itse olen nähnyt todella paljon vaivaa sen eteen että lapseni ovat fiksuja, hyvinkäyttäyviä ja itsenäisiä. He kunnioittavat muita ja itseään. Omaavat normaalit iänmukaiset käytöstavat ja osaavat ratkaista ongelmat keskustelemalla eivätkä pura niitä riehumalla yms. Harrastaavat mieleisiään asioita ja heillä on paljon ystäviä. Koulussa menee hyvin, sen enempää siihen panostamatta. Meillä kaikki ovat samanarvoisia. Tähän joku uusperheviritelmä? Olen mieluummin se paljon parjattu yh.

Niinpä. Sitten onkin parasta pysyä siinä, eikä kuvitella uusioperhettä niin kauan kunnes omat lapset ovat itsenäisiä ja aikuisia. Ei siinä ole ongelmaa.

Ihan samanlailla joutuu uusi puoliso tutustumaan lapsiin oli ne sitten 2v tai 20v

Eikä siinä ole silloin mitään ongelmaa kun hyväksyy koko paketin. Äiti/isä on vanhempi lapselleen kaiken ikäisenä.

Vierailija
150/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Minun tuttavapiirissäni yh-äideillä on aina käynyt paras flaksi ja he ovat aina parisuhteessa. Todella moni mies (jolla usein itselläänkin lapsia) haluaa naisen jolla on tarjota perhe.

Mahtaisikoha tuo johtua siitä että yleensä nainen jolla on lapsi/ lapsia on jo aikuistunut tai ainakin järkevöitynyt niin että miehet (varsinkin ne joilla myös on omia lapsia) luottavat siihen että tuollaisen naisen kanssa jo uskaltaa muodostaa kestävän parisuhteen. Lisäksi yleensä yh äidit tietävät keinon millä miehen saa pidettyä luonaan. Eli seksi seksi seksi, se se on pariskunnan koossa pitävä liima. Nimimerkillä kokemusta on.

Vierailija
151/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni alle 25-vuotias mies ei halua vielä omiakaan lapsia, ei ihme ettei pikkulapsiarki ja mahdolliset uusperhekiemurat toisen lasten kanssakaan kiinnosta.

Vierailija
152/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ei ymmärrä ajatella näitä asioita ennen kuin teette niitä lapsia hetken mielijohteesta? Tosin tuostahan se sinkkuäitiys juuri kielii miehillekkin, että ette osaa ajatella asioita pitkällä tähtäimellä vaan olette impulsiivisia. Plus siihen lisäksi vielä se, että se lapsi tai lapset muistuttaa jatkuvasti teidän existänne. Ja se mies ei tule ikinä olemaan teidän ykkösprioriteetti, mitä te todennäköisesti olisitte tälle miehelle. Eli aika surulliset lähtökohdathan tuossa on.

Välttämättä ei ole kyse mistään hetken mielijohteesta. Moni nainen on jo steriili jo vähän vanhempana eli lapset on pakko hankkia nuorena, jos niitä haluaa. Totaaliyhoita on muuten aika vähän. Jos lapsella on biologinen isä ja yhteishuoltajuus, niin nainen ei ole yksinhuoltaja. Miehen ei kuulu heittäytyä lapsen tasolle. Miehessä on jotain vikaa, jos hän haluaa kilpailla lapsen kanssa huomiosta ja kokee tärkeäksi olla huomion keskipiste.

Vierailija
153/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on jo lapset hankittuna, joten et tarvitse parisuhdetta enää perheen perustamiseen. Miehistä sulle sopii siis ne, jotka ovat lapsettomia eivätkä koskaan haluakaan omia lapsia, sekä ne, joilla on jo itsellään lapsia eivätkä halua enempää lapsia. Toki voit löytää lapsettoman, joka haluaa joskus oman perheen, mutta varaudu siihen, että tällainen mies sitten lähtee elämästäsi ja etsii naisen, jonka kanssa perustaa oman perheen. 

Todennäköisesti parhaiten löytyisi mies, jolle oikein hyvin sopii eri talouksissa asuminen. Lapsillasi on jo isä, joten et tarvitse uutta miestä lapsillesi isäksikään. Tapailisit tätä miestä silloin, kun lapsesi ovat isällään tai jossain muualla hoidossa. Mies voisi myös tulla luoksesi käymään silloin, kun lapset ovat menneet yöunilleen. Saisit silloinkin kaipaamaasi koskettelua sekä höpöilyä ja voisihan mies joskus jäädä yöksikin. Myöhemmin voisitte tehdä joskus jotain nelistäänkin, mennä vaikka huvipuistoon tms. Lapsesi kasvavat koko ajan ja jossain vaiheessa he voivat olla kaksistaan kotona, jos sinä käyt miehen kanssa jossain parin tunnin jutussa. Ei tietenkään vielä myöhään illalla tai öisin, mutta aikaisemmin. Kouluikäinen lapsi, joka ei ole enää oikeutettu iltapäivähoitopaikkaan, on jokatapauksessa aina muutaman tunnin yksin ennenkuin vanhempi tulee töistä. Sen ikäinen lapsi pärjää siis viikonloppunakin päivällä muutaman tunnin ilman aikuista. 

Ikäisesi miehet ovat nykyaikaisia ja hyvinvoivia. He eivät tarvitse äitiä tai vaimoa saadakseen ruokaa ja puhtaita vaatteita, vaihtaakseen sänkyynsä lakanat, viedäkseen roskat ulos tai imuroidakseen villakoirat pois sängyn alta. He ovat jo oppineet selviämään arkisista asioista ihan itsekin. Moni ikäisesi mies pitää huolta kunnostaan ja osaa myös syödä terveellisesti. Ikäisillesi miehille yhdessä asuminen on tärkeää oikeastaan vain silloin, jos aiotaan hankkia lapsia yhdessä tai jos halutaan asua sellaisessa asunnossa, johon miehen omat tulot eivät yksistään riitä. 

Vierailija
154/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia hankkinut nainen on yhteiskunnan alinta roskaa ihmisten silmissä, ja sitten vielä ihmetellään miksi syntyvyys laskee.

Vierailija
155/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ei ymmärrä ajatella näitä asioita ennen kuin teette niitä lapsia hetken mielijohteesta? Tosin tuostahan se sinkkuäitiys juuri kielii miehillekkin, että ette osaa ajatella asioita pitkällä tähtäimellä vaan olette impulsiivisia. Plus siihen lisäksi vielä se, että se lapsi tai lapset muistuttaa jatkuvasti teidän existänne. Ja se mies ei tule ikinä olemaan teidän ykkösprioriteetti, mitä te todennäköisesti olisitte tälle miehelle. Eli aika surulliset lähtökohdathan tuossa on.

No kun se on se oma lapsi niin ihana, ettei siihen voi olla rakastumatta, vaikkei olisi isäkään.

Vierailija
156/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh tarkoittaa varmaan 90% varmuudella yhteishuoltajaa, harvemmin yksinhuoltajaa. Ihan vaan muistutukseksi.

Joten yhtä suurella varmuudella uusi kumppani joutuu jonkinlaisiin tekemisiin toisen yhteishuoltajan/vanhemman kanssa.

Vierailija
157/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tehdään hätäisesti hyvin nuorena ja sitten isä jätetään ykskaks lapsista piittaamatta, jonka jälkeen epämääräistä seurusteluelämää, tunne-elämä selvästi pinnallista ja jokainen uusi tuttavuus on heti elämän suurin rakkaus, joskin nämäkin voidaan käden käänteessä unohtaa...

Näissä olosuhteissa ne yhteiskunnan ja toisten ihmisten kannalta vaarallisimmat ja tunnekylmimmät ihmiset kasvaa ja viettää lapsuutensa.

Huostaanoton paikka?

Vierailija
158/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään 26v naisena huolisi miestä, joka on yh. Etsi yh-mies, silloin olette samassa tilanteessa.

Vierailija
159/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity miehiin joilla myös lapsi(a).

Vierailija
160/286 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskity miehiin joilla myös lapsi(a).

En halua miestä jolla on omia lapsia.