Mies haluaa, että menen huomenna hoitamaan lapsiani, jotka asuvat pysyvästi isällään
Mutta ei sopinut mitään kellonaikaa. Vain että tulet sitten kuin tulet. Minusta hän antaa lapsille aika turvattoman kuvan asiasta. Mutta koska menen sinne vastenmielisesti, en ala itse tyrkyttää mitään tiettyä kellonaikaa. Menen sitten kun jaksan, mietin vain, että aikamoinen isä, kun ei edes koita sopia minkäänlaista aikaa. Minullehan on ihan ok mennä milloin sattuu, koska mitään aikaa lapsille ei ole ilmoitettu.
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on ongelma nyt, kellonajan sopiminen? Jos toinen jo sanoi että tule kun sopii, mutta haluat kertoa lapsille ajan, niin laita viesti että ”tuun sitten huomenna kymmenen maissa” - eikös se sillä ratkeaisi?
Ei, vaan miehen pitäisi osoittaa vähän enemmän tarvetta sille, että saa mennä jonnekin jos mä tulen sinne. Eli olla halukas ja innostunut saamaan asiat sovittua ja kellonajan, kysyä ja pyytää. Tyhmähän sinne turhaan menee.
ApOnko mies yleensä aina paikalla kun käyt, ja nyt on erilainen tilanne kun miehellä on menoa ja olet siellä yksin lasten kanssa?
Joo, en mä sinne miehen takia mene silloin vaan lasten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies sanoi että tule kun sopii, niin silloinhan on pallo sinulla kertoa milloin sopii. Itse usein tapaamista sovittaessa laitan ystävälleni viestin että tule kun sopii, ja hän sitten ilmoittelee milloin on tulossa. Ei tuosta voi loukkaantua.
Se onkin eri asia, koska haluatte nähdä. Mä taas en haluaisi tuhlata sekuntiakaan miehen avuksi. Saa pyytää aika nätisti, että viitsin.
Ap
Ehkä kannattaa ajatella, että et auta miestä, vaan menet tapaamaan lapsia? Kyllähän noin isot lapset voi olla jo keskenäänkin - hoitoapu ei ole välttämätöntä, mutta sinulla on huomenna mahdollisuus käydä rauhassa tapaamassa lapsia silloin kun itsellesi sopii.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te joskus aikaisemmilla kerroilla sopineet kellonajoista? Oletteko päässeet helposti yhteisymmärrykseen siitä, millkä on kellonaika sopii molemmille? Oletko todella mennyt siihen kellonaikaan, minkä sovitte?
Ei olla sovittu niistä koskaan mitenkään sopimalla. Siis niin, että näkisin, että on miehelle tärkeää, ja haluaa sopia sen. Se on aina ollut ihan sama. Ja se saa minua vtuttamaan menemisen enemmän, kuin jos tuntisin edes olevani hyödyksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies sanoi että tule kun sopii, niin silloinhan on pallo sinulla kertoa milloin sopii. Itse usein tapaamista sovittaessa laitan ystävälleni viestin että tule kun sopii, ja hän sitten ilmoittelee milloin on tulossa. Ei tuosta voi loukkaantua.
Se onkin eri asia, koska haluatte nähdä. Mä taas en haluaisi tuhlata sekuntiakaan miehen avuksi. Saa pyytää aika nätisti, että viitsin.
ApEhkä kannattaa ajatella, että et auta miestä, vaan menet tapaamaan lapsia? Kyllähän noin isot lapset voi olla jo keskenäänkin - hoitoapu ei ole välttämätöntä, mutta sinulla on huomenna mahdollisuus käydä rauhassa tapaamassa lapsia silloin kun itsellesi sopii.
Joo, mutta ärsyttää, että mies hyötyy siitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on ongelma nyt, kellonajan sopiminen? Jos toinen jo sanoi että tule kun sopii, mutta haluat kertoa lapsille ajan, niin laita viesti että ”tuun sitten huomenna kymmenen maissa” - eikös se sillä ratkeaisi?
Ei, vaan miehen pitäisi osoittaa vähän enemmän tarvetta sille, että saa mennä jonnekin jos mä tulen sinne. Eli olla halukas ja innostunut saamaan asiat sovittua ja kellonajan, kysyä ja pyytää. Tyhmähän sinne turhaan menee.
ApOnko mies yleensä aina paikalla kun käyt, ja nyt on erilainen tilanne kun miehellä on menoa ja olet siellä yksin lasten kanssa?
Ap
Jännittääkö sinua olla yksin lasten kanssa, niin että mies ei ole kotona?
Harmittaako, kun kukaan ei ota öyhötystäsi todesta, ja "kamala" äitisikin viettää jossain juuri nyt miellyttävää sunnuntai-iltaa samalla kun sinä parut elämääsi anonyymillä nettipalstalla - kun ei ystäviäkään ole jotka jaksaisivat kuunnella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEhkä kannattaa ajatella, että et auta miestä, vaan menet tapaamaan lapsia? Kyllähän noin isot lapset voi olla jo keskenäänkin - hoitoapu ei ole välttämätöntä, mutta sinulla on huomenna mahdollisuus käydä rauhassa tapaamassa lapsia silloin kun itsellesi sopii.
Joo, mutta ärsyttää, että mies hyötyy siitä.
Ap
Eikä siis mitenkään osoita iloa siitä, että tulen tapaamaan lapsia! Hirviö-mies.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te joskus aikaisemmilla kerroilla sopineet kellonajoista? Oletteko päässeet helposti yhteisymmärrykseen siitä, millkä on kellonaika sopii molemmille? Oletko todella mennyt siihen kellonaikaan, minkä sovitte?
Älä nyt noin vaikeita Äitihullulta kysele. Koko perheen pitää odotella tukka suittuna kädet ristissä koko päivän, jos vaikka tämä haisuli saattaa suvaita ilmaantua paikalle. Ja sittenkin voi vetää kilarit jostain ihan mitättömästä ja häipyä paskaiseen lääväänsä tekemään aloituksen nro 534880 palstalle. Siitä että kaikki oli kumminkin jonkun muun vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJännittääkö sinua olla yksin lasten kanssa, niin että mies ei ole kotona?
Riippuu vähän kulmasta, josta asiaa mietin. Jos siitä, etten ole parhaimmillani ja jaksava niin kuin tahtoisin, voi se kuormittaa lisää, etten voi tavallaan ennustaa, ettenkö kilahtaisi. Joskaan se ei ole kovin todennäköistä. Lisäksi osaan kilahtaa myös niin, että haukun miestä tekstareilla aivan pskaksi samalla kun olen siellä ja hän poissa. Lapset eivät saa huutoa naamoilleen.
Ap
Mies on niiiin vtuttava paska. Onneksi häntä voin kiusata seuraavaksi sillä, etten anna rahaa perinnöstäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja äitini ei todellakaan ole mikään pyhimys, vaan ihminen, joka ei kuunnellut omaa lastaan, ja se on aiheuttanut kaikki nämä pahoinvoinnit ja ongelmat, jotka säteilevät lapsiin. Aika erikoista pitää äitiäni pyhimyksenä, ja huolestua, että minussa se, etten kuuntele lapsiani on haitallista! Miten niin, koska sellaisestahan ei aiheudu lapsille mitään pahaa?
ApSinä et ollut normaali lapsi. Sinä olit hirviö jo lapsena.
Enkä ollut, minä olin sinua parempi lapsi, arvaatko miksi? Minulla oli sinun isääsi parempi isä. Minun isäni osoitti, millaista on kasvaa, kun lapsi otetaan tosissaan ja lasta osataan arvostaa samanveroisesti, kuin aikuista. Ei samanveroisena, koska aikuinen päättää, mutta samanarvoisesti. Siitä sä, paskaqpäiden kakara, et tiedä mitään. Siksi kiusaatkin täällä palstalla itseäsi parempia lapsia.
ApMutta ethän sinä ole lapsi. Olet viisikymppinen nainen.
Olen minä samaan aikaan lapsi. Sisälläni oleva lapsi se on.
Ap
Ajatella, olet kuitenkin lähempänä vanhuutta kuin lapsuutta, miten ajattelit elää ne edessä olevat vuodet mitkä ovat elämättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jee!! Taas yksi lisääntyneiden ihmisten riemutarina! Ostahan ap peili.
Osta äidilleni peili, hän se tässä se on, joka ei ole ajoissa sinne katsonut. Minä myönnän, että jos olisin tuntenut itseni paremmin en olisi a) lisääntynyt ja/tai b) valinnut tätä kyseistä miestä ainakaan. Ei siinä, että hänessä olisi vikaa ihmisenä, vaan minun lasteni isänä on enemmän kuin arvasinkaan ennakkoon.
Olisin halunnut tuntea itseni, mutta sen sijaan minun äitini pakotti kuuntelemaan vain itseään, eikä hän ikinä koskaan missään asiassa kuunnellut minua! Eli en pystynyt tuntemaan itseäni, vaikka minua eivät äidin mielipiteet kiinnostaneet! Mutta en minä sitä saanut valita! Hän ei kuunnellut minua ikinä, mutta naamioi sen siksi, ettei se ole tarpeellista! Vaikka o li han, aivan samoin voidaan nyt sanoa, ettei minunkaan tarvitse kuunnella lapsiani sitten! Sanokaa, jos äitini ei muka ole tähän syypää!
Ap
Äitisi ei ole tähän syypää. Äitisi ei ole syypää siihen, että olet saanut väärät diagnoosit ja jäänyt vaille oikeaa apua ja hoitoa. Äitisi on syypää lapsuuden olosuhteisiin elämässäsi. Olet aikuinen, olet äiti itsekin. Havahdu ajoissa ja myönnä omat ongelmasi ja vaikeutesi ja hae apua niihin ja hoida lapsesi turvaan sinun ulottuviltasi. Niin kauan kun syytät äitiäsi, kaikki ongelmat rehottavat ja haittaavat sinun sekä lastesi elämää. Kun lapsesi ovat aikuisia ja syyttävät sinua kaikesta, et voi jatkaa muiden osottelua, lopeta se siis jo tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aika tavallista, että eronnut pari vieläkin taistelee vallasta. Nyt vain valitettavasti jää tällä kertaa sivuseikaksi tavata lapsia. ap:lle olisi tärkeää, että mies pyytää ap:n paikalle ja tunnustaisi ap:n merkityksen tärkeäksi itselleen. Harva eronnut pari toimii näin, vaikka tunnistan halun pakottaa toinen tunnustamaan itsensä vieläkin merkitykselliseksi.
Eronneiden parien olisi hyvä ymmärtää, että oma merkitys lasten äitinä tai isänä on aina olemassa, se on jo saatu. Sitten tärkeää on itse itselleen annettu merkitys. Sen jälkeen muiden antama merkitys on plussaa mutta ei välttämätöntä.
Toivoisin lasten tapaamisen olevan se tärkein asia ja kaikki muu häslääminen jäisi vähemmälle. Sekavissa tilanteissa kannattaa ajatella yksinkertaisesti ja keskittyä oleelliseen, se selkeyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko mies yhä paska pässi? Vaiko vain raivostuttava asshole?
Tämä ap on sekoudessaan vertaansa vailla.
Sekä että.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAika tavallista, että eronnut pari vieläkin taistelee vallasta. Nyt vain valitettavasti jää tällä kertaa sivuseikaksi tavata lapsia. ap:lle olisi tärkeää, että mies pyytää ap:n paikalle ja tunnustaisi ap:n merkityksen tärkeäksi itselleen. Harva eronnut pari toimii näin, vaikka tunnistan halun pakottaa toinen tunnustamaan itsensä vieläkin merkitykselliseksi.
Eronneiden parien olisi hyvä ymmärtää, että oma merkitys lasten äitinä tai isänä on aina olemassa, se on jo saatu. Sitten tärkeää on itse itselleen annettu merkitys. Sen jälkeen muiden antama merkitys on plussaa mutta ei välttämätöntä.
Toivoisin lasten tapaamisen olevan se tärkein asia ja kaikki muu häslääminen jäisi vähemmälle. Sekavissa tilanteissa kannattaa ajatella yksinkertaisesti ja keskittyä oleelliseen, se selkeyttää.
Tämänhän minun äitini nimenomaan onkin sössinyt täysin paskaksi. Sen takia se merkitys, jonka mies antaa, on niin oleellinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain, että miten hyvä tuo nyt on lapsille, etteivät tiedä kellonaikaa, koska äiti tulee. Lapset ovat 10 ja 12.
ApNo ilmota itse kellonaika koska menet
En ilmoita, koska ei huvittaisi mennä. Mies on paska.
ApNo mitä sitten mietit mikä on hyvä lapsille
Ai enkö saa miettiä, jos mies on paska?
Ap
Sinäkin olet paska niille lapsille. Parempi jos et menisi ollenkaan.
https://www.disso.fi/tietoa_traumasta_ja_dissosiaatiosta/traumatisoitum… Siitä on hyvä aloittaa itsetutkiskelu, kunhan saat pois päältä tuon persoonan osan joka esiintyy palstalla ”Äitihulluna”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jee!! Taas yksi lisääntyneiden ihmisten riemutarina! Ostahan ap peili.
Osta äidilleni peili, hän se tässä se on, joka ei ole ajoissa sinne katsonut. Minä myönnän, että jos olisin tuntenut itseni paremmin en olisi a) lisääntynyt ja/tai b) valinnut tätä kyseistä miestä ainakaan. Ei siinä, että hänessä olisi vikaa ihmisenä, vaan minun lasteni isänä on enemmän kuin arvasinkaan ennakkoon.
Olisin halunnut tuntea itseni, mutta sen sijaan minun äitini pakotti kuuntelemaan vain itseään, eikä hän ikinä koskaan missään asiassa kuunnellut minua! Eli en pystynyt tuntemaan itseäni, vaikka minua eivät äidin mielipiteet kiinnostaneet! Mutta en minä sitä saanut valita! Hän ei kuunnellut minua ikinä, mutta naamioi sen siksi, ettei se ole tarpeellista! Vaikka o li han, aivan samoin voidaan nyt sanoa, ettei minunkaan tarvitse kuunnella lapsiani sitten! Sanokaa, jos äitini ei muka ole tähän syypää!
ApÄitisi ei ole tähän syypää. Äitisi ei ole syypää siihen, että olet saanut väärät diagnoosit ja jäänyt vaille oikeaa apua ja hoitoa. Äitisi on syypää lapsuuden olosuhteisiin elämässäsi. Olet aikuinen, olet äiti itsekin. Havahdu ajoissa ja myönnä omat ongelmasi ja vaikeutesi ja hae apua niihin ja hoida lapsesi turvaan sinun ulottuviltasi. Niin kauan kun syytät äitiäsi, kaikki ongelmat rehottavat ja haittaavat sinun sekä lastesi elämää. Kun lapsesi ovat aikuisia ja syyttävät sinua kaikesta, et voi jatkaa muiden osottelua, lopeta se siis jo tänään.
Väärät diagnoosit? Väitätkö, että masennus oli väärä diagnoosi? Ja on äitini syy, kaikki, mikä on elämässsäni huonosti, on äitini syytä sen takia, että hän ei kuunnellut minua, vaan päin vastoin esti minua tekemästä mikä oli parasta minulle ja pakotti kuuntelemaan itseään vahingollista pskaa ja siis korvaamaan sillä sen, mitä minä tunsin ja itselleni sanoin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain, että miten hyvä tuo nyt on lapsille, etteivät tiedä kellonaikaa, koska äiti tulee. Lapset ovat 10 ja 12.
ApNo ilmota itse kellonaika koska menet
En ilmoita, koska ei huvittaisi mennä. Mies on paska.
ApNo mitä sitten mietit mikä on hyvä lapsille
Ai enkö saa miettiä, jos mies on paska?
ApSinäkin olet paska niille lapsille. Parempi jos et menisi ollenkaan.
Ei olisi, he eivät halua, että heidät hylätään.
Ap
Lapsellinen käytös. Se kyklä pitää paikkansa.