Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa, että menen huomenna hoitamaan lapsiani, jotka asuvat pysyvästi isällään

Vierailija
05.01.2020 |

Mutta ei sopinut mitään kellonaikaa. Vain että tulet sitten kuin tulet. Minusta hän antaa lapsille aika turvattoman kuvan asiasta. Mutta koska menen sinne vastenmielisesti, en ala itse tyrkyttää mitään tiettyä kellonaikaa. Menen sitten kun jaksan, mietin vain, että aikamoinen isä, kun ei edes koita sopia minkäänlaista aikaa. Minullehan on ihan ok mennä milloin sattuu, koska mitään aikaa lapsille ei ole ilmoitettu.

Kommentit (267)

Vierailija
41/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jee!! Taas yksi lisääntyneiden ihmisten riemutarina! Ostahan ap peili.

Osta äidilleni peili, hän se tässä se on, joka ei ole ajoissa sinne katsonut. Minä myönnän, että jos olisin tuntenut itseni paremmin en olisi a) lisääntynyt ja/tai b) valinnut tätä kyseistä miestä ainakaan. Ei siinä, että hänessä olisi vikaa ihmisenä, vaan minun lasteni isänä on enemmän kuin arvasinkaan ennakkoon.

Olisin halunnut tuntea itseni, mutta sen sijaan minun äitini pakotti kuuntelemaan vain itseään, eikä hän ikinä koskaan missään asiassa kuunnellut minua! Eli en pystynyt tuntemaan itseäni, vaikka minua eivät äidin mielipiteet kiinnostaneet! Mutta en minä sitä saanut valita! Hän ei kuunnellut minua ikinä, mutta naamioi sen siksi, ettei se ole tarpeellista! Vaikka o li han, aivan samoin voidaan nyt sanoa, ettei minunkaan tarvitse kuunnella lapsiani sitten! Sanokaa, jos äitini ei muka ole tähän syypää!

Ap

Ei ole. Ansaitset kaiken paskan mitä vain tiellesi osuu. Yleensä en kannata väkivaltaa, mutta sinua löisin. Kovaa. Lastesi kärsimysten vuoksi. Äitisi on pyhimys kestettyään kaltaistasi hirviotä jo lähes puolen vuosisadan ajan.

Niin no jos äitini ei ole tähän yhtään syypää, niin miksi sitten minun käytös on ongelmallista lapsille? Siitähän ei ole sitten mitään haittaa, asioista, jotka ovat äitini takia päin vttua? Koska äitini syystä minä näin käyttäydyn.

Ap

Vierailija
42/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että lapsiasi edes kiinnostaa koska sinne menet. Kuka nyt tuollaisen äidin kanssa haluaisi olla tekemisissä

Kyllä uskoisin, että lapsille se olisi turvallisuuden tunnetta tuovampaa, jos isä vahvistaisi tällaiset asiat. Mies osoittaa järkyttävää piittaamattomuutta.

Ap

Sinä osoitat järkyttävää piittaamattomuutta hylättyäsi lapsesi.

En minä ole heitä hylännyt!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jotta potilaalla voidaan diagnosoida narsistinen persoonallisuushäiriö, tulee hänellä toteutua vähintään viisi kohtaa seuraavista DSM IV-luokituksen kohdista jotka ovat:

- Henkilöllä on suuret käsitykset itsestään, hän voi liioitella lahjoillaan ja saavutuksillaan sekä odottaa perusteettomasti muiden pitävän häntä ylivertaisena.

- Henkilö keskittyy ajatuksissaan jatkuvasti mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta.

- Henkilö uskoo olevansa jotenkin erikoinen ja ainutlaatuinen, kokee että häntä ymmärtävät vain muut huomattavat henkilöt ja instituutiot, joiden kanssa hänen tulisi olla tekemisissä.

- Henkilö vaatii korostunutta ihailua.

- Henkilö kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun ja saamaan toiveensa täytettyä

- Henkilö käyttää häikäilemättömästi muita hyväkseen.

- Henkilöllä on empaattisuuden puute: haluttomuus huomata toisten tunteita ja tarpeita tai eläytyä niihin.

- Henkilö on usein kateellinen muille tai uskoo myös muiden kadehtivan häntä.

- Henkilö on ylimielinen, hänellä on röyhkeä käytös tai asennoituminen."

Vierailija
44/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että lapsiasi edes kiinnostaa koska sinne menet. Kuka nyt tuollaisen äidin kanssa haluaisi olla tekemisissä

Kyllä uskoisin, että lapsille se olisi turvallisuuden tunnetta tuovampaa, jos isä vahvistaisi tällaiset asiat. Mies osoittaa järkyttävää piittaamattomuutta.

Ap

Ap

Olet. Äiti joka ei edes halua tavata lapsiaan on hylännyt heidät.

Vierailija
45/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äitini ei todellakaan ole mikään pyhimys, vaan ihminen, joka ei kuunnellut omaa lastaan, ja se on aiheuttanut kaikki nämä pahoinvoinnit ja ongelmat, jotka säteilevät lapsiin. Aika erikoista pitää äitiäni pyhimyksenä, ja huolestua, että minussa se, etten kuuntele lapsiani on haitallista! Miten niin, koska sellaisestahan ei aiheudu lapsille mitään pahaa?

Ap

Vierailija
46/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Enhän ole. Haluan kyllä tavata heitä, mutta en haluaisi auttaa miestä menemään mihinkään.

Ap

Vierailija
47/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jotta potilaalla voidaan diagnosoida narsistinen persoonallisuushäiriö, tulee hänellä toteutua vähintään viisi kohtaa seuraavista DSM IV-luokituksen kohdista jotka ovat:

- Henkilöllä on suuret käsitykset itsestään, hän voi liioitella lahjoillaan ja saavutuksillaan sekä odottaa perusteettomasti muiden pitävän häntä ylivertaisena.

- Henkilö keskittyy ajatuksissaan jatkuvasti mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta.

- Henkilö uskoo olevansa jotenkin erikoinen ja ainutlaatuinen, kokee että häntä ymmärtävät vain muut huomattavat henkilöt ja instituutiot, joiden kanssa hänen tulisi olla tekemisissä.

- Henkilö vaatii korostunutta ihailua.

- Henkilö kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun ja saamaan toiveensa täytettyä

- Henkilö käyttää häikäilemättömästi muita hyväkseen.

- Henkilöllä on empaattisuuden puute: haluttomuus huomata toisten tunteita ja tarpeita tai eläytyä niihin.

- Henkilö on usein kateellinen muille tai uskoo myös muiden kadehtivan häntä.

- Henkilö on ylimielinen, hänellä on röyhkeä käytös tai asennoituminen."

Kaikki täsmää.

Vierailija
48/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja äitini ei todellakaan ole mikään pyhimys, vaan ihminen, joka ei kuunnellut omaa lastaan, ja se on aiheuttanut kaikki nämä pahoinvoinnit ja ongelmat, jotka säteilevät lapsiin. Aika erikoista pitää äitiäni pyhimyksenä, ja huolestua, että minussa se, etten kuuntele lapsiani on haitallista! Miten niin, koska sellaisestahan ei aiheudu lapsille mitään pahaa?

Ap

Sinä et ollut normaali lapsi. Sinä olit hirviö jo lapsena.

Vierailija
49/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele ap, olet viisikymppinen ja olet jo tuhonnut elämäsi katkeruudellasi. Monta vuosikymmentä on  mennyt sinulla hukkaan samalla kun me muut olemme nauttineet elämästä ja hyvin hoitamistamme ihmissuhteista.

Vierailija
50/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Enhän ole. Haluan kyllä tavata heitä, mutta en haluaisi auttaa miestä menemään mihinkään.

Ap

En ainakaan, kun hän ei oikeasti edes pyydä, ei kerro, että se merkitsee hänelle yhtään mitään ja että se olisi tärkeää. Tunnen itseni hänen taholtaan vain hyväksikäytetyksi, ja tämäkin tunne on äitini aiheuttama, ei niinkään miehen, mutta kärsin siitä silti.

Samoin, kuin kärsin äitini takia tunteesta, etten ollut heille tervetullut, vaikkei heillä ollut mitään osaa eikä arpaa kyseisen tunteen aikaansaamiseen, vaan syypää kokonaan on äitini.

Ap

Vierailija
51/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hoitamista tuon ikäisissä on? Mene tapaamaan, älä hoitamaan.

Vierailija
52/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Kuinka herttaista. Mies huolehtii lapsista 24/7 etkä suo hänelle muuutaman tunnin omaa aikaa. Empaattista. Narsisti.

Vierailija
53/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikuiset sopivat kellonajasta? Toinen ehdottaa jotain aikaa ja toinen sitten vastaa sopiiko se hänelle ja tarvittaessa vuorostaan sitten ehdottaa jotain muuta sopivampaa aikaa.

Jos jäädään keskustelussa kiinni siihen kuka tai kenen pitää ehdottaa kellonaikaa niin kyse ei ole enää asian (kellonajan sopiminen) vaan valtataistelusta (kenen se kellonaika pitää ehdottaa). Valtataistelu ei ole kahden aikuisen keskustelua ja yleensä se ei johda mihinkään.

Itse tavoite (lasten tapaaminen) jää sivuun ja tärkeämpää on se kuka on oikeassa kellonaikojen sopimisessa. Ei nähdä metsää puilta.

Vierailija
54/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele ap, olet viisikymppinen ja olet jo tuhonnut elämäsi katkeruudellasi. Monta vuosikymmentä on  mennyt sinulla hukkaan samalla kun me muut olemme nauttineet elämästä ja hyvin hoitamistamme ihmissuhteista.

En ole. En todellakaan ole. Ensinnäkin, äitini on sen minulta tuhonnut, toisekseen minä koen koko ajan voivani kuunnella ja kuulla itseäni ja omaa ääntäni paremmin ja paremmin. Ja se ääni sanoo: ”pidä hyvää huolta lapsista ja välitä heistä ja heidän tunteistaan sata kertaa enemmän, kuin oma äitisi teki”. Ja ”anna hänen hävitä vaikka tekemään kuolemaa, mitä ikinä hän koskaan haluaakaan, sitä sinun ei edes kuulu kuunnella”. Olen itse asiassa aika onnellinen ja tasapainoisen oloinen juuri nyt. Vaikka olen aika yksin, niin jos osaa kuunnella itseään, se ei ole ongelma. Se on painajainen, että jää yksin, ja päässä määräilevät jotkut muut, kuin ihmisen oma minuus ja ydin.

Ap

Vierailija
55/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkä tämä on totta, ehkä ei. Mutta arvaa mitä, ketään ei kiinnosta. Et saa ikinä ketään uskomaan tuota mantraasi pahasta ja kamalasta äidistä, eikä mikään tuomioistuin tule ikinä tuomitsemaan äitiäsi mistään hänen teoistaan - hän kun ei ole tehnyt mitään laitonta.

Vierailija
56/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten aikuiset sopivat kellonajasta? Toinen ehdottaa jotain aikaa ja toinen sitten vastaa sopiiko se hänelle ja tarvittaessa vuorostaan sitten ehdottaa jotain muuta sopivampaa aikaa.

Jos jäädään keskustelussa kiinni siihen kuka tai kenen pitää ehdottaa kellonaikaa niin kyse ei ole enää asian (kellonajan sopiminen) vaan valtataistelusta (kenen se kellonaika pitää ehdottaa). Valtataistelu ei ole kahden aikuisen keskustelua ja yleensä se ei johda mihinkään.

Itse tavoite (lasten tapaaminen) jää sivuun ja tärkeämpää on se kuka on oikeassa kellonaikojen sopimisessa. Ei nähdä metsää puilta.

Minusta olisi kivaa, jos mies pitäisi tärkeänä sopimaamme kellonaikaa. Mutta hän ei välitä siitä mitään, se menee vain sellaiseksi, että minä sanon ajan ja hän on ”vaikka”. Minusta se on ällöttävän piittaamatonta siitä, että minä joudun hänen takiaan tekemään sellaista, josta saatan hermostua ja olla ilkeä lapsille. En haluaisi, mutta olen vasta toipumassa henkisesti pahoinpitelevästä ihmissuhteesta äitiini.

Ap

Vierailija
57/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkä tämä on totta, ehkä ei. Mutta arvaa mitä, ketään ei kiinnosta. Et saa ikinä ketään uskomaan tuota mantraasi pahasta ja kamalasta äidistä, eikä mikään tuomioistuin tule ikinä tuomitsemaan äitiäsi mistään hänen teoistaan - hän kun ei ole tehnyt mitään laitonta.

Lisäksi Äitihullun kertomusten perusteella hänen äitinsä on ollut ihan tavallinen äiti. Kyllä on muualla vikaa...

Vierailija
58/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä et ollut normaali lapsi. Sinä olit hirviö jo lapsena.

Enkä ollut, minä olin sinua parempi lapsi, arvaatko miksi? Minulla oli sinun isääsi parempi isä. Minun isäni osoitti, millaista on kasvaa, kun lapsi otetaan tosissaan ja lasta osataan arvostaa samanveroisesti, kuin aikuista. Ei samanveroisena, koska aikuinen päättää, mutta samanarvoisesti. Siitä sä, paskaqpäiden kakara, et tiedä mitään. Siksi kiusaatkin täällä palstalla itseäsi parempia lapsia.

Ap

Vierailija
59/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lasten kanssa voi hauskaa pitää. Me ollaan lapsen kanssa pelailtu nyt joululomalla paljon lautapelejä. Huomenna taas minä pelaan lapsen kanssa lautapelejä, teen lettuja ja mies menee hänen kanssaan luistelemaan. Ensi kuussa menen lapsen kanssa elokuviin, kun tulee mieluinen elokuva. Meillä mies hoitaa urheilut kun mä olen tällainen sairas. T. Ammattivalittaja

Vierailija
60/267 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on ongelma nyt, kellonajan sopiminen? Jos toinen jo sanoi että tule kun sopii, mutta haluat kertoa lapsille ajan, niin laita viesti että ”tuun sitten huomenna kymmenen maissa” - eikös se sillä ratkeaisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän