Mies haluaa, että menen huomenna hoitamaan lapsiani, jotka asuvat pysyvästi isällään
Mutta ei sopinut mitään kellonaikaa. Vain että tulet sitten kuin tulet. Minusta hän antaa lapsille aika turvattoman kuvan asiasta. Mutta koska menen sinne vastenmielisesti, en ala itse tyrkyttää mitään tiettyä kellonaikaa. Menen sitten kun jaksan, mietin vain, että aikamoinen isä, kun ei edes koita sopia minkäänlaista aikaa. Minullehan on ihan ok mennä milloin sattuu, koska mitään aikaa lapsille ei ole ilmoitettu.
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joulupäivän episodistahan opimme sen, että sinä et ole kykenevä sopimaan mitään kellonaikaa seuraavalle päivälle, koska et koskaan tiedä, millä fiiliksillä heräät aamulla. Tämä on varmaan syynä siihen, miksi mies ei ehdottanut mitään aikaa, vaan jätti päätöksen sinulle. Sinähän se kuitenkin parhaiten omat olosi tiedät, että millaiseen kellonaikaan pystyt sitoutumaan ja millaiseen et.
Ei, vaan hän ei ole milloinkaan ehdottanut mitään aikaa, josta ilahtuisi.
ApNo mikä olisi sellainen kellonaika, josta ilahtuisit?
Ei vaan hän ilahtuisi. Hän ei ilahdu, vaan on silleen ”ihan sama”. Vihaan sellaista.
ApVihaat sitä, että et voi tuottaa hänelle pettymystä menemällä sinne väärään aikaan.
En vihaa, vaan minulla ei ole motivaatiota mennä sinne, ellei hän ilahdu ja näytä sitä myös. Hän on tyhmä. Tosin hän ilahtui (ja siis NÄYTTI sen) kun tuli kotiin ja olin siellä. Mutta miksi vasta silloin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joulupäivän episodistahan opimme sen, että sinä et ole kykenevä sopimaan mitään kellonaikaa seuraavalle päivälle, koska et koskaan tiedä, millä fiiliksillä heräät aamulla. Tämä on varmaan syynä siihen, miksi mies ei ehdottanut mitään aikaa, vaan jätti päätöksen sinulle. Sinähän se kuitenkin parhaiten omat olosi tiedät, että millaiseen kellonaikaan pystyt sitoutumaan ja millaiseen et.
Ei, vaan hän ei ole milloinkaan ehdottanut mitään aikaa, josta ilahtuisi.
ApNo mikä olisi sellainen kellonaika, josta ilahtuisit?
Ei vaan hän ilahtuisi. Hän ei ilahdu, vaan on silleen ”ihan sama”. Vihaan sellaista.
ApVihaat sitä, että et voi tuottaa hänelle pettymystä menemällä sinne väärään aikaan.
Miksi ihmeessä luulet, että nauttisin siitä, että hän vihaisi minua? Olet outo. Nauttisin siitä, että merkitsen paljon ja se näkyisi.
Ap
En jaksanut lukea koko keskustelua mutta..
Arvoisa ap.
Huomaatko sinä, kuinka elät katkeruudessa, anteeksiantamattomuudessa ja vihassa? Kun sinun äitisi sitä ja tätä. Huomaatko kuinka siirrät vastuun omasta toiminnastasi muualle? Sinä itse olet vastuussa siitä, kuinka sinä päätät hoitaa traumaista itseäsi.
Ap. Minun isäni oli narsisti ja käytti minua seksuaalisesti hyväkseen kun olin lapsi.
Minä valitsin antaa anteeksi vaikkei isä anteeksi ole pyytänyt eikä tekojaan katunut. Valitsin olla kantamatta kaunaa. Isäni kanssa en kuitenkaan ole enää tekemisissä sillä hän on edelleen sama kieroutunut narsisti kuin ennenkin ja hänen tapaamisensa johtavat aina konflikteihin. Mutta minä en vihaa häntä. Enemmän säälittää. Hänellä on ollut oma vaikea lapsuutensa. Anteeksiantaminen ei kuitenkaan ole synonyymi hänen tekojensa hyväksymiselle ja oikeuttamiselle.
Minä ymmärsin jo alle 20 vuotiaana, että vihassa eläminen on pois minulta itseltäni. Minullakin on lapsuuteni johdosta omat vaikeuteni elämässä, mutta minä olen valinnut tietoisesti hoitaa itseäni sen sijaan että käyttäytyisin miten sattuu ja vihassa huutelisin että se on isäni syytä.
Kuka hyötyy siitä että kannat vihaasi ja syytät äitiäsi siitä, miten toimit ja teet tänä päivänä? Hyvä ap, toimintasi johtaa siihen, että siirrät kantamasi kaunan seuraamukset sinun omiin lapsiisi. Sitäkö sinä haluat?
Eksäsi sanoi sinulle, että voit tulla hänelle hoitamaan lapsia siihen aikaan kun sinulle sopii. Sehän on aivan upeaa joustoa. On vaikea käsittää miten saat senkin käännettyä negatiiviseksi. Se kertoo paljon sinusta itsestäsi ja siitä, kuinka olet itse valinnut hoitaa traumojasi.
On sinulta pelkästään lapsellista valittaa että eksä ei ehdottanut kellonaikaa. Olisi aikuismaista, että itse ehdottaisit arvion kellonajasta, koska sinulle on tarjottu eksäsi suunnalta upeasti mahdollisuus päättää se itse. Ja kun ilmoittaisit eksälle, että sinulle sopii esim klo 12, saisivat lapsetkin tiedon, ja koko esittämääsi ongelmaa ei olisi enää. Mutta olet sen sijaan päättänyt muodostaa ongelman kärpäsen jätöksen kokoisesta asiasta, jota haudot kiukkuisena mielessäsi lisäten vain elämääsi negatiivisuuden kehää. Ja sanon nämä rakkaudella sinulle, ap. Toimintasi on vahingollista ja tarvitset apua.
Lisäyksenä tähän loppuun, että en tullut ajatelleeksi kuinka vanha aloitus mahdollisesti oli. Joten saatoin olla kommentteineni mattimyöhäinen.
Kaikella rakkaudella ap, toivon että silmäsi avautuisivat. Enemmän toivon silti, että tämä olisi provoaloitus. Omasta kokemuksesta kuitenkin tiedän, että joskus ihmismieli voi olla kovin sairas.
Lisäys vielä.
Eksä tarjosi sinulle mahdollisuutta päättää itse (kellonaika). Samalla kuitenkin valitat kuin äitisi ei antanut sinun päättää itse omasta itsestäsi?
Löytyykö jostain alkuperäinen kivikissaketju?
Vihaat sitä, että et voi tuottaa hänelle pettymystä menemällä sinne väärään aikaan.