Mies haluaa, että menen huomenna hoitamaan lapsiani, jotka asuvat pysyvästi isällään
Mutta ei sopinut mitään kellonaikaa. Vain että tulet sitten kuin tulet. Minusta hän antaa lapsille aika turvattoman kuvan asiasta. Mutta koska menen sinne vastenmielisesti, en ala itse tyrkyttää mitään tiettyä kellonaikaa. Menen sitten kun jaksan, mietin vain, että aikamoinen isä, kun ei edes koita sopia minkäänlaista aikaa. Minullehan on ihan ok mennä milloin sattuu, koska mitään aikaa lapsille ei ole ilmoitettu.
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja äitini ei todellakaan ole mikään pyhimys, vaan ihminen, joka ei kuunnellut omaa lastaan, ja se on aiheuttanut kaikki nämä pahoinvoinnit ja ongelmat, jotka säteilevät lapsiin. Aika erikoista pitää äitiäni pyhimyksenä, ja huolestua, että minussa se, etten kuuntele lapsiani on haitallista! Miten niin, koska sellaisestahan ei aiheudu lapsille mitään pahaa?
ApEhkä tämä on totta, ehkä ei. Mutta arvaa mitä, ketään ei kiinnosta. Et saa ikinä ketään uskomaan tuota mantraasi pahasta ja kamalasta äidistä, eikä mikään tuomioistuin tule ikinä tuomitsemaan äitiäsi mistään hänen teoistaan - hän kun ei ole tehnyt mitään laitonta.
Lisäksi Äitihullun kertomusten perusteella hänen äitinsä on ollut ihan tavallinen äiti. Kyllä on muualla vikaa...
Eihän ollut, vaan hän ei osannut kuunnella lasta, eikä olla lapsen kanssa kuin lasten kanssa kuuluu olla, eli niin, että lapsi on saman arvoinen ihmisenä, eikä joku halveksittu piika, joka sinä kotonasi olit, ja siksi luulet, että se on normaalia.
Ap
Eikö ap saanutkaan vielä miljoonaperintöään ja sitä kusista mökkiä jostain takahikiältä, kun joutaa täällä narisemaan? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on ongelma nyt, kellonajan sopiminen? Jos toinen jo sanoi että tule kun sopii, mutta haluat kertoa lapsille ajan, niin laita viesti että ”tuun sitten huomenna kymmenen maissa” - eikös se sillä ratkeaisi?
Ei, vaan miehen pitäisi osoittaa vähän enemmän tarvetta sille, että saa mennä jonnekin jos mä tulen sinne. Eli olla halukas ja innostunut saamaan asiat sovittua ja kellonajan, kysyä ja pyytää. Tyhmähän sinne turhaan menee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja äitini ei todellakaan ole mikään pyhimys, vaan ihminen, joka ei kuunnellut omaa lastaan, ja se on aiheuttanut kaikki nämä pahoinvoinnit ja ongelmat, jotka säteilevät lapsiin. Aika erikoista pitää äitiäni pyhimyksenä, ja huolestua, että minussa se, etten kuuntele lapsiani on haitallista! Miten niin, koska sellaisestahan ei aiheudu lapsille mitään pahaa?
ApSinä et ollut normaali lapsi. Sinä olit hirviö jo lapsena.
Enkä ollut, minä olin sinua parempi lapsi, arvaatko miksi? Minulla oli sinun isääsi parempi isä. Minun isäni osoitti, millaista on kasvaa, kun lapsi otetaan tosissaan ja lasta osataan arvostaa samanveroisesti, kuin aikuista. Ei samanveroisena, koska aikuinen päättää, mutta samanarvoisesti. Siitä sä, paskaqpäiden kakara, et tiedä mitään. Siksi kiusaatkin täällä palstalla itseäsi parempia lapsia.
Ap
Mutta ethän sinä ole lapsi. Olet viisikymppinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lasten kanssa voi hauskaa pitää. Me ollaan lapsen kanssa pelailtu nyt joululomalla paljon lautapelejä. Huomenna taas minä pelaan lapsen kanssa lautapelejä, teen lettuja ja mies menee hänen kanssaan luistelemaan. Ensi kuussa menen lapsen kanssa elokuviin, kun tulee mieluinen elokuva. Meillä mies hoitaa urheilut kun mä olen tällainen sairas. T. Ammattivalittaja
Yhden lapsen kanssa tuo onnistuisikin, mutta nämä eivät tule toimeen keskenään. Lautapelejä ei voi ajatellakaan, esikoinen ei voi olla edes olohuoneessa, jos sisko on siellä. Ja pian tulee riitaa, jos ovatkin. Se ei tosin välttämättä kauhean kauaa jatku, mutta pojalle tulee siitä paha mieli.
Ap
Miehesi ei halunnut sopia kellonaikaa, koska tiesi, minkälaisen raivon se olisi sinussa herättänyt,
sinuahan EI määräillä.
Jos mies sanoi että tule kun sopii, niin silloinhan on pallo sinulla kertoa milloin sopii. Itse usein tapaamista sovittaessa laitan ystävälleni viestin että tule kun sopii, ja hän sitten ilmoittelee milloin on tulossa. Ei tuosta voi loukkaantua.
Kato, sinä hullu ap taas! Mites mukulat, jos niillä on kaveri kylässä, lähdetkö pois marttyroimaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten aikuiset sopivat kellonajasta? Toinen ehdottaa jotain aikaa ja toinen sitten vastaa sopiiko se hänelle ja tarvittaessa vuorostaan sitten ehdottaa jotain muuta sopivampaa aikaa.
Jos jäädään keskustelussa kiinni siihen kuka tai kenen pitää ehdottaa kellonaikaa niin kyse ei ole enää asian (kellonajan sopiminen) vaan valtataistelusta (kenen se kellonaika pitää ehdottaa). Valtataistelu ei ole kahden aikuisen keskustelua ja yleensä se ei johda mihinkään.
Itse tavoite (lasten tapaaminen) jää sivuun ja tärkeämpää on se kuka on oikeassa kellonaikojen sopimisessa. Ei nähdä metsää puilta.
Minusta olisi kivaa, jos mies pitäisi tärkeänä sopimaamme kellonaikaa. Mutta hän ei välitä siitä mitään, se menee vain sellaiseksi, että minä sanon ajan ja hän on ”vaikka”. Minusta se on ällöttävän piittaamatonta siitä, että minä joudun hänen takiaan tekemään sellaista, josta saatan hermostua ja olla ilkeä lapsille. En haluaisi, mutta olen vasta toipumassa henkisesti pahoinpitelevästä ihmissuhteesta äitiini.
Ap
Joten te voitte sopia keskenänne ja halutessanne tapaamisen kellonajan. Kellonajan merkityksestä sinulle tai miehelle te ette voi yhteisesti sopia, se olisi aika harvinaista eronneelle parille.
Kenenkään toisen tunteita ei voi hallita, eli tuskin pääsette koskaan yhteiseen sopimukseen mitä teille kummallekin sovittu kellonaika merkitsee tunnetasolla mutta pääsette halutessanne realistiseen sopimukseen esim. kello kolme. Tunnetaso on aina haastavaa, joten kannattaa keskittyä realismiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSinä et ollut normaali lapsi. Sinä olit hirviö jo lapsena.
Enkä ollut, minä olin sinua parempi lapsi, arvaatko miksi? Minulla oli sinun isääsi parempi isä. Minun isäni osoitti, millaista on kasvaa, kun lapsi otetaan tosissaan ja lasta osataan arvostaa samanveroisesti, kuin aikuista. Ei samanveroisena, koska aikuinen päättää, mutta samanarvoisesti. Siitä sä, paskaqpäiden kakara, et tiedä mitään. Siksi kiusaatkin täällä palstalla itseäsi parempia lapsia.
ApMutta ethän sinä ole lapsi. Olet viisikymppinen nainen.
Olen minä samaan aikaan lapsi. Sisälläni oleva lapsi se on.
Ap
Kaikenlaiset luuserit sitä meneekin lisääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEhkä tämä on totta, ehkä ei. Mutta arvaa mitä, ketään ei kiinnosta. Et saa ikinä ketään uskomaan tuota mantraasi pahasta ja kamalasta äidistä, eikä mikään tuomioistuin tule ikinä tuomitsemaan äitiäsi mistään hänen teoistaan - hän kun ei ole tehnyt mitään laitonta.
Lisäksi Äitihullun kertomusten perusteella hänen äitinsä on ollut ihan tavallinen äiti. Kyllä on muualla vikaa...
Eihän ollut, vaan hän ei osannut kuunnella lasta, eikä olla lapsen kanssa kuin lasten kanssa kuuluu olla, eli niin, että lapsi on saman arvoinen ihmisenä, eikä joku halveksittu piika, joka sinä kotonasi olit, ja siksi luulet, että se on normaalia.
Ap
"Henkilöllä on suuret käsitykset itsestään, hän voi liioitella lahjoillaan ja saavutuksillaan sekä odottaa perusteettomasti muiden pitävän häntä ylivertaisena.
Henkilö keskittyy ajatuksissaan jatkuvasti mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta.
Henkilö vaatii korostunutta ihailua.
Henkilö kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun ja saamaan toiveensa täytettyä
Henkilö on usein kateellinen muille tai uskoo myös muiden kadehtivan häntä.
Henkilö on ylimielinen, hänellä on röyhkeä käytös tai asennoituminen."
Vierailija kirjoitti:
Joitakin vanhemmat fyysisesti pahoinpitelee ja käyttää hyväkseen, lähiomaisia kuolee ja silti niistä kasvaa ihan tasapainoisia aikuisia, jotka haluavat parastaan omille lapsilleen ja tekevät kaikkensa, että heidän elämänsä ja lapsuus olisi niin hyvää kuin mahdollista ja paljon parempaa mitä itse saivat... ja sitten joku itkee, että lapsella on kaveri isänsä luona, jonne hän ehkä saattaa tulla kylään jos jaksaa ja lähtee ovet paukkuen vieden ruokakassit mennessään, koska eihän hän esimerkiksi halunnut sinne mennä istumaan toisen lapsen kanssa siksi aikaa, että mies tajuisi ajaa sen toisen lapsen kaverin tiehensä... jos niiden lasten kanssa oleminen on niin vastenmielistä, eikö voisi suoraan sanoa sille miehelle, että pidä kakarat hyvänäsi? Aika moni tapauksessa ottaisi luurin käteensä ja pirauttaisi ex:lle ja kysyisi, että moneltako pitäisi paikalla olla tai jos miehen kanssa kommunikaatio mättää soita niille lapsille ja kysele mitä tehtäisiin ja monelta... tai jos tökkii noin pahasti varaa lapsille MLL:n hoitaja ja ilmoita miehelle ja hoitaja saapuu paikalle x ja on buukattu vaikka kuudeksi tunniksi... apua oikeasti. Tämä on kai joku trolli?
Mutta kun lapsen kaveri oli siellä JOULUPÄIVÄNÄ(!!!) ja silloin ei KYLÄILLÄ koska ap saattaa tulla kylään jos sattuu huvittamaan. Ei saatana kun naurattaa tämä juttu. 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Kato, sinä hullu ap taas! Mites mukulat, jos niillä on kaveri kylässä, lähdetkö pois marttyroimaan?
Jouduin opastamaan miehelle kuin vähä-älyiselle, miten toimia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos mies sanoi että tule kun sopii, niin silloinhan on pallo sinulla kertoa milloin sopii. Itse usein tapaamista sovittaessa laitan ystävälleni viestin että tule kun sopii, ja hän sitten ilmoittelee milloin on tulossa. Ei tuosta voi loukkaantua.
Se onkin eri asia, koska haluatte nähdä. Mä taas en haluaisi tuhlata sekuntiakaan miehen avuksi. Saa pyytää aika nätisti, että viitsin.
Ap
Ap, onko mies yhä paska pässi? Vaiko vain raivostuttava asshole?
Tämä ap on sekoudessaan vertaansa vailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on ongelma nyt, kellonajan sopiminen? Jos toinen jo sanoi että tule kun sopii, mutta haluat kertoa lapsille ajan, niin laita viesti että ”tuun sitten huomenna kymmenen maissa” - eikös se sillä ratkeaisi?
Ei, vaan miehen pitäisi osoittaa vähän enemmän tarvetta sille, että saa mennä jonnekin jos mä tulen sinne. Eli olla halukas ja innostunut saamaan asiat sovittua ja kellonajan, kysyä ja pyytää. Tyhmähän sinne turhaan menee.
Ap
Onko mies yleensä aina paikalla kun käyt, ja nyt on erilainen tilanne kun miehellä on menoa ja olet siellä yksin lasten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei halunnut sopia kellonaikaa, koska tiesi, minkälaisen raivon se olisi sinussa herättänyt,
sinuahan EI määräillä.
Määräily ei ole sopimista, niiih.
Ap
Oletteko te joskus aikaisemmilla kerroilla sopineet kellonajoista? Oletteko päässeet helposti yhteisymmärrykseen siitä, millkä on kellonaika sopii molemmille? Oletko todella mennyt siihen kellonaikaan, minkä sovitte?
Joitakin vanhemmat fyysisesti pahoinpitelee ja käyttää hyväkseen, lähiomaisia kuolee ja silti niistä kasvaa ihan tasapainoisia aikuisia, jotka haluavat parastaan omille lapsilleen ja tekevät kaikkensa, että heidän elämänsä ja lapsuus olisi niin hyvää kuin mahdollista ja paljon parempaa mitä itse saivat... ja sitten joku itkee, että lapsella on kaveri isänsä luona, jonne hän ehkä saattaa tulla kylään jos jaksaa ja lähtee ovet paukkuen vieden ruokakassit mennessään, koska eihän hän esimerkiksi halunnut sinne mennä istumaan toisen lapsen kanssa siksi aikaa, että mies tajuisi ajaa sen toisen lapsen kaverin tiehensä... jos niiden lasten kanssa oleminen on niin vastenmielistä, eikö voisi suoraan sanoa sille miehelle, että pidä kakarat hyvänäsi? Aika moni tapauksessa ottaisi luurin käteensä ja pirauttaisi ex:lle ja kysyisi, että moneltako pitäisi paikalla olla tai jos miehen kanssa kommunikaatio mättää soita niille lapsille ja kysele mitä tehtäisiin ja monelta... tai jos tökkii noin pahasti varaa lapsille MLL:n hoitaja ja ilmoita miehelle ja hoitaja saapuu paikalle x ja on buukattu vaikka kuudeksi tunniksi... apua oikeasti. Tämä on kai joku trolli?