Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa idiooteista julkisissa kulkuvälineissä!

Vierailija
05.01.2020 |

Matkustin eilen Onnibussilla ja löytäessäni paikkani huomasin, että siinä istuu jo pariskunta. Sanoin ihan ystävällisesti ”anteeksi mulla on paikka varattuna siihen ikkunan puolelle”. Pariskunnan nainen tapitti vähän aikaa suu ammollaan ja sitten tuhahti ”no etkö sinä voi istua johonkin muualle jos kerta yksin matkustat. Me pariskuntana halutaan istua vierekkäin eikä vierekkäisiä paikkoja enää ole!”. En suostunut eivätkä hekään suostuneet siirtymään. Lopulta huikkasin kuskin apuun, joka katsoi vielä kaikkien meidän matkaliput ja ohjasi pariskunnan omille paikoilleen. Mikä helvetti siinä on niin vaikeaa suoraan istua sinne omalle paikalle!!

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo pitkään sitä mieltä, että Helsingin paikallisliikenteessä - junat, metrot ja jopa osa busseista - tulisi siirtyä ykkös ja kakkosluokkaan. Ykkösluokkaan kalliit liput, paremmat penkit ja vaikka vartija seisomaan. Joka tapauksessa joku kontrolli. Kakkosluokka olisi sitten tuo nykyisenkaltainen systeemi. Olisin valmis maksamaan helposti puolet enemmän ykkösluokan piletistä. Nykyisin kaikki häiriköt, narkkarit ja mielenvikaiset tuntuvat omistavan julkiset eikä kuria saada. Jos asiat ei muutu, lienee pakko alkaa saastuttaa ja hommata oma auto.

Tästä syystä meille tuli lokakuussa toinen auto minun työmatkoja varten.

Vierailija
82/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkametrossa reput selässä olevat ihmiset sekä pyöriänsä kuljettavat ”työmatkapyöräilijät”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoiset, jotka änkeävät viereen, vaikka eivät siihen edes mahdu. 

Vierailija
84/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkibusseissa ärsyttää aivan suunnattomasti ne käytävällä seisojat, jotka jäävät bussin etuosaan pönöttämään.

Seisominen on toki ok, jos vapaita istumapaikkoja ei ole, mutta monesti nämä pönöttäjät seisovat ihan oma-aloitteisesti kun eivät ilmeisesti vaan tajua/kehtaa istua toisen ihmisen viereen, tai jotenkin kuvittelevat tekevänsä muille jonkun palveluksen kun ryhmittyvät hyvissä ajoin siihen keskioven eteen kun jäävät jo 5 pysäkin päästä pois.

Sitten kun se keskioven edusta täyttyy näistä pönöttäjistä, jäävät seuraavat seisojat pönöttämään siihen bussin etuosaan (takaosa on ilmeisesti näiden mielestä jonkinlainen Mordor tai huumeluola, kun sinne ei mennä kirveelläkään, ellei kuski huutaen käske jos silloinkaan) ja pahimmassa tapauksessa bussi ei ota enää uusia matkustajia kyytiin, koska kukaan ei mahdu sisään. Ja mikä parasta, siellä takaosassa on yleensä ihan vapaita istumapaikkoja...

Vierailija
85/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin bussissa suurehkon paketin kanssa. Ei mikään valtava, mutta sen mallinen että sitä oli vaikea kuljettaa.

Kun pysäkkini tuli ja olisin jäänyt pois, käytävä oli täynnä pois jääviä/sisään tulevia ihmisiä. Koska seisoin käytävällä, odotin sen tyhjenemistä ja laitoin pakettini tyhjälle paikalle (lattialle) siksi aikaa. Ikkunanvieripaikalla istuva nainen alkoi potkia pakettia pois ja kiljua "älä laita sitä siihen!"

Nainen potki pakettia pois ja minä jouduin aina työntämään paketin takaisin, koska muuten en itse sopinut käytävälle. En laittanut siis pakettia lähellekään naista, vaan sillä oli puoli metriä väliä häneen.

Selvästi hänellä oli jotain mt-ongelmia, sillä ei tuohon potkimiseen ja huutoon ollut mitään syytä, eli ei ollut esim. jalka paketissa mitä olisi halunnut varoa. En sanonut mitään, vaan lopulta kun pystyin, otin pakettini ja lähdin bussista yleisen tuijotuksen saattelemana.

Vierailija
86/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jotenkin huvittavaa, kun istuu täydessä aamumetrossa ja porukkaa melkeinpä tursuaa ovista ja ikkunoista, mutta siellä on ihan hipihiljaista kun kaikki matkustaa yksin töihin/opiskelupaikkaan. Ja sitten se metro pysähtyy ja oven edessä seisojat ei tajua väistää hetkeksi siihen metron ulkopuolelle, että porukka pääsis ulos.

Vierailija
87/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuhkametrossa reput selässä olevat ihmiset sekä pyöriänsä kuljettavat ”työmatkapyöräilijät”

Jos mä meen kouluun ja koulu alkaa ruuhka-aikaan niin mihis mä sen reppuni laitan sit?

Vierailija
88/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran junassa joku äiti anto lapselleen puhelimen ja laitto siihen jonkun todella raivostuttavan lasten ohjelman huutamaan. Äänet oli varmaan ihan täysillä. Ja junamatkaa kesti sen tunnin.

Vierailija
89/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä meen kouluun ja koulu alkaa ruuhka-aikaan niin mihis mä sen reppuni laitan sit?

Jotkut reppu selässään matkustavat tönivät toisia matkustajia repullaan.

Vierailija
90/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui kauan aikaa sitten ratikassa. Kyytiin nousi vanha mies, joka meni inva/vanhuspaikalla istuvalle noin 16v tytölle sanomaan "se taitaa olla invapaikka". Tyttö nousi paikalta välittömästi ja meni istumaan muualle. Paikan saatuaan mies aloitti kovaäänisen kuvailun rintamaolosuhteista, joissa ei ollut ruokaa eikä saanut nukkua ja "nyt tuollaiset pikkupillut vievät istumapaikat". Mies jatkoi ja jatkoi. Mikäli tyttö ei olisi antanut paikkaansa tai olisi viivytellyt, saarna olisi ollut aiheellinen mutta nyt se oli täysin asiatonta. Kun itse jäin kyydistä, teki mieli huutaa, että vahinko, ettet jäänyt sinne rintamalle. 

Vanhukset on niitä pahimpia valittajia julkisissa. Mikään ei ole heidän mielestään hyvin.

Vierailija
91/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on metsäläiskansaa. Erakkona ja pienissä perheyhteisöissä autiossa korvessa asumaan tottuneita. Emme ole sopeutuneet tiiviisiin yhteiskuntiin, jossa pitää joustaa ja mukautua muiden läsnäoloon, jopa lähekkäin ja yhteistä jakaen. Jokainen kommentti ketjussa huokuu samaa. Joko kirjoittaja on törmännyt enemmän sopeutumattomaan törttöön tai, kuten useimmissa tapauksissa, kirjoittaja itse on se sopeutumaton, joka paheksuu toisia eikä hyväksy erilaisia ihmisiä elinpiirissään ja tuomitsee mitättömistä sattumuksista.

Muuttakaa korpeen, jos ette kestä ihmisiä.

Vierailija
92/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävi sellanen juttu kerran, että olin menossa "töihin" (olin työkokeilussa TE-toimistossa aulapalveluhommissa skannaamassa asiakkaiden papereita, jotta ne menee virkailijoiden käsiteltäväksi) ja matkustin siis ratikalla kuten yleensä. No siihen samaan ratikkaan sattui eräs mies joka päätti hyvin kovaäänisesti alkaa avautua Suomen maahanmuuttopolitiikasta kahdelle vanhalle tummaihoiselle naiselle. Itse olin vähän kauempana tästä, mutta näin kyllä  miehen ja volyymi oli sen verran kovalla, että olis ollu hankala olla kuulematta tän rasistin vouhotusta. Muitakin matkustajia tietty ärsytti tän miehen käytös ja jotkut koittivat puuttuakin asiaan. En sitten tiedä miten siinä kävi, kun mun piti jäädä kyydistä pois. Menin hommiin eikä kauan menny, kun tää sama heppu ilmestyi siihen mun eteeni jonkin lomakkeen kanssa ja pyysi mua skannaan sen :D. Saattaa olla, että hämmennyksissäni skannasin sen paperin väärin päin :D

Sama käynyt mutta matkustaja haukkui tummaihoiselle kuskille mmuuttajat ja näiden tekemät rikokset tämän yrittäessä tehdä työtään.

Vierailija
93/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Oulussa oli ennen tuo "työmatkapyöräily" oikeasti todella ongelmallista. Ne vähäisetkin liikenneyhteydet joita täällä voi julkisilla kulkea oli aina ämpätty täyteen polkupyöriä, varsinkin huonoilla ilmoilla. Sitä pyörää ei missään nimessä voinut jättää kotiin, ikinä. Se oli vaarallista touhua kun ne vahtimattomat pyörät sitten olisi jarrutuksissa singonnut etupenkkiläisten päälle, ja lasten vaunut hukkuivat sinne polkupuörien alle jne. Aina oli takin helma likaisena kun oli aamulla saanut vetäistä ne pika-aidat juuri näiden työmatkapyöräilijöiden kulkuvälineiden yli.

Kesällä tänne sitten vihdoin tuli 2€ maksu polkupyörästä. Ja maksetaa käteisellä ja jokaisesta matkasta (ei siis voi vaihtaa). Kesän jälkeen en ole nähnyt yhtä ainuttakaan pyörää missään bussissa. Kummasti alkoi löytyä pyöriin lukkoja että ne voi jättää sinne kotiin tai bussipysäkille ja myös se pyöräily alkoi maittamaa.

Vierailija
94/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaunujen kanssa paikallisbussissa matkustaessa nyppii eniten keskiovien eteen seisomaan jäävät (usein koululaiset). Eivät halua tuntemattomien viereen istumaan. Ok, jääkää toki seisomaan, eihän siinä mitään. Sitten kun pyrin ulos bussista vaunujen kanssa, ei vahingossakaan väistetä ovien edestä. Jos sanon "anteeksi, voisitko väistää hieman", vedetään takapuolta sisään ja se on siinä.

Lisäksi ärsyttävät tupakoitsijat, jotka vetää savut (parhaimmillaan bussikatoksessa) ja tulevat sitten tosi tuoreelta löyhkäten bussiin. Ei voi kun toivoa, etteivät ainakaan ihan viereen tule.

Vierailija
95/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki nuoret äidit lastenvaunuineen,  tullaan kuin maailman omistaja ja kaikkien pitäisi kumartaa.

Tuo vauva tuntuu olevan kuin kruunu joka oikeuttaa kaikkenen ja muiden pitää tehdä kaikki sen eteen.

vielä 20 vuotta sitten äidit osas käyttäytyä ihan eri tavalla, kohteliaasti ja he myös saivat mitä tarvii ilman sen kummempaa draamaa.

Olen yllättynyt, että tämän aiheisessa keskustelussa päästiin sivulle 4 asti ilman äitivihaa.

Keitä nämä nuoret maailmanomistajaäidit ovat?

Ainakin täällä Helsingissä näen vain ihan asiallisia äitejä, jotka tulevat busseihin ja muihin rivakasti omalle paikalleen keskelle niinkuin pitääkin.

Niin, sinä näet vain asiallisia äitejä ja sen pituinen se?  Sittenhän asian on oltava niin.

Vierailija
96/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä ärsyttävät nämä rapanarkomaanit, jotka suureen ääneen huutavat kaikki asiansa ja ahdistelevat muita matkustajia.

Minua ei kiinnosta jos Rape on sinulle vielä velkaa pillereistä ja lapsiakin pitäisi mennä katsomaan sinne sijoituspaikkaan. Älä myöskään pummi minulta mitään, en halua lähietäisyydeltä haistella mätiä hampaantynkiäsi.

Vierailija
97/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime junareissulla keski-ikäinen nainen istui vieressäni tavarat leviänä ja kailotti (sananmukaisesti kailotti) puhelimeen.

"Hihi, eikä! Etkä tehny, ai kauhee! Ei oo totta! Haloo? Haloo kuuluuko? Joo ei hahahhahahhaaaa en varmana sano! Eeeen sano, oon täydessä junassa. Hahah en voi sanoa! Sä vaan haluut et sanon sen ääneen. Haloo, kuuluuko? Haloo? En sano! Vaiks miten pyytäisit! Haloo? Haloo? No okei, sanon! KOVA MUNA! HAHHAHAHAHAHAA nyt sanoin sen, sanoin, ootko nyt tyytyväinen ku kaikki kuuli hahhahah! Haloo?"

Luulin olevani piilokamerassa. Rouva jäi ennen mua pois junasta ja jätti kylmästi ison kasan noutoruokaroskaa jalkatilaansa.

Vastenmielinen tyyppi.

Vierailija
98/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka-aamuinen juttu paikallisbussissa Vantaalla: urpot tukkii ruuhkabussin käytävän kasaantumalla siihen keskioven ympäristöön. Kukaan ei pääse siitä sumasta ohi, eivätkä nämä pahvit ymmärrä edes kehoituksesta siirtyä eteenpäin käytävällä. Käytävän etuosa etuovelta siihen keskelle onkin sitten niin tiivistunnelmainen että kaikki eivät meinaa edes mahtua kyytiin! Ja tämä on ihan totta, ja toistuu joka hiton arki-aamu! Sitten lisäksi on tietysti nää jotka lätkäisee laukun penkille eikä tajua ottaa sitä syliinsä vaikka vapaita istumapaikkoja ei ole. Mutta ne kyllä nappaa sen laukun siinä vaiheessa kun ihan pokkana istuu sen päälle, jos eivät asiallista pyyntöä ymmärrä.

Vierailija
99/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oon kysynyt tuplapaikan laukullaan vallanneelta, että ootko ostanut lipun laukullekin. Yleensä tehoaa.

Vierailija
100/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori naislauma

"No ku mä kävin huoneessa ja Maija joi kahvia ja sanoi näin, sitten minä vastasin sillä näin, ja sitten Maija käveli näin ja sitten sanoi näin ja minä sanoin näin, sitten me naurettiin Maijalle jälkikäteen ei hän tajuuuuuu..."

Aivan kaameeta istua 40min ruuhkassa Helsingin bussissa ja kuulla 40min tollainen sorsalauma joiden aivot riittää vain selkäänpuukottamiseen ja juoruiluun!! Hyi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme