Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa idiooteista julkisissa kulkuvälineissä!

Vierailija
05.01.2020 |

Matkustin eilen Onnibussilla ja löytäessäni paikkani huomasin, että siinä istuu jo pariskunta. Sanoin ihan ystävällisesti ”anteeksi mulla on paikka varattuna siihen ikkunan puolelle”. Pariskunnan nainen tapitti vähän aikaa suu ammollaan ja sitten tuhahti ”no etkö sinä voi istua johonkin muualle jos kerta yksin matkustat. Me pariskuntana halutaan istua vierekkäin eikä vierekkäisiä paikkoja enää ole!”. En suostunut eivätkä hekään suostuneet siirtymään. Lopulta huikkasin kuskin apuun, joka katsoi vielä kaikkien meidän matkaliput ja ohjasi pariskunnan omille paikoilleen. Mikä helvetti siinä on niin vaikeaa suoraan istua sinne omalle paikalle!!

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku vielä 2020 kulkee jollain bussilla?! Eikö sulla ole ajokorttia?

Vierailija
62/117 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kesää sitten matkustin onnibussissa Tampereelta Kuopioon, koska junalla olisi ensin pitänyt mennä Helsinkiin ja vaihtaa siellä junaa Kuopioon. Tampereen linja-autoasemalla viereeni istumaan tuli nuorimies, joka matkusti Jyväskylään. Kaverilla oli mukana aivan helvetisti tavaraa, muun muassa reppu ja iso kassi ja kitarakotelo, joita ei ollut tietenkään jättänyt bussin tavaratilaan, vaan jätti kaikki nämä omalle paikalleen eli viereeni ja lähti itse istumaan bussin takaosaan, missä on isomman jalkatilan väljempiä paikkoja. Luulin ensin, että hän meni käymän vessassa, mutta kun itse mielettömän kundin tavaroiden siirron jälkeen pääsin käymään wc:ssä, näin tämän kusipään istuvan tyytyväisenä tyhjäksi jääneellä isomman jalkatilan paikalla. Kun bussi tuli Jyväskylään, kundi käväisi vain hakemassa tavaransa ja lähti bussista. Ilmeisesti on aina matkustanut noin ja säästänyt 2 euron lisämaksun isommasta jalkatilasta.

Jatkossa olen aina ottanut itselleni sen isomman jalkatilan paikan ja suurimaksi osaksi olen saanut matkustaa ilman vierustoveria.

Teit aika pahantahtoisen tulkinnan. Entä jos tyyppi oli ostanut kaksi paikkaa; yhden rojuilleen ja toisen itselleen? Soittimet ovat herkkiä lämpötilanvaihteluille yms. eikä arvokasta kitaraa välttämättä muutenkaan halua jättää sinne tavaratilaan kenen tahansa pöllittäväksi. Usein näkee lentokoneissakin soitinkoteloita tuotavan matkustamoon, ja yleensä ne on silloin erikseen sinne maksettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kesää sitten matkustin onnibussissa Tampereelta Kuopioon, koska junalla olisi ensin pitänyt mennä Helsinkiin ja vaihtaa siellä junaa Kuopioon. Tampereen linja-autoasemalla viereeni istumaan tuli nuorimies, joka matkusti Jyväskylään. Kaverilla oli mukana aivan helvetisti tavaraa, muun muassa reppu ja iso kassi ja kitarakotelo, joita ei ollut tietenkään jättänyt bussin tavaratilaan, vaan jätti kaikki nämä omalle paikalleen eli viereeni ja lähti itse istumaan bussin takaosaan, missä on isomman jalkatilan väljempiä paikkoja. Luulin ensin, että hän meni käymän vessassa, mutta kun itse mielettömän kundin tavaroiden siirron jälkeen pääsin käymään wc:ssä, näin tämän kusipään istuvan tyytyväisenä tyhjäksi jääneellä isomman jalkatilan paikalla. Kun bussi tuli Jyväskylään, kundi käväisi vain hakemassa tavaransa ja lähti bussista. Ilmeisesti on aina matkustanut noin ja säästänyt 2 euron lisämaksun isommasta jalkatilasta.

Jatkossa olen aina ottanut itselleni sen isomman jalkatilan paikan ja suurimaksi osaksi olen saanut matkustaa ilman vierustoveria.

Teit aika pahantahtoisen tulkinnan. Entä jos tyyppi oli ostanut kaksi paikkaa; yhden rojuilleen ja toisen itselleen? Soittimet ovat herkkiä lämpötilanvaihteluille yms. eikä arvokasta kitaraa välttämättä muutenkaan halua jättää sinne tavaratilaan kenen tahansa pöllittäväksi. Usein näkee lentokoneissakin soitinkoteloita tuotavan matkustamoon, ja yleensä ne on silloin erikseen sinne maksettu. 

Jos joku näin tekee, niin luulisi että sille arvokkaalle kitaralle ostetaan paikka oman paikan vierestä, eikä kasata roinaläjiä toisen matkustajan riesaksi ja istuta itse muualla.

Vierailija
64/117 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisten käyttäjät ovat samoja jotka käy lidlissä. Alemman luokan sakkia.

Minähän en julkisilla kulje vaan omalla autolla ja käyn prismassa kaupassa.

Meidän Lidlissä olen törmännyt mm. yhteen Suomen tunnetuimpaan näyttelijään. Semmosta alemman luokan sakkia täällä. Lidlissä on muuten halpaa, toisin kuin Prismassa.

Meidänkin pikkukaupungin lidlissä käy kaikki, rikkaat ja köyhät sulassa sovussa.

Vierailija
65/117 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä olevat keski ikäiset jotka kikattelevat bussin takana. Jossain vaiheessa Makkara Liisa päättää mennä kuskille juttelemaan tai raivoamaan. Kiva jos bussi ajaa kolaria!! Mä inhoon suomalaisia!! Röyhkeitä ja säälittäviä! Ja ne jotka raivoaa meidän bussikuskille siitä että joku MUU bussi on myöhässä.

Kyllä ammattilaiset laitetaan koville!

Vierailija
66/117 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki nuoret äidit lastenvaunuineen,  tullaan kuin maailman omistaja ja kaikkien pitäisi kumartaa.

Tuo vauva tuntuu olevan kuin kruunu joka oikeuttaa kaikkenen ja muiden pitää tehdä kaikki sen eteen.

vielä 20 vuotta sitten äidit osas käyttäytyä ihan eri tavalla, kohteliaasti ja he myös saivat mitä tarvii ilman sen kummempaa draamaa.

Vierailija
67/117 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki nuoret äidit lastenvaunuineen,  tullaan kuin maailman omistaja ja kaikkien pitäisi kumartaa.

Tuo vauva tuntuu olevan kuin kruunu joka oikeuttaa kaikkenen ja muiden pitää tehdä kaikki sen eteen.

vielä 20 vuotta sitten äidit osas käyttäytyä ihan eri tavalla, kohteliaasti ja he myös saivat mitä tarvii ilman sen kummempaa draamaa.

Olen yllättynyt, että tämän aiheisessa keskustelussa päästiin sivulle 4 asti ilman äitivihaa.

Keitä nämä nuoret maailmanomistajaäidit ovat?

Ainakin täällä Helsingissä näen vain ihan asiallisia äitejä, jotka tulevat busseihin ja muihin rivakasti omalle paikalleen keskelle niinkuin pitääkin.

Vierailija
68/117 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaukojunissa toki voi syödä omia eväitä, on ehkä hieman kyseenalaista tuoda täyteen junavaunuun joku jäätävä valkosipulilla maustettu takeaway-pizza tai grilliateria. Sitten pizzalaatikko tai grilliboksi sylissä maiskuttaa tyytyväisenä valkosipulin hajun levitessä koko vaunuun. Onnea vaan vieruskaverille...

Vierailija
69/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
70/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo pitkään sitä mieltä, että Helsingin paikallisliikenteessä - junat, metrot ja jopa osa busseista - tulisi siirtyä ykkös ja kakkosluokkaan. Ykkösluokkaan kalliit liput, paremmat penkit ja vaikka vartija seisomaan. Joka tapauksessa joku kontrolli. Kakkosluokka olisi sitten tuo nykyisenkaltainen systeemi. Olisin valmis maksamaan helposti puolet enemmän ykkösluokan piletistä. Nykyisin kaikki häiriköt, narkkarit ja mielenvikaiset tuntuvat omistavan julkiset eikä kuria saada. Jos asiat ei muutu, lienee pakko alkaa saastuttaa ja hommata oma auto.

Vierailija
71/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisliikenteessä saa täällä matkustaa ilmaiseksi lastenrattaiden kanssa. Ohjeistuksessa kumminkin sanotaan että aikuisen tulee pitää rattaista kiinni matkan aikana eli käytännössä pysyä rattaiden kanssa niille varatulla paikalla. Monet kumminkin tekevät niin että jättävät rattaat niille kuuluvalle paikalle ja menevät istumaan vieden näin kolme paikkaa (yhden vaunupaikan ja kaksi istumapaikkaa)

Vierailija
72/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkahuollon autossa olin varannut tarkoituksella kaksi vierekkäistä paikkaa ja maksanutkin nämä paikat jotta voisin ottaa rennommin pitkällä matkalla. Poistuin paikaltani käydäkseni vessassa juuri kun olimme saapumassa seuraavalle pysähdyspaikalle. Kun tulin takaisin joku oli siirtänyt käytäväpaikalla olleet tavarani ikkunapaikalle ja asettunut mukavasti käytäväpaikalle, Hän ei halunnut millään siirtyä sillä oli jo asettunut mukavasti ja halusi sitä paitsi antaa opetuksen niille jotka valtaavat tavaroillaan vieruspaikatkin, muuten hyvä mutta paikka oli tosiaan varattu ja maksettu, Kuskin avustuksella sain hänet siirtymään muualle, loppumatkan sitten kuunneltiin kun hän valitti minusta vierustoverilleen. 

Vierailija
73/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein junassa on sattunut, että kun pidän laukkua vieressäni, niin joku haluaa tulla istumaan juuri sille paikalle jolla laukkuni on, vaikka koko vaunu olisi melkein tyhjänä. En ymmärrä miten jotkut viitsivätkin, itselläni ei ainakaan olisi pokkaa tehdä tuollaista. Ymmärtäisin kyllä jos tilaa ei muualla olisi.

Jos mun varaama paikka on juuri siinä sun reppusi paikalla, niin siihen istun, vaikka se sua harmittaisi.

Turun ja Helsingin väliset junat on ainakin niin täyteen buukattuja yleensä, että menemällä muualle istumaan joudun vain siirtyilemään kuitenkin siihen mun omalle paikalle. Kupittaalta, Salosta tai viimeistään Karjaalta joku kumminkin tulee istumaan siihen mun "muualla" olevalle paikalle, jonka siis on itselleen varannut.

Vierailija
74/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljattain tulin lentokoneeseen, löysin paikkani, ja olin laittamassa läppärilaukkuani ylös hyllylle, kun viereisellä paikalla istuva eukko sai hirveän hepulin. Alkoi huutaa minulle että hänen laukkunsa on jo siellä hyllyllä. Sanoin että okei, ei siinä mitään, laitan myös omani sinne. No mutta kun hänen laukkunsa on jo siellä, ja takki myös! Laitoin kuitenkin sen laukkuni sinne, ja hän tivasi jätinkö varmasti hänen tavaransa paikoilleen. Sanoin että kaikki on ihan okei, mutta ei auttanut, hänen täytyi nousta tarkistamaan että kaikki oli hyvin. Ja sitten mulkoili minua seuraavan tunnin ajan niinkuin jotain rikollista. Luuli kai, että jokaiselle on oma hylly, ja minä olin jotenkin loukannut hänen yksityistä tilaansa.

Vierailija
75/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sattunut useammankin kerran, istun itse käytäväpaikalla ja kun nousen päästämään ikkunapaikalla olleen tyypin pois, joku ryntää istumaan paikalleni, en siis ole itse nousemassa pois kyydistä. 

Vierailija
76/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole varsinainen idiootti, enemmänkin vastenmielinen. Yhdellä lennolla edessäni istui vanhempi kaljupäinen mies. Hänellä oli jotain pieniä rupia päänahka täynnä, ja koko hiton lennon ajan hän nyppi niitä rupia päästään, siinä vajaan puolen metrin päässä suoraan silmieni edessä. Oli vielä sellaiset nakkisormet, ja kynnet pureskeltu olemattoman lyhyiksi, joten nyppiminen ei ollut ihan helppoa.

Ja kaikkein parasta oli, että hän sitten söi jokaisen irtisaamansa ruven.

Kaikenlaisia kaheleita sitä liikkuukin vapaalla jalalla...

Vierailija
77/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku näin tekee, niin luulisi että sille arvokkaalle kitaralle ostetaan paikka oman paikan vierestä, eikä kasata roinaläjiä toisen matkustajan riesaksi ja istuta itse muualla.

Ennakkoluuloisesti ja suppeasti ajatellen voi luulla kanssaihmisistä kaikenlaista. Jos oma istumapaikka on kalliimpi väljä paikka, niin ehkä ei kuitenkaan tarvitse sille kitarakotelolle extrajalkatilaa, joten voi ostaa halvemman paikan.

Vierailija
78/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi sellanen juttu kerran, että olin menossa "töihin" (olin työkokeilussa TE-toimistossa aulapalveluhommissa skannaamassa asiakkaiden papereita, jotta ne menee virkailijoiden käsiteltäväksi) ja matkustin siis ratikalla kuten yleensä. No siihen samaan ratikkaan sattui eräs mies joka päätti hyvin kovaäänisesti alkaa avautua Suomen maahanmuuttopolitiikasta kahdelle vanhalle tummaihoiselle naiselle. Itse olin vähän kauempana tästä, mutta näin kyllä  miehen ja volyymi oli sen verran kovalla, että olis ollu hankala olla kuulematta tän rasistin vouhotusta. Muitakin matkustajia tietty ärsytti tän miehen käytös ja jotkut koittivat puuttuakin asiaan. En sitten tiedä miten siinä kävi, kun mun piti jäädä kyydistä pois. Menin hommiin eikä kauan menny, kun tää sama heppu ilmestyi siihen mun eteeni jonkin lomakkeen kanssa ja pyysi mua skannaan sen :D. Saattaa olla, että hämmennyksissäni skannasin sen paperin väärin päin :D

Vierailija
79/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui kauan aikaa sitten ratikassa. Kyytiin nousi vanha mies, joka meni inva/vanhuspaikalla istuvalle noin 16v tytölle sanomaan "se taitaa olla invapaikka". Tyttö nousi paikalta välittömästi ja meni istumaan muualle. Paikan saatuaan mies aloitti kovaäänisen kuvailun rintamaolosuhteista, joissa ei ollut ruokaa eikä saanut nukkua ja "nyt tuollaiset pikkupillut vievät istumapaikat". Mies jatkoi ja jatkoi. Mikäli tyttö ei olisi antanut paikkaansa tai olisi viivytellyt, saarna olisi ollut aiheellinen mutta nyt se oli täysin asiatonta. Kun itse jäin kyydistä, teki mieli huutaa, että vahinko, ettet jäänyt sinne rintamalle. 

Vierailija
80/117 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten leveät manspreadit niin että vie 2 istumapaikkaa.

Tämä! Metrossa törmään tähän lähes päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä