Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVYEMPI VUOSI 2020

Vierailija
02.01.2020 |

Onko vuoden 2020 laihduttajille jo omaa ketjua? Jos ei, tässäpä sellainen. Mukaan vaan kaikki, joilla työn alla elämäntapamuutos tai dieetti, oli tavoitteena pudottaa kiloja kaksi tai kolmekymmentä. Tyyli on vapaa.

Pidetään ketju vapaana kiistelystä, kunnioitetaan toisiamme ja autetaan tarvittaessa. Sopivin tapa elämäntapojen muuttamiseen ja kevyempään elämään on nimittäin se, joka toimii itsellä, mutta ei välttämättä silti toimi kaikilla muilla.

Tervetuloa mukaan!

Kommentit (490)

Vierailija
121/490 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne -1,5kg. Olen tyytyväinen :)

Illalla teki hirveästi mieli syödä! En antanut periksi, onneksi. Tahdonvoimaa tarvitaan.  Mukava nähdä tuloksia, vaikkakin vasta alussa. Mutta parempi - kuin +1,5kg :)

Noita

Vierailija
122/490 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lisännyt vihanneksia huomattavan paljon. Mutta sen vuoksi pitää käydä useammin kaupassa.

Ennen piti käydä kerran viikossa, nyt joka kolmas päivä.

Irmeli

Täytät vatsasi vihanneksilla ja luulet syöväsi vähän, vaikka ruokamääräsi on lisääntynyt. Eikö järki sano mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/490 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole aihtunut yhtään, en kyllä lihonutkaan. Merkkaan kaikki syömiset ruokapäiväkirjaan ja syön sen mukaan muka oikein. En pidä mitään herkkupäiviä. Liikun vähintäin tunnin hikijumppaa tai kävelyä päivässä.

Mulle ei vaan sovi viralliset hiilarimäärät ja nyt vähennän niitä. Jätän kaurapuuron ainakin pois, koska aamulla ei edes ole nälkä. Samoin jää hedemät pois.

Ei viralliset ruokaohjeet olekaan mistään kotoisin. Ei niiden mukaan syöminen ole oikeaa syömistä. Hyvä kun sen tajusit.

Vierailija
124/490 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lisännyt vihanneksia huomattavan paljon. Mutta sen vuoksi pitää käydä useammin kaupassa.

Irmeli

Täytät vatsasi vihanneksilla ja luulet syöväsi vähän, vaikka ruokamääräsi on lisääntynyt. Eikö järki sano mitään?

Suurin osa laihduttajista ei tajua, että vatsaa ei kannata täyttää vedellä tai kasviksilla. Ruokamäärää pitää vähentää, ei lisätä, jos laihtua haluaa. Eihän kasvikset ja vesi tee edes kylläiseksi, joten nälkä vain kasvaa ja ruokamäärät myös.

Vierailija
125/490 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tämä viikko ollut ”junnaamista” eli nopean alun jälkeen painon pudotus on aika lailla stopannut. Kuitenkin olen ihan hyvillä mielin ja uskon että suunta on oikea. Ja kaikesta huolimatta paino on tässä tämän vuoden aikana tippunut jo 4,2kg eli nyt 61,1kg.

Johanna (65,3kg -> 61,1kg /55kg )

Vierailija
126/490 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä mitään mahdollisuutta puuttua noihin kiusaajiin? Tänään muistin käydä vaa'alla, ja oli kiva että paino oli pysynyt samassa (aiempaa matalammassa) lukemassa. Jospa se ensi viikolla vaikka laskisikin.

Vielä noista herkkupäivistä, musta olisi kiva kuulla paljon laihduttaneilta mikä teillä on herkkujen suhteen toiminut. Tottakai se ravinteikas ja hyvä perusruoka joka päivä on kaiken a ja o, plus liikunta, mutta jos joskus käy juhlissa tai muuten haluaa syödä jotain pientä makeaa, miten se olisi paras tehdä? Näen vaihtoehtoina ainakin

1. Ei ikinä mitään herkkuja

2. Pieni määrä aina ok

3. Kohtuullinen määrä ok tietyin väliajoin (eli herkkupäivä)

4. Ei normaalisti ikinä herkkuja paitsi esim juhlissa.

Ajatuksia?

-Pallukka

-30 kiloa kuusi vuotta sitten, viime vuonna tuli jonkin verran kiloja takaisin ja siksi olen täällä. Minulle toimivin on elää pääsääntöisesti ilman lisättyä sokeria arkea, jos herkut tarkoittavat sokerisia herkkuja, oma vastaukseni on ”ei normaalisti ikinä, paitsi esim. juhlissa”. Joulun aikoihin siis olen vetänyt herkkuja joka päivä ja muuten harvemmin kuin kerran kuussa. Sokerikoukussa on inhottava olla, enkä halua taistella mielitekoja vastaan jatkuvasti. Tämä vaatii myös sitä, että en syö herkkuja sosiaalisen paineen takia. Sitä tulee kyllä, iso laihtuminen on monelle kiukun ja ärtymyksen aihe.

Syön kyllä marjoja ja hedelmiä. Viime vuonna aloin syödä herkkuja säännöllisemmin ja lopulta hoitaa stressiä päivittäin niillä. Onnea niille, jotka voivat nautiskellen syödä palan suklaata joka päivä. Minulla se ei toimi.

Vierailija
127/490 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä mitään mahdollisuutta puuttua noihin kiusaajiin? Tänään muistin käydä vaa'alla, ja oli kiva että paino oli pysynyt samassa (aiempaa matalammassa) lukemassa. Jospa se ensi viikolla vaikka laskisikin.

Vielä noista herkkupäivistä, musta olisi kiva kuulla paljon laihduttaneilta mikä teillä on herkkujen suhteen toiminut. Tottakai se ravinteikas ja hyvä perusruoka joka päivä on kaiken a ja o, plus liikunta, mutta jos joskus käy juhlissa tai muuten haluaa syödä jotain pientä makeaa, miten se olisi paras tehdä? Näen vaihtoehtoina ainakin

1. Ei ikinä mitään herkkuja

2. Pieni määrä aina ok

3. Kohtuullinen määrä ok tietyin väliajoin (eli herkkupäivä)

4. Ei normaalisti ikinä herkkuja paitsi esim juhlissa.

Ajatuksia?

-Pallukka

-30 kiloa kuusi vuotta sitten, viime vuonna tuli jonkin verran kiloja takaisin ja siksi olen täällä. Minulle toimivin on elää pääsääntöisesti ilman lisättyä sokeria arkea, jos herkut tarkoittavat sokerisia herkkuja, oma vastaukseni on ”ei normaalisti ikinä, paitsi esim. juhlissa”. Joulun aikoihin siis olen vetänyt herkkuja joka päivä ja muuten harvemmin kuin kerran kuussa. Sokerikoukussa on inhottava olla, enkä halua taistella mielitekoja vastaan jatkuvasti. Tämä vaatii myös sitä, että en syö herkkuja sosiaalisen paineen takia. Sitä tulee kyllä, iso laihtuminen on monelle kiukun ja ärtymyksen aihe.

Syön kyllä marjoja ja hedelmiä. Viime vuonna aloin syödä herkkuja säännöllisemmin ja lopulta hoitaa stressiä päivittäin niillä. Onnea niille, jotka voivat nautiskellen syödä palan suklaata joka päivä. Minulla se ei toimi.

Pala tai pari prossasuklaata päivässä on ihan terveydenkin takia hyväksi. Pullan ja sipsien mussutus on huono tapa.

Vierailija
128/490 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kuulkaas heti tulla raportoimaan, että rykäisin vuoden ensimmäisen HIIT-treenin heti aamusta :) Viikonlopun aikana tarkoitus käydä myös pikkulenkillä. Ap

Vierailija
129/490 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irmeli

En minä taida sanoa, että luulen syöväni vähän.

Vierailija
130/490 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on nyt 5. päivä mun kevennystä ja menee tosi kivasti. Tänään oli lukema 82,8 kg (maanantaina oli 84,6 kg). Eli varmaan lähtee 2 kg nyt ekaan viikkoon jos vaan saa viikonlopun pidettyä kuria. Töissä ei ikinä ehdi syödä niin paino putoaa helposti. 😅

Itse pyrin välttämään herkkupäiviä, koska usein siitä jo jää sellainen kamala herkun himo päälle ja on taas vaikeampi orientoitua tähän hommaan. Kamala vaan kun on niin paljon sukulaislapsia, että tuntuu että koko ajan on jonku synttärit.

Mars

Vierailija
131/490 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä pudotuksia täällä! Mulla on paino tippunut reilussa kahdessa viikossa nyt 1.5 kg. Vaikka välissä olikin useampi päivä, että en kaloreita laskenut. Tavoitteena yhteensä 20 kilon pudotus. Näillä nykyisillä syömisillä (1800-2000 kcal/pvä) paino pudonnee hitaasti, mutta mielitekoja ei hirveästi tule.

Ap

Vierailija
132/490 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten mitään hyviä keinoja ehkäistä roikkuvaa ihoa?

Vierailija
133/490 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihon palautuminenhan on yksilöllistä, mutta:

1. hidas laihdutustahti

2. lihaskuntotreeni (ei varsinaisesti vaikuta ihoon, mutta ryhdistää)

3. kuivaharjaus (tutkitusti vaikuttaa mm. selluliittiin)

4. sisäinen ja ulkoinen kosteutus eli riittävä nesteen juonti ja ihon kosteuttaminen

Näillä olen itse saanut aiemmin raskauksien jälkeen vatsan ihan siedettävän näköiseksi. Nyt en tiedä, kun ylipainoa on ollut pidempään... Katsotaan.

Ap

Vierailija
134/490 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä kun pudotin jo sen 25 kiloa viime vuonna alkoi vatsan iho roikkumaan. Yritin sitten kovasti rasvailla ja kosteuttaa. Pari kuukautta roikkui mutta sitten alkoi palautumaan ja nyt on ihan normaali. En tiedä auttoiko tuo rasvailu mitään, mutta eipä siitä varmaan haittaakaan ollut. Olen kuullut että ihon palautuminen on melko yksilöllistä ja ikä saattaa myös vaikuttaa. Itse olen melko nuori joten sekin saattoi auttaa palautumisessa, vaikka ylipainoa ehtikin olla reilut 10 vuotta.

- Mustikka

Vierailija
135/490 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nyt siellä lenkilläkin, n. 3-4 km (kello ei jostain syystä laskenut matkaa). Oli eilisten kyykkäilyjen jälkeen melko kankea kokemus! Silti olo on lihasjomotuksia lukuun ottamatta hyvä. Käyn myöhemmin kuumassa suihkussa ja koetan rullailla foam rollerilla lihaksia auki.

Tänään on jo kaksi kertaa jäänyt ruokaa lautaselle, kun ei ole tehnyt mieli syödä enempää. Omituista.

Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille :)

Ap (joka voisi vaihtaa nimimerkiksi vaikka Kukka tuon hengettömän ap:n sijaan)

Vierailija
136/490 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin liittyä mukaan! Oon laihduttanut hitaasti parissa vuodessa suunnilleen 78 kilosta nykyiseen 60,7 kiloon, mutta vielä on urakkaa jäljellä. Tavoite on tällä hetkellä 56 kiloa, mutta kunhan nyt ensin pääsisi ja saisi vakiinnutettua painon alle 60 kilon, olisi huippua! Pituutta on 162 cm eli olen jo normaalipainoinen, mutta ylimääräistä rasvaa on vielä liikaa. Mä pyrin syömään päivässä suunnilleen 1600 kcal, mutta en ole turhan orjallinen sen kanssa. Pääasia ettei nyt tule ylimääräistä (lukuun ottamatta luonnollista painon heittelyä). Liikun silloin ja sen verran kuin hyvältä tuntuu, mutta pitkälti terveellisellä ruokavaliolla tässä mennään. :)

- A

Vierailija
137/490 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista lukea noita teidän kalorimääriäkin. Itselläni on staattinen istumatyö ja lisäksi päiviin mahtuu paljon autossa istumista. Ilman erillistä urheilua/liikuntaa en saa ”puoli kiloa viikossa” - tavoitteeseen syödä kuin noin 1250 kcal päivässä. Toki pyrin tätä helpottamaan ylimääräisellä urheilulla johon aktiivisuuskellon mukaan kuluttamani kalorit lisään tuohon päivän kcal määrään. Tänään oli superliikunnallinen päivä (yht. 3h sykettä nostattavaa nopeatempoista urheilua) ja sen ansiosta luvallinen kalorimäärä lähes tuplaantui😊.

Johanna

Vierailija
138/490 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla vaaka näytti 60,2 kg (eilen 60,7 kg). Pitkään paino pysyi paikallaan eli luulen että siinä tapahtui kyllä kehitystä, joka nyt näkyy tällaisen vähän isomman pudotuksen myötä. Saa nähdä menisikö huomenna alle 60 kilon! :)

-A

Vierailija
139/490 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen taas päässyt liikunnan makuun flunssien jälkeen. Tänään hölkkäsin ensin 30 minuuttia jonka jälkeen tein vielä kotona 30 min treenin - cardio + vatsalihakset. Ruoaksi taidan tänään tehdä kalakeiton maitoon :) otinpa muuten ensimmäistä kertaa myös mitat, vyötärö oli 73 cm (tavoite voisi olla alle 70) ja lantio 98 cm. Harmittavasti en tajunnut mittailla projektin alussa joten vertailukohtaa ei sinänsä ole, mutta tiedänpähän nyt sitten ainakin jatkoa ajatellen.

- Mustikka

Vierailija
140/490 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 59,8 kiloa! :) Tää 60 kiloa on ollut mulle pitkään haamuraja, jota on ollut hirveän vaikea alittaa. Aiemmat laihikset on olleet epäterveellisiä (mm. pussikeittokuuri) eikä ne kestäneet, ja aina 60 kiloa lähelle päästessä sorruin kuitenkin ahmimaan. Tuntuu ihanalta että tällä kertaa onnistui ihan vain terveellisellä ruoalla! Painonpudotustahti varmaan nyt tasoittuu, kun oli näin kovat lukemat parina päivänä peräkkäin. Tosin sitä edelsi pari kuukautta melko samassa painossa ilman muutosta ja kummenpaa kalorien tarkkailua, joten kyllähän sitten kerralla lähteekin enemmän, kun taas katsoo tarkemmin mitä syö. Nyt pitää vain onnistua vakiinnuttamaan paino alle 60 kilon. Tää oli kyllä tosi motivoiva vuoden aloitus! 

Loput (väli)tavoitteet:

7/10: 58,8 kg eli 10 kilon pudotus kesästä 2019

8/10: 58,0 kg eli 20 kiloa kevyempi kuin painavimmillaan

9/10: 57,6 eli BMI alle 22

10/10: 56,4 kg eli tavoitepaino

Näiden kanssa ei ole mikään kiire, mutta ensi kuun puoliväliin mennessä olisi hienoa saada ainakin tuo seiska suoritettua! :)

- A

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan