Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVYEMPI VUOSI 2020

Vierailija
02.01.2020 |

Onko vuoden 2020 laihduttajille jo omaa ketjua? Jos ei, tässäpä sellainen. Mukaan vaan kaikki, joilla työn alla elämäntapamuutos tai dieetti, oli tavoitteena pudottaa kiloja kaksi tai kolmekymmentä. Tyyli on vapaa.

Pidetään ketju vapaana kiistelystä, kunnioitetaan toisiamme ja autetaan tarvittaessa. Sopivin tapa elämäntapojen muuttamiseen ja kevyempään elämään on nimittäin se, joka toimii itsellä, mutta ei välttämättä silti toimi kaikilla muilla.

Tervetuloa mukaan!

Kommentit (490)

Vierailija
161/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä kans yksi laihduttaja lisää :)

Alkupaino oli 86kg, nyt kahden viikon jälkeen paino on 83.7kg. Tavoitepaino olis 65kg, en ole ottanut mitään ajallista tavoitetta pikkuhiljaa kun sais painon laskusuuntaan..

Herkkujen kanssa pitää ottaa ainakin alkuun ihan täyskielto, ennen mennyt joka päivä(!) karkkipussi tai suklaalevy. Ekan viikon oli pää kipeä, nyt olo on ihanan virkeä kun ei syö sokeria :) Tarkoitus löytää loppuelämän terveellinen ruokavalio mihin kuuluu silloin tällöin pieni herkuttelu. Fatsecretiin kirjaan kaiken syömisen ylös

Tipu

Vierailija
162/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Tipu!

Joku täällä aiemmin vinkkasikin, että youtubesta löytyy hyviä treenivideoita. Itse teen paljon popsugarin treenejä. Ovat usein vähän pidempikestoisia ja monet cardio pohjaisia, mutta silti saa lihakset myös hyvää aktivointia. Oma suosikkini on "killer workout that torches calories about 500 in 45 minutes", sen tein tänään perjantain kunniaksi. Tuo ei ole kyllä aloittelijoille tai sitten saa ainakin tehdä ihan rauhassa omaan tahtiin, on meinaan todella rankka.

Kivaa viikonloppua kaikille!

- Mustikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

83

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä mitään mahdollisuutta puuttua noihin kiusaajiin? 

🦔 Joillakin jostain syystä nousee piikit pystyyn jos ihmiset aloittavat elämäntapamuutoksen.  Ja asiaa pahentaa vielä se, mikäli he siinä onnistuvat ja iloitsevat.  Nämä piikittäjät eivät tietenkään ole yhtä symppiksiä kun Emoji-sympolin siili.  Jokaisen viestin alareunassa on 🚩Ilmoita asiattomaksi.  Meillä kaikilla on mahdollisuus pyytää poistamaan ilkeilevät ja pahaa mieltä aiheuttavat viestit.  

Älkää ruokkiko edes alapeukuilla.  Älkää antako asiattomien viestien pilata näin upeaa ketjua. Erityiskiitos ap:lle, olet ihanasti mukana tsemppaamassa ja huomioimassa muita. 🥰 

Vierailija
164/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos painoindeksiä tuijotetaan, niin 163-senttisen normaalipainon yläraja on 66,4 kg. Itse painan tuon mittaisena nyt 73 kg ja tuo 66 kg ja rapiat tuntuu sekin aika reilulta, olkoonkin vaan normaalipaino. Tietysti jos nyt siihen pääsisi ensin ja saisi sen pidettyä, mutta mikään hoikan paino se ei mielestäni ole sekään.

Painavimmillani olin vielä viime vuonna 81,5 kg, joten alaspäin tullaan jatkuvasti. Lopetin maitosuklaan ja pikaruuan mättämisen kokonaan ja vaihdoin ne salaattipainotteiseen kotiruokaan kohtuullisissa määrin sekä kefiiriin ja kasviskeittoihin. Välillä ryystän kylmää gazpachoa suoraan purkista ja käyn kuntonyrkkeilemässä.

Mielitekoja ei oikeastaan ole enää ollenkaan. Joskus harvoin syön pienen hampurilaisen tai pizzaa, mutta en juuri ollenkaan enää esim. ranskanperunoita tai limuja.

Rasvaton massa kertoo normaalipainon ja tämä on monilla paljon pienempi kuin luullaan.

Vierailija
165/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla hehkuttamaan. Tänään oli ehdottomasti voimakkain mieliteko koko aikana, himoitsin pizzaa aivan valtavasti, oli jo melkein tilaamassa, laskin kaloreita ja arvoin voinko mitenkään syödä. Mutta pysyin lujana ja tein itse puolta vähemmillä kaloreilla pizzan tapaisen. Ei se niin hyvä ollut kuin oikea, mutta ajoi asiansa. Ja olen tosi ylpeä, että kantti kesti. Viikonloppuna ei onneksi ole mitään menoja muiden kanssa, joten voin keskittyä liikkumiseen ja tehdä jotain hyvää ruokaa.

Painoa on lähtenyt 2,5 kg ja vyötäröltä 3 cm.

Kasi

Vierailija
166/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko tulla hehkuttamaan. Tänään oli ehdottomasti voimakkain mieliteko koko aikana, himoitsin pizzaa aivan valtavasti, oli jo melkein tilaamassa, laskin kaloreita ja arvoin voinko mitenkään syödä. Mutta pysyin lujana ja tein itse puolta vähemmillä kaloreilla pizzan tapaisen. Ei se niin hyvä ollut kuin oikea, mutta ajoi asiansa. Ja olen tosi ylpeä, että kantti kesti. Viikonloppuna ei onneksi ole mitään menoja muiden kanssa, joten voin keskittyä liikkumiseen ja tehdä jotain hyvää ruokaa.

Kasi

Mitä on tämä pizzan tapainen? 

Vierailija
167/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtötilanne 2 viikkoa sitten 72 kg, nyt 67.8 kg. Pelkällä ruokavaliomuutoksella mennään. En laske kaloreita. Aamuisin 2 kananmunaa, 2 dl maustamatonta jugurttia ja kuitulisän + marjoja pinnalle. Lounas ja päivällinen ja iltapalaksi 1 muna + omena tai muu hedelmä ja jugurttia 1 dl jos tuntuu siltä. Välipalana on kahvi ja jos nälkä niin lisäksi hedelmä.

Lounas ja päivällinen suurimmaksi osaksi olleet joko kanawokki tai jauhelihawokki pakastealtaassa paljon vaihtoehtoja, helppoa ja nopeaa, jonne lisätään tuoretta kukkakaalia tai parsakaalia joskus jopa hernemaissipaprikaa, lisäksi mielen mukaan mm. raejuustoa lautaselle. Välillä lihasta pihvejä ja kaveriksi broccolia ja tuoreita kasviksia. Lautaset kuitenkin aina täynnä.

En tiedä onko terveellistä vai ei, ihan sama toimii mulla.

Vierailija
168/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasi

Vedestä, kaurahiutaleista ja gluteenittomasta jauhosta tehty löysä taikina, minkä levitin pellille ja esipaistoin ennen täyttämistä, ohuesti ketsuppia ja 5% juustoraastetta. Ei siis lähelläkään oikeaa pizzaa, mutta riitti täyttämään tarpeen.

Kasi

Vierailija
169/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasi

Vedestä, kaurahiutaleista ja gluteenittomasta jauhosta tehty löysä taikina, minkä levitin pellille ja esipaistoin ennen täyttämistä, ohuesti ketsuppia ja 5% juustoraastetta. Ei siis lähelläkään oikeaa pizzaa, mutta riitti täyttämään tarpeen.

Kasi

Kuulostaa kokeilemisen arvoiselta mut koitan hiuka vältellä niit jote tuleeks niit minkä verra? 

Vierailija
170/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten aloitin laihduttamisen, paino oli tuolloin 84 kg. :(

Nyt paino on 69 kg, joten vuodessa on lähtenyt ihan kivasti! Tavoitteena on tiputtaa tämän vuoden aikana vielä 9 kg eli tavoitepainona olisi 60 kg. Uskon, että lähtee kyllä... käyn salilla jumpissa 3-5 krt/viikossa ja syön todella terveellisesti.

Vierailija
171/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasi

Kasi

Kuulostaa kokeilemisen arvoiselta mut koitan hiuka vältellä niit jote tuleeks niit minkä verra? 

Mitä niit?

Kasi

Vierailija
172/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasi

Kasi

Mitä niit?

Kasi

Voi p*rse, piti toho yhtee välii kirjottaa jauhoja :D

Vierailija
173/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasi

Kasi

Mitä niit?

Kasi

Laitoin 1 dl kauraa, 1 dl Semperin grov mix -jauhoa ja 2 dl vettä. Niin ja noin teelusikallisen psylliumia ja ksantaania, kun niitä sattui olemaan. Ajattelin kokeilla joskus paremmalla ajalla jauhon korvaamista kikhernejauholla, voisi myös tehdä kunnollista tomaattikastiketta.

Kasi

Vierailija
174/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko vielä mukaan? Havahduin kiloihini jouluna kun vartalo alkoi muistuttaa tankkia ja BMI painui yli 30. Vaihdevuosissa ja työkiireissä ei ole muistanut seurata painoaan ja jostain syystä makea ja rasvainen on alkanut maistua paljon enemmän kuin ennen - lohturuokaa kun olo ollut muuten kehno? Aloitin kolme viikkoa sitten, silloin paino 80kg, pituus 162. Tarkoitus olisi tiputtaa noin 15 kg, ja löytää sellainen mukava, pysyvä olotila kehon suhteen. Lasten saannin jälkeenkin paino palautui aikoinaan helposti sinne 60-62 välille joka tällaiselle leveäharteiselle ja suht lihaksikkaalle tuntui sopivalta. Nyt ylimäärä harmittaa, maha on tiellä ja haittaa liikkumista. Kuntokin kehnostunut, täytyy aloittaa parannus siinäkin. Kun ikää kertyy ja seuraa omian vanhempiaan tajuaa painon lisäksi kunnon merkityksen, haluaisin olla hyväkuntoinen ja energinen kun kymmenen vuoden päästä pääsen eläkkeelle. Tuossa motivaationi prosessiin, ja tänne kirjoittelu antaa sopivasti ryhtiä, käyn  tunnustamassa prosessin etenemisen säännöllisesti ;)

Aloitin hyvin rauhallisesti, lähinnä vain jätin turhan makean pois ja lopetin liian leivän syömisen. Aamupalat ovat proteiinipainotteisia, lounaat ja päivälliset enemmän keitto ja salaattipainotteisia, hiilihydraatteja vähemmän. Yritän mitata painoni vain kerran viikossa (olkaa itsellenne armollisempia, nuo joka päivä mittaukset sisältävät paljon hetkellistä vaihtelua miten sattuu milloinkin turvottamaan stressin, hormonien tai suolan vuoksi). Viimeksi paino alkoi jo 78, eli paino näyttää laskevan. Seuraavaksi lisään liikuntaa, jospa laskusuunta läskeissä jatkuisi. Nopeammin painon saisi tippumaan vielä vähemmillä kaloreilla mutta en halua tehdä (enkä työn ym vuoksi kykenekään) tästä elämän keskipistettä, yritän enemmän tehdä elämäntapamuutosta joka olisi pysyvä. Tämän tyylin luulen sopivan itselleni, jokaisella varmasti ne omat sopivimmat tavat. Lykkyä meille kaikille!

Vierailija
175/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtuuko vielä mukaan? Havahduin kiloihini jouluna kun vartalo alkoi muistuttaa tankkia ja BMI painui yli 30. Vaihdevuosissa ja työkiireissä ei ole muistanut seurata painoaan ja jostain syystä makea ja rasvainen on alkanut maistua paljon enemmän kuin ennen - lohturuokaa kun olo ollut muuten kehno? Aloitin kolme viikkoa sitten, silloin paino 80kg, pituus 162. Tarkoitus olisi tiputtaa noin 15 kg, ja löytää sellainen mukava, pysyvä olotila kehon suhteen. Lasten saannin jälkeenkin paino palautui aikoinaan helposti sinne 60-62 välille joka tällaiselle leveäharteiselle ja suht lihaksikkaalle tuntui sopivalta. Nyt ylimäärä harmittaa, maha on tiellä ja haittaa liikkumista. Kuntokin kehnostunut, täytyy aloittaa parannus siinäkin. Kun ikää kertyy ja seuraa omian vanhempiaan tajuaa painon lisäksi kunnon merkityksen, haluaisin olla hyväkuntoinen ja energinen kun kymmenen vuoden päästä pääsen eläkkeelle. Tuossa motivaationi prosessiin, ja tänne kirjoittelu antaa sopivasti ryhtiä, käyn  tunnustamassa prosessin etenemisen säännöllisesti ;)

Aloitin hyvin rauhallisesti, lähinnä vain jätin turhan makean pois ja lopetin liian leivän syömisen. Aamupalat ovat proteiinipainotteisia, lounaat ja päivälliset enemmän keitto ja salaattipainotteisia, hiilihydraatteja vähemmän. Yritän mitata painoni vain kerran viikossa (olkaa itsellenne armollisempia, nuo joka päivä mittaukset sisältävät paljon hetkellistä vaihtelua miten sattuu milloinkin turvottamaan stressin, hormonien tai suolan vuoksi). Viimeksi paino alkoi jo 78, eli paino näyttää laskevan. Seuraavaksi lisään liikuntaa, jospa laskusuunta läskeissä jatkuisi. Nopeammin painon saisi tippumaan vielä vähemmillä kaloreilla mutta en halua tehdä (enkä työn ym vuoksi kykenekään) tästä elämän keskipistettä, yritän enemmän tehdä elämäntapamuutosta joka olisi pysyvä. Tämän tyylin luulen sopivan itselleni, jokaisella varmasti ne omat sopivimmat tavat. Lykkyä meille kaikille!

... ja nimeni olkoon ikäni vuoksi TÄTI :)

Vierailija
176/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasi

Kasi

Mitä niit?

Kasi

Laitoin 1 dl kauraa, 1 dl Semperin grov mix -jauhoa ja 2 dl vettä. Niin ja noin teelusikallisen psylliumia ja ksantaania, kun niitä sattui olemaan. Ajattelin kokeilla joskus paremmalla ajalla jauhon korvaamista kikhernejauholla, voisi myös tehdä kunnollista tomaattikastiketta.

Kasi

Niin joo ja sekoittamisen jälkeen turvotin taikinaan jonkun aikaa ennen kuin laitoin pellille. Sai ihan kivasti leviteltyä lusikalla.

Kasi

Vierailija
177/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasi

Kasi

Mitä niit?

Kasi

Kasi

Niin joo ja sekoittamisen jälkeen turvotin taikinaan jonkun aikaa ennen kuin laitoin pellille. Sai ihan kivasti leviteltyä lusikalla.

Kasi

Vois kans testat täs joku päivä!

Vierailija
178/490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös tortillalättyjä voi käyttää pizzapohjan korvikkeena :)

Vierailija
179/490 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, tulin vain kertomaan että paino on jatkanut laskuaan ja oon alkanut tutustua painonhallintatalon valmennukseen netissä, vilkaiskaa tekin! :) Pallukka

Vierailija
180/490 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa tosiaan muistaa ne "olen aika lihaksikas" -jutut, kun suuri osa ei ole eikä  tule olemaan.

Niin minäkin luulin,  mutta lihaksia ei todellakaan ollu vaan ehtaa läskiä, siksi näytin normalipainossakin lihavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi