Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVYEMPI VUOSI 2020

Vierailija
02.01.2020 |

Onko vuoden 2020 laihduttajille jo omaa ketjua? Jos ei, tässäpä sellainen. Mukaan vaan kaikki, joilla työn alla elämäntapamuutos tai dieetti, oli tavoitteena pudottaa kiloja kaksi tai kolmekymmentä. Tyyli on vapaa.

Pidetään ketju vapaana kiistelystä, kunnioitetaan toisiamme ja autetaan tarvittaessa. Sopivin tapa elämäntapojen muuttamiseen ja kevyempään elämään on nimittäin se, joka toimii itsellä, mutta ei välttämättä silti toimi kaikilla muilla.

Tervetuloa mukaan!

Kommentit (490)

Vierailija
101/490 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma miten aikuiset ihmiset kehtaavat käyttäytyä kuin kakarat, naureskella ja arvostella muita. Millaiset vanhemmat teillä on olleet ja eikö niitä hävettäisi miten kohtelette muita? Millaisen maailman haluatte kun kuljette kaikkialla pahoittamassa mieliä - kurjan ja surullisen ilmeisesti? Kannattaisi katsoa peiliin nyt hetken aikaa. Toivottavasti teitä joku rakastaa.

Vierailija
102/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mielelläni mukana tässä ketjussa, mutta kun en ole yhtään "herkutellut", niin en sovi joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustikka, pitääkin muistaa taas tonnikalan käyttö, kiitos vinkistä! :) nyt on kuukautiset alkaneet ja ikävä turvotus vyötäröllä.. no, syömiset on silti olleet ok ja huomenna taas salille. :) käyn aamulla vaa'alla jos muistan. Huomaan että mulle ei nyt ole yhtään tärkeää nopeat tulokset vaan se että suunta olisi oikea eikä takapakkia tulisi. :) ja mun tavoite on siis päästä takaisin 70 kilon alle raskauden jäljiltä, eli vielä kolmen kilon pysyvä painon pudotus riittäisi jo pitkälle. -Pallukka

"Huomaan että mulle ei nyt ole yhtään tärkeää nopeat tulokset vaan se että suunta olisi oikea eikä takapakkia tulisi. :)"

Tosi hyvin sanottu! Tällä asenteella nyt teen itsekin tätä elämäntapamuutosta. Jokainen askel oikeaan suuntaan on edistystä.

Tervetuloa myös uusille mukaan! Ja ketjun ulkopuolisille tiedoksi, että mukaan saa tulla herkuilla tai ilman... :-D Tuossakaan asiassa ei ole mitään tarvetta tappelulle. Toiset saavat herkkupäivät tai suklaapalat mahtumaan kaloreihin, toiset ottavat sillon tällöin rennommin, jotkut taas pärjäävät ilman ja joillekin jokainen päivä on herkkupäivä.

Ei ole yhtä tapaa elää ja olla eikä mitään laihdutustyyliä ole todistettu parhaimmaksi. Monet meistä pyrkivät loppuelämän kestäviin muutoksiin, eikä kestäviä muutoksia voi perustaa tiukalle ja rajoittavalle linjalle. Jos aihe kiinnostaa, kannattaa tutustua Patrik Borgin kirjoihin.

Ja noin muuten huutelijoille todettakoon, että kannattaa katsoa peiliin ja miettiä, miksi koette tarvetta kiusata ihmisiä, jotka yrittävät tehdä positiivisia muutoksia elämässään. Vastaus löytyy kyllä.

Ap

Vierailija
104/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa muuten sillä, että pääsin nyt itse takaisin arkirytmiin kiinni. Muu perhe sairastaa vielä, mutta itse olen siinä kunnossa nyt, että voisin jopa harkita liikuntaa viikonlopulle. Huomaa kyllä palanneensa istumatyöläisen arkeen: aktiivisuus ei todellakaan tule itsestään täyteen kuten vapaapäivinä. Edes askeleita ei tule riittävästi työpäivinä! Ei ihme, että paino lähti nousemaan juuri samoihin aikoihin, kun hoitovapaa vaihtui koneen äärellä kököttämiseen ja ruuhkavuosiarkeen. Nyt on onneksi tuo älykello muistuttamassa liikkumisen tärkeydestä. Ap

Vierailija
105/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tämä on kiva ketju!

Taidan itsekin liittyä mukaan, koska jo pelkkä ketjun lukeminen sai minussa aikaan lisää tahdonvoimaa :)

Tilanteeni siis seuraava: Vakavien sairastelujen myötä lihoin useita kymmeniä kiloja :( Siihen asti olin kuitenkin urheilullinen ja normaalipainoinen.

Vajaa kaksi vuotta sitten pudotin painoa noin 17kg. Lisäämällä liikuntaa ja laskemalla kalorit. Mikä UPEA tunne se oli!! :) (Vaikka olin edelleen ylipainoinen)

Noh, sittemmin sairastelujen seurauksena ei ollut voimia liikkua tai syödä "kunnolla" ja kiloja tuli takaisin 6-7kg. Ahdisti paljon! Mutta ajattelin, että eihän tuo nyt niin kamala nousu ole, jos pystyin aiemminkin pudottamaan, pystyn siihen nytkin! Parempi käydä puntarilla joka päivä, kuin antaa painon salakavalan nousun jatkua, ja sitten se pudottaminen vasta vaikeaa olisikin!

Nyt 89kg, kilo lähti tällä viikolla!

Toimivin keino itselläni tuo kaloreiden laskeminen!

Olen vaikka Noita tästä eteenpäin :)

Vierailija
106/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
107/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä mitään mahdollisuutta puuttua noihin kiusaajiin? Tänään muistin käydä vaa'alla, ja oli kiva että paino oli pysynyt samassa (aiempaa matalammassa) lukemassa. Jospa se ensi viikolla vaikka laskisikin.

Vielä noista herkkupäivistä, musta olisi kiva kuulla paljon laihduttaneilta mikä teillä on herkkujen suhteen toiminut. Tottakai se ravinteikas ja hyvä perusruoka joka päivä on kaiken a ja o, plus liikunta, mutta jos joskus käy juhlissa tai muuten haluaa syödä jotain pientä makeaa, miten se olisi paras tehdä? Näen vaihtoehtoina ainakin

1. Ei ikinä mitään herkkuja

2. Pieni määrä aina ok

3. Kohtuullinen määrä ok tietyin väliajoin (eli herkkupäivä)

4. Ei normaalisti ikinä herkkuja paitsi esim juhlissa.

Ajatuksia?

-Pallukka

Vierailija
108/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä mitään mahdollisuutta puuttua noihin kiusaajiin? Tänään muistin käydä vaa'alla, ja oli kiva että paino oli pysynyt samassa (aiempaa matalammassa) lukemassa. Jospa se ensi viikolla vaikka laskisikin.

Vielä noista herkkupäivistä, musta olisi kiva kuulla paljon laihduttaneilta mikä teillä on herkkujen suhteen toiminut. Tottakai se ravinteikas ja hyvä perusruoka joka päivä on kaiken a ja o, plus liikunta, mutta jos joskus käy juhlissa tai muuten haluaa syödä jotain pientä makeaa, miten se olisi paras tehdä? Näen vaihtoehtoina ainakin

2. Pieni määrä aina ok

Ajatuksia?

-Pallukka

Herkut on tietty ok, mutta näissä laihdutusketjuissa se tuntuu olevan pääasia. Jos totuuden kertominen on mielestäsi kiusaamista niin ongelma on sinulla.

Vierailija
109/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. Pieni määrä aina ok

Ajatuksia?

-Pallukka

Herkut on tietty ok, mutta näissä laihdutusketjuissa se tuntuu olevan pääasia. Jos totuuden kertominen on mielestäsi kiusaamista niin ongelma on sinulla.

Sinä olet kiusaaja ja ongelma on sinulla. Ketjussa on yli 100 viestiä, ja niissä vain pienessä osassa mainitaan "herkut". Ole hyvä, ja lopeta jankutus. Jos et kuulu ketjun kohderyhmään, älä osallistu sitten. Jatka omaa elämääsi ja anna meidän elää omaamme. Ja jos et pysty, olet kiusaaja. Koulussa ja työelämässä tuollaista jankuttamista kutsuttaisiin kiusaamiseksi.

Vierailija
110/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollien tarkoitus on viedä keskustelu sivuraiteille, aiheuttaa eripuraa ja pilata ketjun henki. He esittävät asiansa muka hyväntahtoisena faktana, mutta todellisuudessa he pyrkivät saamaan ketjun pilalle ja sitä kautta estämään ketjulaisten onnistumisen laihduttamisessa. Herkku-sanaan takertuminen on vain piiloteltua läskivihamielisyyttä, mutta trollien ei ole tarkoituskaan kannustaa ketjun osallistujia pääsemään ylipainoistaan eroon. Eihän heille jäisi silloin ketään vihattavaksi ja kiusanteon kohteeksi.

Vierailija
111/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa My 600lbs life -tosi-tv:ta, niin menee ruokahalu ja laihdutte.

Vierailija
112/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä mitään mahdollisuutta puuttua noihin kiusaajiin? 

Viestejä kannattaa ilmoittaa asiattomiksi. Mitä useampi ilmoittaa, sitä todennäköisemmin ne poistetaan. Muuten kannattaa vain ohittaa ne, kyllästyvät kyllä kun kukaan ei anna huomiota.

Vierailija
113/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aihtunut yhtään, en kyllä lihonutkaan. Merkkaan kaikki syömiset ruokapäiväkirjaan ja syön sen mukaan muka oikein. En pidä mitään herkkupäiviä. Liikun vähintäin tunnin hikijumppaa tai kävelyä päivässä.

Mulle ei vaan sovi viralliset hiilarimäärät ja nyt vähennän niitä. Jätän kaurapuuron ainakin pois, koska aamulla ei edes ole nälkä. Samoin jää hedemät pois.

Vierailija
114/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kirjoitti Irmeli.

Vierailija
115/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannata huomioida noita ilkeilijöitä niin kyllästyvät puhumaan itsekseen. Toivottavasti saadaan pidettyä tää ketju mukavana koko tämän vuoden! :)

Jee, ensimmäinen kilo tippunut tälle vuodelle! Käyn puntarissa joka aamu ja viimeisen viikon se näytti 86,3 kunnes tänä aamuna 85,2 :) olin jo epätoivoinen kun jumitti yli kaksi viikkoa samassa lukemassa, mutta sitten se humpsahti alaspäin. Tiedän ettei vaaka edes ole paras laihtumisen mittari, mutta kun tuota ylipainoa riittää niin kyllä jokainen pudotettu kilo antaa lisää motivaatiota.

Lala

Vierailija
116/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman reilu kaksi viikkoa nyt tätä vuotta takana ja paino on pudonnut tämän aamun mukaan 2,2 kg. Vaikka mukana on varmaankin nesteitä ja muuta pöhötystä, täytyy olla tyytyväinen, sillä tuohan tekee noin kilon viikossa. Toivon, että tahti pysyy suunnilleen samana. 

Täällä oli puhuttu herkuttelusta ja siitä, millaiset keinot toimivat kenellekin. En voi sanoa olevani paljon laihduttanut, mutta olen pudottanut painoa ennenkin. Olen todennut, että itselleni herkkupäivä ei toimi, sillä siitä tulee itselleni typerä olo siitä, että nyt on syötävä kun seuraava mahdollisuus on vasta viikon päästä. Yritän opetella sellaista käytäntöä, että viikossa on hyvä olla muutamia päiviä, jolloin sokerista syötävää ei ole. Muutoin yksi keksi tai jokin pieni hyvä ei ruokavaliota kaada, jos vain pystyy pitämään määrän oikeasti pienenä. Jos määrän pitäminen pienenä ei onnistu, lienee kieltäytyminen parempi vaihtoehto. Välillä pitää voida herkutella huolettomamminkin, mutta itse huomaan nyt painoa pudottaessani tarkkailevani määrää. Viime viikonloppuna tein esimerkiksi niin, että ostin irtokarkkeja, mutta vain reilut 100 grammaa. Kun määrän kaatoi kulhoon ja söi nautiskellen, se vei erittäin hyvin makeannälän. Ennen olen ostanut karkkeja holtittoman määrän ja vetänyt ne sitten enempää ajattelematta. 

Tahtoisin kuulla, millaisia pieniä arjen muutoksia olette tehneet painonpudotuksen tueksi. Esimerkeistä muutkin voisivat saada inspiraatiota :)

Tässä pari omaa konkreettista tekoa:

- Säännöllinen syöminen --> ei tule karmeaa sokerinhimoa

- Kaupassa en kävele karkkihyllyn edestä --> ei houkutusta ostaa suklaapatukkaa

- En kiellä itseltäni täysin mitään 

- Mielitekoten puntarointi (onko oikeasti vain nälkä, tylsää, väsyttääkö)

- Pidän kirjaa punnituksista ja päivän liikunnasta. Tilanteen seuraaminen motivoi :) Tavoitteeni on, että päivän kohdalle on merkitty ainakin aamupaino tai liikuntamäärä, ettei listan täyttäminen jäisi pois rutiineista. Mittoja otan sitten, kun aikaa on kulunut enemmän. 

Pioni (67,4 --> 65,2)

Vierailija
117/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lisännyt vihanneksia huomattavan paljon. Mutta sen vuoksi pitää käydä useammin kaupassa.

Ennen piti käydä kerran viikossa, nyt joka kolmas päivä.

Irmeli

Vierailija
118/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman reilu kaksi viikkoa nyt tätä vuotta takana ja paino on pudonnut tämän aamun mukaan 2,2 kg. Vaikka mukana on varmaankin nesteitä ja muuta pöhötystä, täytyy olla tyytyväinen, sillä tuohan tekee noin kilon viikossa. Toivon, että tahti pysyy suunnilleen samana. 

Täällä oli puhuttu herkuttelusta ja siitä, millaiset keinot toimivat kenellekin. En voi sanoa olevani paljon laihduttanut, mutta olen pudottanut painoa ennenkin. Olen todennut, että itselleni herkkupäivä ei toimi, sillä siitä tulee itselleni typerä olo siitä, että nyt on syötävä kun seuraava mahdollisuus on vasta viikon päästä. Yritän opetella sellaista käytäntöä, että viikossa on hyvä olla muutamia päiviä, jolloin sokerista syötävää ei ole. Muutoin yksi keksi tai jokin pieni hyvä ei ruokavaliota kaada, jos vain pystyy pitämään määrän oikeasti pienenä. Jos määrän pitäminen pienenä ei onnistu, lienee kieltäytyminen parempi vaihtoehto. Välillä pitää voida herkutella huolettomamminkin, mutta itse huomaan nyt painoa pudottaessani tarkkailevani määrää. Viime viikonloppuna tein esimerkiksi niin, että ostin irtokarkkeja, mutta vain reilut 100 grammaa. Kun määrän kaatoi kulhoon ja söi nautiskellen, se vei erittäin hyvin makeannälän. Ennen olen ostanut karkkeja holtittoman määrän ja vetänyt ne sitten enempää ajattelematta. 

Tahtoisin kuulla, millaisia pieniä arjen muutoksia olette tehneet painonpudotuksen tueksi. Esimerkeistä muutkin voisivat saada inspiraatiota :)

Tässä pari omaa konkreettista tekoa:

- Säännöllinen syöminen --> ei tule karmeaa sokerinhimoa

- Kaupassa en kävele karkkihyllyn edestä --> ei houkutusta ostaa suklaapatukkaa

- En kiellä itseltäni täysin mitään 

- Mielitekoten puntarointi (onko oikeasti vain nälkä, tylsää, väsyttääkö)

- Pidän kirjaa punnituksista ja päivän liikunnasta. Tilanteen seuraaminen motivoi :) Tavoitteeni on, että päivän kohdalle on merkitty ainakin aamupaino tai liikuntamäärä, ettei listan täyttäminen jäisi pois rutiineista. Mittoja otan sitten, kun aikaa on kulunut enemmän. 

Pioni (67,4 --> 65,2)

Mielitekojen puntarointi vaikuttaa hyvältä. Olen yrittänyt aina juoda lasin vettä kun tuntuu, että pitäisi syödä jotain joko nälkään tai muuten vaan. Ja aina kun vanhasta tottumuksesta menen jääkaapille, otan sieltä sen lasillisen vettä mutta en muuta.

Kaloreiden laskeminen ja ruokien kirjaaminen tuntuu aika hyvältä nyt kun siihen on tottunut. Alkuun tuntui, että ruuanlaitto on hirveän vaikeaa kun kaikki pitää listata, mutta nyt sujuu ihan hyvin. Koen, että sekin ehkäisee epäterveellistä syömistä, kun niitä ei vaan kehtaa kirjata ylös.

Otin käyttöön sykemittarin, tulee helposti seurattua liikuntakertoja ja kulutusta. Yritän pitää liikunnan tasavertaisena painonpudotuksen kanssa, ettei ajatukset pyörisi vain laihduttamisessa. Ainakin toistaiseksi liikunta on tuntunut hyvältä. Aloittaminen on vaikeaa, mutta kun alkuun pääsee, nautin siitä.

Kasi

Vierailija
119/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tänään mennyt vapaammalla ruokavaliolla, paljon hiilareita.. kaloreita tuli tälle päivälle laskurin mukaan saman verran kuin kulutin eli plus miinus nolla tämä päivä. Hassua, että vaikka kuinka ymmärtää, että välillä kroppa (ja mieli) tarvitsee tällaisiä päiviä niin silti syyllisyydentunto nostaa päätään jälkeenpäin.

- Mustikka

Vierailija
120/490 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on mukavasti lähtenyt monella käyntiin. Hienoa!

Arjen tavoista... Tärkeimmät suunnilleen tässä järjestyksessä:

1) Tasapainoinen ruokailu 4-5 krt päivässä.

2) Joka aterialla proteiinia, hiilaria, rasvaa.

3) Kalorilaskurin käyttö (Fatsecret)

4) Ei vierasvaraa tms. kotiin, kaapissa pitää aina olla ainekset sopivaan ateriaan.

5) Juhliin, ostoksille yms. aina juuri syöneenä.

Näillä sujuu ruokavalion noudattaminen mukavasti. Jos joku palikka uupuu, palaan helposti vanhoille tavoille, kuten kävi nyt sairastaessa. Mutta muuten mielitekoja ei hirveästi tule, kun muistaa syödä säännöllisesti. Joskin silti vaivaa se ärsyttävä pikkunälkä: tunne siitä, että pitäisi syödä maha ihan ähkyyn asti. Annoskoot ovatkin minulla olleet armotta liian isoja. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä