Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVYEMPI VUOSI 2020

Vierailija
02.01.2020 |

Onko vuoden 2020 laihduttajille jo omaa ketjua? Jos ei, tässäpä sellainen. Mukaan vaan kaikki, joilla työn alla elämäntapamuutos tai dieetti, oli tavoitteena pudottaa kiloja kaksi tai kolmekymmentä. Tyyli on vapaa.

Pidetään ketju vapaana kiistelystä, kunnioitetaan toisiamme ja autetaan tarvittaessa. Sopivin tapa elämäntapojen muuttamiseen ja kevyempään elämään on nimittäin se, joka toimii itsellä, mutta ei välttämättä silti toimi kaikilla muilla.

Tervetuloa mukaan!

Kommentit (490)

Vierailija
1/490 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja esittelee itsensä: BMI yli 30, siksi tavoitteena 20 kg pudotus. Myös liikunnan haluan takaisin arkeen. En ole aina ollut ylipainoinen vaan lihoin vaikeassa elämäntilanteessa, nyt tuntuu vihdoin vuosien myllerryksen jälkeen siltä, että voisin onnistua tässä vihdoinkin. Apuna matkalla kalorinlaskentasovellus ja älykello. Ei dieettejä, perusruokaa, koska rajoittamalla ajan itseni ahmimaan. Lievä kalorivaje kyllä päällä, säädän tarpeen mukaan. Aloitin tänään. Paino nousi joulukuussa 3-4 kiloa, joten pöhöä lähtee lähipäivinä varmasti.

Vierailija
2/490 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!!! 😊😊😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/490 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!!! 😊😊😊

Kiitos! Ap

Vierailija
4/490 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi! Pudotin viime kevään ja kesän aikana reilut 10 kiloa, nyt olisi tavoitteena päästä 60-65 kiloon. Mitat tällä hetkellä 169/72. Aion laihduttaa samalla tavalla kuin viimeksikin, syömällä mitä mieli tekee mutta tarkkailemalla kaloreita. Teen myös lenkkejä koiran kanssa.

Vierailija
5/490 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/490 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi! Pudotin viime kevään ja kesän aikana reilut 10 kiloa, nyt olisi tavoitteena päästä 60-65 kiloon. Mitat tällä hetkellä 169/72. Aion laihduttaa samalla tavalla kuin viimeksikin, syömällä mitä mieli tekee mutta tarkkailemalla kaloreita. Teen myös lenkkejä koiran kanssa.

Hieno saavutus! Onnea matkaan vielä viimeisten kilojen kanssa. Sopiiko kysyä, minkä verran kaloreita olet syönyt/vrk laihtuaksesi? Ap

Vierailija
7/490 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno saavutus! Onnea matkaan vielä viimeisten kilojen kanssa. Sopiiko kysyä, minkä verran kaloreita olet syönyt/vrk laihtuaksesi? Ap

Kiitos, tsemppiä sullekin! No, useana päivänä varmaan vähän liiankin vähän, en viitsi lähteä suosittelemaan. Se kymmenen kiloa lähti silloin ihan alle parissa kuukaudessa.

Vierailija
8/490 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 29.12. kun tuli mitta täyteen joulusuklaita. Taustalla on vaikea masennus ja vuosien lääkitys, mikä jatkuu edelleen.  Ehkä laihtumista enemmän tavoittelen kokonaisvaltaista hyvää oloa, mutta toki haluan laihtua edes lähelle normaalipainoa. Tavoitteena pitkällä tähtäimellä pudottaa ainakin 30-35 kiloa, ei tule siis toteutumaan vielä tämän vuoden aikana. BMI myös reippaasti yli 30, itse asiassa lähemmäs 40... Lasken kaloreita, mutta en ryppyotsaisesti, tarkoituksena nyt alkuun hahmottaa millaisia ruokia ja millaisia määriä voin syödä. Tuskinpa jatkan sitä ainakaan päivittäin sen jälkeen, kun opin sopivan ruokavalion. Olen jo pitkään tehnyt yhden noin tunnin kävelylenkin viikossa, siitä on nyt aikeena lähteä lisäämään liikunnan määrää ja löytää taas liikunnan ilo.

Vierailija
9/490 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/490 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä hauska tietää, onko muita laihdutusketjuja tälle vuodelle. En ole itse bongannut kuin ketoilijoiden ketjun, mutta se ei ole minulle.

Kiva kuitenkin, että muutama muukin on tullut mukaan! 8:lle myös tsempit valitsemallasi tiellä!

Tänään on hikoiluttanut normaalia enemmän. Tai no normaali on nyt ollut ei yhtään, kroppa on ollut monin tavoin tukossa viime vuodet. Jotakin siis tapahtuu, jes!

Ap

Vierailija
11/490 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää osallistujia?

Vierailija
12/490 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä hauska tietää, onko muita laihdutusketjuja tälle vuodelle. En ole itse bongannut kuin ketoilijoiden ketjun, mutta se ei ole minulle.

Kiva kuitenkin, että muutama muukin on tullut mukaan! 8:lle myös tsempit valitsemallasi tiellä!

Tänään on hikoiluttanut normaalia enemmän. Tai no normaali on nyt ollut ei yhtään, kroppa on ollut monin tavoin tukossa viime vuodet. Jotakin siis tapahtuu, jes!

Ap

Kiitos, tsemppiä sinullekin ja muille myös.

8

Vierailija
13/490 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/490 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon aikana lähtenyt kilo. Ruokailun suhteen on ollut mielitekoja, mutta ei ylipääsemättömiä. Eniten tahdonvoimaa on koetellut lähikaupan yhteydessä oleva pizzeria. Muutama liikuntakerta, tänään aion kokeilla pidempää lenkkiä. Aika hyvä fiilis kaikenkaikkiaan.

Miten teillä menee ap ja 4?

8

Vierailija
15/490 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ketoilijoiden ketjua huomannut. Itse laihdutan ketodieetillä ja tarkoitus opetella elämään ilman leipää ja sokeriherkkuja loppuelämä. Viikko mennyt ja kaksi kiloa on lähtenyt nyt. Lähtömitat 161/77. Tavoitteena 10 kg pudotus.

Vierailija
16/490 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa ketjuun mukaan, 15!

Täällä menee ihan mukavasti. Paino on humpsahtanut nyt sen ensimmäisen, helpon kilon alas. Aineenvaihdunta on selvästi piristynyt - hikoiluttaa ja pissattaa, olo on hieman reippaampi myös.

Mulla on ainakin alkuun todella maltillinen kalorivaje - syön n. 1800-2000 kcal päivässä, eli varsin lähellä kulutusta mennään. Normaalisti syön kuitenkin niin paljon tuon yli, että tämäkin on jo askel parempaan suuntaan. Joudun jo näiden kaloreiden puitteissa sietämään pientä nälkää, vaikka syön monipuolisesti. Aiempien kokeilujen pohjalta en voi laihtua ja olla täysin kylläinen samaan aikaan: edes ketoillessa paino ei liikkunut alaspäin, jos en rajoittanut kaloreita ja syönyt vähemmän, kuin teki mieli.

Toisaalta sitten onkin helppoa, kun ei ole mitään erityistä estettä laihtumiselle, vaan yleensä paino putoaa tasaisesti kun vaan pitää ruokavaliosta kiinni.

Tsemppiä arkeen paluuseen kaikille! Minulle on ainakin helpompaa elää ihmisiksi arkena :)

Ap

Vierailija
17/490 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä yksi! Itse olen normaalipainoinen, mutta en viihdy kropassani. Minä olen aina ollut luonnostaan hoikka - usein jopa lievän alipainon puolella ja saanut syödä mitä huvittaa ilman lihomista. Iän myötä aineenvaihdunta on kuitenkin selvästi hidastunut ja kilot lähteneet nousuun. 1.1.2020 mitat olivat joulumässäilyjen jäljiltä 163cm/65,3kg. Kalorisovellusta apuna käyttäen ylimääränen nesteturvotus on lähtenyt ja tänä aamuna paino oli 62,7kg. Tavoittteena minulla 55kg. Minun luontainen painoni oli vuosikausia 48-52kg, mutta noihin lukemiin en enää haikaile. Pääasia että housut ja muutkin vaatteet mahtuisivat päälle, kun en halua uusia koko vaatevarastoa 😁.

T: Johanna

Vierailija
18/490 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla pyörähti arki sitten käyntiin huuliherpeksen, menkkojen ja flunssan merkeissä... Mutta en anna projektin silti kaatua.

Tervetuloa mukaan myös Johannalle!

Vierailija
19/490 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Olen reilu parikymppinen opiskelija. Viime vuoden puolella pudotin jo 25 kiloa (nyt hieman tullut takaisin joulun jäljiltä *ashamed*). Paino nyt 74 kg ja tavoite n. 68 kg. Pituutta minulla on 177 cm joten tuo paino tuntuu realistiselta. Laihdutusta vaikeuttaa opiskelu ja elämäntyyli jonka se tuo mukanaan eli paljon istumista kirjojen ja tietokoneen ääressä sisällä. Arkiliikuntaa ei siis tule juurikaan mutta yritän treenata parhaani mukaan 4-6 krt viikossa. Nyt vuoden alun kunniaksi iski taas vaihteeksi flunssa ja kurkkukipu, joten liikunta jää taas hetkeksi pois ja se harmittaa. Tsemppiä kovasti kaikille! Kirjoittelen vaikka jatkossa nimimerkillä - Mustikka :)

Vierailija
20/490 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää tuumailtuani uskaltaudun nyt kirjoittamaan...

Olen pian 30 täyttävä nainen ja kauhistuin vuoden vaihteessa huippulukemiin kivunnutta painoani. Olen koko elämäni ollut normaalipainoinen, mutta en ole ainakaan vuoteen tuntenut olevani sinut omassa kropassani. Nuorempana olin jopa hoikka ja täytyy myöntää, että sitä hoikkuutta olen lähiaikoina kaivannut.

1.1.2020 nousin vaa'alle ja lukema näytti 67,4 kg, suurinta painoani koskaan. Olen 163 cm pitkä ja oli aika havahduttavaa katsoa mielenkiinnon vuoksi, että painoindeksini oli tuossa painossa juuri lievän ylipainon puolella. Painon nousu ei sinällään ole minulle mikään yllätys, sillä olen palkinnut itseäni herkuilla, jotta selviäisin kuormittavassa työssäni päivästä toiseen. En ole yksinkertaisesti jaksanut välittää, vaikka olen tiennyt, että paino nousee sillä tavalla. Lisäenergian hakeminen suklaasta ei ole kuitenkaan tuonut elämääni lisää elinvoimaa, päinvastoin. Kaikkihan sen tietävät, että nopean nousun jälkeen tulee yhtä varmasti nopea lasku. 

Loppuvuodesta joululomani alussa mietin, kuinka tahtoisin ryhdistäytyä ruuanlaiton suhteen ja syödä tietoisesti enemmän kasviksia. Joulukuussa olin jo ottanut uudelleen elämääni mukaan terveellisen välipalan, jonka söin töissä iltapäivällä, jotta en kävelisi kotimatkalla kauppaan ostamaan suklaata. Se kyllä auttoi. Olen yrittänyt pitää kesästä asti elämässä mukana ryhmäliikuntatunnit, joissa olen kuitenkin ehtinyt ja jaksanut käydä valitettavan vähän syksyn aikana. Joululomalla tehostin liikuntaa ja yritän muutenkin käydä edes kävelyllä päivittäin. 

Olen aikaisemmin pudottanut tietoisesti painoa kahdesti. Ensimmäisellä kerralla lisäsin yksinkertaisesti kävelyä, toisella kerralla laskin kaloreja ja kävelin. Periaatteeni on, että mikään ei saa olla täysin kiellettyä syötävää, kunhan sitä ei syö liikaa tai joka päivä. Tavoitteena onkin nyt ensimmäistä kertaa elämäntapojen muutos, ei vain laihtuminen (joka kyllä taitaa rehellisesti sanottuna silti olla se suurin syy tähän). Tahdon opetella järkevää suhdetta ruokaan, eli että söisin säännöllisesti ja monipuolisesti ja että herkuttelun ei tarvitsisi tarkoittaa övereitä. Tavoitepainoni on siellä 55 kilon hujakoilla.

Huomenna tulee täyteen ensimmäinen viikko ja paino oli tänään 66,2 kg. Käyn vaa'alla lähes päivittäin, vaikka tiedostan hyvin, että luku ei ole automaattisesti pienempi päivä toisensa jälkeen. Kokonaisuudessa suunta on kuitenkin alaspäin. Kirjaan painot ja päivän liikunnat tekemääni taulukkoon ja otinpa jopa ennen-kuvat.

En ole kertonut tästä projektistani kenellekään ja siksi tänne kirjoittaminenkin jotenkin jännittää. Pelottaa, että entä jos epäonnistun... Teidän muiden kirjoitukset inspiroivat minua kuitenkin hirveästi ja luin jo puolet tämän ketjun viimevuotisesta versiostakin. Toivon, että tämä kanava voi parhaimmillaan antaa vertaistukea omassa tekemisessäni :)

Laitan nimimerkkini jälkeen painon muutoksen, jotta voin itsekin palata keskustelussa taaksepäin ja seurata muutosta :)

Pioni (167,4 --> 166,2)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi