Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVYEMPI VUOSI 2020

Vierailija
02.01.2020 |

Onko vuoden 2020 laihduttajille jo omaa ketjua? Jos ei, tässäpä sellainen. Mukaan vaan kaikki, joilla työn alla elämäntapamuutos tai dieetti, oli tavoitteena pudottaa kiloja kaksi tai kolmekymmentä. Tyyli on vapaa.

Pidetään ketju vapaana kiistelystä, kunnioitetaan toisiamme ja autetaan tarvittaessa. Sopivin tapa elämäntapojen muuttamiseen ja kevyempään elämään on nimittäin se, joka toimii itsellä, mutta ei välttämättä silti toimi kaikilla muilla.

Tervetuloa mukaan!

Kommentit (490)

Vierailija
141/490 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea A, hieno juttu! Nuo tuollaiset pienet välitavoitteet ovat varmasti kivoja tulosten tarkasteluun ja oman työn arvostamiseen :)

Itselläni ei ole tänään kovinkaan hyvä fiilis tämän "projektin" suhteen. Huomenna on kolmas viikkopunnitus (eli tätä vuotta on kulunut kolme viikkoa) ja tänään vaaka näytti 66 kg... Aikaisemmin kerroinkin, kuinka paino näytti olevan 65,2 ja ehdinkin siitä jo ilahtua. Heti herätessä olikin kyllä jotenkin sellainen turvonnut olo, joten osasin aavistaa jotain tällaista. Olen yrittänyt keksiä, olenko vaikuttanut jotenkin nesteiden kertymiseen, mutta en osaa sanoa vastausta. Toivottavasti kyseessä on pelkkä neste ja turvotus, söin nimittäin sunnuntaina vähän liikaa... Noh, toivotaan, että paino nytkähtää pian alas. 

Tänään on ollut ensimmäistä kertaa sellainen kunnon sokerinhimo. Töissä katselin kaihoisasti pöydälle tuotuja konvehteja, mutta en ottanut yhtäkään, sillä arvelin sen vain pahentavan himoa. Sen sijaan lähdin kaupan kautta kotiin ja söin terveellistä välipalaa. Selvennyksenä vielä, että sallin kyllä itselleni herkutkin pieninä määrinä, mutta tänään tuntui, että yksi pala saattaa saada koko homman lähtemään käsistä. Kiitän nyt itseäni tästä huimasta itsekurista :D

Pioni

Vierailija
142/490 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pioni, kyllä kroppa varmasti muuttuu, vaikkei heti näkyisikään painossa! Onhan se turhauttavaa, mutta pääosin terveellinen ruokavalio kyllä alkaa varmasti näkyä vähän ajan päästä. :) Nämä on pitkiä projekteja, mutta kärsivällisyys ja ajan antaminen itselle palkitsee ja kroppakin pysyy muutoksessa mukana! Nopea pudotus ei ainakaan itsellä ole koskaan toiminut vaan kilot ovat enemmän tai vähemmän palanneet.

- A

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/490 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta! :)

Olen kyllä huomannut muutosta energiatasoissa ja ihan farkkujen istuvuudessakin. Eli kyllä sitä kiinteytymistä on tapahtunut, vaikka vaa'an lukemassa ei olekaan tapahtunut ihan älyttömän suuria muutoksia :)

Pioni

Vierailija
144/490 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lisännyt vihanneksia huomattavan paljon. Mutta sen vuoksi pitää käydä useammin kaupassa.

Ennen piti käydä kerran viikossa, nyt joka kolmas päivä.

Irmeli

Täytät vatsasi vihanneksilla ja luulet syöväsi vähän, vaikka ruokamääräsi on lisääntynyt. Eikö järki sano mitään?

Ei niissä energiaa ole.

Vierailija
145/490 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen mukaan ryhmään. Olen laihduttanut 10 kiloa muutaman vuoden sisällä, mutta sitten olen

ollut vaan tässä samassa kitkutellen edes sun taas. Vielä olisi 30 ylimääräistä kiloa. Minuun pätee se vanha sananlasku, ”suus söis, vatsa vetäis mut ei kestä hennot jalat”.

Olisi kiva päästä kunnolla liikkumaan. Nyt liikkuminen on rajoitettua kun ei kestä lonkka eikä polvet. Joka päivä kuitenkin jotain, jos ei muuta niin kävely lähikauppaan.

Ruokailuni on tavallista kotiruokaa. Yritän välttää ylenmääräistä herkuttelua. Iltasyöminen on

se paha peikko joka vaanii ja sabotoi laihikseni. Katsotaan nyt jatkossa kuinka lähtee menemään.

-Fionella

Vierailija
146/490 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vuosien aikana monta kertaa laihduttaa ja toivoin kovasti onnistuvani. En onnistunut. Sitten luovuin yrityksistä ja päätin, että nyt ne kilot lähtee yksi kerrallaan ja tiesin heti onnistuvani, koska se oli aito päätös ja olin päättänyt sietää kaiken sen epämiellyttävän olon mitä onnistuminen vaati. Kaikki kyllä tietävät mitä pitää tehdä kilot karistaakseen, mutta lähes kaikki yrittävät etsiä jotain helppoa kikkaa, koska eivät halua luopua mukavuuksista.

Nykyään olen sitä mieltä, että kaikki yritykset laihduttaa ovat pelkkää haitallista itsepetosta. Olen itse siihen syyllistynyt monta kertaa ja näen muiden tekevän samaa ympärilläni jatkuvasti. Jos haluat kovasti laihtua, tee niin vakaa päätös että tiedät pysyväsi siinä. Jos päätös jää niin heppoiseksi, että toivot onnistuvasi, kyseessä on taas yksi itsepetos.

Vierailija
147/490 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lisännyt vihanneksia huomattavan paljon. Mutta sen vuoksi pitää käydä useammin kaupassa.

Ennen piti käydä kerran viikossa, nyt joka kolmas päivä.

Irmeli

Täytät vatsasi vihanneksilla ja luulet syöväsi vähän, vaikka ruokamääräsi on lisääntynyt. Eikö järki sano mitään?

Ei niissä energiaa ole.

Ei olekaan, siksi niitä joutuukin mussuttamaan kaiken aikaa, joten ruokamäärä on valtava.

Vierailija
148/490 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä kävi, että ruotsinlaivan buffet vei mennessään ja päädyin takaisin -0,5 kg tilanteeseen -2,5 kg:sta. Mutta tästä on taas hyvä jatkaa ja tärkeäähän on se, että ei anna repsahdusten pysäyttää.

Mars

Vierailija
149/490 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parin viime vuoden aikana sulattanut 20kg rasvaa ja toinen mokoma on vielä jäljellä. Joulukiloja tuli, mutta muutaman päivän aikan ei ehdi kilokaupalla tulla rasvaa lisää, niin en aio tehdä sen kummempia korjausliikkeitä, palasin vain samaan rutiiniin, mitä oli ennen jouluakin.

Edelliset laihdutusyrityksen pilasin stressaamalla ja kiirehtimällä. Tämän yrityksen kohdalla päätin, etten vedä kaloreita mahdollisimman alas ja kulutusta mahdollisimman ylös, vaan yritän löytää hyvän tasapainon. Olenkin onnistunut siinä, omasta mielestäni aika leppoisasti olen saanut elää. Asioita muutan aina sitä mukaa, kun painonlasku hidastuu tai loppuu.

Vierailija
150/490 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siinä kävi, että ruotsinlaivan buffet vei mennessään ja päädyin takaisin -0,5 kg tilanteeseen -2,5 kg:sta. Mutta tästä on taas hyvä jatkaa ja tärkeäähän on se, että ei anna repsahdusten pysäyttää.

Mars

Voi ei :( Buffet on varmaan yksi pahimpia paikkoja mihin tässä tilanteessa voi joutua. Minä varmaan retkahtaisin juustoihin, kun niitä kaipaa muutenkin. Toivottavasti osa on pelkkää turvotusta ja lähtee nopeasti. Tsemppiä!

Niin ja kiva kun on taas uusia, tervetuloa.

Kasi

Vierailija
151/490 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa laihduttajat myös levätä ja rentoutua :) mulla on mennyt syömiset ja liikunnat tosi hyvin viimeisen viikon ja aloin melkein ahmia liikaakin treenejä. Tänään "pakotin" itseni pitämään lepopäivän liikunnasta. Huomasin miten levon tarpeessa olinkaan, nukuin jopa päiväunet kun pääsin töistä aikaisin kotiin. En yleensä saa päivällä unta mutta nyt väsytti tarpeeksi! Kävin tässä illalla saunassa ja sen jälkeen söin palan pizzaa ja join pari lasillista limsaa. Tekee hyvää "nollata" välillä kun mulla meinaa laihdutus välillä pyöriä liikaa päässä. Juuri tälläistä tasapainoa yritän löytää elämään. Suurin osa terveellistä syömistä ja liikuntaa, ja sitten niitä rentoutumishetkiä herkkuineen.

Lala

Vierailija
152/490 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonlasku on taas selvästi tasaantunut, koska eilen vaaka näytti toisena päivänä peräkkäin 59,8 kg ja tänään 59,7 kg. Nyt kun pysyisi useamman päivän peräkkäin suunnitellussa ruokavaliossa ja paino laskisi vielä muutaman sata grammaa, alkaisi tilanne olla hyvä koska sitten olisi selvästi alle 60 kilon eikä pieni ylimääräinen syöminenkään nostaisi painoa sen yli.

Vaikka tää laihduttaminen tuntuu välillä tosi hitaalta ja esimerkiksi kilo kuussa kuulosti joskus kamalan vähäiseltä pudotukselta, aika on loppujen lopuksi mennyt tosi nopeasti. Joskus laihdutin monta kiloa lyhyessä ajassa epäterveellisesti ja ne kilot tuli aina takaisin, eikä suhde ruokaan ja omaan kroppaan parantunut. Kunpa olisin silloin jo tajunnut olla kärsivällinen ja antaa projektille aikaa, niin olisi saavuttanut tavoitteeni jo aikoja sitten ikuiden jojoilun sijaan. No, pääasia että homma sujuu nyt tervellisesti ja sopivan rauhassa. :)

-A

Vierailija
153/490 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään pitkästä aikaa vaa'alla ja masennuin :( +200 grammaa reilun viikon takaiseen painoon. Olen laskenut kaloreita ja ollut selkeästi miinuskaloreilla päivittäin, tosin lauantain olen ottanut sellaiseksi päiväksi että saa syödä saman verran kuin kuluttaa (tätä siis laskenut laskurilla). Täytyy varmaan jättää tuo "tankkauspäivä" pois. Tosin saattaa olla että paino jumittaa myös siksi että olen taas aloittanut raskaamman liikunnan pitkän flunssakauden jäljiltä. Neljään kuukauteen en pystynyt treenaamaan kuin vain silloin tälloin.

Toivon, että kyse on vain tästä, mutta eihän se motivoivaa ole nähdä, että paino ei ole hievahtanutkaan alaspäin, päinvastoin jopa noussut hieman. No, en luovuta kuitenkaan! Katsotaan nyt jos tästä pikkuhiljaa olisi suunta taas alaspäin, jos ei niin täytyy alkaa miettimään tarkemmin mikä on pielessä. Kiva nähdä, että monella muulla sujuu :) ja kaikille muille joilla myös on juuri nyt vaikeampaa kovasti tsemppiä!

Täällä muuten joku sanoi tekevänsä overnight oatseja aamupalaksi ja minäkin kokeilin. Oli hyvää ja täyttävää!

- Mustikka

Vierailija
154/490 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka, raskas liikunta oikeasti vaikuttaa paljon! :) Mulla ainakin liikunta nostaa painoa ihan kunnolla, mutta siitä se sitten taas tasaantuu. Mutta huomaa kyllä ihan yhdestä salikerrastakin, että seuraavana päivänä saattaa olla kilokin enemmän, vaikka olisi syönyt aivan samaa kuin edellisinä päivin. Eihän se motivaatiota nosta, mutta pitää vain yritä tsempata itseään ja ajatella, että se tekee kropalle hyvää ja lihasten huolto on supertärkeää laihduttaessa, ettei lihasmassaa ala menettää.

-A

Vierailija
155/490 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne vuoden alusta -2kg. Olen hyvilläni.

Minulla toimii ruoan punnitseminen ja kaloreiden laskeminen, muuten söisin varmasti liikaa!

Muutos on pieni, mutta nyt jo huomaa eräiden housujen taas mahtuvan jalkaan, jotka jouluna puristi :)

Liikun viikossa 5-7 kertaa 3-4km sekä jumppa jokatoinen päivä.

Noita

Vierailija
156/490 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyen aikavälin sadat grammat tai parin kilon heitotkaan eivät tarkoita mitään. Sen verran paino heittelee kehoon kertyneen nesteen ja vessakäyntien perusteella. Pidemmän aikavälin (vähintään kahden viikon) painokehitys antaa vasta tietoa siitä onko oikealla tiellä vai pitääkö korjata jotain. 

Vierailija
157/490 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on terveellistä, mutta totuus on että paino pudotetaan käytännössä ihan kokonaan ruokailutottumuksiin vaikuttamalla.

Vierailija
158/490 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta on terveellistä, mutta totuus on että paino pudotetaan käytännössä ihan kokonaan ruokailutottumuksiin vaikuttamalla.

Niin?

Vierailija
159/490 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään ollut samassa painossa ja halusin laihduttaa. Otin tavoitteeksi yhden kilon viikossa. Googlasin miten paljon vähemmän täytyy syödä kaloreita, että siihen pääsee. Laitoin siellä laskuriin painon, sukupuolen pituuden, iän jne. Laskuri sanoi, että minun täytyy syödä noin 50 % siitä kalorimäärästä, millä pysyin samassa painossa. En käyttänyt puntaria tai laskenut kaloreita; otin vain lounaalla puolet siitä mitä normaalisti söisin. Samoin välipalojen kohdalla; esim. kahden leivän sijaan yksi. Sillä lähti aika tarkkaan kilo viikossa, kuten pitikin. Tietysti oli kiljuva nälkä ensimmäiset viikot, sitten elimistö tottui pienempään ruokamäärään ja nälkä hävisi, vaikka laihtuminen jatkui. Herkuttelut käytännössä lopetin, jotta sain syödä niillä kaloreilla vähän enemmän ruokaa nälkääni.

Vierailija
160/490 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki. Ajattelin liittyä mukaan.

Bmi yli 35. Olen aloittanut vähentämällä kaloreita. En aio käydä vaa'alla ennen helmikuun loppua, koska tämä paino aiheuttaa ahdistusta ilman sitäkin.

Olen toiveikas mutta yhä epäileväinen.

Efelantti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme