KEVYEMPI VUOSI 2020
Onko vuoden 2020 laihduttajille jo omaa ketjua? Jos ei, tässäpä sellainen. Mukaan vaan kaikki, joilla työn alla elämäntapamuutos tai dieetti, oli tavoitteena pudottaa kiloja kaksi tai kolmekymmentä. Tyyli on vapaa.
Pidetään ketju vapaana kiistelystä, kunnioitetaan toisiamme ja autetaan tarvittaessa. Sopivin tapa elämäntapojen muuttamiseen ja kevyempään elämään on nimittäin se, joka toimii itsellä, mutta ei välttämättä silti toimi kaikilla muilla.
Tervetuloa mukaan!
Kommentit (490)
Mitä syötte aamupalaksi ? Rupesin itse laittaa tota tuorepuuroa. Eli pari dl kauramaitoa ja desi hiutaleita ja vähän mansikoita. Aamulla joukkoon vähän raejuustoa. Vatsa toimii :).Välillä ihmettelen miksi hitto vkl on sapuskan suhteen vähän vaikeat. Käyn kyllä vkl treenaamassa.Treenit rupee tuntuu mukavilta vaikka kintuissa kyllä tuntuu eilinen Bodypump.
Oon keksinyt tosi herkullisen kevyen päivällisen joka uppoaa myös lapsille hirmu hyvin: runsaasti keitettyjä tai höyrytettyjä vihanneksia useampaa sorttia, paistettua tofua ja halloumia ja halutessa lisäksi täysjyväpastaa. Ei kuulosta ruokalajilta ollenkaan vaan kokoelmalta aineksia mutta toimii ihan mahtavasti kulhoksi koottuna. Laihduttajalle paljon kasviksia ja tofua. Chilimajoneesi hyvin pienenäkin määränä antaa paljon lisämakua. Suosittelen! Meillä kasvikset on siis olleet ihan juureksia ja parsakaalia.
Vierailija kirjoitti:
Oon keksinyt tosi herkullisen kevyen päivällisen joka uppoaa myös lapsille hirmu hyvin: runsaasti keitettyjä tai höyrytettyjä vihanneksia useampaa sorttia, paistettua tofua ja halloumia ja halutessa lisäksi täysjyväpastaa. Ei kuulosta ruokalajilta ollenkaan vaan kokoelmalta aineksia mutta toimii ihan mahtavasti kulhoksi koottuna. Laihduttajalle paljon kasviksia ja tofua. Chilimajoneesi hyvin pienenäkin määränä antaa paljon lisämakua. Suosittelen! Meillä kasvikset on siis olleet ihan juureksia ja parsakaalia.
Oksennus lentää jo ajatuksesta. Onko sun kaikki ruokasi noin iljettäviä?
Paino tänään 71,8 kg eli 2,2 kiloa lähtenyt tässä vajaassa kahdessa viikossa. En ymmärrä kyllä, että miten näin nopeasti voi paino pudota normaalipainon sisällä. Ainoa selitys jonka keksin on, että osa on ollut joulun jälkeistä turvotusta vielä. En valita kuitenkaan, kivahan se on tuloksia nähdä! 4 kiloa matkaa tavoitteeseen. Nyt ajattelin leipoa suklaahippukeksejä miehelleni, mutta itse en aio ottaa ainuttakaan. Minusta on hyvä välillä haastaa itsekuriani.
- Mustikka
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vinkki! Meillä onkin usein tuollaisia "palikoista" koottavia ruokalajeja, niin saa itse kukin kasata itselleen sopivan annoksen. Eli on proteiini"palikka", lämmin kasvislisuke, salaatti ja hiilarilisuke. Toimii lapsiperheessä hyvin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Paino tänään 71,8 kg eli 2,2 kiloa lähtenyt tässä vajaassa kahdessa viikossa. En ymmärrä kyllä, että miten näin nopeasti voi paino pudota normaalipainon sisällä. Ainoa selitys jonka keksin on, että osa on ollut joulun jälkeistä turvotusta vielä. En valita kuitenkaan, kivahan se on tuloksia nähdä! 4 kiloa matkaa tavoitteeseen. Nyt ajattelin leipoa suklaahippukeksejä miehelleni, mutta itse en aio ottaa ainuttakaan. Minusta on hyvä välillä haastaa itsekuriani.
- Mustikka
Miksi pitää normaalipainoisena laihduttaa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Mustikka
Miksi pitää normaalipainoisena laihduttaa?!
Jos haluaa olla hoikka? Normaalipaino ei ole sama kuin hoikkuus.
Kappas, trollit löytäneet ketjun. Eihän sellainen käy, että naiset hyvässä hengessä tukevat toisiaan. Ei, pitää haastaa riitaa ja saivarrella. Mutta sivuutetaan nuo negaajat ja jatketaan vastaamatta heille.
Söin eilen tarkoituksella vähän enemmän, kun maanantaina ja tiistaina tuli turhan suuri kalorivaje. Nyt sitten taas tekee koko ajan mieli mättää jotain. Kävin kyllä nyt päivällä lenkillä, eli voi tietysti johtua siitäkin. Rankkaa silti. Pudotusta 1,5kg, aika hitaasti tippuu.
Kasi
No niin tulihan se sieltä ,miksi normaalipainoisen pitää laihduttaa ? Mulla kiikun kaakun,että olen normaalipainoin. Se rasva vyötäröllä ei todellakaan ole terveellistä. Jos en muuta ruokatapoja ja lisää liikuntaa niin jenkkikahvat ,turvotus ei lähde minnekkään. Ei kivaa kun välillä näyttää kun raskaana. Huomenta suomi ohjelmassa kerrottiin juuri siitä ,että normaalipainoisella ,mutta rasvaa vyötäröllä voi myös nousta diebetes arvot.
Jos painoindeksiä tuijotetaan, niin 163-senttisen normaalipainon yläraja on 66,4 kg. Itse painan tuon mittaisena nyt 73 kg ja tuo 66 kg ja rapiat tuntuu sekin aika reilulta, olkoonkin vaan normaalipaino. Tietysti jos nyt siihen pääsisi ensin ja saisi sen pidettyä, mutta mikään hoikan paino se ei mielestäni ole sekään.
Painavimmillani olin vielä viime vuonna 81,5 kg, joten alaspäin tullaan jatkuvasti. Lopetin maitosuklaan ja pikaruuan mättämisen kokonaan ja vaihdoin ne salaattipainotteiseen kotiruokaan kohtuullisissa määrin sekä kefiiriin ja kasviskeittoihin. Välillä ryystän kylmää gazpachoa suoraan purkista ja käyn kuntonyrkkeilemässä.
Mielitekoja ei oikeastaan ole enää ollenkaan. Joskus harvoin syön pienen hampurilaisen tai pizzaa, mutta en juuri ollenkaan enää esim. ranskanperunoita tai limuja.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä! Täytyykin kokeilla. Minä myös aina välillä teen tuollaista ruokaa missä raaka-aineet ei varsinaisesti kuulu yhteen. Yksi vakiosuosikki on lautanen johon kokoan purkin tonnikalaa johon olen sekoittanut ruokalusikallisen punaista pestoa + pilkottua kurkkua + 1 keitetty kananmuna + n. 0,5 dl kevyt creme fraichea, jonka maustan suolalla, pippurilla ja tuoreella valkosipulilla. Vähän niinkuin salaatti mutta ei ihan kuitenkaan. Paljon proteiinia niin tulee kyllä kunnolla täyteen :)
- Mustikka
Minä paistan kiinankaalta ja sipulia ja lisään siihen makkaraa tai tonnikalaa tai kinkkua. Sitten lautaselle ja vähän smetanaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Minä paistan kiinankaalta ja sipulia ja lisään siihen makkaraa tai tonnikalaa tai kinkkua. Sitten lautaselle ja vähän smetanaa päälle.
Ihan kunnon ruokaa, ja sillä painonhallintakin on helppoa. Eikä tarvitse mässyttää "herkkuja"
Mustikka, pitääkin muistaa taas tonnikalan käyttö, kiitos vinkistä! :) nyt on kuukautiset alkaneet ja ikävä turvotus vyötäröllä.. no, syömiset on silti olleet ok ja huomenna taas salille. :) käyn aamulla vaa'alla jos muistan. Huomaan että mulle ei nyt ole yhtään tärkeää nopeat tulokset vaan se että suunta olisi oikea eikä takapakkia tulisi. :) ja mun tavoite on siis päästä takaisin 70 kilon alle raskauden jäljiltä, eli vielä kolmen kilon pysyvä painon pudotus riittäisi jo pitkälle. -Pallukka
Jos te haluatte säilykekalaa välttämättä syödä, niin huomatkaa, että kalaa on muutakin kuin tonnari. On myös huomioitava, ettei ne kalat ole siemenöljyssä.
Hyppäisköhän sitä mukaan. Painoa on ainaki 50 kg liikaa. Uusi ennätys vaa'alla tänään ja sunnuntaina vielä pakko käydä burgereilla... Jos ei söis ihan annosta loppuun. Liikuntaa harrastan ahkerasti, mutta se ei yksin riitä. Pitäis ainaki suklaa ja muut herkut karsia ruokavaliosta. Makea nimenomaan on mun ongelma. Ja nimimerkki... taidan olla numero sata joten olkoon Sata. Painokin menee yli sen.
Tervetuloa Sata! Toimiiko sulla herkkupäivät? Mulla oli viime vuonna käytössä kaksi herkkupäivää viikossa ja nyt ajattelin että jos sitä ihminen pärjäisi yhdellä. 🙂 -Pallukka
Painoa tänä aamuna 69,5 kiloa. Ihan mukavasti siis alkanut, vaikkakin herkuteltua on tullut erinäisten tilaisuuksien takia vähän liikaakin.
Terv. 4