Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVYEMPI VUOSI 2020

Vierailija
02.01.2020 |

Onko vuoden 2020 laihduttajille jo omaa ketjua? Jos ei, tässäpä sellainen. Mukaan vaan kaikki, joilla työn alla elämäntapamuutos tai dieetti, oli tavoitteena pudottaa kiloja kaksi tai kolmekymmentä. Tyyli on vapaa.

Pidetään ketju vapaana kiistelystä, kunnioitetaan toisiamme ja autetaan tarvittaessa. Sopivin tapa elämäntapojen muuttamiseen ja kevyempään elämään on nimittäin se, joka toimii itsellä, mutta ei välttämättä silti toimi kaikilla muilla.

Tervetuloa mukaan!

Kommentit (490)

Vierailija
421/490 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi kiloahan lähtee helposti kuukaudessa (jos lähtöpaino on enemmän niin ensimmäisen kuukauden aikana lähtee vaikka 10 kg) kun jättää höttöhiilarit pois ja liikkuu edes jotenkin. Vaikka puolen tunnin reipas kävelylenkki päivittäin, ei mitään pysähtelyä ja maleksimista koiran kanssa.

Eli jos vuodenvaihteessa olette aloittaneet, niin olisi pitänyt lähteä se 20 kg jo ihan helposti.

Minä pudotin tuon 5 kg tammikuussa, eikä ole takaisin tullut :)

Nyt BMI 18,6. Tämä hyvä. Ei tarvitse kituuttaa, olla nälissään tai laskea kaloreita.

Vaikka itsellesi on kaikki tuo helppoa, niin voisihan sitä edes vähän tukea heitä joille asiat eivät mene noin helposti. Moni taistelee sitkeästi, että saisi edes muutaman kilon pois. Ja toisten positiivinen kannustus saattaisi hyvin auttaa eteenpäin. Ns.ylipainoon on monenlaisia syitä, aivan niinkuin on monenlaisia ihmisiä ja monta tapaa laihtua.Tsemppiä teille kaikille jotka taistelette ja onnea teille jotka olette jo saavuttaneet jotain!

Vierailija
422/490 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi kiloahan lähtee helposti kuukaudessa (jos lähtöpaino on enemmän niin ensimmäisen kuukauden aikana lähtee vaikka 10 kg) kun jättää höttöhiilarit pois ja liikkuu edes jotenkin. Vaikka puolen tunnin reipas kävelylenkki päivittäin, ei mitään pysähtelyä ja maleksimista koiran kanssa.

Eli jos vuodenvaihteessa olette aloittaneet, niin olisi pitänyt lähteä se 20 kg jo ihan helposti.

Nyt BMI 18,6. Tämä hyvä. Ei tarvitse kituuttaa, olla nälissään tai laskea kaloreita.

Vaikka itsellesi on kaikki tuo helppoa, niin voisihan sitä edes vähän tukea heitä joille asiat eivät mene noin helposti. Moni taistelee sitkeästi, että saisi edes muutaman kilon pois. Ja toisten positiivinen kannustus saattaisi hyvin auttaa eteenpäin. Ns.ylipainoon on monenlaisia syitä, aivan niinkuin on monenlaisia ihmisiä ja monta tapaa laihtua.Tsemppiä teille kaikille jotka taistelette ja onnea teille jotka olette jo saavuttaneet jotain!

Tekosyitä on huomattavasti enemmän kuin oikeita syitä.

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Sairastin sitä 11 vuotta ennen kuin lopulta sain lääkityksen neljä vuotta sitten. Olin tuolloin 34 v. Enkä siltikään tuona aikana ilman lääkitystä lihonut muodottomaksi! Ruokavalio oli kohdallaan enkä paisunut kuin pullataikina. Huonoon kuntoon kyllä menin, olin henkisesti ja fyysisesti aivan lopppu ja jouduin sairauslomalle. Olin puoli vuotta saikulla ennen kuin lääkäri lopulta sanoi että kokeillaan thyroxinia, vaikka TSH ei olekaan vielä yli 10. (Se oli vain n. 7. T4V oli 10,7-12, kun siinäkin viitearvojen alaraja on 10,5. Ravasin mm. kardologilla sydämen vajaatoiminnan oireiden vuoksi, vaikka nekin olivat kilpirauhasen vajaatoimintaa...) Neljän kuukauden päästä olo oli mainio, vaikka veriarvot eivät ihan vielä olleet sitä mitä haettiin. Minulle hyvät arvot on T4V17-19, TSH saa max 2. Lääkityksellä lähti 4 kg nestettä kuukaudessa. Kaksi kiloa tuli vähitellen takaisin kun siirryin tekemään istumatyötä. Ne kaksi + kolme muuta kiloa = yhteensä 5 kg pudotin jättämällä höttöhiilarit pois ruokavaliosta.

Eli kilpirauhasen vajaatoimintakin on vain tekosyy. Laiskuutta ja mukavuudenhaluisuutta se on, jos sen myötä lihoo 30 kg ja saatuaan lääkityksen laihtuukin vain 3 kg... Silloinhan ne 27 muuta ylimääräistä kiloa johtuvat jostain muusta kuin kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Mutta hyvähän se on selitellä ties millä tekosyyllä, kun löhöää sohvalla ja mättää suuhunsa jäätelöä, sipsiä, karkkia, pullaa, ja neljättä lautasellista makaronilaatikkoa...

T: Tuo jonka kommentin lainasit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/490 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Sairastin sitä 11 vuotta ennen kuin lopulta sain lääkityksen neljä vuotta sitten. Olin tuolloin 34 v. Enkä siltikään tuona aikana ilman lääkitystä lihonut muodottomaksi! Ruokavalio oli kohdallaan enkä paisunut kuin pullataikina. Huonoon kuntoon kyllä menin, olin henkisesti ja fyysisesti aivan lopppu ja jouduin sairauslomalle. Olin puoli vuotta saikulla ennen kuin lääkäri lopulta sanoi että kokeillaan thyroxinia, vaikka TSH ei olekaan vielä yli 10. (Se oli vain n. 7. T4V oli 10,7-12, kun siinäkin viitearvojen alaraja on 10,5. Ravasin mm. kardologilla sydämen vajaatoiminnan oireiden vuoksi, vaikka nekin olivat kilpirauhasen vajaatoimintaa...) Neljän kuukauden päästä olo oli mainio, vaikka veriarvot eivät ihan vielä olleet sitä mitä haettiin. Minulle hyvät arvot on T4V17-19, TSH saa max 2. Lääkityksellä lähti 4 kg nestettä kuukaudessa. Kaksi kiloa tuli vähitellen takaisin kun siirryin tekemään istumatyötä. Ne kaksi + kolme muuta kiloa = yhteensä 5 kg pudotin jättämällä höttöhiilarit pois ruokavaliosta.

Eli kilpirauhasen vajaatoimintakin on vain tekosyy. Laiskuutta ja mukavuudenhaluisuutta se on, jos sen myötä lihoo 30 kg ja saatuaan lääkityksen laihtuukin vain 3 kg... Silloinhan ne 27 muuta ylimääräistä kiloa johtuvat jostain muusta kuin kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Mutta hyvähän se on selitellä ties millä tekosyyllä, kun löhöää sohvalla ja mättää suuhunsa jäätelöä, sipsiä, karkkia, pullaa, ja neljättä lautasellista makaronilaatikkoa...

Järkyttävän ylimielinen asenne. Kannattaa varmaan poistua ketjusta, jos muiden laihdutustahti ei kelpaa. Asiantuntijatkin suosittelevat hidasta tahtia sellaisilla elämäntavoilla, mitä on valmis noudattamaan koko loppuelämänsä. Pikakuurit - sano mitä sanot, 5-10kg kuukaudessa on pikakuuri - johtavat useimmiten jojoiluun ja entistä korkeampaan painoon.

Vajaatoimintaa sairastavan pitäisi tietää, ettei thyroxin ole laihdutuslääke. Ja sekin, kuinka paljon ennen lääkitystä lihoo tai ei liho, ja kuinka muu elimistö ehtii ennen lääkitystä kärsiä, on yksilöllistä. Ilman vajaatoimintaakin ihmisillä on erilainen aineenvaihdunta.

Yleisestikin mitä pidempään on noudattanut haitallisia käytösmalleja, sitä vaikeampaa niistä on päästä eroon, ja sitä enemmän laihtumiseen vaaditaan käyttäytymisen ja toimintatapojen muutosta. Tuollainen typerä syyllistäminen ei ainakaan auta siinä, varsinkaan jos ylipainoon liittyy syömishäiriö, itsetunto-ongelmia tai jotain muuta vastaavaa.

eri

Vierailija
424/490 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän ylimielinen asenne. Kannattaa varmaan poistua ketjusta, jos muiden laihdutustahti ei kelpaa. Asiantuntijatkin suosittelevat hidasta tahtia sellaisilla elämäntavoilla, mitä on valmis noudattamaan koko loppuelämänsä. Pikakuurit - sano mitä sanot, 5-10kg kuukaudessa on pikakuuri - johtavat useimmiten jojoiluun ja entistä korkeampaan painoon.

Vajaatoimintaa sairastavan pitäisi tietää, ettei thyroxin ole laihdutuslääke. Ja sekin, kuinka paljon ennen lääkitystä lihoo tai ei liho, ja kuinka muu elimistö ehtii ennen lääkitystä kärsiä, on yksilöllistä. Ilman vajaatoimintaakin ihmisillä on erilainen aineenvaihdunta.

Yleisestikin mitä pidempään on noudattanut haitallisia käytösmalleja, sitä vaikeampaa niistä on päästä eroon, ja sitä enemmän laihtumiseen vaaditaan käyttäytymisen ja toimintatapojen muutosta. Tuollainen typerä syyllistäminen ei ainakaan auta siinä, varsinkaan jos ylipainoon liittyy syömishäiriö, itsetunto-ongelmia tai jotain muuta vastaavaa.

eri

Enhän minä ole väittänytkään että thyroxin olisi laihdutuslääke. Sanoin vain, että minulta se poisti hypotyreoosin kerryttämän neljä kiloa nestettä. Ja enempää en edes lihonut ilman lääkitystä, kun elintavat ja liikuntamäärä oli sellainen, etten paisunut muodottomaksi.

Ja jos minussa oli muutama kilo nestettä ja halusi niiden lisäksi kaksi kiloa läskiä pois kuukauden aikana, niin sehän on puoli kiloa läskiä viikossa ja nesteet päälle. Miten tuo siis on epäterveellinen pikakuuri, jota kukaan ei suosittele? Tuohan on nimenomaan juuri se tahti ja tapa, jolla painoa suositellaan pudotettavan! ;)

Ja jos ylimääräisiä kiloja on kymmeniä, niin helposti jo 10 kg on pelkää nestettä. Kun niistä pääsee eroon, niin sehän on 10 kg kevyempi paino. Mikä siinä on epäterveellistä, että jättää nestettä keräävät höttöhiilarit pois, vähentää suolan syöntiä ja liikkuu niin, että aineenvaihduta toimii ja nesteet lähtee liikkeelle ja poistuu kropasta?

Ylimääräiset nesteet pois ja läskiä pois puoli kiloa viikossa. Elintavat ja ruokavalio sellaiset, ettei kilot tule takaisin. Mikä tuossa muka on niin väärin? ;)

Kerro ihmeessä! ;)

Ja moni selittelee lihavuuttaan ja laihtumattomuuttaan kilpirauhasen vajaatoiminnalla jota hänellä ei edes ole, kunhan keksii päästään kun on liian laiska ja mukavuudenhaluinen laihdutakseen. Ja vaikka olisikin kilpirauhasen vajaatoiminta, siihen lääkitys ja annostus kohdallaan, niin ne kilot eivät lähde mihinkään ja syytetään siitä hypotyreoosia. Vaikka oikea syy on elintavat. Vääränlainen ruokavalio ja olematon liikunta. Jos söisi oikein ja liikkuisi riittävästi, niin ei lihoisi kuin maksimissaan muutaman kilon hypotyreoosin vuoksi. Jos lihoo enemmän, niin se johtuu ihan jostain muusta kuin hypotyreoosista.

Välillä katselen erään laihduttajan videoita instagramista. On todella lihava, enkä ihmettele miksei laihdu juuri yhtään. Käyttää hirveästi vehnää, tekee lounassalaatiksi saavillisen salaattia jossa on reilusti vehnämakaronia ja majoneesia. Ymmärsin hänen instagram-tilinsä myötä, miksi niin moni selittää tosissaan "Ihan oikeasti, mä syön vain pelkkää salaattia enkä siltikään laihdu yhtään!!" No onpa kumma...

Minä pidin ihan ruokapäiväkirjaa aivan kaikesta mitä syön. Mittasin ja punnitsin kaiken, merkitsin ylös jopa purkkapalojen kalorit. Söin eri ruokia eri määriä ja vertailin päivittäistä kalorinsaantia. Vertailin myös eri liikuntalajien kuluttamia kalorimääriä, ja omaa energiankulutustani ja huomasin erot sen mukaan, liikunko vähän, todella paljon, vai jonkin verran.

Kaikkiin noihin löytyy vaikka mitä laskureita netistä. Puhelimeenkin saa ruokapäivikirjasovelluksen.

Painonpudotus on helppoa ja kilot ei tule takaisin, kun ymmärtää mistä ne kalorit tulee, kuinka paljon niitä kertyy, minkä verran niitä tarvitsee ja kuinka paljon kuluttaa.

Kokeilkaa itsekin vaikka muutaman päivän ajan kirjata ylös syömisenne. Ehkä sitten huomaatte miksi niiden kilojen pudottaminen on niin hankalaa. Ja ehkä siihen loppuu ne tekosyytkin, kun tajuatte että syötte ihan hirveästi kaloreita, kun syötte vain "Ihan tavallista kotiruokaa normaaleja annoksia" ;)

Muutama helppo vinkki kaloreiden vähentämiseen: Vaihda makaroni vihanneksiin, sillä saa jo useita satoja kilokaloreita päivässä pois. Sokeri vaihtuu karppisokeriin = Taas iso määrä kaloreita ruuasta pois. Vaihda vehnäjauho lupiinijauhoon ja kaurajauhoon (halpaa tehdä itse sauvasekoittimella kaurahiutaleista). Jätä sipsit, suklaat ja karkit syömättä, niin hupsista kun jäikin 1000 kcal päivän kaloreista pois.

Ja paino putoaa kuin itsestään, ei tarvitse kituuttaa ja selitellä "Mä syön vaan salaattia enkä laihdu millään!" ;)

Vierailija
425/490 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun, täällä on ylimääräisiä kiloja tullut muutaman viime vuoden aikana useita. Mulla on aktiivisuusranneke ja harmittaa pieni päivittäinen kalorinkulutus. Keskimääräinen päivä on 8500 askelta (istumatyö+lenkki) ja kulutus 1500 kcal. Esim eilen oli pidemmät lenkit, askelia 14000 ja kulutus 1700 kcal. Eli vain noina aktiivisempina päivinä saa syödä edes sen 1200 kcal laihtuakseen puoli kiloa viikossa ja muulloin vielä vähemmän. Enkä ole valmiiksi laiha vaan lähellä ylipainon rajaa.

Onko täällä muita joilla on pieni kalorinkulutus?

Vierailija
426/490 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi! Pudotin viime kevään ja kesän aikana reilut 10 kiloa, nyt olisi tavoitteena päästä 60-65 kiloon. Mitat tällä hetkellä 169/72. Aion laihduttaa samalla tavalla kuin viimeksikin, syömällä mitä mieli tekee mutta tarkkailemalla kaloreita. Teen myös lenkkejä koiran kanssa.

Minä täällä. Painonpudotus on tuntunut jostain syystä huomattavasti hankalammalta tänä keväänä, mutta tällä hetkellä paino on 65-66 kilon paikkeilla.

Luulen, että olisin päässyt pidemmällekin, mutta koiran vaivojen takia olen käynyt vähän vähemmän lenkeillä, ja omien sydänsurujen tähden on välillä tullut syötyä paljon ylimääräistä. Ihan tyytyväinen olen näistä huolimatta ja tämän toukokuun olen päättänyt viettää ”herkkulakossa”. Ei ainakaan tule sellaisia ylilyöntejä, että muutaman sipsin sijasta syönkin koko pussin, vaikka ei olisi edes hirveästi tehnyt mieli niitä sipsejä.

Vierailija
427/490 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pahan tulehduksen viime vuoden puolella nilkkaanI ja se lopetti juoksuharrastukseen kuin seinään, jonka johdosta söin överisti yli kulutukseni. Joulun jälkeen tarkistin vaa’alta mitä olin pelännytkin: paino oli noussut 19 kiloa, kääk! Aloitin heti kokeilemaan erilaisia keinoja kuten löysää ketoa ja pätkäpaastoa.

Molemmat toimivat todella hyvin pari kuukautta ja oloni oli hyvä, mutta kroppani ei ilmeisesti kestä kumpaakaan sillä minulle puhkesi aggressiivinen ihottuma :D Ihottuma lähti vasta kun lopetin molemmat ja aloin syömään normaalisti, mikä toki lopetti painon laskemisen heti. Äh.

Tässä vaiheessa vasta sain kallooni sen, että painonpudotus tosiaan on aina hidasta ja nämä syömiskuviot tulee pitää loppuelämän jos en halua olla enää ylipainoinen. Vaikka toki olen aina TIETÄNYT tämän, on sen sisäistäminen ollut hankalaa. Sitä ei jotenkin edes halua uskoa, että pystyisi muuttamaan elämäntapojaan oikeasti.

Päätin alkaa vain kirjaamaan kaiken ylös mitä syön, aivan kaiken. Myös ne päivät milloin söin pitsaa ja karkkia, yrittäen kuitenkin pysyä 1200 kalorin (olen 163 cm pitkä) rajoissa. Suurimmaksi osaksi olen pysynyt tuossa 1200, mitä nyt jonain päivinä menee yli ja jonain ali.

Nyt toukokuussa olen pudottanut 5,6 kiloa, jee! hitaasti ja tasaisesti olen opetellut miten syödä oikein ja silti nauttia ruuasta :)

- laakeri

Vierailija
428/490 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä teille lyhyille laihduttajille! En ole aiemmin ajatellutkaan, miten vähän kaloreita lyhyt nainen kuluttaa.

Itse en voi kuvitella olevani useampaa kuukautta esim. 1600 kcal kituutuksella, saati vähemmällä.

Vierailija
429/490 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ketjun, täällä on ylimääräisiä kiloja tullut muutaman viime vuoden aikana useita. Mulla on aktiivisuusranneke ja harmittaa pieni päivittäinen kalorinkulutus. Keskimääräinen päivä on 8500 askelta (istumatyö+lenkki) ja kulutus 1500 kcal. Esim eilen oli pidemmät lenkit, askelia 14000 ja kulutus 1700 kcal. Eli vain noina aktiivisempina päivinä saa syödä edes sen 1200 kcal laihtuakseen puoli kiloa viikossa ja muulloin vielä vähemmän. Enkä ole valmiiksi laiha vaan lähellä ylipainon rajaa.

Onko täällä muita joilla on pieni kalorinkulutus?

Minulla on! Olen aiemmin ketjussa kertonut, kuinka sain painoa alas. Sitten muutama kilo tuli takaisin ja nyt olen vuoden alusta taas yrittänyt pudottaa painoa.

Jos syön yli 1200kcal niin paino nousee :(

Kyllä joutuu välillä nälissään olemaan.

Syömiseni eilen: kaurapuuro, ruisleipäviipale, juustosiivu, paprikaa, lasi piimää

kahvia, vettä, kahvia, vettä....

kasviksia, raejuustoa ja kalaa

mustikkakeittoa salaattia

hieman pähkinöitä

Kerran viikossa syön kuitenkin hieman tukevammin (huijaan aineenvaihduntaa toimimaan ettei mene säästöliekille)

Näin toimimalla tänä vuonna -7kg, tavoite oli -10kg toukokuun loppuun, mutta olen tähän tyytyväinen. Kunhan vain jaksan jatkaa, nyt olisi "lievä ylipaino" enää parin kilon päässä. Se olisi minulle todella iso asia! Ja onhan se mukava ollut huomata että tututkin ovat huomanneet hoikistumisen. Ei pitäisi olla liian ankara itselleen, hyvinhän tämä kuitenkin on sujunut! Paino putoaa kunhan jaksaa olla tarkkana :)

Sairastelujen vuoksi aikoinaan tuli reilusti painoa. Laskureiden mukaan kulutukseni olisi 2200 kcal, mutta niin paljon syömällä paino vaan nousee!

Tsemppiä kaikille ja toivotaan terveyttä :)

Noita

Vierailija
430/490 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!!! 85 alle ollaan päästy, pelottavan hyvin on nyt mennyt. Aika monta jojoilua tullut tehtyä...pysykää ketjussa tsemppaamassa!

-Muotila-

Vierailija
431/490 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kaloreita laskemalla nyt pudonnut -8kg Wuhuu! “Enää” 20 kg ja olen tavoitepainossani :)

Kunhan pääsen 70kg alapuolelle ja tuo nilkka paranee voin taas miettiä jotain urheilun harrastamista

- Laakeri

Vierailija
432/490 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt tänä keväänä ensimmäistä kertaa elämässäni päättänyt aloittaa juoksemisen. Kävin tänään kolmatta kertaa eikä se matka ja vauhti kyllä päätä huimaa (3-4 kilometrin lenkkejä), mutta jaksanpahan ainakin juosta koko matkan. Ei olisi onnistunut muutama vuosi sitten. Hiljaa hyvä tulee :)

Täällä ei ole mennyt mitään vappuherkkuja. Simaa tai munkkeja en viitsinyt tehdä ihan sillä kun mietin sitä sokerin ja rasvan määrää. Sen sijaan teen tänään perjantain kunniaksi sokeritonta juustokakkua, pohjaankaan ei tule voita vaan se tehdään banaanista ja kaurahiutaleista. Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

- Mustikka

Ohje sokerittomaan juustokakkuun kiinnostaisi!

Vierailija
433/490 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä taas monella tippunut paino hyvin. Ja muutenkin hyvä meininki :) Toivottavasti olette kaikki pysyneet terveinä ja voineet muutenkin hyvin vaikeista ajoista huolimatta.

Oma tilanne on tällä hetkellä se, että kaikkien mutkien kautta olen saanut painon pari kiloa alas vuoden alusta. Ruokavaliolle on löytynyt hyvät raamit, mutta kaloritavoitteessa pysyminen on vaikeaa ja siksi paino ei ole pudonnut enempää. Olen silti tyytyväinen pieneen edistykseen!

Vielä tärkeämpää on liikunnan aloittaminen, eli olen sekä lisännyt arkiliikuntaa (kävely, ulkoilu lasten kanssa) että tehnyt kotitreenejä joitain kertoja viikossa.

Oma "repsahdus" terveellistä syömisestä tapahtui noin viisi vuotta sitten, jolloin aktiivinen liikunta jäi kertaheitolla ja samalla syöminen riistäytyi käsistä kun olin ollut vuosia tiukalla ruokavaliolla.

Olen sen verran nuori, että voin laihduttaa noita kertyneitä kiloja vaikka toiset viisi vuotta kunhan suunta pysyy koko ajan oikeana. Verikokeetkin ovat onneksi pysyneet kolesterolia lukuunottamatta hyvänä, joten pysyvää vahinkoa ei toistaiseksi ole ehtinyt syntymään vaikka BMI on jo vuosia ollut 30 pahemmalla puolella...

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille ja nautitaan lämmöstä <3

Ap

Vierailija
434/490 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaaka näyttää jo 2,5 kiloa alaspäin alkupainosta ja kalorit on pysyneet kurissa jo useamman viikon ajan. Kyllä tää tästä! Ap

Vierailija
435/490 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5kg viidessä kuukaudessa,noh, 40 vuotta ja normaalipainossa sitte

Vierailija
436/490 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Löysin sattumalta tämän ketjun ja luin sen kokonaan läpi. Onnea kaikille, jotka ovat saaneet painoa pois ja tsemppiä jatkoon joka ikisille! :)

Mä painoin vielä tämän vuoden alussa 153 kg. Olen ollut nuoresta asti ylipainoinen, mutta viime joulukuussa  tuli mitta täyteen. Päätin, että laihdutus (tai siis elämäntapamuutos) alkaa sitten kun joululahjaksi saadut ja ostetut suklaat ovat syöty. Halu laihduttaa oli ollut jo pitkään ja vihdoin päätös laihduttaa oli tehty. Tuntuu, että nämä ensimmäiset viisi kuukautta ovat olleet yllättävän helppoja ja paino on laskenut hienosti. Olen pitäny herkkupäivän kerran viikossa, mutta nykyään sekin jää välillä väliin ja saatan joskus (tänä keväänä kaksi kertaa) ostaa hetkenmielijohteesta vaikka jäätelöpuikon. Olen syönyt verrattain vähän, mutta ottanut rutkasti kaloreita alkoholista, josta en näköjään pääse kokonaan eroon. Mutta humalaan asti juomista tapahtuu enää kerran kahdessa viikossa, en tissuttele.

Tällä hetkellä painan n. 125 kiloa ja tavoitteena olisi päästä alle 120 kilon heinäkuun aikana. Kunnianhimoinen tavoite olisi saada ensi tammikuussa vaaka näyttämään alle sadan :)

Vierailija
437/490 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2,5kg viidessä kuukaudessa,noh, 40 vuotta ja normaalipainossa sitte

Tähän tahtiin menisi reilut kolme vuotta, mikä siinä on ongelma? Ap

Vierailija
438/490 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkaro kevenee, jos ei allekirjoita kansalaisaloitetta Sähkö on meidän!

Vierailija
439/490 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

83,5kg tänään! Alan jo varovaisesti(todella varovaisesti, en uskalla uskoa) unelmoida 7 alkavasta painosta! Iloitsen kesästä, matkat jää väliin, ei haittaa. Ketoilen grilliruoilla ja tuoreilla kasviksilla, toivottavasti suunta alas pysyy!

Ihanaa kesää!

-Muotila-

Vierailija
440/490 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, 5 kuukautta mennyt tätä vuotta, kertokaa tuloksia:

MInulla tammikuun alussa 79, nyt 61kg aamulla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän