KEVYEMPI VUOSI 2020
Onko vuoden 2020 laihduttajille jo omaa ketjua? Jos ei, tässäpä sellainen. Mukaan vaan kaikki, joilla työn alla elämäntapamuutos tai dieetti, oli tavoitteena pudottaa kiloja kaksi tai kolmekymmentä. Tyyli on vapaa.
Pidetään ketju vapaana kiistelystä, kunnioitetaan toisiamme ja autetaan tarvittaessa. Sopivin tapa elämäntapojen muuttamiseen ja kevyempään elämään on nimittäin se, joka toimii itsellä, mutta ei välttämättä silti toimi kaikilla muilla.
Tervetuloa mukaan!
Kommentit (490)
Minun laihdutus lähti hyvin käyntiin. Eilen kuitenkin söin 1800 kalorin edestä ja tänään 2300 kalorin. Normaalisti pyrin syömään 1200 kaloria joka päivä :( harmittaa, mutta ei pidä lannistua!
Täällä on nykyään kovin hiljaista. No, kaipa ihmisillä on näinä aikoina paljon muutakin ajateltavaa kuin laihduttaminen. Itselläni tämä menee jo aika lailla rutiinilla, mutta välillä piristän itseäni kokeilemalla uusia nopeita ja helppoja reseptejä, mikä on ollut oikein mukavaa ja tehnyt ruokavaliosta monipuolisemman. Normaalipainoon on vielä 3,3 kiloa.
Tellu
Pitkästä aikaa tänne. Iski hieman masennus ja luovutus olo jatkuvan sairastelun kanssa.
Tein pitsaa ja oli hyvää. Paino nousi hetkellisesti.
No, ajattelin sitten tulevaa kesää ja palasin takaisin kaloreiden laskemiseen.
Paino siis jumittanut (alkuun hyvä -4kg pudotus) yli kuukauden!
Tulos säälittävä -4,5kg tällä hetkellä. Ärsyttää.
Muutenkin paino nousee todella herkästi!
Noita
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nykyään kovin hiljaista. No, kaipa ihmisillä on näinä aikoina paljon muutakin ajateltavaa kuin laihduttaminen. Itselläni tämä menee jo aika lailla rutiinilla, mutta välillä piristän itseäni kokeilemalla uusia nopeita ja helppoja reseptejä, mikä on ollut oikein mukavaa ja tehnyt ruokavaliosta monipuolisemman. Normaalipainoon on vielä 3,3 kiloa.
Tellu
Ei sitä vaaka näytä vaan rasvaprosentti.
Hehe voipi tulla hyvinkin helpot laikkarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tellu
Niin no, minä mittaan omaa normaalipainoani paitsi vaa'alla myös sillä, milloin kaikki ylimääräinen on sulanut vatsan seudulta, koska juuri sinne se on kertynyt. Kun sen olen saanut katoamaan, tiedän olevani normaalipainossa.
Tellu
Osaako joku kertoa, että onko 200 grammaa karkkia/ suklaata ja 50-100 gammaa sipsiä kerran viikossa liikaa? Kun yritän olla ilman tai vähentää, ratkean aina myöhemmin ahmimaan kauheasti herkkuja. En vain pysty olemaan ilman tuota määrää :(
Hyviä vinkkejä vatsan ja pakaroiden kiinteyttämiseen kotioloissa? Painoa on lähtenyt jo sen verran, että läskit ovat löystyneet ja valahtaneet alemmas. Allit saa kyytiä käsipainoilla.
Kasi
Herkku kirjoitti:
Osaako joku kertoa, että onko 200 grammaa karkkia/ suklaata ja 50-100 gammaa sipsiä kerran viikossa liikaa? Kun yritän olla ilman tai vähentää, ratkean aina myöhemmin ahmimaan kauheasti herkkuja. En vain pysty olemaan ilman tuota määrää :(
Pakkauksne kyljessä kalorit, siitähän se selviää.
Ja onhan tuo iso määrä laihduttajalle muutenkin,ja ihan kelle vaan .
Herkku kirjoitti:
Riippuu tosi paljon siitä, miten syöt muuten. Mulla on kerran viikossa herkkupäivä, mutta päivän kalorit ylittyy ehkä max. 400kcal.
Katsoin karkeat arviot 200g irtokarkista ja 100g sipsistä ja sain tulokseksi +1200kcal. Eli kyllähän se melkoisesti kaloreita tuo, mutta parempi toki nuo määrät kuin että ahmisi kilon karkkia ja ison pussin sipsiä! Minä olen kanssa kauhea sokerihiiri ja alussa oli helpompaa kieltäytyä kokonaan. Nyt usean kuukauden jälkeen pystyn syömään kohtuuden rajoissa :)
Nuffe
Nyt voi olla haastavaa laihdutus poikkeustilanteen takia.
Itsellä jumitus/pienen pieni lasku jatkuu, koetan kuitenkin pysyä keto-linjalla, eiköhän jossain vaiheessa lähde taas läskit liikkeelle!?
Terveys ennen kaikkea!! Pysytään kotona ja terveinä!!
-Muotila-
Hiljaiseloa ollut, arki kierähti kokonaan päälaelleen, kuten varmasti kaikilla muillakin.
Hetken ihmettelyn jälkeen havahduin siihen, että eihän tätä hommaa voi jättää tauolle: painonhallinnan ja hyvinvoinnista huolehtimisen merkitys on poikkeusoloissa entistä tärkeämpää!
Toivottavasti olette kaikki pysyneet terveinä.
Ap
Täällä uusi osallistuja. Vuoden aikana lähtenyt noin 6 kg, tällä viikolla jo 2 kg eli alkupaino 92kg ja nyt aamulla tasan 84 kg. Tavoite 77 kg kesän loppuun mennessä.
Twix
Hei kaikki! Itselleni tämä tilanne on hyvä laihdutusta ajatellen: ruokailut on helppo suunnitella kun on kotona, käyn kaupassa harvoin joten ei mielitekoja ja tulee liikuttua ulkona paljon, sillä päähän tässä leviää muuten. Vuoden alusta painoa tippunut 8 kg ja normaalipainoon 3 kg.
Tsemppiä kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki! Itselleni tämä tilanne on hyvä laihdutusta ajatellen: ruokailut on helppo suunnitella kun on kotona, käyn kaupassa harvoin joten ei mielitekoja ja tulee liikuttua ulkona paljon, sillä päähän tässä leviää muuten. Vuoden alusta painoa tippunut 8 kg ja normaalipainoon 3 kg.
Tsemppiä kaikille!
Oikeastaan olen samaa mieltä tästä. Aluksi etätöihin siirryttyäni laihtuminen pysähtyi, koska päivittäinen hyötyliikunta jäi pois, mutta nyt olen alkanut käydä varta vasten lenkillä ja pätkäpaastoilla useammin kuin ennen, sillä aterioita on tosiaankin helpompi suunnitella, kun on koko ajan kotona. Täytyy yrittää ajatella, että tässä tilanteessa on jotain positiivistakin (vaikkei paljon). Normaalipainoon on vielä 2,7 kiloa.
Tellu
Hyvä, että joillakin tuo lisääntynyt kotona oleminen tuo helpotusta syömisiin! Mulla kun se tuntuu olevan ihan päin vastoin 😂 Teen normaalisti seisomatyötä, mutta nyt kun työtä ei ole ollut niin kotona huomaan ajattelevani syömistä paljon enemmän kuin töissä ollessa. Tosin, olen yrittänyt kanavoida sitä ennemminkin ruuan laittamiseen, kun kerrankin on aikaa kokata oikein kunnolla... Heh.
Hyvä Tellu! Minäkin saavutin äskettäin normaalipainon. Eli hyvä me! Vielä tuota ylimääräistä on, mutta pudotellaan niitä hiljalleen. Pääkopalla tuntuu kestävän kauemmin tajuta oma muodonmuutos. Joinakin päivinä ero on ihan selvä, kun taas toisinaan tuntuu ettei mitään muutosta ole tapahtunut.
Minkälaisia kotitreenejä teillä muilla on? Itse koitan kahvakuulata ja touhuta erilaisten painojen kanssa sekä tehdä harjoituksia ihan vaan oman kehon painoa hyödyntäen. Lisäksi lenkkeilyä ja hölkkää. Odotan kyllä niin kovasti että pääsen salille ja uimaan!
Nuffe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tellu
Tämä kaikille "normaalipainoisille".
Vierailija kirjoitti:
Hyviä vinkkejä vatsan ja pakaroiden kiinteyttämiseen kotioloissa? Painoa on lähtenyt jo sen verran, että läskit ovat löystyneet ja valahtaneet alemmas. Allit saa kyytiä käsipainoilla.
Kasi
No ei niitä "valahtaneita läskejä" kotioloissa saa maagisesti nousemaan paikoilleen, se vaatii ihan kunnon lihasvoimaharjoittelua, eli että lihas kasvaa. Tämä tapahtuu lisäpainoilla, ei kehonpainoilla.
Minä nyt olin mainoksen uhri ja ostin sen painavan hulavanteen. Hyvin kyllä pyöris, mutta sattuu niin @&&/& ku sitä yrittää tehä pidempään ku 20 sec. Ihan kosketusaeat kyljet nyt parin päivän jälkeen. Ehkä se kroppa joskus tohon tottuu. Paino tippunut nyt vähän vajaa 4 kg 2 viikossa ja kohta varmaan hidastuu lasku. Se on aina se vaikea paikka ku turhautuu siihen, ettei mitään tapahdu.
Twix
Loman saldona -1kg. Luulen kyllä, että meni vähän liian vähillä kaloreilla, eli saa nähdä kuinka jatkossa käy. Puoli kiloa oli taas hypännyt loman jälkeisestä punnituksesta ylöspäin, mutta ehkä se on vain normaalia seilaamista.
Kasi