Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVYEMPI VUOSI 2020

Vierailija
02.01.2020 |

Onko vuoden 2020 laihduttajille jo omaa ketjua? Jos ei, tässäpä sellainen. Mukaan vaan kaikki, joilla työn alla elämäntapamuutos tai dieetti, oli tavoitteena pudottaa kiloja kaksi tai kolmekymmentä. Tyyli on vapaa.

Pidetään ketju vapaana kiistelystä, kunnioitetaan toisiamme ja autetaan tarvittaessa. Sopivin tapa elämäntapojen muuttamiseen ja kevyempään elämään on nimittäin se, joka toimii itsellä, mutta ei välttämättä silti toimi kaikilla muilla.

Tervetuloa mukaan!

Kommentit (490)

Vierailija
461/490 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi kiloahan lähtee helposti kuukaudessa (jos lähtöpaino on enemmän niin ensimmäisen kuukauden aikana lähtee vaikka 10 kg) kun jättää höttöhiilarit pois ja liikkuu edes jotenkin. Vaikka puolen tunnin reipas kävelylenkki päivittäin, ei mitään pysähtelyä ja maleksimista koiran kanssa.

Eli jos vuodenvaihteessa olette aloittaneet, niin olisi pitänyt lähteä se 20 kg jo ihan helposti.

Minä pudotin tuon 5 kg tammikuussa, eikä ole takaisin tullut :)

Nyt BMI 18,6. Tämä hyvä. Ei tarvitse kituuttaa, olla nälissään tai laskea kaloreita.

Vaikka itsellesi on kaikki tuo helppoa, niin voisihan sitä edes vähän tukea heitä joille asiat eivät mene noin helposti. Moni taistelee sitkeästi, että saisi edes muutaman kilon pois. Ja toisten positiivinen kannustus saattaisi hyvin auttaa eteenpäin. Ns.ylipainoon on monenlaisia syitä, aivan niinkuin on monenlaisia ihmisiä ja monta tapaa laihtua.Tsemppiä teille kaikille jotka taistelette ja onnea teille jotka olette jo saavuttaneet jotain!

Tekosyitä on huomattavasti enemmän kuin oikeita syitä.

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Sairastin sitä 11 vuotta ennen kuin lopulta sain lääkityksen neljä vuotta sitten. Olin tuolloin 34 v. Enkä siltikään tuona aikana ilman lääkitystä lihonut muodottomaksi! Ruokavalio oli kohdallaan enkä paisunut kuin pullataikina. Huonoon kuntoon kyllä menin, olin henkisesti ja fyysisesti aivan lopppu ja jouduin sairauslomalle. Olin puoli vuotta saikulla ennen kuin lääkäri lopulta sanoi että kokeillaan thyroxinia, vaikka TSH ei olekaan vielä yli 10. (Se oli vain n. 7. T4V oli 10,7-12, kun siinäkin viitearvojen alaraja on 10,5. Ravasin mm. kardologilla sydämen vajaatoiminnan oireiden vuoksi, vaikka nekin olivat kilpirauhasen vajaatoimintaa...) Neljän kuukauden päästä olo oli mainio, vaikka veriarvot eivät ihan vielä olleet sitä mitä haettiin. Minulle hyvät arvot on T4V17-19, TSH saa max 2. Lääkityksellä lähti 4 kg nestettä kuukaudessa. Kaksi kiloa tuli vähitellen takaisin kun siirryin tekemään istumatyötä. Ne kaksi + kolme muuta kiloa = yhteensä 5 kg pudotin jättämällä höttöhiilarit pois ruokavaliosta.

Eli kilpirauhasen vajaatoimintakin on vain tekosyy. Laiskuutta ja mukavuudenhaluisuutta se on, jos sen myötä lihoo 30 kg ja saatuaan lääkityksen laihtuukin vain 3 kg... Silloinhan ne 27 muuta ylimääräistä kiloa johtuvat jostain muusta kuin kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Mutta hyvähän se on selitellä ties millä tekosyyllä, kun löhöää sohvalla ja mättää suuhunsa jäätelöä, sipsiä, karkkia, pullaa, ja neljättä lautasellista makaronilaatikkoa...

T: Tuo jonka kommentin lainasit.

Järkyttävän ylimielinen asenne. Kannattaa varmaan poistua ketjusta, jos muiden laihdutustahti ei kelpaa. Asiantuntijatkin suosittelevat hidasta tahtia sellaisilla elämäntavoilla, mitä on valmis noudattamaan koko loppuelämänsä. Pikakuurit - sano mitä sanot, 5-10kg kuukaudessa on pikakuuri - johtavat useimmiten jojoiluun ja entistä korkeampaan painoon.

Vajaatoimintaa sairastavan pitäisi tietää, ettei thyroxin ole laihdutuslääke. Ja sekin, kuinka paljon ennen lääkitystä lihoo tai ei liho, ja kuinka muu elimistö ehtii ennen lääkitystä kärsiä, on yksilöllistä. Ilman vajaatoimintaakin ihmisillä on erilainen aineenvaihdunta.

Yleisestikin mitä pidempään on noudattanut haitallisia käytösmalleja, sitä vaikeampaa niistä on päästä eroon, ja sitä enemmän laihtumiseen vaaditaan käyttäytymisen ja toimintatapojen muutosta. Tuollainen typerä syyllistäminen ei ainakaan auta siinä, varsinkaan jos ylipainoon liittyy syömishäiriö, itsetunto-ongelmia tai jotain muuta vastaavaa.

eri

Enhän minä ole väittänytkään että thyroxin olisi laihdutuslääke. Sanoin vain, että minulta se poisti hypotyreoosin kerryttämän neljä kiloa nestettä. Ja enempää en edes lihonut ilman lääkitystä, kun elintavat ja liikuntamäärä oli sellainen, etten paisunut muodottomaksi.

Ja jos minussa oli muutama kilo nestettä ja halusi niiden lisäksi kaksi kiloa läskiä pois kuukauden aikana, niin sehän on puoli kiloa läskiä viikossa ja nesteet päälle. Miten tuo siis on epäterveellinen pikakuuri, jota kukaan ei suosittele? Tuohan on nimenomaan juuri se tahti ja tapa, jolla painoa suositellaan pudotettavan! ;)

Ja jos ylimääräisiä kiloja on kymmeniä, niin helposti jo 10 kg on pelkää nestettä. Kun niistä pääsee eroon, niin sehän on 10 kg kevyempi paino. Mikä siinä on epäterveellistä, että jättää nestettä keräävät höttöhiilarit pois, vähentää suolan syöntiä ja liikkuu niin, että aineenvaihduta toimii ja nesteet lähtee liikkeelle ja poistuu kropasta?

Ylimääräiset nesteet pois ja läskiä pois puoli kiloa viikossa. Elintavat ja ruokavalio sellaiset, ettei kilot tule takaisin. Mikä tuossa muka on niin väärin? ;)

Kerro ihmeessä! ;)

Ja moni selittelee lihavuuttaan ja laihtumattomuuttaan kilpirauhasen vajaatoiminnalla jota hänellä ei edes ole, kunhan keksii päästään kun on liian laiska ja mukavuudenhaluinen laihdutakseen. Ja vaikka olisikin kilpirauhasen vajaatoiminta, siihen lääkitys ja annostus kohdallaan, niin ne kilot eivät lähde mihinkään ja syytetään siitä hypotyreoosia. Vaikka oikea syy on elintavat. Vääränlainen ruokavalio ja olematon liikunta. Jos söisi oikein ja liikkuisi riittävästi, niin ei lihoisi kuin maksimissaan muutaman kilon hypotyreoosin vuoksi. Jos lihoo enemmän, niin se johtuu ihan jostain muusta kuin hypotyreoosista.

Välillä katselen erään laihduttajan videoita instagramista. On todella lihava, enkä ihmettele miksei laihdu juuri yhtään. Käyttää hirveästi vehnää, tekee lounassalaatiksi saavillisen salaattia jossa on reilusti vehnämakaronia ja majoneesia. Ymmärsin hänen instagram-tilinsä myötä, miksi niin moni selittää tosissaan "Ihan oikeasti, mä syön vain pelkkää salaattia enkä siltikään laihdu yhtään!!" No onpa kumma...

Minä pidin ihan ruokapäiväkirjaa aivan kaikesta mitä syön. Mittasin ja punnitsin kaiken, merkitsin ylös jopa purkkapalojen kalorit. Söin eri ruokia eri määriä ja vertailin päivittäistä kalorinsaantia. Vertailin myös eri liikuntalajien kuluttamia kalorimääriä, ja omaa energiankulutustani ja huomasin erot sen mukaan, liikunko vähän, todella paljon, vai jonkin verran.

Kaikkiin noihin löytyy vaikka mitä laskureita netistä. Puhelimeenkin saa ruokapäivikirjasovelluksen.

Painonpudotus on helppoa ja kilot ei tule takaisin, kun ymmärtää mistä ne kalorit tulee, kuinka paljon niitä kertyy, minkä verran niitä tarvitsee ja kuinka paljon kuluttaa.

Kokeilkaa itsekin vaikka muutaman päivän ajan kirjata ylös syömisenne. Ehkä sitten huomaatte miksi niiden kilojen pudottaminen on niin hankalaa. Ja ehkä siihen loppuu ne tekosyytkin, kun tajuatte että syötte ihan hirveästi kaloreita, kun syötte vain "Ihan tavallista kotiruokaa normaaleja annoksia" ;)

Muutama helppo vinkki kaloreiden vähentämiseen: Vaihda makaroni vihanneksiin, sillä saa jo useita satoja kilokaloreita päivässä pois. Sokeri vaihtuu karppisokeriin = Taas iso määrä kaloreita ruuasta pois. Vaihda vehnäjauho lupiinijauhoon ja kaurajauhoon (halpaa tehdä itse sauvasekoittimella kaurahiutaleista). Jätä sipsit, suklaat ja karkit syömättä, niin hupsista kun jäikin 1000 kcal päivän kaloreista pois.

Ja paino putoaa kuin itsestään, ei tarvitse kituuttaa ja selitellä "Mä syön vaan salaattia enkä laihdu millään!" ;)

Ajattelin löytäneeni mukavan ketjun painonhallintani tueksi, kunnen törmäsin tähän kommentoijaan. Toki me muut ymmärrämme, että kilpirauhasongelmat vaikuttavat hänen kognitiivisiin kykyihinsä. Näkyy kyllä selvästi mihin suuntaan 😱 . Jos kommentointi on tasoa ”höttöhiilarit” ja ”kroppa”, toivon todella hänen poistuvan ketjusta. Täällä on mukavia ja kannustavia kirjoituksia, liityn mukaan ryhmään (jos vielä mahtuu) ja kirjoittelen myöhemmin itsestäni lisää.

-Lotta

ooh,no saitkos nyt kuitenkin pätemisen tarpeen täytettyä hetkeksi?

Ei muutaku takas ahmimaan sitten.

Mistä tiedät, että sinulla oli 11 vuotta kilpirauhasen vajaatoiminta? Sulla ei edes ole mitään vajaatoimintaa, jos tuollaista päästelet suustasi.

Opettele ensin kirjoittamaan kunnolla, sitten voit kommentoida tänne .

Kuin myös.

Vierailija
462/490 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tänne kuuluu? Olen kaksi kuukautta nyt pätkäpaastoillut ja jättänyt leivät/pullat/karkit pois ruokavaliosta. 8 kiloa on tippunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/490 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolikos tämä ketju pystyyn?

Vierailija
464/490 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 kiloa tippunut tänä vuonna

Vierailija
465/490 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14 kiloa tippunut tänä vuonna

Samoin! Onnea meille!

Vierailija
466/490 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä olisi lähes 50 kiloa pudotettavaa. Ei taida ihan tämä vuosi riittää tavoitteeseen.

Vierailija
467/490 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolikos tämä ketju pystyyn?

Vertaistuen tarve luonnollisesti vähenee, kun onnistujat pärjäävät omillaan ja luovuttaneita ei enää kiinnosta.

Vierailija
468/490 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistaudutaan ens kevän laihduttajiin, nyt jo kesä ohi ja voi syödä mitä haluaa.

Vierailija
469/490 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoittanut tähän ketjuun aikaisemmin, mutta nyt mulla toivottavasti on lopultakin se havahtumisen aika.

Painon tai oikeastaan itsensä hyväksymisen kanssa on ollut ongelmia aina. Jossain vaiheessa olen ollut hyvin hoikka, silloin painoin jotain 51kg. Siitä mulle on tullut aika tasan 30kg lisää painoa.

En niin hoikaksi oikeastaan halua, mutta semmonen 15kg olisi hyvä tai oikeastaan ehdottoman tärkeää pudottaa. Olen suht nuori vielä eikä pysyvää haittaa ylipainosta todennäköisesti ole vielä koitunut.

Olen aina (mukamas ainakin) ollut edes jotenkin liikunnallinen, mutta nyt esim hölkkä on kokonaan jäänyt pois ihan vaan siksi koska olen niin lä ski. Myös venyttely on jäänyt todella vähälle koska en taivu näiden laardien takia. Edelleen käyn kävelemässä, pyöräilemässä ja harrastan erästä lajia joka on samalla henkireikä. Mulla on aika paljon voimaa, jaksan nostella painaviakin asioita.

Mutta se syöminen. Lihoin stressaavan elämänvaiheen aikana nopeasti ainakin sen 20kg. Mulla ei jotenkin ole toimivia työkaluja hallita stressiä ja tunne-elämän ankeutta. Parannusta on tapahtunut aiempaan sillä aiemmin koitin lääkitä ongelmani juomalla. Huomasin onneksi että se ei ole hyvä keino, mutta aloin sitten perjantai(ja lauantai)kännien sijaan syömään. Paljon.

Yksi iso ongelma on työ, joka on todella hektistä ja stressaavaa vuorotyötä. On hankalaa koittaa ylläpitää järkevää ruokarytmiä järkevillä ruuilla kun en yksinkertaisesti välttämättä ehdi päivän aikana pitämään taukoja. Työpäivän aikana istun muutenkin ehkä 5 min, eli sen ajan mitä käyn nopeasti veskissä. Myös tauot yleensä vietän seisaallani, ja myös syön seisaallani. Aina käytössä ei ole mikroa. Salaatti olisi hyvä eväs MUTTA sitä ei kannata ottaa koska yksinkertaisesti en ehdi närppimään sitä silloin jos aikaa sattuu olemaan tauolle. Morkatkaa rauhassa mutta tätä se nykyajan työelämä sattuu olemaan tietyillä aloilla. Olen kuulolla muun työn suhteen koko ajan. Varsinasieen aktiiviseen hakuprosessiin ei nyt ole energiaa. No se siitä.

Olen hyvin kyllästynyt läskeihini. Ärsyttää kun olo on koko ajan sellainen nihkeä ja kaikki vaatteet puristaa ja kinnaa. Olen saanut kommentteja painostani niin tutuilta kuin tuntemattomilta. Itsetunto on muutenkin aika maassa uuden olemukseni takia, saati kun joku känniääliö alkaa spontaanisti haukkumaan ulkonäköä julkisella paikalla ja huutamaan perään. Vaikuttaa toki parisuhteessakin kun tunnen itseni valaaksi. Intiimiä elämää kuitenkin on yllättävän paljon läskeihini näiden, ihan noin valotkin päällä.

En jaksa elää painoani häveten. Haluan sen kevyemmän olon takaisin. Teen töitä ihmisten parissa enkä halua enää olla inhonsekaisten tuijotusten kohteena. Mutta toisaalta en jotenkin halua että kukaan huomaa että olen laihtunut ja varsinkaan tekee siitä numeroa, haluan vaan että kaikki unohtaa että olen ikinä ollutkaan läski. Kun olin hoikka, jotenkin moni arvotti mut sitä kautta, ja samat henkilöt jotenkin hienoisesti ylenkatsoo mua tällä hetkellä. Lapsuuden perhe mukaan lukien. Ihan todella surullista, itse en koskaan voisi kenellekään tutulle laukoa mielipiteitäni ääneen. Ihan hirveää mitä jotkut kehtaa päästää suustaan.

Nyt olen saanut joitain muita stressitekijöitä kuin työ haltuun, joten jos jäis aikaa ja energiaa itsestä huolehtimiseen.

Suunta tulee olemaan alaspäin. Painon suunta nimittäin. :)

Vierailija
470/490 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kirjoittanut tähän ketjuun aikaisemmin, mutta nyt mulla toivottavasti on lopultakin se havahtumisen aika.

Painon tai oikeastaan itsensä hyväksymisen kanssa on ollut ongelmia aina. Jossain vaiheessa olen ollut hyvin hoikka, silloin painoin jotain 51kg. Siitä mulle on tullut aika tasan 30kg lisää painoa.

En niin hoikaksi oikeastaan halua, mutta semmonen 15kg olisi hyvä tai oikeastaan ehdottoman tärkeää pudottaa. Olen suht nuori vielä eikä pysyvää haittaa ylipainosta todennäköisesti ole vielä koitunut.

Olen aina (mukamas ainakin) ollut edes jotenkin liikunnallinen, mutta nyt esim hölkkä on kokonaan jäänyt pois ihan vaan siksi koska olen niin lä ski. Myös venyttely on jäänyt todella vähälle koska en taivu näiden laardien takia. Edelleen käyn kävelemässä, pyöräilemässä ja harrastan erästä lajia joka on samalla henkireikä. Mulla on aika paljon voimaa, jaksan nostella painaviakin asioita.

Mutta se syöminen. Lihoin stressaavan elämänvaiheen aikana nopeasti ainakin sen 20kg. Mulla ei jotenkin ole toimivia työkaluja hallita stressiä ja tunne-elämän ankeutta. Parannusta on tapahtunut aiempaan sillä aiemmin koitin lääkitä ongelmani juomalla. Huomasin onneksi että se ei ole hyvä keino, mutta aloin sitten perjantai(ja lauantai)kännien sijaan syömään. Paljon.

Yksi iso ongelma on työ, joka on todella hektistä ja stressaavaa vuorotyötä. On hankalaa koittaa ylläpitää järkevää ruokarytmiä järkevillä ruuilla kun en yksinkertaisesti välttämättä ehdi päivän aikana pitämään taukoja. Työpäivän aikana istun muutenkin ehkä 5 min, eli sen ajan mitä käyn nopeasti veskissä. Myös tauot yleensä vietän seisaallani, ja myös syön seisaallani. Aina käytössä ei ole mikroa. Salaatti olisi hyvä eväs MUTTA sitä ei kannata ottaa koska yksinkertaisesti en ehdi närppimään sitä silloin jos aikaa sattuu olemaan tauolle. Morkatkaa rauhassa mutta tätä se nykyajan työelämä sattuu olemaan tietyillä aloilla. Olen kuulolla muun työn suhteen koko ajan. Varsinasieen aktiiviseen hakuprosessiin ei nyt ole energiaa. No se siitä.

Olen hyvin kyllästynyt läskeihini. Ärsyttää kun olo on koko ajan sellainen nihkeä ja kaikki vaatteet puristaa ja kinnaa. Olen saanut kommentteja painostani niin tutuilta kuin tuntemattomilta. Itsetunto on muutenkin aika maassa uuden olemukseni takia, saati kun joku känniääliö alkaa spontaanisti haukkumaan ulkonäköä julkisella paikalla ja huutamaan perään. Vaikuttaa toki parisuhteessakin kun tunnen itseni valaaksi. Intiimiä elämää kuitenkin on yllättävän paljon läskeihini näiden, ihan noin valotkin päällä.

En jaksa elää painoani häveten. Haluan sen kevyemmän olon takaisin. Teen töitä ihmisten parissa enkä halua enää olla inhonsekaisten tuijotusten kohteena. Mutta toisaalta en jotenkin halua että kukaan huomaa että olen laihtunut ja varsinkaan tekee siitä numeroa, haluan vaan että kaikki unohtaa että olen ikinä ollutkaan läski. Kun olin hoikka, jotenkin moni arvotti mut sitä kautta, ja samat henkilöt jotenkin hienoisesti ylenkatsoo mua tällä hetkellä. Lapsuuden perhe mukaan lukien. Ihan todella surullista, itse en koskaan voisi kenellekään tutulle laukoa mielipiteitäni ääneen. Ihan hirveää mitä jotkut kehtaa päästää suustaan.

Nyt olen saanut joitain muita stressitekijöitä kuin työ haltuun, joten jos jäis aikaa ja energiaa itsestä huolehtimiseen.

Hommaa ilmainen sovellus ( kuten loos it tai YAZIO). Siihen alat merkkaamaan syömisiä rehellisesti. Sovellukset laskevat myös liikunnan eli alkavat ohjaamaan valintojasi parempaan suuntaan. Jos esim. jäljellä on 300 kaloria niin ei tee mieli vetää karkkipussia, koska sitten ei saisi syödä mitään ja ylikin menisi. Tämä on toiminut minulla! Lisäksi ei tule naposteltua kun kaikki on merkattava.

Vierailija
471/490 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa ilmainen sovellus ( kuten loos it tai YAZIO). Siihen alat merkkaamaan syömisiä rehellisesti. Sovellukset laskevat myös liikunnan eli alkavat ohjaamaan valintojasi parempaan suuntaan. Jos esim. jäljellä on 300 kaloria niin ei tee mieli vetää karkkipussia, koska sitten ei saisi syödä mitään ja ylikin menisi. Tämä on toiminut minulla! Lisäksi ei tule naposteltua kun kaikki on merkattava.

Joo tämä pitää ottaa käyttöön. Niin tajuttoman helposti napsii vaikka ruokaa tehdessä jotain ylimääräistä.

Vierailija
472/490 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Yazio ole ilmainen? Maksaa 29e vuosi?

Vierailija
473/490 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 172 cm ja mulla oli kesä alussa paino 78kg. En enää viihtynyt kropassani ja huomaan et sitä laiskistuu kun painoa tulee lisää. Otin alkukesästä se Martinan 21 päivän haasteen ja sain sillon tiputettua 3,5 kg tosi helposti. Se ruokavalio ja treenit oli tosi hyvät ja helposti toteutettavissa. Oon noudattanu sitä ruokavaliota välillä muutenkin koska tykästyin siihen ja se vei mun vatsaongelmat.

Nyt vaan pati viikkoo on menny ilman mitään reenejä, vielä ois muutama kilo pudotettavana mutta en jotenkin saa nyt itteäni mitenkään motivoitua. Alkusesästä oli sentään kiva aatella et pääsee hoikistuneena rannalle, mut nyt ku kesä lopuillaan niin pitäis saada joku uus juttu mihin tähtää. Tietty nyt jos jaksais reenailla ja syödä säännöllisesti niin ois kyllä ens kesänä hyvässä vedossa.

Vierailija
474/490 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin Yazion käyttöön. Olen muuten joskus aiemminkin käyttänyt sitä ja sain silloin vajaassa parissa kk noin 5-6kg pois, sitten tapahtui yksityiselämässä jotain ja ote herpaantui. Ja taas olen tässä painossa. Että todellakin olen lihonnut ihan vaan syömällä.

Eli tarkoitus on päästä about 65-kiloiseksi. Olen silloinkin vielä kenties vähän pyöreä mutta se on sellainen paino jossa esim lenkkeily (juoksu) ja venyttely varmasti onnistuu.

81 > 65

Vierailija
475/490 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

valmistaudutaan ens kevän laihduttajiin, nyt jo kesä ohi ja voi syödä mitä haluaa.

Sittenkö laihdut 20kg parissa viikossa?

Vierailija
476/490 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain yhden alapeukun. Löytyykö siis Yazioa jostain ilmaisena. Minä maksoin siitä 29 euroa.

Vierailija
477/490 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain yhden alapeukun. Löytyykö siis Yazioa jostain ilmaisena. Minä maksoin siitä 29 euroa.

Saa mutta se on 1.kk jälkeen aika kämäinen koska vain maksullisessa on mahdollista pidempiaikainen seuranta

Vierailija
478/490 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vielä, hitaasti paino laskussa. Ei haittaa, koska laskussa kuitenkin. Nyt paino 78,7. Olen ylpeä itsestäni, että olen pysynyt dietillä(keto), vaikka hidasta/junnaavaa on ollut. Aioin jatkaa vielä niin kauan, kuin pitää, että vaaka näyttää n. 65-70. ( tavoitteeni oli aikaisemmin 70-75, mutta uskallan laskea tavoitetta alemmaksi) Eli niinkuin jo aikaisemmin olen todennut, ensi vuoden ketjussa tavataan😊

Isot tsempit kaikille vielä mukana oleville loppuvuoteen!

-Muotila-

Vierailija
479/490 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

En ole kirjoitellut tänne pitkään aikaan siitä syystä, että keväällä iski motivaation puute ja lipsuin hieman. Paino ehti kuitenkin nousta vain muutaman kilon ennenkuin taas pääsin takaisin oikealle tielle. Nyt sitten taas on käynyt niin onnellisesti, että olen raskaana joten juuri nyt en varsinaisesti laihduta, mutta tarkoituksena on toki jatkaa treenejä hieman rauhallisemmissa merkeissä ja syödä terveellisesti. Tällä hetkellä himoitsen lohta ja vesimelonia :D kiva nähdä teidän muiden hienoja saavutuksia ja tsemppiä jatkoon!

- Mustikka

Vierailija
480/490 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin pitkästä aikaa tämän ketjun!

Olen näköjään itse kirjoitellut viimeksi kesäkuussa, silloin painoa oli lähtenyt 17kg. Nyt on tämä urakka saatu jollain tapaa päätökseen ja loppulukemaksi tuli -23kg :)

Rasvaa on siis hävinnyt kehosta melkoisesti ja seuraavaksi on sitten vuorossa lihasten kasvatus. Aineenvaihduntaa ollaan tässä nyt boostailtu muutama viikko ja tuntuuhan se hölmöltä, kun yhtäkkiä saakin syödä enemmän. Paino on pysynyt samassa, mutta toivon sen lähtevään pieneen nousuun lihasten kasvun myötä!

Tsemppiä kaikille, joilla ”projekti” on vielä kesken. Hiljaa hyvä tulee!

- Nuffe

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme