KEVYEMPI VUOSI 2020
Onko vuoden 2020 laihduttajille jo omaa ketjua? Jos ei, tässäpä sellainen. Mukaan vaan kaikki, joilla työn alla elämäntapamuutos tai dieetti, oli tavoitteena pudottaa kiloja kaksi tai kolmekymmentä. Tyyli on vapaa.
Pidetään ketju vapaana kiistelystä, kunnioitetaan toisiamme ja autetaan tarvittaessa. Sopivin tapa elämäntapojen muuttamiseen ja kevyempään elämään on nimittäin se, joka toimii itsellä, mutta ei välttämättä silti toimi kaikilla muilla.
Tervetuloa mukaan!
Kommentit (490)
Mitäs tänne kuuluu? Olen kaksi kuukautta nyt pätkäpaastoillut ja jättänyt leivät/pullat/karkit pois ruokavaliosta. 8 kiloa on tippunut.
Vierailija kirjoitti:
14 kiloa tippunut tänä vuonna
Samoin! Onnea meille!
Vielä olisi lähes 50 kiloa pudotettavaa. Ei taida ihan tämä vuosi riittää tavoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuolikos tämä ketju pystyyn?
Vertaistuen tarve luonnollisesti vähenee, kun onnistujat pärjäävät omillaan ja luovuttaneita ei enää kiinnosta.
valmistaudutaan ens kevän laihduttajiin, nyt jo kesä ohi ja voi syödä mitä haluaa.
En ole kirjoittanut tähän ketjuun aikaisemmin, mutta nyt mulla toivottavasti on lopultakin se havahtumisen aika.
Painon tai oikeastaan itsensä hyväksymisen kanssa on ollut ongelmia aina. Jossain vaiheessa olen ollut hyvin hoikka, silloin painoin jotain 51kg. Siitä mulle on tullut aika tasan 30kg lisää painoa.
En niin hoikaksi oikeastaan halua, mutta semmonen 15kg olisi hyvä tai oikeastaan ehdottoman tärkeää pudottaa. Olen suht nuori vielä eikä pysyvää haittaa ylipainosta todennäköisesti ole vielä koitunut.
Olen aina (mukamas ainakin) ollut edes jotenkin liikunnallinen, mutta nyt esim hölkkä on kokonaan jäänyt pois ihan vaan siksi koska olen niin lä ski. Myös venyttely on jäänyt todella vähälle koska en taivu näiden laardien takia. Edelleen käyn kävelemässä, pyöräilemässä ja harrastan erästä lajia joka on samalla henkireikä. Mulla on aika paljon voimaa, jaksan nostella painaviakin asioita.
Mutta se syöminen. Lihoin stressaavan elämänvaiheen aikana nopeasti ainakin sen 20kg. Mulla ei jotenkin ole toimivia työkaluja hallita stressiä ja tunne-elämän ankeutta. Parannusta on tapahtunut aiempaan sillä aiemmin koitin lääkitä ongelmani juomalla. Huomasin onneksi että se ei ole hyvä keino, mutta aloin sitten perjantai(ja lauantai)kännien sijaan syömään. Paljon.
Yksi iso ongelma on työ, joka on todella hektistä ja stressaavaa vuorotyötä. On hankalaa koittaa ylläpitää järkevää ruokarytmiä järkevillä ruuilla kun en yksinkertaisesti välttämättä ehdi päivän aikana pitämään taukoja. Työpäivän aikana istun muutenkin ehkä 5 min, eli sen ajan mitä käyn nopeasti veskissä. Myös tauot yleensä vietän seisaallani, ja myös syön seisaallani. Aina käytössä ei ole mikroa. Salaatti olisi hyvä eväs MUTTA sitä ei kannata ottaa koska yksinkertaisesti en ehdi närppimään sitä silloin jos aikaa sattuu olemaan tauolle. Morkatkaa rauhassa mutta tätä se nykyajan työelämä sattuu olemaan tietyillä aloilla. Olen kuulolla muun työn suhteen koko ajan. Varsinasieen aktiiviseen hakuprosessiin ei nyt ole energiaa. No se siitä.
Olen hyvin kyllästynyt läskeihini. Ärsyttää kun olo on koko ajan sellainen nihkeä ja kaikki vaatteet puristaa ja kinnaa. Olen saanut kommentteja painostani niin tutuilta kuin tuntemattomilta. Itsetunto on muutenkin aika maassa uuden olemukseni takia, saati kun joku känniääliö alkaa spontaanisti haukkumaan ulkonäköä julkisella paikalla ja huutamaan perään. Vaikuttaa toki parisuhteessakin kun tunnen itseni valaaksi. Intiimiä elämää kuitenkin on yllättävän paljon läskeihini näiden, ihan noin valotkin päällä.
En jaksa elää painoani häveten. Haluan sen kevyemmän olon takaisin. Teen töitä ihmisten parissa enkä halua enää olla inhonsekaisten tuijotusten kohteena. Mutta toisaalta en jotenkin halua että kukaan huomaa että olen laihtunut ja varsinkaan tekee siitä numeroa, haluan vaan että kaikki unohtaa että olen ikinä ollutkaan läski. Kun olin hoikka, jotenkin moni arvotti mut sitä kautta, ja samat henkilöt jotenkin hienoisesti ylenkatsoo mua tällä hetkellä. Lapsuuden perhe mukaan lukien. Ihan todella surullista, itse en koskaan voisi kenellekään tutulle laukoa mielipiteitäni ääneen. Ihan hirveää mitä jotkut kehtaa päästää suustaan.
Nyt olen saanut joitain muita stressitekijöitä kuin työ haltuun, joten jos jäis aikaa ja energiaa itsestä huolehtimiseen.
Suunta tulee olemaan alaspäin. Painon suunta nimittäin. :)
Vierailija kirjoitti:
En ole kirjoittanut tähän ketjuun aikaisemmin, mutta nyt mulla toivottavasti on lopultakin se havahtumisen aika.
Painon tai oikeastaan itsensä hyväksymisen kanssa on ollut ongelmia aina. Jossain vaiheessa olen ollut hyvin hoikka, silloin painoin jotain 51kg. Siitä mulle on tullut aika tasan 30kg lisää painoa.
En niin hoikaksi oikeastaan halua, mutta semmonen 15kg olisi hyvä tai oikeastaan ehdottoman tärkeää pudottaa. Olen suht nuori vielä eikä pysyvää haittaa ylipainosta todennäköisesti ole vielä koitunut.
Olen aina (mukamas ainakin) ollut edes jotenkin liikunnallinen, mutta nyt esim hölkkä on kokonaan jäänyt pois ihan vaan siksi koska olen niin lä ski. Myös venyttely on jäänyt todella vähälle koska en taivu näiden laardien takia. Edelleen käyn kävelemässä, pyöräilemässä ja harrastan erästä lajia joka on samalla henkireikä. Mulla on aika paljon voimaa, jaksan nostella painaviakin asioita.
Mutta se syöminen. Lihoin stressaavan elämänvaiheen aikana nopeasti ainakin sen 20kg. Mulla ei jotenkin ole toimivia työkaluja hallita stressiä ja tunne-elämän ankeutta. Parannusta on tapahtunut aiempaan sillä aiemmin koitin lääkitä ongelmani juomalla. Huomasin onneksi että se ei ole hyvä keino, mutta aloin sitten perjantai(ja lauantai)kännien sijaan syömään. Paljon.
Yksi iso ongelma on työ, joka on todella hektistä ja stressaavaa vuorotyötä. On hankalaa koittaa ylläpitää järkevää ruokarytmiä järkevillä ruuilla kun en yksinkertaisesti välttämättä ehdi päivän aikana pitämään taukoja. Työpäivän aikana istun muutenkin ehkä 5 min, eli sen ajan mitä käyn nopeasti veskissä. Myös tauot yleensä vietän seisaallani, ja myös syön seisaallani. Aina käytössä ei ole mikroa. Salaatti olisi hyvä eväs MUTTA sitä ei kannata ottaa koska yksinkertaisesti en ehdi närppimään sitä silloin jos aikaa sattuu olemaan tauolle. Morkatkaa rauhassa mutta tätä se nykyajan työelämä sattuu olemaan tietyillä aloilla. Olen kuulolla muun työn suhteen koko ajan. Varsinasieen aktiiviseen hakuprosessiin ei nyt ole energiaa. No se siitä.
Olen hyvin kyllästynyt läskeihini. Ärsyttää kun olo on koko ajan sellainen nihkeä ja kaikki vaatteet puristaa ja kinnaa. Olen saanut kommentteja painostani niin tutuilta kuin tuntemattomilta. Itsetunto on muutenkin aika maassa uuden olemukseni takia, saati kun joku känniääliö alkaa spontaanisti haukkumaan ulkonäköä julkisella paikalla ja huutamaan perään. Vaikuttaa toki parisuhteessakin kun tunnen itseni valaaksi. Intiimiä elämää kuitenkin on yllättävän paljon läskeihini näiden, ihan noin valotkin päällä.
En jaksa elää painoani häveten. Haluan sen kevyemmän olon takaisin. Teen töitä ihmisten parissa enkä halua enää olla inhonsekaisten tuijotusten kohteena. Mutta toisaalta en jotenkin halua että kukaan huomaa että olen laihtunut ja varsinkaan tekee siitä numeroa, haluan vaan että kaikki unohtaa että olen ikinä ollutkaan läski. Kun olin hoikka, jotenkin moni arvotti mut sitä kautta, ja samat henkilöt jotenkin hienoisesti ylenkatsoo mua tällä hetkellä. Lapsuuden perhe mukaan lukien. Ihan todella surullista, itse en koskaan voisi kenellekään tutulle laukoa mielipiteitäni ääneen. Ihan hirveää mitä jotkut kehtaa päästää suustaan.
Nyt olen saanut joitain muita stressitekijöitä kuin työ haltuun, joten jos jäis aikaa ja energiaa itsestä huolehtimiseen.
Hommaa ilmainen sovellus ( kuten loos it tai YAZIO). Siihen alat merkkaamaan syömisiä rehellisesti. Sovellukset laskevat myös liikunnan eli alkavat ohjaamaan valintojasi parempaan suuntaan. Jos esim. jäljellä on 300 kaloria niin ei tee mieli vetää karkkipussia, koska sitten ei saisi syödä mitään ja ylikin menisi. Tämä on toiminut minulla! Lisäksi ei tule naposteltua kun kaikki on merkattava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommaa ilmainen sovellus ( kuten loos it tai YAZIO). Siihen alat merkkaamaan syömisiä rehellisesti. Sovellukset laskevat myös liikunnan eli alkavat ohjaamaan valintojasi parempaan suuntaan. Jos esim. jäljellä on 300 kaloria niin ei tee mieli vetää karkkipussia, koska sitten ei saisi syödä mitään ja ylikin menisi. Tämä on toiminut minulla! Lisäksi ei tule naposteltua kun kaikki on merkattava.
Joo tämä pitää ottaa käyttöön. Niin tajuttoman helposti napsii vaikka ruokaa tehdessä jotain ylimääräistä.
Ei kai Yazio ole ilmainen? Maksaa 29e vuosi?
Oon 172 cm ja mulla oli kesä alussa paino 78kg. En enää viihtynyt kropassani ja huomaan et sitä laiskistuu kun painoa tulee lisää. Otin alkukesästä se Martinan 21 päivän haasteen ja sain sillon tiputettua 3,5 kg tosi helposti. Se ruokavalio ja treenit oli tosi hyvät ja helposti toteutettavissa. Oon noudattanu sitä ruokavaliota välillä muutenkin koska tykästyin siihen ja se vei mun vatsaongelmat.
Nyt vaan pati viikkoo on menny ilman mitään reenejä, vielä ois muutama kilo pudotettavana mutta en jotenkin saa nyt itteäni mitenkään motivoitua. Alkusesästä oli sentään kiva aatella et pääsee hoikistuneena rannalle, mut nyt ku kesä lopuillaan niin pitäis saada joku uus juttu mihin tähtää. Tietty nyt jos jaksais reenailla ja syödä säännöllisesti niin ois kyllä ens kesänä hyvässä vedossa.
Otin Yazion käyttöön. Olen muuten joskus aiemminkin käyttänyt sitä ja sain silloin vajaassa parissa kk noin 5-6kg pois, sitten tapahtui yksityiselämässä jotain ja ote herpaantui. Ja taas olen tässä painossa. Että todellakin olen lihonnut ihan vaan syömällä.
Eli tarkoitus on päästä about 65-kiloiseksi. Olen silloinkin vielä kenties vähän pyöreä mutta se on sellainen paino jossa esim lenkkeily (juoksu) ja venyttely varmasti onnistuu.
81 > 65
Vierailija kirjoitti:
valmistaudutaan ens kevän laihduttajiin, nyt jo kesä ohi ja voi syödä mitä haluaa.
Sittenkö laihdut 20kg parissa viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Sain yhden alapeukun. Löytyykö siis Yazioa jostain ilmaisena. Minä maksoin siitä 29 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain yhden alapeukun. Löytyykö siis Yazioa jostain ilmaisena. Minä maksoin siitä 29 euroa.
Saa mutta se on 1.kk jälkeen aika kämäinen koska vain maksullisessa on mahdollista pidempiaikainen seuranta
Täällä ollaan vielä, hitaasti paino laskussa. Ei haittaa, koska laskussa kuitenkin. Nyt paino 78,7. Olen ylpeä itsestäni, että olen pysynyt dietillä(keto), vaikka hidasta/junnaavaa on ollut. Aioin jatkaa vielä niin kauan, kuin pitää, että vaaka näyttää n. 65-70. ( tavoitteeni oli aikaisemmin 70-75, mutta uskallan laskea tavoitetta alemmaksi) Eli niinkuin jo aikaisemmin olen todennut, ensi vuoden ketjussa tavataan😊
Isot tsempit kaikille vielä mukana oleville loppuvuoteen!
-Muotila-
Hei kaikki!
En ole kirjoitellut tänne pitkään aikaan siitä syystä, että keväällä iski motivaation puute ja lipsuin hieman. Paino ehti kuitenkin nousta vain muutaman kilon ennenkuin taas pääsin takaisin oikealle tielle. Nyt sitten taas on käynyt niin onnellisesti, että olen raskaana joten juuri nyt en varsinaisesti laihduta, mutta tarkoituksena on toki jatkaa treenejä hieman rauhallisemmissa merkeissä ja syödä terveellisesti. Tällä hetkellä himoitsen lohta ja vesimelonia :D kiva nähdä teidän muiden hienoja saavutuksia ja tsemppiä jatkoon!
- Mustikka
Muistin pitkästä aikaa tämän ketjun!
Olen näköjään itse kirjoitellut viimeksi kesäkuussa, silloin painoa oli lähtenyt 17kg. Nyt on tämä urakka saatu jollain tapaa päätökseen ja loppulukemaksi tuli -23kg :)
Rasvaa on siis hävinnyt kehosta melkoisesti ja seuraavaksi on sitten vuorossa lihasten kasvatus. Aineenvaihduntaa ollaan tässä nyt boostailtu muutama viikko ja tuntuuhan se hölmöltä, kun yhtäkkiä saakin syödä enemmän. Paino on pysynyt samassa, mutta toivon sen lähtevään pieneen nousuun lihasten kasvun myötä!
Tsemppiä kaikille, joilla ”projekti” on vielä kesken. Hiljaa hyvä tulee!
- Nuffe
Kuin myös.