Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketoilemalla kuntoon 2020. Muita innokkaita?

Vierailija
02.01.2020 |

Eilen se alkoi, kuukausia pohdittu elämäntapamuutos. Tarkoitus olisi tulevan vuoden aikana saada painoa pois reilusti, sekä energiaa ja eloa muutenkin elämään. Olisiko muita innokkaita tähän mukaan? Voitaisiin jakaa tuntoja tässä ketjussa vuoden aikana 😊 Mitat ja valokuvat otan tänään kun eilen en ehtinyt. Keto kickstartin ostin myös itselleni joululahjaksi ja siihen olen nyt perehtynyt. Ajattelin pitää tipattoman tammikuun nyt alkuun. Aamut alkavat rasvakahvin voimalla ja kaksi ateriaa olen nyt syönyt sen lisäksi päivän aikana. Ei ole nälkä! Elektrolyyttijuomaa nautin myös välttääkseni heikotuksen. Viikonloput voivat alkuun olla hankalia...innokkaasti mietin jo kuitenkin erilaisia ketoreseptejä. 😊

Kommentit (484)

Vierailija
141/484 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvan mättämisestä, itse en pekonia tai kermaa vetänyt kertaakaan, koska en tykkää niistä, enkä ole niitä syönyt ennen ketoiluakaan. Otan runsaat (hyvät) rasvat avokadosta, kalasta, oliiviöljystä, pähkinöistä jne.

Vierailija
142/484 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu käyntiin kahdella kupilla kahvia täysmaidolla, hui mitä rasvaläträystä.

Lounaaksi toissapäiväistä pörköltin tapaista hapankaalilla ja smetanasilmällä (1rkl smetanaa), ituja. Yäk kuin paljon rasvaa.

Välipalakahvi täysmaidolla ja kuohukermalla, molempia liru, yhteensä vajaa desi, oijoi kun on rasvaista.

Päivälliseksi uunimakkaraa huiluntuhdista, päällä emmentalia. Voipottua reipas ruokalusikallinen. Höyrytettyä parsakaalia ja porkkanaa päällään höylävoita. Kourallinen ituja. Tämä oli nyt sitten jo oikeasti sitä rasvaista, vaikkei vielä olla lähelläkään sitä mitä se voisi olla.

Iltapalaksi, jos tarvetta ilmenee, rooibosta, siemennäkkäri, voita, juustoa, ituja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/484 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei ollut nälkä. Päivällä kahvia. Illalla 2 munaa, jauhelihaa ja juustoa.

Iltapalaksi pähkinöitä ja treenin jälkeen vähän protskujuomaa.

Vierailija
144/484 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voita kahviin? Hyi helvetti!

Vierailija
145/484 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketoilijan kannata pelätä rasvaa. Kun hiilarit jää pois niin tilalle pitää laittaa jotain. Ja se jotain on rasva. Jos laittaa tilalle pelkkää prodea niin munuaiset kuormittuu. Ei sitä sentään ole pakko syödä lounaaksi voita pekonin päällä ja voita aurajuuston päällä. Mutta kyllä kannattaa rasvaa uskaltaa syödä ihan kunnolla, rasva laihduttaa, usko tai älä. Ja se rasva pitää olla puhdasta luonnollista rasvaa kuten avocadon rasvaa tai ev-oliiviöljyä tai voita. Ei mitään Keijuja ja flooria.

Vierailija
146/484 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oma päiväateriani:

Aamulla kermakahvi ja kermarahka parilla vadelmalla pakastimesta.

Lounaaksi voissa paistettu sienikermamunakas, lisukkeena vihreä salaatti, jälkiruokana musta kahvi.

Illalliseksi grillattua kokonaista broileria, fetajuustoa, vihreää salaattia, oliiviöljyä ja vinegaria.

Ei välipaloja.

Olen laihtunut ketolla 6 kk aikana 26 kiloa.

Vierailija
147/484 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana!

-Pullukka-

Vierailija
148/484 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloittelen ketodieettiä tässä pikkuhiljaa. Tarkoitus tietty terveellisempi elämä, ihosairauden ja autoimmuunisairauksista paraneminen mm. astmasta ja allergioista sekä laihtuminen.

Vähän on pää pyörällä, että koska ja miten tän aloitan, mut oon pienin askelin edennyt ja koko ajan etsin tietoa lisää.

Tänään söin 12 jälkeen aamupalaksi 2 luomukananmunaa (suoraan tilalta), vähän kanafileetä sekä iso kuppi vadelmanlehtiteetä. Illalla 8 aikoihin syön kalaa, tankoparsaa ( sivelen reilusti oliiviöljyllä) sekä puolikkaan avocadon.

Iltateet vielä juon siinä 9-22 aikaan, mut ei muuta.

Vierailija
149/484 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna paluu töihin. 10 päivää töitä edessä, joten tänään järkkäilin kaikkea siten, että arki olisi mahdollisimman sujuvaa mahdollisimman pitkälle. Siivosin, pyykkäsin ja tietysti kokkailin ketoyhteensopivaa ruokaa useammaksi päiväksi. Jääkaapin täytin sopivilla lisukkeilla, rasvalla ja proteiinilla.

Aamulla kaksi kuppia täysmaitokahvia ja 100g leipäjuustoa kanelilla.

Lounaaksi pörköltin viimeinen jämä. Lisäksi salaattikulho, jossa jääsalaattia, ituja, kurkkua, marinoitua punasipulia, kermajuustoa, muna ja majoneesia.

Päivälliseksi kaalilaatikkoa ja puolukoita. Jälkkäriksi kermakahvi ja pala suklaata.

Uunissa parhaillaan pellillinen oopseja.

Iso kattilallinen tönkkörasvaista kasvissosekeiton tekelettä odottelee sauvasekoitusta.

Vierailija
150/484 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas paljon ylikypsää kanaa ja salaatti tonnikalalla öljyssä.

Päiväruoka lämmin Kanasalaatti, pähkinöillä, pekonilla ja juustolla.

Illalla lenkin jälkeen ehkä vielä smetanaa ja vadelmia.

Vierailija
151/484 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin muotoilla kommenttini rasvoista vähän huonosti. En todellakaan syö mitään eineksiä. Vielä vähemmän viinereitä tai suklaata. Se rasva ällöttää. Siis se maku. Ja sitten se vielä närästää. Eikö muilla ole samaa ongelmaa? Toisaalta eipä mulla kyllä ole merkittävää ylipainoakaan.

Vierailija
152/484 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisin muotoilla kommenttini rasvoista vähän huonosti. En todellakaan syö mitään eineksiä. Vielä vähemmän viinereitä tai suklaata. Se rasva ällöttää. Siis se maku. Ja sitten se vielä närästää. Eikö muilla ole samaa ongelmaa? Toisaalta eipä mulla kyllä ole merkittävää ylipainoakaan.

Rasva ällöttää ja närästää, jos se on keinorasvaa ja siemenöljyjä.

Vierailija
153/484 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin myös vhh:n 1.1.20. Olen karppaamalla ennenkin pudottanut 20kg. Valitettavasti nyt on taas +20kg tullut kuuden vuoden sisään.

Tämän päivän ruokavalioni:

Aamu:

Maitorahkaa, mustikoita, mct-öljyä.

Lounas:

Kalaa, salaattia, uunijuureksia ja avocadoa.

Välipala:

Puolikas kukkakaali, 10 mantelia.

Illallinen:

Kanaa, salaattia, uunijuureksia, avocado.

Kohta syön iltapalaksi vielä:

Raejuustoa, kurkkua.

Vettä juon n.2-3 litraa päivässä.

Urheilen jo muutenkin melko paljon mutta ruokavalio on ollut hanurista. Aijon onnistua.

Ei tämä mitää vhh:ta ole nähnytkään. Missä rasvat? Ja kun karppaa ei tarvi syödä noin monta kertaa

Vierailija
154/484 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Härskit ja muuten syömäkelvottomat ja bulkkihiilariin imeytetty rasva närästää. Eli margariini ja siemenöljyt (rypsi, rapsi ja auringonkukka) sekä rasvaiset hiilaripommit. Ne maistuu ja haisee pahalle.

Miksi sä olet täällä keskustelemassa, jos ei sulla ylipäätään ole mitään asiaa? Voisitko jättää tämän ketjun meille ketoilijoille, kiitos?

Vierailija
155/484 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin myös vhh:n 1.1.20. Olen karppaamalla ennenkin pudottanut 20kg. Valitettavasti nyt on taas +20kg tullut kuuden vuoden sisään.

Tämän päivän ruokavalioni:

Aamu:

Maitorahkaa, mustikoita, mct-öljyä.

Lounas:

Kalaa, salaattia, uunijuureksia ja avocadoa.

Välipala:

Puolikas kukkakaali, 10 mantelia.

Illallinen:

Kanaa, salaattia, uunijuureksia, avocado.

Kohta syön iltapalaksi vielä:

Raejuustoa, kurkkua.

Vettä juon n.2-3 litraa päivässä.

Urheilen jo muutenkin melko paljon mutta ruokavalio on ollut hanurista. Aijon onnistua.

Ei tämä mitää vhh:ta ole nähnytkään. Missä rasvat? Ja kun karppaa ei tarvi syödä noin monta kertaa

Joo vaikuttaa kyllä ihan joltain virallisterveellisen niukkarasva sovellukselta. Jotain painonvartijaa.

Vaikka kyllä minä vhh:lla syön joskus monta kertaa päivässä. Riippuu päivästä. Jos herään klo 4.30 ja valvon puolille öin, tulee siinä syötyä välillä vähän välipalaakin. Mutta rasvaista vähähiilarista/hiilaritonta.

Vierailija
156/484 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kuntoon tulemis tavotteita ketoilijoilla täällä?

Itsellä tarkoitus tiputtaa painoa n 10 kg jotta urheilu sujuisi paremmin. En kyllä ole mikään älyttömän iso koska lihasta löytyy jonkin verran. Harrastan liikuntaa n. 5-6 h viikossa, aika kovaa treeniä. Kilot tulleet hiipien ihan vaan syömisen ja juomisen ilosta.

Nyt ketossa syön vain kaksi ateriaa ja ehkä pienen iltapalan. Painoa tippunut jo 3 kg.

Ketoilu ei ole vaikuttanut jaksamiseen treenata vaikka sitä vähän pelkäsin.

Nälkä ei ole, turvotus häviää ja fiilis hyvä. Olen ketoillut aikaisemminkin n vuosi sitten. Sopii vatsalleni.

Vierailija
157/484 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
158/484 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan pudottaa vhh ruokavalion avulla 10 kiloa tämän kevään aikana. Olen 168 cm ja painan nyt 78 kiloa. Olen todennut, että minulle vhh sopii kaikkein parhaiten: pysyn sen avulla virkeänä ja iloisena ja nautin siitä, mitä syön: kasviksia, marjoja, siemeniä, munia, kanaa, kalaa, juustoja, kreikkalaista jogurttia, kermaa ja juomaksi kivennäisvettä, kahvia (aamulla rasvakahvia) ja teetä. Syön kolmesti päivässä ja pätkäpaastoilen viikonloppuisin. Kokeilin tätä jo viime vuonna ja pääsin silloin puolessa vuodessa 70 kiloon, mutta sen jälkeen tapahtui kaikenlaista, jolloin kaikki normaalit rytmit menivät sekaisin. Nyt elämä on taas tasapainossa ja tuntuu helpolta jatkaa samaa ruokavaliota kuin aiemmin.

Vierailija
159/484 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smetanan kans kannattaa vähän varoa, meinasin äsken vetää marjojen kans ison purkin kun tajusin et siinä on melkein 800kcal, otin sit vaan puol purkkia.

Vierailija
160/484 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä alkoi klo 5. Vettä aamiaiseksi ja töihin.

10.30 pari mukia maitokahvia.

14.00 voipottua, jauhelihakastike hirven jauhelihasta (voita meni paljon, on se hirvi vaan niin kuivakkaa lihaa), sekarehusalaatti, keitetty muna herbamarella ja majoneesilla, jälkkäriksi yksi oopsi ohuella omenasosesipaisulla, kermakahvi.

Nyt mantelisämpylä voilla ja kermajuustolla, kupponen rooibosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme