Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketoilemalla kuntoon 2020. Muita innokkaita?

Vierailija
02.01.2020 |

Eilen se alkoi, kuukausia pohdittu elämäntapamuutos. Tarkoitus olisi tulevan vuoden aikana saada painoa pois reilusti, sekä energiaa ja eloa muutenkin elämään. Olisiko muita innokkaita tähän mukaan? Voitaisiin jakaa tuntoja tässä ketjussa vuoden aikana 😊 Mitat ja valokuvat otan tänään kun eilen en ehtinyt. Keto kickstartin ostin myös itselleni joululahjaksi ja siihen olen nyt perehtynyt. Ajattelin pitää tipattoman tammikuun nyt alkuun. Aamut alkavat rasvakahvin voimalla ja kaksi ateriaa olen nyt syönyt sen lisäksi päivän aikana. Ei ole nälkä! Elektrolyyttijuomaa nautin myös välttääkseni heikotuksen. Viikonloput voivat alkuun olla hankalia...innokkaasti mietin jo kuitenkin erilaisia ketoreseptejä. 😊

Kommentit (484)

Vierailija
1/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten loistavaa mutta tuota rasvakahvivimmaa en tajua. Miksi ei vaan syö asiallista aamupalaa, joka sisältää vitamiineja yms ravinteita tai sitten ole syömättä? Mitä järkeä on juoda rasvaa jos sitä on nimenomaan tarkoitus polttaa omasta kehosta? Ja ei, ketoosi ei edellytä rasvan juomista vaan hiilarien välttelyä. Rasvaa tarvitsee syödä vaan sen verran, että nälkä pysyy poissa. Toki kukin tavallaan.

Vierailija
2/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana! Itselläni ei ole ylipainoa, mutta sokeriarvot koholla, niin ajattelin kokeilla ketoa. Mitään rasvakahvia en kyllä vedä, vaan terveellisiä puhtaita raaka-aineita. Aamupalaksi esim. munakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoissairaanhoitoa onneksi työllistää tämä ketobuumi.

Miten niin?

Vierailija
4/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lirpakka kirjoitti:

Mukana. Nyt ku joku kertois mikä on laihiksen idis. Siis hiilariton ruokavalio. Mitä pitää lautaselta jättää pois? 

No jos et ole tuon enempää perillä, niin ehkä ei kannata lähteä mukaan...

Vierailija
5/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana voisin olla minäkin. Kaikenlaista karppausta vetänyt viimeisen vuosikymmenen. Nyt toistamiseen kutkuttaa ajatus karnivoorauksesta. Ketoiluahan sekin on, kun lähes nollahiilareilla siinä ollaan.

Rasvakahvi on hyvää. Munalatte vielä parempaa.

Ketoreseptejä löytyy paljon dietdoctor:in sivuilta. Osa ihan hyviäkin.

Vierailija
6/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin tänään. Tavoitteena laihtua ja saada sokeriarvot ja verenpaine alas. On tullut syötyä ja juotua niin epäterveellisesti, että pakko ottaa itseään niskasta kiinni. Muutama vuosi sitten laihdutin karppaamalla 10 kg ja kyseiset arvot normalisoituivat jo muutamassa viikossa. Se kannustaa. Tsemppiä meille 😊

Vierailija
7/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan Ketoa taas ensi viikolla, nyt oon ollut joulun siitä tauolla. 

Mulla ei paino sillä mitenkään dramaattisestii tipu, mutta vireystilassa ero on aivan huomattava, joten siksi jatkan. Liikkuakin jaksan ihan eri mittakaavassa kuin normaaliruoalla. 

Vierailija
8/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten loistavaa mutta tuota rasvakahvivimmaa en tajua. Miksi ei vaan syö asiallista aamupalaa, joka sisältää vitamiineja yms ravinteita tai sitten ole syömättä? Mitä järkeä on juoda rasvaa jos sitä on nimenomaan tarkoitus polttaa omasta kehosta? Ja ei, ketoosi ei edellytä rasvan juomista vaan hiilarien välttelyä. Rasvaa tarvitsee syödä vaan sen verran, että nälkä pysyy poissa. Toki kukin tavallaan.

Hiilihydraatit ja rasvat ovat energiaravintoaineita. Jos karsii toista, on lisättävä toista. Eli jos vähentää hiilihydraateista, on kilokalorit otettava rasvasta. Se, kuinka paljon mitäkin henkilö tarvitsee, riippuu ihan siitä henkilöstä. Kituilu ei kuitenkaan ole koskaan hyvä asia.

Rasva tekee kylläiseksi ja ylläpitää kylläisyyttä. Kukin tavallaan, se on totta. Mulla menee rasvaa 150-250g päivässä, maitorasvaa ja maaeläinrasvaa pääasiassa. Proteiinia sopivasti. Hiilihydraattia lähinnä aterian somisteeksi.

Vierailija
9/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoomista on myös Nutrilett- kuuri jossa vain pusseja vedellään. Ja sairaalat näitä järjestävät esim. Itse llä lähtenyt 25 kg 12 viikossa näin ja voin paremmin kuin ikinä. Painoindeksi nyt 22. 

Vierailija
10/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin myös vhh:n 1.1.20. Olen karppaamalla ennenkin pudottanut 20kg. Valitettavasti nyt on taas +20kg tullut kuuden vuoden sisään.

Tämän päivän ruokavalioni:

Aamu:

Maitorahkaa, mustikoita, mct-öljyä.

Lounas:

Kalaa, salaattia, uunijuureksia ja avocadoa.

Välipala:

Puolikas kukkakaali, 10 mantelia.

Illallinen:

Kanaa, salaattia, uunijuureksia, avocado.

Kohta syön iltapalaksi vielä:

Raejuustoa, kurkkua.

Vettä juon n.2-3 litraa päivässä.

Urheilen jo muutenkin melko paljon mutta ruokavalio on ollut hanurista. Aijon onnistua.

Vierailija
11/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketoomista on myös Nutrilett- kuuri jossa vain pusseja vedellään. Ja sairaalat näitä järjestävät esim. Itse llä lähtenyt 25 kg 12 viikossa näin ja voin paremmin kuin ikinä. Painoindeksi nyt 22. 

Miksi syödä lisäainelitkuja kun voi syödä oikeaa ruokaa??

Vierailija
12/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ketoile kun se saa aikaan masennuksen. Mutta noin 50-70 g hiilareilla/pvä olo on hyvä. Ja pätkäpaastoilen, 2 tai 3 ateriaa päivässä n. 8 tunnin aikana ja kunnon paastopätkä välissä.

Ja alkoholi tauolle. Niin kauan kuin siltä tuntuu. Maaliskuun puolessa välissä reissua pukkaa, ehkä siellä sitten viiniä. Ja ruokailun suhteen sallivammin.

Vierailija
13/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tuo kuuri loppuu, saat nuo kilot takaisin, sillä et ole oppinut oikeita elintapoja.

Vierailija
14/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sokerilakko on hyvä, koska se säästää hampaitakin.

Vierailija
15/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois vaikka harkita. Muutenkin elämäntavat olleet repsallaan muutaman vuoden ja viime vuoden hyvin vaikea tilanne avioeroineen on stressin ja monenlaisen myötä kerryttänyt kiloja liiaksi. Nyt ois hyvä sauma laittaa elämä kuntoon ja kroppa siinä heti ensimmäiseksi. Olen tätä suunnitellutkin jo, mutta kun en ole mikään numerouskovainen, niin en vielä aloittanut heti 1.1. Eipä sillä ole väliä, vaikka aloittaa 4.1. jos ja kun pitempiaikainen elintapojen muutos on kyseessä. 

Vierailija
16/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana!

Tosin otin varaslähdön ja aloitin jo syyskuun alussa. Nyt -7kg eli tavoitteen puolivälissä :)

Vaa’an lukemaakin enemmän iloitsen muuttuneesta peilikuvasta - mulla on monen vuoden tauon jälkeen vyötärö ja kamala hiilaripömppömaha on poissa. Pitkästä aikaa mahtuu lempparihousut jalkaan ja olenkin koko tämän joululomasen tehnyt ilahduttavia löytöretkiä vaatehuoneen uumeniin. Siellähän on taas vaikka mitä päälle mahtuvaa!

Myös ihon kunto on parantunut huimasti. Alkusyksystä oli vielä varsinkin leuassa jatkuvasti jotain pientä näppylää ja iho oli muutenkin harmaan ja elottoman näköinen. Nyt ei ole näpyn näppyä ja iho on kuulas ja raikkaan värinen, rypytkin ovat olevinaan vähän madaltuneet.

Vinkkinä kaikille: ottakaahan heti alusta asti mukaan kylmäpuristettu kookosöljy. Ihan mahtava aine niin sisäisesti kuin ulkoisestikin!

Tsemppiä ihmisille :)

N45

Vierailija
17/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin fitfarmin keto49:n työpaikan hyvinvointipassilla. Maanantaina alkaa.

Vierailija
18/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiilihydraatit ja rasvat ovat energiaravintoaineita. Jos karsii toista, on lisättävä toista. Eli jos vähentää hiilihydraateista, on kilokalorit otettava rasvasta. Se, kuinka paljon mitäkin henkilö tarvitsee, riippuu ihan siitä henkilöstä. Kituilu ei kuitenkaan ole koskaan hyvä asia.

Rasva tekee kylläiseksi ja ylläpitää kylläisyyttä. Kukin tavallaan, se on totta. Mulla menee rasvaa 150-250g päivässä, maitorasvaa ja maaeläinrasvaa pääasiassa. Proteiinia sopivasti. Hiilihydraattia lähinnä aterian somisteeksi.

Kova on kulutus jos pelkkää rasvaa pitää vetää jopa 2250 kalorin edestä plus prodet sekä samalla myös laihtua. Ehkä silloin onkin hyvä juomalla sitä rasvaa vetää.

Vierailija
19/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaista karppailua ollut viimeiset 15 vuotta, parit viime vuodet ollu niin löysiä että nyt kurinpalautus. Onneksi on opit hyvin selkärangassa, on vaan se toteutus jääny selkärangattomaksi :D

Rasvakahvista en oo ikinä tykänny mutta perus karppiruoka on hyvää. Aamulla tein keto-bagelseja :P

Vierailija
20/484 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa jos saataisiin aktiivinen ketju tästä aikaiseksi. Rasvakahvi aamulla siksi kun ei muuten maistu aamuisin oikein mikään muu kuin kahvi ja jotakin olisi hyvä syödä kun töissä vasta kko 12 on lounaan aika. Joskus menee kahvi kermalla ja pala leipäjuustoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi