Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?

Vierailija
02.01.2020 |

Mikä se oli?

Kommentit (2721)

Vierailija
2521/2721 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olis perse ku sulla naama en menis yölläkään paskalle.Joku lukio vitsi.

Vierailija
2522/2721 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini( hieman yksinkertainen) sanoi mulle, että näytän sammakolle. Vastasin, että voi olla, mutta sä näytät rupisammakolle. Siitäkös täti suuttui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2523/2721 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama on kuin petolinnun perse.Koululaishuumoria.Älä kävele vastatuuleen jos isot korvat.

Vierailija
2524/2721 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möhömaha.Pattipolvi.Pottunokka.Kusipää.Läski.Perunanenä.Hörökorva.Sormet on kuin nippu nakkeja.Koululaisten sanastoa rakkaudella.

Vierailija
2525/2721 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädestä ennustaja sanoi, että minulla on onnea elämässä. 

Uskoin ja onnea on ollut.

Vierailija
2526/2721 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kun olin ala-asteikäinen ja kerroin että minua kiusataan koulussa, - " Kuvittelet varmaan vaan että sinua kiusataan, ja jos nyt oikeasti kiusataan niin sitten sinun täytyy vaan sietää sitä, olet niinkuin et välittäisi." Itsetunnoton kynnysmatto minusta kasvoi, vedän puoleeni kaltoinkohtelevia ihmisiä, enkä edelleenkään osaa kunnolla pitää puoliani. Elämässäni on tapahtunut kauheita asioita kun en ole kyennyt suojelemaan itseäni vaan olen alistunut vaikka minkälaiseen kohteluun. Nyt keski-ikäisenä olen erakoitunut ja elämään pettynyt, ei sen näin pitänyt mennä. Aikuisena on todella vaikeaa kehittää jotain sellaista johon ei lapsena ole saanut mitään eväitä,kuten itsetunto ja omat rajat. 

Vierailija
2527/2721 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan sanat ala-asteen liikunnantunnilta, "sinusta ei ainakaan fyysisen työn tekijää tule"..

Tulipa kuitenkin.

Vierailija
2528/2721 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran joku luokan pojista sanoi mulle että olet hyvännäköinen tms ja samantien koko luokka hyökkäsi pilkkaamaan, haha heti luuli, kuvitteleksä muka itsestäsi jotain, ruma naama.. jne.

Edelleen vihaan kaikkia, jotka kommentoi ulkonäköä jollain tavalla. Jos sanoo tyyliin olet kaunis, olen valmis vetämään turpaan oli motiivi mikä hyvänsä 

Vierailija
2529/2721 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun lähipiiriisi on siunaantunut paljon tyhmiä ja ilkeitä ihmisiä. Toivottavasti olet heidät heivannut etkä ole tekemisissä enää. Vaikutat fiksulta enkä usko että ulkonäössäsi on mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Pää pystyyn vaan, olet hyvä juuri omana itsenäsi!

Kiitos kannustavista ja kannustavista sanoista! Arvostan sanojasi suuresti. Ehkä sitä on tosiaan ollut harvinaisen huono tuuri lähipiirin suhteen, kun niitä kannustavia ja itsetuntoa rakentavia kommentteja ei ole kukaan, ei edes perheenjäsen tai läheinen kaveri, osannut sanoa.

Koululaiset ovat onneksi olleet historiaa jo muutaman vuoden ajan, kun saimme psykoterapiassa purettua "äänet" sättimästä intensiivisen työskentelyn jälkeen. Äitiin on hyvät välit, eikä häneltä ole onneksi tullut samanlaisia sammakoita tuon yhden kerran jälkeen.

Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
2530/2721 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kun olin ala-asteikäinen ja kerroin että minua kiusataan koulussa, - " Kuvittelet varmaan vaan että sinua kiusataan, ja jos nyt oikeasti kiusataan niin sitten sinun täytyy vaan sietää sitä, olet niinkuin et välittäisi." Itsetunnoton kynnysmatto minusta kasvoi, vedän puoleeni kaltoinkohtelevia ihmisiä, enkä edelleenkään osaa kunnolla pitää puoliani. Elämässäni on tapahtunut kauheita asioita kun en ole kyennyt suojelemaan itseäni vaan olen alistunut vaikka minkälaiseen kohteluun. Nyt keski-ikäisenä olen erakoitunut ja elämään pettynyt, ei sen näin pitänyt mennä. Aikuisena on todella vaikeaa kehittää jotain sellaista johon ei lapsena ole saanut mitään eväitä,kuten itsetunto ja omat rajat. 

Niin totta Kokenut saman. 

Vierailija
2531/2721 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisi ollut parempi, että sinä olisit kuollut ja veljesi jäänyt sen sijaan eloon". Noin vanhemmat sanoivat minulle usein, kun olin lapsi. Heille siis syntyi keskosina kaksoset, joista poika kuoli ja minä tyttönä jäin eloon. Todella usein sain kuulla puhuttavan, että olisi ollut parempi, että minä olisin kuollut, koska olin "vain tyttö" ja että veli olisi saanut jäädä eloon, sillä onhan poika aina poika. Vieläkään en ymmärrä, että miksi pojat tai miehet ovat jopa monien naisten mielestä parempia vain siksi, että heillä roikkuu jalkovälissä jotain, mitä naisilla ei ole.

Vierailija
2532/2721 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä kun näitä lukee niin pitää kyllä todeta, että jotkut pystyvät sanomaan tolkuttoman julmia ja loukkaavia asioita toisille. Ihan sukupuolesta riippumatta.

Olen ihmetellyt ihan samaa. Miksi näin kehdataan sanoa toiselle? Vaikka lasten ja nuorten tapauksessa kuinka vedottaisiin henkisen kehityksen keskeneräisyyteen, ei se vähennä henkisen kouluväkivallan vakavuutta ja satuttavuutta. Aina on joku, jolla ei ole tunnetaidot hallinnassa ja tarve osoittaa dominoiva asemansa asettamalla joku Toinen itsensä alapuolelle. Oma lukunsa ovat sitten aikuislapset, jotka ovat eivät tunniste tarvetta kasvaa ja kehittyä ihmisenä ja jotka jäävät ikuisen impulsiivisen lapsen tai kouluväkivallantekijän tasolle.

Jos tekisin terveystietoon opetusmateriaaleja, saisi tästä töpöstä erinomaista materiaalia. Vaikka se kasvatus ja käytöstavat lähtevät asenteista kotoa, voisi materiaaleilla edes vähän yrittää saada ajatusta liikkeelle.

Vierailija
2533/2721 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä kun näitä lukee niin pitää kyllä todeta, että jotkut pystyvät sanomaan tolkuttoman julmia ja loukkaavia asioita toisille. Ihan sukupuolesta riippumatta.

Jep ja syytä muistaa, että juttuseuralla voi olla todella kipeitä muistoja, niin ei kannata hermostua oudosta reaktiosta esim iskuyrityksiin

Vierailija
2534/2721 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olisi ollut parempi, että sinä olisit kuollut ja veljesi jäänyt sen sijaan eloon". Noin vanhemmat sanoivat minulle usein, kun olin lapsi. Heille siis syntyi keskosina kaksoset, joista poika kuoli ja minä tyttönä jäin eloon. Todella usein sain kuulla puhuttavan, että olisi ollut parempi, että minä olisin kuollut, koska olin "vain tyttö" ja että veli olisi saanut jäädä eloon, sillä onhan poika aina poika. Vieläkään en ymmärrä, että miksi pojat tai miehet ovat jopa monien naisten mielestä parempia vain siksi, että heillä roikkuu jalkovälissä jotain, mitä naisilla ei ole.

Aivan hirveää😞

Vierailija
2535/2721 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hyi v*ttu. Ta*paa pitäis.

Sanoi isäni kun näki minut vaatteissa, jotka äitini osti minulle kevätjuhliin.

-Tämä perhe meni ihan pilalle sinä päivänä kun sinä synnyit. 

Sanoi siskoni ihan yhtäkkiä kun tulin kerran koulusta kotiin.

-Sinä häpäiset meidän suvun.

Tuli serkkuni hyvin usein sanomaan koulussa välitunnilla kun leikin kavereideni kanssa.

Vierailija
2536/2721 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso perse kertoo hedelmällisyydestä. Mikä kamala valhe.

Vierailija
2537/2721 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihana, mutta liian kiltti, vuosikymmenien jälkeen tajusin että se on totta, eipä sille mitään voi.

Vierailija
2538/2721 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksällä on parempi perse kun sulla. 

Vierailija
2539/2721 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eksällä on parempi perse kun sulla. 

olin siis nyksä. Aika nopeesti dumppasin tän kommentin jälkeen. 

Vierailija
2540/2721 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äitini" kertoi hymyillen isäpuoleni todenneen, että tuun aina olemaan yksin, kun ei kukaan mies halua rumaa naista.

Opettaja sanoi 14-vuotiaana, että voisin olla ihan nätti, jos silmät ei olisi niin syvällä pään sisällä.  

Olin 10-vuotias ja juuri kotiutunut nielurisaleikkauksesta. Syöminen oli hyvin vaikeaa vielä ja mummoni sanoi syömisestäni kuuluvan ääntä ja alkoi matkia tätä jatkuvasti. Tuota tapahtui pitkään. 

Kaikista noista on paljon aikaa ja kaikki sanojat kuolleet. Edelleen häpeän ulkonäköäni ja välttelen syömistä julkisella paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän