Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekoäly sanoo että todella moni uskovainen pitää Raamatun lukemista tylsänä. Minäkin

Vierailija
10.05.2026 |

Olen agnostikko joka yrittää tulla uskoon mutta en saa ees aikaan luettua Raamattua kun se on niin tylsää ja vaikeaa luettavaa. Ei auta vaikka kuuntelisin sen äänikirjana. En jaksa keskittyä. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se on tietämättömien junttien lähi-idässä 2000-3000 vuotta sitten väsäämää ja selibaattipappojen äänestämällä yksiin kansiin kokoamaa muinaista paskaa.

Parhaat osat jätettiin pois. Ns. apokryfikirjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut Raamatun vaikken uskovainen olekkaan. Aika puisevaa tekstiä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. 

Vierailija
4/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se on tietämättömien junttien lähi-idässä 2000-3000 vuotta sitten väsäämää ja selibaattipappojen äänestämällä yksiin kansiin kokoamaa muinaista paskaa.

Parhaat osat jätettiin pois. Ns. apokryfikirjat.

Huomaat kabbalisti eksytykset , niissä ei ole mitään hengellistä . 

Vierailija
5/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiehtova tarinakokoelmahan se on jättiläisineen ja puhuvine käärmeineen ja muine satuineen. 

Vierailija
6/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ikivanhoja textejä ei voi arkielämässä soveltaa kun on nykyaika . Mutta Jeesuksen tarina on hyvä ja rauhoittava .  

Vierailija
7/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue pidemmälle niin se muuttuu jännemmäksi kun Jumala lähettää karhun tappamaan lapsia. 

Vierailija
8/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se valheen henki edelleen paskaa puhuu .  Lohikäärme on budhan symboli. 

Vierailija
9/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida yhtään uskovaa olla kommentoimassa, no eipä heidän tarvitsekaan sillä mitä se heille kuuluu ymmärrämmekö Raamattua vai emme, se on ihan meidä ongelmamme.

Vierailija
10/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beduiinit on edelleen teltoissa . 

Vierailija
11/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAVIKOLLA ASUU edelleen luolaihmisiä Saharassa. 

Vierailija
12/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

YouTube Tantric budhism. 

Vierailija
13/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on heittämällä kiinnostavin ja antoisin kirja, jota olen koskaan lukenut. Ja olen sentään lukenut aika todella paljon kaikkea. 

Vierailija
14/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vaikka Markuksen evankeliumista, siis Uudesta testamentista. Vanha testamentti kannattaa jättää myöhemmäksi, paitsi Psalmeja suosittelen. Ennen kuin alat lukemaan, rukoile vaikka näin: Taivaallinen Isä, Jeesuksen Kristuksen nimessä pyydän sinulta: puhu minulle sanasi kautta ja auta minua ymmärtämään lukemaani. 

Vierailija
15/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että ne on juutalaisten tarinoita, joten niissä ei ole mitään kiinnostavaa, koska me ollaan suomalaisia, joten ne tarinat ei koske meitä.

Vierailija
16/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita vaikka Markuksen evankeliumista, siis Uudesta testamentista. Vanha testamentti kannattaa jättää myöhemmäksi, paitsi Psalmeja suosittelen. Ennen kuin alat lukemaan, rukoile vaikka näin: Taivaallinen Isä, Jeesuksen Kristuksen nimessä pyydän sinulta: puhu minulle sanasi kautta ja auta minua ymmärtämään lukemaani. 

Rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.

Vierailija
17/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on tylsä siksi, että ihmiset eivät vielä 2000 vuotta sitten osanneet kirjoittaa kiinnostavaa proosatekstiä. Raamattu on kirjoitettu pääasiassa "Luettele kaikki mitä tapahtuu" -tyylillä eli kerrotaan asiat kronologisessa järjestyksessä, ei muuta. Siinä ei ole kunnollista juonenkehittelyä, henkilöhahmot ovat tylsähköjä ja kerronta hidastempoista.

Samanlaisia vikoja on myös myöhemmin kirjoitetuissa vanhoissa romaaneissa, kuten Cervantesin Don Quijotessa ja Grimmelshausenin kirjassa Seikkailukas Simplicissimus.

Poikkeuksia Raamatussa ovat ehkä Saarnaajan kirja ja Jobin kirja. Saarnaajan kirja on filosofinen teksti elämän turhuudesta. Jobin kirjaa en muista kunnolla, mutta muistaakseni Job on aika ahdistunut ja sillä menee jostain syystä huonosti.

Vierailija
18/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä lienee uskovaisen ja uskovan ero. 

Vierailija
19/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on kyllä mielenkiintoinen kirja. Pedon lukukin sisältää vaikka kuinka paljon tietoa. Ehkä se on profetia. "Hippolytus Roomalainen kirjoitti vuonna 236, että Kristuksen toinen tuleminen tapahtuisi varmuudella kyseisenä vuonna."  Uskoisin, että tämä tieto perustui pedon lukuun.  Ehkä tuo Hippolytus Roomalaisen odotus meni vain muutamalla tuhannella vuodella pieleen? Kun Raamattuun perehtyy, niin aina löytyy jotain mielenkiintoista. En oikein tiedä mitä uskoa. Joko sen kirjoittamiseen on nähty uskomattoman paljon vaivaa tai sitten se tosiaan on Jumalan sanaa.

Vierailija
20/20 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti ei ole pidetty tärkeänä että jokainen lukee paljon Raamattua. On katsottu, että lapsenusko on olennaista. Papit kertovat ja selittävät Jumalan sanaa seurakunnalle kussakin ajassa niin kuin sen ymmärtävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi