Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?
Kommentit (2721)
Vierailija kirjoitti:
Aviomies on muutamaan otteeseen sanonut, että ei rakasta minua, kun on ollut vaikeampaa. Lisäksi on kertonut seksin olleen parempaa toisen naisen kanssa, kun kävi välissä vieraissa. Nämä ovat edelleen jääneet kummittelemaan ja vaivaavat aika ajoin, vaikka anteeksi olen antanut ja yrittänyt asian unohtaa.
Miksi olette yhä yhdessä?
"Sinä olet kyllä ihana ihminen". Noin kommentoi muutama viikko sitten eräs ihminen minulle. Tuo jäi minulle hyvin mieleen kun yleensä minua kehutaan harvoin kun ihmiset huomauttelevat minulle yleensä kuinka ruma, iljettävä, lihava ja lyhyt olen.
Opettaja halauksen kera: "Olet lempioppilaani!" Edellisellä tunnilla opettaja oli ihmetellyt miksei lukiossa opettajan ja oppilaan suhdetta pidetä sopivana...
Se että lapseton ei tarvitse tiskikonetta. Ja minä ihmettelin että miksikä edes tarvitsin pyykin pesu koneen.
Perustelu oli että lapsettomalla ei tule tiskiä eikä pyykkiä. Lapseton jaksaa pestä käsin ihan kaikki ja on sillä aikaa lutata.
Poikaystäväni äiti poikaystävälleni ensimmäisen tapaamisen jälkeen: "No, onhan tytöllä sentään kauniit silmät."
"Olet luja ja lämmin kuin kesäinen kallio". Näin sanoi eräs mies, jota sekä rakastan että vihaan. Ja paria meistä ei koskaan tule. Hänellä on jo puoliso ja tyttöystävä, ja pyöritti minua hetken kolmantena naisena siinä hullussa ruletissaan.
Opiskelijoiltani:
Se, jolla on hyvä sydän, on aina kaunis.
Opettaminen saa aikaan paljon, kannustaminen saa aikaan kaiken.
Epäonnistuminenkin on menestys, jos opimme siitä.
Olet meidän rakkaudesta rikas.
Haluaisin muistella mielissään kuulemiani kehuja. Yleensä kuitenkin kehut liittyvät siihen, että joku yrittää niiden avulla saada sinulta jotakin tai saada sinut toimimaan jollain tietyllä tavalla. Olen selvästi kyynistynyt.
"Sä oot ylimielinen ja inhottava"
Ala-asteen opettajani ollessani n 9-10 v
Olin nauranut jollekin jutulle ja hän luuli että nauroin hänelle.
Vuosi oli n 1997. Nykyään tuosta saisi kenkää.
"Sinä olet sellainen taivaanrannan maalari ja pää pilvissä kävelijä." Ala-asteen opettajan kommentti. Yhä mietin edelleen olenko vieläkään riittävän käytännönläheinen työelämään.
Aivovientiä, sanoi työkaveri, kun kerroin vaihtavani työpaikkaa.
"Jokaiselle annetaan haasteita voimiensa mukaan." Ihan järkyttävä kommentti vaikeuksien kanssa painivalle ihmiselle. Entäs jos ei vain sitten enää jaksakaan?
Vierailija kirjoitti:
Onpas tässä tätä vartta, sanoi joku naisistani. Mihin asti se menee? Kysyi toinen silmät suurina.
Tällaisia kommentteja kuulen. Ja kyllä, monta pi..ua on porattu pari numeroa suuremmaksi :DD
Höpö
Vierailija kirjoitti:
"Sä oot ylimielinen ja inhottava"
Ala-asteen opettajani ollessani n 9-10 v
Olin nauranut jollekin jutulle ja hän luuli että nauroin hänelle.
Vuosi oli n 1997. Nykyään tuosta saisi kenkää.
Ei saisi.
"Olet pyöristynyt", isä kun teini-iässä tuli muotoja. Bulimia pysyi muuten pitkään aikuisiällä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin siis, varmaan maailman tappiin, pidetään nättiä ihmistä parempana ja ikään kuin hän olisi jollain lailla ansainnut ulkonäkönsä hyvyydellä tai jotain.
Jos on sattunut huono onni kohdalle varsinkin jos on nainen, ja näyttää ns. petolinnun p*rseeltä, niin sitä ihmistä on ilmeisesti ihan ok pitää huonona ja epäilyttävänä ja hänelle saa sanoa vaikka missä tilanteessa ihan mitä vain inhottavaa. Vain koska hänellä ei ole miellyttävä ulkonäkö.
Kun ihan oikeasti sillä ns rumalla voi olla hyvinkin empaattinen ja auttavainen luonne, hän olisi ihanteellinen ystävä ja kumppani, hän saattaa olla hyvin älykäs, ahkera ja kaikin puolin ihmisenä luotettava ja miellyttävä. Mutta ulkonäkö määrää hänen kohtalonsa.
Mitenkähän tällaiseen tilanteeseen saataisiin muutos?
Näinhän se on, eikä varmaan ikinä muutu. :(
"Sulla on tommonen töpselinenä". Ja ripakopallinen ilkeää naurua päälle. Tästä tilanteesta jo 20 vuotta.
"Mitähän se Virtaska taas tässäkin on säätänyt?" Kommentti, joka sanotaan toiselle työntekijälle niin äänekkäästi, että varmasti myös uusi työntekijä sen avokonttoritilassa kuulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perästä kuuluu kirjoitti:
Alakerrassa toimi päiväkoti. Päiväkodin lapset olivat pihalla kun lähdin töihin. Olin myöhässä, joten oikaisin kiireesti pihan kautta, jolloin lapset pysäyttivät leikkinsä ja jäivät tuijottamaan. " Viuluperse, viuluperse!" huusi yksi natiainen perääni, kun harppasin matalan aidan yli.
Mitä se tarkoittaa?
Minäkin jäin miettimään. Olisiko vartalomalli, jossa hoikka vyötärö, joten takamus korostuu. -eri
Mistäpä sitä tietää, mitä se pikkupoika tarkoitti, oli kai isänsä kuullut nimittelevän jotain sillä nimellä. Hyvin hoikka olin. Ehkä takamuksen muoto tai liike kävi silmään, sillä siitä huomautti myöhemmällä iällä työssä myös eräs vanhempi, naisia alati haukkuva mielenterveyspotilas. Hän yritti keksiä sopivaa jatkoa " sinäpä se pystyisikään istumaan näin kauan pöntöllä, kun sinulla on... kun sinulla on... kun sinulla on niin naisellinen takapuoli!". Ilmiselvästi hänen tarkoituksensa lässähti, eikä hän keksinyt mitään nasevaa sanottavaa. Yleensä hän luetteli kaikki mahdolliset haukkumasanat, millä meitä naishoitajia voi kuvailla.
- Mutta jottei teitä askarruttaisi enempää, "viuluperseestä" on tullut kuin tullutkin iän myötä johonkin isompaan soittimeen verrattava. Ei kuitenkaan selloon!
"Onneksi lapsista sentään N on kaunis ja lahjakas", ihastelivat vanhemmat N:n sisaruksille koko lapsuuden ajan.