Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?

Vierailija
02.01.2020 |

Mikä se oli?

Kommentit (2721)

Vierailija
2281/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani 18-vuotias olin ensimmäisiä kertoja yökerhossa juhlimassa ystävieni kanssa. Tanssilattialla näin omasta mielestäni kivannäköisen tytön ja pitkän rohkaisumietinnän jälkeen uskalsin yrittää mennä hakemaan häntä tanssimaan. No, ennenkuin pääsin edes ihan niin lähelle että taustametelin yli olisin voinut sanoa mitään hän tuijotti suoraan minua kun lähestyin ja näytteli oksennusrefleksiä ja kääntyi pois.

En ollut kovasti humalassa, olin pukeutunut ihan perussiististi samaan tyyliin kun suurin osa muustakin porukasta siellä ja jotenkin tämä sanaton teko painui mieleeni enemmän kuin mikään mitä minulle koskaan on sanottu.

Arastelin lähestyä naisia tästä eteenpäin. Arastelen edelleen vaikka aikaa tapahtumasta on jo hieman yli 10 vuotta.

Vierailija
2282/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että lapseton ei tarvitse tiskikonetta. Ja minä ihmettelin että miksikä edes tarvitsin pyykin pesu koneen. 

Perustelu oli että lapsettomalla ei tule tiskiä eikä pyykkiä. Lapseton jaksaa pestä käsin ihan kaikki ja on sillä aikaa lutata. 

Minulle äiti jankutti, ettei minulle voi tulla tiskiä, koska asun yksin. Yksin asuvalla ei näet ole koskaan nälkä, joten mitään ruokaa ei tarvinnut ostaa tai laittaa.

Pölyä ei myöskään yksin asuvalle tullut, eli siivotakaan ei tarvinnut. Vessassa kai sinkku sai käydä, ainakaan vessapaperin ostoa ei kommentoitu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2283/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan nätti kasvonpiirteiltäni, mutta valitettavasti olen perinyt pottunokan. Ja sitä jotkut ihmiset vaan jaksaa kommentoida. Yksi heistä on isäpuoleni ja oon siitä saanut kuulla ainakin teini-ikäisestä asti. Teininä muutkin on kommentoinut, että oot tosi kaunis mutta sulla on toi nenä. Kaverin veli on myös haukkunut pottunokaksi. Nyt aikuisena ajattelen jatkuvasti että oon ihan kauhea, koska mulla on tää nenä. Mutta leikatakkaan en uskalla.

Ja nyt heti seuraavaksi annat takaisin. Sanot vaikka, et haluaisi loukata. Katsot kyseiseltä ihmiseltä jonkin piirteen. Sitten vaan, että "En kyllä vaihtaisi nenääni sinun hampaisiin/korviin/ Ym mitä nyt sitten voi olla. Varmasti löydät jotain, ei ne voi niin täydellisiä olla. Lupaan, että helpottaa😊

Vierailija
2284/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs vanha nainen kertoi, että häntä haukuttiin ja kiusattiin lapsena koska oli sotaorpo eli isätön. En voi ymmärtää moista julmuutta. Mitä hävettävää tuossa edes on?! Miten voi noin kauheasta tragediasta vielä keksiä kiusaamisen aiheen, luulisi normaalin empatiaan kykenevän ihmisen, lapsenkin, olevan surullinen toisen puolesta.

Jos täällä on vanhoja mummeleita lukemassa, niin voitteko avata miksi tällaisessa tapauksessa pitää vielä kiusata lasta, johon sattuu muutenkin?!

Maailma, tai ainakin Suomi, on muuttunut vähemmän julmaksi ja ylipäätään sivistyneemmäksi paikaksi. Ihmiset saattoivat olla vielä sotien jälkeen hirvittävän kylmiä ja ilkeitä, suorastaan hirviömäisiä ja sadistisia. Ehkä se johtui olojen ankaruudesta, tai sitten yksinkertaisesti koko kulttuuri oli väkivallan läpitunkema.

Olen itse kuullut samanlaisia, ja ehkä vielä kauheampiakin juttuja omilta vanhemmiltani ja sukulaisiltani. Maaseudulla köyhiä kiusattiin, tehdaskaupungeissa nöyryytettiin. 

Vierailija
2285/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kommentti, kun eräs työtön(alkoholisti kela elätti) sanoi, että yrittäjät on rikkaita kpäitä. Autoimme hänen asunnon siivouksessa ilmaiseksi.

Vierailija
2286/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kehtaatkin kannella muista, senkin läskikasa" sanoi koulun rehtori, mukamas KIVA koulun rehtori, kun pitkittyneen ja sairaan koulukiusaaminen (fyysinen ja henkinen) tuossa joitain vuosia sitten, menin rehtorille puhumaan asiasta. Tuo oli vastaus ja en uskaltanut kotona puhua asiasta, mutta kiusaus jatkui. Onneksi yksin jälkeen lähdin toiselle paikkakunnalle lukioon. Tietääkseni tuo rehtori sai kenkää joitain vuosia sitten.

Vierailija
2287/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kehtaatkin kannella muista, senkin läskikasa" sanoi koulun rehtori, mukamas KIVA koulun rehtori, kun pitkittyneen ja sairaan koulukiusaaminen (fyysinen ja henkinen) tuossa joitain vuosia sitten, menin rehtorille puhumaan asiasta. Tuo oli vastaus ja en uskaltanut kotona puhua asiasta, mutta kiusaus jatkui. Onneksi yksin jälkeen lähdin toiselle paikkakunnalle lukioon. Tietääkseni tuo rehtori sai kenkää joitain vuosia sitten.

Meidän koulu oli kans Kiva koulu ja koulun rehtori oli niin kiusaamista vastaan kaikissa vanhempainilloissa ym, ja joka puolella mainosti että "MEIDÄN KOULUSSA E I SAA KIUSATA JA MEILLÄ E I KIUSATA. SANOTAAN E I KIUSAAMISELLE. E I E I E I" kyllä, hän joki tota ei sanaa kiko ajan, ja kuitenkin kun menit koulukiusaamisesta puhumaan suoraan rehtorille, niin hän vaan totesi "en usko. Meillä ei saa kiusata" ja jos hän näki kiusaamista, ei puuttunut siihen ollenkaan. Kerran sitten uudelleen menin kaverini kanssa reksin kansliaan kertomaan tuosta että meitä kiusataan, Meidän omaisuutta tärvellään ja että meitä on nöyryytetty fyysisesti ja henkisesti, sekä kiusattu molemmin tavoin. Meillä oli video todisteena, niin hän naureskeli että "ei kahta köyhän perheen lapsia kukaan usko. Nuo ns "kiusaajat" on lääkärin ja yrittäjän lapsia, ette te noilla väitteillä mitään saavuta. Lopettakaa valehtelu. Ja periaatteessa olen sitä mieltä että kyllä köyhien perheiden lapsia saa kiusata, mutta en usko että teitä kiusataan" ja jos jonkun rikkaan perheen lasta kiusattiin niin siihen puututtiin ihan heti :/

Jäi erittäin p*ska fiilis tuosta ja lopulta Meidän Perhe muutti paikkakunnalta pois. Uudessa koulussa kiusaamiseen jos sitä oli, puututtiin heti eikä viljelty että "kyl köyhiä lapsia saa kiusata"

Vierailija
2288/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan täti kävi synnytyksen jälkeen katsomassa vauvaa. Kehui ensin ja antoi pisteet 9/10, mutta tokaisi perään, että "mutta tuleekohan tästä uutta veronmaksajaa". Kommentti on jäänyt häiritsemään. Mielestäni olemme ihan tavallinen perhe ilman mitään sosiaalisia ongelma ja kotikin oli perussiisti.

Vierailija
2289/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi treffikumppani oli raadollisen rehellinen ja kertoi, että ei tästä nyt tule mitään. Tiedustelin, että miksi ja mies laittoi viestin, että en mä usko, että mulla seisoo lihavan naisen kanssa. Olin silloin 22-vuotias ja ihan shokissa. Olisin ollut valmis sänkyyn kyseisen tyypin kanssa ja jopa odottanut oikeaa hetkeä. Mutta se oli sitten siinä... Jälkeenpäin olen jopa naureskellut koko tilanteelle. Elämänkokemus on sittemmin osoittanut, että kaikki miehet eivät ole niin nirsoja ja kykenevät kyllä seksiin myös pyöreiden naisten kanssa.

Vierailija
2290/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sanoi minulle " Meidän Timo (nimi keksitty) on on yksi iso paska".

En tiedä vieläkään miksi sanoi noin. Olin aina ihan kunnollinen lapsi. Menestyin koulussa, tottelin vanhempiani, en aiheuttanut murheita ja tyydyin osaani monilapsisen perheen yhtenä ei niin kovin toivottuna lapsena.

Vierailija
2291/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi treffikumppani oli raadollisen rehellinen ja kertoi, että ei tästä nyt tule mitään. Tiedustelin, että miksi ja mies laittoi viestin, että en mä usko, että mulla seisoo lihavan naisen kanssa. Olin silloin 22-vuotias ja ihan shokissa. Olisin ollut valmis sänkyyn kyseisen tyypin kanssa ja jopa odottanut oikeaa hetkeä. Mutta se oli sitten siinä... Jälkeenpäin olen jopa naureskellut koko tilanteelle. Elämänkokemus on sittemmin osoittanut, että kaikki miehet eivät ole niin nirsoja ja kykenevät kyllä seksiin myös pyöreiden naisten kanssa.

Lihavat ovat oksettavia!!!!

Vierailija
2292/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aviomies on muutamaan otteeseen sanonut, että ei rakasta minua, kun on ollut vaikeampaa. Lisäksi on kertonut seksin olleen parempaa toisen naisen kanssa, kun kävi välissä vieraissa. Nämä ovat edelleen jääneet kummittelemaan ja vaivaavat aika ajoin, vaikka anteeksi olen antanut ja yrittänyt asian unohtaa.

Miksi olette yhä yhdessä?

Valtava k#rpä!

Vierailija
2293/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini toivoi että ei olisi koskaan tehnyt lapsia.

Vierailija
2294/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ai, näytät tuolta, olet niin kovasti muuttunut! Ethän sinä ole kohtuuttoman lihava!" " olet sinä ihan näyttävä nainen!" ja muita heittoja :)

Äitini sanat yli 23 vuoden hiljaisuutemme jälkeen kun tapasimme ensi kertaa viime kuussa.

En loukkaantunut, koska äidilläni on aivovamma ja hän siksi töksäyttelee kovasti. Oli kovin ilahtunut näkemisestämme ja jatkamme tapaamisia. Toivottavasti opin suodattamaan pahimpia heittoja ja iloitsemaan myös kauniista sanoista joita hän vihdoin sanoo minulle.

Olen kiitollinen tästä, kaikesta huolimatta <3

Vierailija
2295/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini toivoi että ei olisi koskaan tehnyt lapsia.

:-(

Tyhmä äiti, olet varmasti ihan hyvä äiti lapsellesi

Vierailija
2296/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että tätä ketjua kun lukee, niin ihmisille on jäänyt traumoja vieraiden ja tuttujen surkeista heitoista. Ihan hirveitä kommentteja on tullut niin neuvolatädiltä kuin poikaystäviltä, äideistä puhumattakaan.

Toivottavasti tämä painuisi mieleesi, OLET IHANA.

Pus!

Vierailija
2297/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessani 18-vuotias olin ensimmäisiä kertoja yökerhossa juhlimassa ystävieni kanssa. Tanssilattialla näin omasta mielestäni kivannäköisen tytön ja pitkän rohkaisumietinnän jälkeen uskalsin yrittää mennä hakemaan häntä tanssimaan. No, ennenkuin pääsin edes ihan niin lähelle että taustametelin yli olisin voinut sanoa mitään hän tuijotti suoraan minua kun lähestyin ja näytteli oksennusrefleksiä ja kääntyi pois.

En ollut kovasti humalassa, olin pukeutunut ihan perussiististi samaan tyyliin kun suurin osa muustakin porukasta siellä ja jotenkin tämä sanaton teko painui mieleeni enemmän kuin mikään mitä minulle koskaan on sanottu.

Arastelin lähestyä naisia tästä eteenpäin. Arastelen edelleen vaikka aikaa tapahtumasta on jo hieman yli 10 vuotta.

Älä turhaan arastele. Suurin osa meistä naisista on kivoja ja ystävällisiä. Toki tuommoisia illkeitä on osa.

Vierailija
2298/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin reilu kolmikymppisenä ensimmäisessä työpaikassani.

"Ihana! Katsokaa, miten söpö! Kuin pupu!", huudahti muutamaa vuotta vanhempi miespuolinen työkaverini kahvihuoneessa kaikkien muiden työkavereiden kuullen tarkoittaen minua. Taisin olla vain ottamassa teekuppia kaapista, en muista tehneeni tai sanoneeni mitään ihmeellistä. 

Varmaan punastuin, hämmennyin, enkä osannut vastata mitään. Olin korviani myöten ihastunut tuohon mieheen, ja nyt se yhtäkkiä kehui minua söpöksi pupuksi hihitellen vähän ja näyttäen siltä kuin katsoisi jotain maailman ihaninta asiaa. 

En varmaan koskaan unohda tuota. 

Vierailija
2299/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"onpa sulla tummat käsikarvat!" sanoi yksi tyttö minulle kolmosluokalla. Jotenkin tuo on jäänyt mieleen.

Kebab/pizza....

Vierailija
2300/2721 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En unohda, mutta yritän kirjoitti:

Naamasi on kuin sian perhe, sanoi avomieheni aikoinaan. Rauha hänen sielulleen, kuitenkin.

Oliko hän kenties oikeassa?