Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?
Kommentit (2721)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"sä olet hyvä ja ihana tyyppi, varmasti joskus vielä löydät naisen joka rakastaa sua oikeasti"
Naiset harrastaa kyllä paljon tätä, itsekin olen kuullut. Käytännössä siis tarkoittaa "hyi yäk oot ällö mene pois jonkun muun naisen riesaksi"
Tästä tulee mieleen ohjelma, jossa vammainen kertoi yksinäisyydestään ja parisuhteen kaipuustaan. Näitä kommentteja tuli ohjelman somesivulle valtavasti. Eihän niillä pahaa tarkoiteta, mutta enpä tiedä minkä verran sitten lohduttavatkaan.
Yksi työkaveri sanoi että "Sä olet helmi! Paras työkaveri joka mulla on ollut." Valitettavasti oli silloin lähdössä kun kaipasi kotipaikkakunnalleen enkä enää koskaan ollut hänen kanssaan tekemisissä.
Merkkasi paljon koska olin hiljattain valmistunut ja vähän epävarma ja kuitenkin hän sanoi mulle noin.
Tästä on 36 vuotta, sain kuulla pari vuotta sitten että hän oli menehtynyt syöpään. Lämmöllä muistelen sitä tyyppiä.
Olen saattanut jo tähän ketjuun kirjoittaakin. Raskaasti meikkaava kaverini sanoi "voisit sinäkin olen kaunis jos laittaisit meikkiä". Häkellyin enkä sanonut mitään.
Osaan laittaa vain ripsiväriä ja siitäkin tulee pää kipeäksi. Toki juhliin tai muuten tilaisuuksiin silti sitä ripsiväriä laitan. Mieheni mielestä en tarvitse meikkiä.
Olin lihonnut vaikea eron jälkeen ja menin työterveyshuoltoon. Yhteistapaamisessa lääkärin ja pomon kanssa pomo kysyi multa "syötsä sit kaikkee paskaa" viitaten lihoamiseeni...
"Kiitos, olet ollut hyvä ja turvallinen esimies, johon on voinut luottaa".
Lämmitti mieltä, kun olin vaihtamassa työpaikkaa
Kun olin hyvin nuori, vanhempi herrasmies sanoi, että ihmisen pitää arvostaa itseään kyetäkseen arvostamaan muita.
"Sinä se olet viihtynyt ruokapöydän ääressä."
Täti 8-vuotiaalle pyöreälle tytölle. Muutaman vuoden sisällä sitä jo oksenneltiin ruuat pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Monet koulu"kaverit" ja pahimpana myös opettaja(!) sanoivat, että susta ei tule ikinä mitään kun oot noin "arka ja hiljainen". No, tienaan nykyään reilut 100k€ vuodessa. Jotkut luokkakaverit näkyy kaivelevan ojia paskaisissa huomiotakeissaan ja opettaja kuoli iät ja ajat sitten juoppouteensa. Huppistakeikkaa. Karma is a bitch. Ja ei, tämä ei ollut kenenkään näiden minua haukkuneiden ansiota, vaikka he niin haluavatkin kuvitella, kuin olisivat mukamas jotenkin potkineet minua eteenpäin. Ei. Tämä on yksin minun omaa saavutusta, eikä siitä kunniaa kuulu kenellekään muulle. Kontatkaa ojissanne, minä nautin nähdessäni teidät siellä!
Sairaalloisen katkeroitunut ja defensiivinen ihmisutra olet kirjoitamasi perusteella. Rahasäkkisi eivät paranna mielesi haavoja tai tuo sinulle auvoa; anteeksiantaminen sinua vastaan rikkoneille sekä luonteesi ilkeäpiirteisyyksien työstäminen sen sijaan helpottanevat oloasi. Kaikkea hyvää!
Pikaisella mutuotoksella 9 naista kymmenestä muistaa parhaiten huonot kommentit. 7 kymmenestä muistaa parhaiten ulkonäköönsä liittyvät.
Vierailija kirjoitti:
Eräs vanha nainen kertoi, että häntä haukuttiin ja kiusattiin lapsena koska oli sotaorpo eli isätön. En voi ymmärtää moista julmuutta. Mitä hävettävää tuossa edes on?! Miten voi noin kauheasta tragediasta vielä keksiä kiusaamisen aiheen, luulisi normaalin empatiaan kykenevän ihmisen, lapsenkin, olevan surullinen toisen puolesta.
Jos täällä on vanhoja mummeleita lukemassa, niin voitteko avata miksi tällaisessa tapauksessa pitää vielä kiusata lasta, johon sattuu muutenkin?!
Samaa kysyisin, että mikä tässä kyseisessä sukupolvessa on oikein ollut vialla. Minunkin äitiäni kiusattiin kun oli todella köyhä perhe ja osaton. Mitä hiton hauskaa siinä on että potkii maassa makaavaa.
Perästä kuuluu kirjoitti:
Alakerrassa toimi päiväkoti. Päiväkodin lapset olivat pihalla kun lähdin töihin. Olin myöhässä, joten oikaisin kiireesti pihan kautta, jolloin lapset pysäyttivät leikkinsä ja jäivät tuijottamaan. " Viuluperse, viuluperse!" huusi yksi natiainen perääni, kun harppasin matalan aidan yli.
Mitä se tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Perästä kuuluu kirjoitti:
Alakerrassa toimi päiväkoti. Päiväkodin lapset olivat pihalla kun lähdin töihin. Olin myöhässä, joten oikaisin kiireesti pihan kautta, jolloin lapset pysäyttivät leikkinsä ja jäivät tuijottamaan. " Viuluperse, viuluperse!" huusi yksi natiainen perääni, kun harppasin matalan aidan yli.
Mitä se tarkoittaa?
Minäkin jäin miettimään. Olisiko vartalomalli, jossa hoikka vyötärö, joten takamus korostuu. -eri
Kiltti oppilas kirjoitti:
Yläasteen englannin opettaja kommentoi 7 luokalla ääntämistäni, että aina kielikorva särähtää, kun sanon tunnilla jotain. Pidin huolen, ettei enää sen jälkeen särähtänyt ja olin loppuvuodet sanomatta tunnilla sanaakaan.
Minulla oli lukiossa tosi mukava englannin opettaja, hyvin huumorintajuinen. Meillä oli tunti kielistudiossa, lausuttiin ääneen nauhalta tulevia lauseita. Opettaja kuunteli jokaista erikseen ja sanoi sitten tunnin lopussa, että jos jokaisesta väärästä lausumisesta saisi sähköiskun, niin kyllä täällä käry kävisi. En edelleenkään osaa brittiaksenttia, mutta ihan tällä tankeroenglannilla olen pärjännyt.
ei nyt mitään mainittavaa ja nyt jos joku sanoo niin tulee haiseva vastalause
Mut kasvatettiin vittuilulla ja lämpöä sai aika vähän kotona tai edes koulussa.
Olin kiukkunen 12v poika, kun eräs sukulaismummo sanoi mulle "että sinä se olet niin fiksu ja reipas - pohdiskelet asioitakin niin monelta kantilta, että susta tulee varmaan joku tärkeä politiikko, proffa tai tutkija".
Kyseinen mummo oli aina hyvällä tuulella ja lämmin yli 80 vuotias maatalon emäntä.
Vierailija kirjoitti:
Pikaisella mutuotoksella 9 naista kymmenestä muistaa parhaiten huonot kommentit. 7 kymmenestä muistaa parhaiten ulkonäköönsä liittyvät.
Ja silti tälläkin palstalla juuri niitä muista ihmisistä todella paljon heitellään. :(
Yläasteen biologian ja maantiedon vanha naisopettaja kehui aina minua jotenkin. Oli hirveen taitava siinä. Näki ehkä, että mä kaipaan sitä. Tein kaikkea ylimääräistä hänelle/ hänen tunneillaan, jotta sain kehuja lisää.
"Laihduta 30 kiloa ennen kuin tuut puhumaan mulle"