Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?
Kommentit (2721)
Ota itseäsi niskasta kiinni on lienee kaikista säälittävin kommentti, jonka suomen kielellä voi sanoa.
Voi vaan kuvitella, miten "täydellinen" sen sanoja onkaan :)
Ei mulla ole hätää, jos me erotaan, kyllä mä aina jonkun löydän, mutta toista se on sulla, kun kuka sut nyt huolisi?
Mieheni yhden suuren riidan yhteydessä.
On kyllä tullut otettua haukkuja vastaan yhdeltä jos toiseltakin nyt kun miettii, ja se on ollut jotenkin "normaalia". Onneksi enää ei tarvi, ympyrät muuttuneet paljon.
"Sä oot huono äiti" koliikkivauvan itkiessä rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Viidennellä luokalla eräs poika sanoi minulle että olisit luokan kaunein tyttö mutta kun sinulla on "laitatähänjokinulkonäköpiirre" ja siitä lähtien, jo vuosikymmeniä, tuo piirre on piinannut minua.
Ei pidä antaa noin paljoa painoarvoa jonkin pennun heittämälle kommentille. Vaikka tietysti se kommentointi on tottakai idioottimaista. Sitä ei pitäisi tehdä.
Isä muisti sanoa aina ettei minusta tule mitään. Kun aikuisena erosin miehestäni, isä sanoi että olen niin surkea, etten edes miestä pysty pitämään.
Ex- mies nimitteli huoraksi, uuden miesystävän kaveri taas keinotekoisen näköiseksi. Eräs miesystävä sanoi enkelin näköiseksi ja uusi tuttava kysyi olenko malli. Armi Kuuselan näköiseksi on sanottu monesti, niin nuorena kuin nyt vanhanakin ja kerran Anne Pohtamon näköiseksi.
Nuorempana olin laiha ja sitä kovasti naisten toimesta hyihyteltiin. Tanssiravintolassa miehet kehuivat, miten kivalta hoikka vartalo tuntuu ja nyt vuosien päästä lääkäri sanoi että olen lihava.
Onko sitä koskaan oikeanlainen?
Kyllä opettajien heittämät naljailut ulkonäöstä ovat olleet kohdallani pahimpia. En voi ymmärtää opettajalta sellaista käytöstä. Mutta tuohan todistaa vaan sen, että opettajissakin todellakin on tai on ollut kiusaajia.
Oltiin eskarin joulu juhlassa ja poikani oli n.3 vuotias,istui tarhatädin sylissä ja kun kaikki räpsi valokuvia,salamat välkkyi ja hän näki minut niin rupesi itkemään kun oli niin hämmennyksissä,pyysin tuomaan lapseni syliini niin siinä ilmeisesti jonkun tenavan äiti nousi ylös ja sanoi kovaan ääneen että varmasti kaikki kuuli että sun lapses pilaa kaikkien juhlan tolla itkulla,silloin mun teki ekaa kertaa elämässä hakkaa eräs ihminen ihan huolella,jos kusipää satut lukeen tätä niin toivon et karma on potkinut sua kovaa.
Mua sanottiin opiskelu aikoina ruttuvituksi.
Se on kyllä jäänyt mieleen, ei mulla oo sen ruttusempi ku muillakaan.
Olin 17-vuotiaana äitipuoleni kahdestaan kanssa saunassa, kun hän katsoi tarpeelliseksi sanoa, että minulla on riipputissit. Kehui sitten omia terhakoita rintojaan.
Kukaan niistä miehistä, joiden kanssa olen ollut lähikontaktissa, ei ole olleet näin tökerö.
ymmärrän teitä. nnoi sanomiset loukkaa yllättävän paljon. no ei kannattais sanoa.... mut ei ollut kiva lukiossa kuulla että oon kans "valjaslehmä" kun oli isot rinnat ja istuvat liivit
Susta ei tule ikinä mitään.
Tuli, opiskelin niska limassa ja tein töitä, huolimatta haasteista rämmin sen ryteikön läpi. Tuo lause muistutti mua siitä, että ei - mä pystyn mihin vaan kun päätän enkä ikinä anna periksi.
Kommentti: Oot enää pelkkä kuori itestäs.
Ystävän suusta juuri kun olin henkisesti ihan loppu ja saanut kuulla rakkaani parantumattomasta syövästä ja saattohoitopäätöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Tapa itsesi. Sanoi isäpuoli
Tuollainen on lähes aina projisointia. Ongelmia täynnä oleva ihmisraato puhuu oikeasti itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Parhaana ystävänäni pitämäni (vuosia olimme todella säännöllisesti ja usein yhdessä, reissattiin, juhlittiin, touhuttiin milloin mitäkin vuosikausia useamman kerran viikossa).
Eräänä aamuna kahviteltiin ja kaveri sanoi että järjestää pienet illanistujaiset viikonloppuna. Ja jatkoi samaan hengenvetoon että minua ei sitten ole kutsuttu, ne ovat vain hänen "oikeille ystäville" tarkoitettu.
Jep. Ihkua
Ja niin naisellista, niin tyypillisen naisellista. Vain naiset osaavat tuollaisen.
Suomalaisilla on iso pää ja isot jalat niinkuin Muumilla. Näin sanpoi opettajana toimiva akka Ruotsissa. Itsellä pituuteen 1.70 38, 5 jalka ja pieni pää. Aika kivan näköinen . Ihan piruilessaan sanoi koska ei pitänyt suomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Isä muisti sanoa aina ettei minusta tule mitään. Kun aikuisena erosin miehestäni, isä sanoi että olen niin surkea, etten edes miestä pysty pitämään.
Ex- mies nimitteli huoraksi, uuden miesystävän kaveri taas keinotekoisen näköiseksi. Eräs miesystävä sanoi enkelin näköiseksi ja uusi tuttava kysyi olenko malli. Armi Kuuselan näköiseksi on sanottu monesti, niin nuorena kuin nyt vanhanakin ja kerran Anne Pohtamon näköiseksi.
Nuorempana olin laiha ja sitä kovasti naisten toimesta hyihyteltiin. Tanssiravintolassa miehet kehuivat, miten kivalta hoikka vartalo tuntuu ja nyt vuosien päästä lääkäri sanoi että olen lihava.
Onko sitä koskaan oikeanlainen?
Isäni sanoi kun muutin maailmalle että älä vaan neekeripoikalasta tuo tänne näytille.
Vierailija kirjoitti:
"Sinusta ei ikinä tule yhtään mitään"
Näin oli muuten opettaja aikoinaan sanonut Einsteinillekin.
Yleistä opettajilta ja tyypillistä projisointia; omaa ei-miksikään tulemistaan opettajat noissa tilanteissa kelaa.
Kuulemma kyselen typeriä ja valehtelen. Eihän tommosista yli pääse ja vieläkin kyrsii kun ajattelee.
Hyvä vertaus koi "kun kaivaa...".
no kerron kuitenkin, kun uskon että muitakin "kanssakokijoitani" on...
olin siis koulussa niitä muutamia tyttöjä, jotka "kehittyivät" aikaisin. Rintani alkoivat kasvaa tosi aikaisessa vaiheessa, ja kasvu oli ikävä kyllä nopeaa.
Kaikissa liikuntaharrastuksissa sain kuulla, että "ei tota kannata ottaa joukkueeseen, kun sen tissit haittaa juoksemista" Pojat nyt jotenkin osasi olla kunnolla, joskut toki halusivat kähmiä minua. no silloin en ymmärtänyt että se olisi rikollista kajoamista.
Mutta melkein pahempaa oli luokkani ja ikäryhmäni tyttöjen käyttäytyminen.... No ensin tuo joukkueista hylkääminen...
Sitten se että sain kuulla, että näytän hassulta, ja vaatteet näyttää hassuilta kun minulla on niiiiiin vaaaaltavat rinnat.
ja niiden takia olisi kuulemma suotavaa, että pitäisin joitain kunnon valjaita, että saisin ne kuriin...
Keväällä kun vaatteet ohenivat, sain kuulla kivan uutisen: Meidän mummolla on kans aina rintsikat joissa on 3 hakasta selässä... kiva kun sä oot jo valmistautunut mummouteen.... ja arvaa... sulla on rintsikoissa enemmän hakasia kun meillä muilla yhteensä...
Älä vaan näytä noita missään...
tämmöisiä kokemuksia tavallisella tytöllä oli