Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?
Kommentit (2721)
Lapsellani (nyt jo teini-ikäinen) on oppimisvaikeuksia ja kehitysviivettä. Anoppi sanoi, että se johtuu imetyksestä. Appiukkokin kyselee, miksi lapselle ei annettu ruokoo.
Vauvasta saakka kasvu ja painonkehitys ollut normaalia ja normikäyrien yläpuolella. Täysimetys 3 kk ja 4 kk alkaen pikkuhiljaa kiinteitä.
Appivanhempien mielestä en ole voinut tuottaa riittävästi maitoa, kun olen niin pikkuinen.
Olen itse suorittanut 2 korkeakoulututkintoa, vaativissa tehtävissä työskentelen. Appivanhemmat molemmat vain kansakoulun käyneitä. Pitäisi ymmärtää, mutta tosi paha mieli jäänyt noista kommenteista.
Erään uskossa oleva henkilö sanoi minulle, että koska en usko Jumalaan oikein, niin Jumala vihaa minua ja lähettää minut Helvettiin. Tiedän hänen olevan luonnevikainen ja että hän halua käyttää uskoa välikappaleena oikeuttaakseen henkisen väkivallan, mutta silti tuntuu karmivalta, että joku voi vakavissaan sanoa, että Jumala joka on täydellinen rakkaus lähettää ihmisiä Helvettiin vain siksi, että he eivät usko tuon henkilön itsensä mielestä oikein. Sitten vielä jotkut muut ihmiset voivat olla tuon henkilön kanssa samaa mieltä.
"Emme me opettajat sinua auta, itse sinun se kiusaaminen täytyy saada loppumaan koska et sinä voi koko elämääsi olettaa, että toiset aina auttavat sinua kun sinulla on vaikeuksia". Noin sanoi minulle koulussa opettaja kun kerroin hänelle, että minua kiusataan siellä. No sen minä olen kyllä huomannut, että ihmiset eivät useinkaan auta toisiaan vaikka tietävät tämän olevan vaikeuksissa ja voisivat auttaa.
Niitähän on oikein miljoonia "juutalaiselta".
Suussa ei ole mitään seksikästä, ehkä silmät joskus.
Ex-kumppani.
Sinulla ei ole mitään syytä uhriutua!
Keski-ikäinen, työssäkäyvä mies kiusasi minua fyysisestä sairaudesta.
Akupunktiolääkäri: - Onpas erikoiset korvat!
Pakistanilainen käden viivojen tulkitsija: - Unhappy.
Tuntematon mies kauan sitten Pub-tavaratalon rullaportaissa: - Det var den sötaste flicka jag sett.
Ikävät sanat kannattaisi unohtaa ja mukavat säilyttää muistoina pahojen päivien varalle.
Vierailija kirjoitti:
"Emme me opettajat sinua auta, itse sinun se kiusaaminen täytyy saada loppumaan koska et sinä voi koko elämääsi olettaa, että toiset aina auttavat sinua kun sinulla on vaikeuksia". Noin sanoi minulle koulussa opettaja kun kerroin hänelle, että minua kiusataan siellä. No sen minä olen kyllä huomannut, että ihmiset eivät useinkaan auta toisiaan vaikka tietävät tämän olevan vaikeuksissa ja voisivat auttaa.
Erittäin moukkamainen opettaja.
Sairastuin yläasteella vaikeaan masennukseen ja jouduin olemaan poissa koulusta melkein puoli vuotta. Kuulin ystävältäni, kuinka toinen ystävä oli sanonut että "Se on luulosairas!". Aivan kamalasti sanottu, kun olisin antanut mitä vaan, että olisin saanut olla terve ja koulussa muiden mukana.
Tapailin pari vuotta sitten hetken miestä, joka oli lyhyt ja erittäin hoikka/pienikokoinen. Itse olen lyhyt ja normaalipainoinen. Tilasimme pizzan, jota söin useamman palan. Mies tokaisi: "Oot sä ainakin kova syömään". No joo, tapailu loppui melko pian tämän jälkeen.... Nyt jo naurattaa.
Opettaja ja opiskelija-asuntolan valvoja ovat sanoneet ettei minusta tule mitään ikinä. Vuosi tuon jälkeen olin saanut hyvän työpaikan ja muuttanut pois vaikka olin vielä alaikäinen. (17)
Opiskelin aikuisiällä lisää, nyt maisterin paperit ja hyvä virka.
Olin liian älykäs sinne kouluun ilmeisesti...
Vierailija kirjoitti:
Ex-poikaystävä sanoi sängyssä "sä näytät tälleen alaviistosta ihan sialta" ja nauroi päälle. Vielä tänä päivänä mietin miltä näytän mieheni silmiin sängyssä vaikka hän ei ole minua koskaan loukannut.
Todella ällöttävä tyyppi. No näitä o siel ja täällä valitettavasti.
Eihän sulla oo tissejä ollenkaan!
Tätini tokaisi minulle noin, ujolle ja epävarmalle lukiolaistytölle. Sen jälkeen ymmärsin että rintani ovat hävettävän pienet ja vuosikausia pidin topattuja liivejä. Nykyään rakastan kehoani juuri tämmöisenä kuin se on, ei mitään haittaa pienistä rinnoista!
Olin 18-vuotiaana abiristeilyllä. Kävelin laivan käytävällä, ja lähistöllä käveli joku poika, minulle tuntematon. Hetken aikaa saattoi näyttää siltä, että kävelimme vierekkäin. Poika pysähtyi juttelemaan tuttujensa kanssa, ja minä jatkoin matkaani.
Kuulin heidän keskustelunsa. Yksi pojista sanoi: "Mä luulin, että sä oot löytäny muijan!" Johon "vierelläni" kävellyt poika vastasi: "Onneksi käveli ohi, mä jo säikähdin... ihan karsee..."
Pari tuntia myöhemmin näin saman porukan, ja he alkoivat huudella minulle törkeyksiä tyyliin: "Hei tuolla hytissä nukkuu yks meidän kaveri. Sä saattaisit ehkä kelvata sille, kun se ei oo ikinä kyntäny." Hirveä naurunremakka päälle. En osannut vastata heille mitään.
Seuraavana päivänä risteily oli ohi, ja kouluporukkamme lähti linja-autolla satamasta kotipaikkakuntaa kohti. Minua itketti. Laitoin hupparin hupun päähäni, käänsin pääni ikkunaa vasten ja itkin hiljaa. Oloni oli nöyryytetty, enkä kertonut tuosta tapauksesta edes kenellekään kaverilleni. Myöhemmin mietin, ettei olisi pitänyt osallistua koko risteilylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin moukkamainen opettaja.
Ja tuskin on edes sanonut noin.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin pari vuotta sitten hetken miestä, joka oli lyhyt ja erittäin hoikka/pienikokoinen. Itse olen lyhyt ja normaalipainoinen. Tilasimme pizzan, jota söin useamman palan. Mies tokaisi: "Oot sä ainakin kova syömään". No joo, tapailu loppui melko pian tämän jälkeen.... Nyt jo naurattaa.
Mitä negatiivista tuossa oli?
Vierailija kirjoitti:
"Ai hitto sun ky*pä tuntuu hyvältä per*sees*sä
Niinkö se Reiska sanoi?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vertaus koi "kun kaivaa...".
no kerron kuitenkin, kun uskon että muitakin "kanssakokijoitani" on...
olin siis koulussa niitä muutamia tyttöjä, jotka "kehittyivät" aikaisin. Rintani alkoivat kasvaa tosi aikaisessa vaiheessa, ja kasvu oli ikävä kyllä nopeaa.
Kaikissa liikuntaharrastuksissa sain kuulla, että "ei tota kannata ottaa joukkueeseen, kun sen tissit haittaa juoksemista" Pojat nyt jotenkin osasi olla kunnolla, joskut toki halusivat kähmiä minua. no silloin en ymmärtänyt että se olisi rikollista kajoamista.
Mutta melkein pahempaa oli luokkani ja ikäryhmäni tyttöjen käyttäytyminen.... No ensin tuo joukkueista hylkääminen...
Sitten se että sain kuulla, että näytän hassulta, ja vaatteet näyttää hassuilta kun minulla on niiiiiin vaaaaltavat rinnat.
ja niiden takia olisi kuulemma suotavaa, että pitäisin joitain kunnon valjaita, että saisin ne kuriin...
Keväällä kun vaatteet ohenivat, sain kuulla kivan uutisen: Meidän mummolla on kans aina rintsikat joissa on 3 hakasta selässä... kiva kun sä oot jo valmistautunut mummouteen.... ja arvaa... sulla on rintsikoissa enemmän hakasia kun meillä muilla yhteensä...
Älä vaan näytä noita missään...
tämmöisiä kokemuksia tavallisella tytöllä oli
Tytöt osaavat olla vittumaisia toisilleen. Semmoiset 150 senttiset läskiperseet haukkuivat ja naureskelivat erästä luokkamme tyttöä pituudesta, (ehkä 180 cm). Tästä tytöstä tuli melko tunnettu malli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapa itsesi. Sanoi isäpuoli
Tuollainen on lähes aina projisointia. Ongelmia täynnä oleva ihmisraato puhuu oikeasti itselleen.
Mulle sanoi eräs työkaveri, että ammu ittes. Vastasin, että sinä meistä olet joutilaampi..
Huumoria ja realismia! Kunnon (vanhan ajan) Suomi-mutsi! :D Nykyään varmaan alkaa kauhea "mikromanageeraus" ja muu lässynlässyn jo siitä kun alkaa qkautiset.