Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset mitä mieltä olette tästä?

Vierailija
19.06.2006 |

Viettäessämme iltaa vaimoni kanssa erilaisissa porukoissa kohdalle osuu seksikkäitä tai muulla tapaa kiinnostavia naisia. Olen monesti ajatellut pienessä hiprakassa sanoa jollekin naiselle, että olet seksikäs/tuoksut hyvälle/sinulla on upeat rinnat/näytät haluttavalle jne, ilman sen ihmeempiä odotuksia jatkoista.

1. Tuntuisiko se teistä tungettelevalta?

2. Miten suhtautuisit siihen (olet ääliö, olipa kiva kuulla)?

3. Entä miten miehesi reagoisi siihen vai kertoisitko hänelle?

4. Minkä voisi jättää sanomatta, missä menee raja?

Taustoitukseksi se, että olin juhlissa joissa oli ihan ok näköinen äippä. Minun silmään hän näytti seksikkäälle ja olisin sen halunnutkin hänelle sanoa. Mutta hän selvästikin kärsi heikosta itsetunnosta ja oli mustasukkainen miehestään (tiukkis) --> enpä sitten uskaltanut.

Mies; isä 30

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sata varma, että häpeisi sinua!

Olen minäkin varma itsestäni ja miehestäni, MUTTA jos mieheni pikku sievässä heittelisi tuollaista vieraille naisille niin olisin syvästi masentunut!

seksuaalista HÄIRINTÄÄ ap, häpeä (aloituksesi heitot siis)!

Vierailija
62/138 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

meni nuori mies (itseäni selvästi nuorempi), joka sanoi: " Kuule olet takaapäin katsottuna kivan näköinen kun kävelet... " ,

... mutta edestäpäin et

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäpäivää,

Miehen kommentti asiaan: Jännää että niin monet naiset tuntevat " ällöä" siitä jos varattu mies tulee kehumaan naista. Itsekin olen yrittänyt antaa positiivista palautetta ulkonäöstä, pukeutumisesta, hiuksista yms.. jos siihen todella omasta mielestäni on aihetta. Samanlaista palautetta annan omalle avopuolisolleni päivittäin vähintään ihailevina katseina.

Miksi:

- miehet ovat voimakkaasti visuaalisiin ärsykkeisiin reagoivia - varsinkin kun kyseessä ovat naiset.

- positiivisen palautteen antaminen on taito jota valitettavasti suomessa ei oikein osata, eikä varsinkaan ottaa vastaan!! ilman varauksellisuutta.

- miksi ei, parempi katua tekemäänsä kun tekemättä jättämistä - sitä virhettä ei voi korjata. (esim. jos oma arviointi kyky on pettänyt ja toinen osapuoli on asiasta loukkaantunut).

M31

Vierailija
64/138 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäpäivää,

Miehen kommentti asiaan: Jännää että niin monet naiset tuntevat " ällöä" siitä jos varattu mies tulee kehumaan naista. Itsekin olen yrittänyt antaa positiivista palautetta ulkonäöstä, pukeutumisesta, hiuksista yms.. jos siihen todella omasta mielestäni on aihetta. Samanlaista palautetta annan omalle avopuolisolleni päivittäin vähintään ihailevina katseina.

Miksi:

- miehet ovat voimakkaasti visuaalisiin ärsykkeisiin reagoivia - varsinkin kun kyseessä ovat naiset.

- positiivisen palautteen antaminen on taito jota valitettavasti suomessa ei oikein osata, eikä varsinkaan ottaa vastaan!! ilman varauksellisuutta.

- miksi ei, parempi katua tekemäänsä kun tekemättä jättämistä - sitä virhettä ei voi korjata. (esim. jos oma arviointi kyky on pettänyt ja toinen osapuoli on asiasta loukkaantunut).

M31

Vierailija
65/138 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta perseen ja rintojen ja tuoksun kehuminen on liian intiimiä ja ei sovi vieraalle ihmislle sanottavaksi MISSÄÄN tilanteessa, vähiten ravintolassa hiprakassa, mutta sitähän ei moni mies ymmärrä valitettavasti.

Vaan kaunis rintava nainen on yleistä riistaa ja saa jopa käydä käsiksi ja naisen pitäisi vaan nauraa.

Muistan yhden tapauksen, nuori mies meni minun ohitse ravintolassa (olin farkuissa) kouraisi niin takaapäin, että käsi osui pillunkin puolelle ja poistui ravintolasta silmää vinkaten. Teki mieli mennä lyömään sille musta silmä!Kun kerroin kaverilleni joka tuli juuri vessassa ja olin tyrmistynyt hän sanoi, että " hei älä ole noin tiukkis" siis mitä! Antaako OIKEASTI moni nainen käydä itseesnä käsiksi ravintoloissa! Todella järkyttävää ja epätoivoista!

Vierailija
66/138 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen nainen ole vajonnut noin alas, että takamukseen kiinni käyminen/kommentointi koetaan huomion osoitukseksi? Tarkoitan siis edellisen ystävätärtä.

Minulta tulee laukusta päähän heti.

Vierailija
67/138 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miehen kommentti asiaan: Jännää että niin monet naiset tuntevat " ällöä" siitä jos varattu mies tulee kehumaan naista.

Minulle ällö kommentti on ällöä oli se mies sitten varattu tai ei. Ei sillä ole mitään merkitystä. Ei myöskään ulkonäöllä, oli lihava tai laiha, nuori tai vanha.

Ja jospa nyt ei aloitettaisi yleistämistä tyyliin miehet sitä ja naiset tätä. Yksilöpoikkeamat per sukupuoli ovat niin suuret.

Tuossa visuaalisuuspointissa vihjailet taas seksuaalisuuden suuntaan. Eli kyse ei olekaan siitä, että ihminen haluaa lausua kohteliaisuuden ihmiselle, vaan siitä että mies haluaa sanoa jotain naiselle. KEHUTKO MYÖS MIEHIÄ, jos siihen on aihetta? Jos et, miksi et?

Henkilökohtaisesti en kaipaa kommentteja enkä kehuja vierailta ihmisiltä. Mulla on hyvä itsetunto ja haluan mieluimmin olla rauhassa. Teininä nuo kommentit ärsyttivät todella paljon. Fyysisesti kiinni käymiset ovat tietysti pahinta (olen kohdannut myös kourijan, mutta hän sai maistaa hieman fyysistä kontaktia takaisinpäin :)) mutta vastenmielisimpiä ovat vanhemmat miehet, jotka kommentoivat asuvalintoja tyyliin " miksi olet tuon värisissä vaatteissa/miksi sulla on noin paljon vaatteita nyt kesällä" . PUISTATTAA.

Vierailija
68/138 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuossa visuaalisuuspointissa vihjailet taas seksuaalisuuden suuntaan. Eli kyse ei olekaan siitä, että ihminen haluaa lausua kohteliaisuuden ihmiselle, vaan siitä että mies haluaa sanoa jotain naiselle. KEHUTKO MYÖS MIEHIÄ, jos siihen on aihetta? Jos et, miksi et?

Visuaalisuus = sekuaalisuus? Minusta esim. Ferrari on visuaalisesti kaunis, ei välttämättä niin seksuaalinen - tai no, onhan siinä kyllä sitäkin.. huono esimerkki.

Joo, joskus tuli sanottua baarissa jollekkin miehelle että onpa nätti uros niin turpaanhan siinä meinasi tulla, olisikohan pitänyt sanoa " komea uros" ?? ;) Niin ja homo fobia on myös suomalaisissa miehissä aika syvällä.

Vierailija
69/138 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visuaalisuus = sekuaalisuus? Minusta esim. Ferrari on visuaalisesti kaunis, ei välttämättä niin seksuaalinen - tai no, onhan siinä kyllä sitäkin.. huono esimerkki.

Joo, joskus tuli sanottua baarissa jollekkin miehelle että onpa nätti uros niin turpaanhan siinä meinasi tulla, olisikohan pitänyt sanoa " komea uros" ?? ;) Niin ja homo fobia on myös suomalaisissa miehissä aika syvällä.

Ei. En väitä, että visuaalisuus olisi sama asia kuin seksuaalisuus. Esimerkilläsi toit esille sukupuolieroja ja (naisten aiheuttuamien -)visuaalisten ärsykkeiden vaikutusta mieheen. Siitä syntyy vaikutelma, että kyse on ehdottomasti jostain seksuaalisesta, koska ärsyke vaikuttaa vain tietyssä sukupuolessa.

No, onko miehelle pakko sanoa " nätti uros" ? Etkö keksi mitään muuta? En ihmettele vastareaktiota. Ihan sama tunne tulee " nätille naaraille" jos heille vihjaillaan seksuaalisesti. Siinä on ihan selkeä ero, kun lausutaan kohteliaisuus - silloin ei ole väliä vastaanottajan sukupuolella eikä siitä voi loukkaantua.

Vierailija
70/138 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kuulen mielelläni kehuja, mutta mikäli kehut ovat noin suoraan seksiin viittaavia, kuin " hyvät rinnat" tai " olet pantava" , niin todennäköisesti vaivaannun (joissain tilanteessa se saattaisi olla ok). En niinkään siksi, etteikö olisi mukava kuulla että perse on hyvä, vaan siksi että koen miehen vonkaavan seksiä. Eikä näin varattuna syrjähypyt kiinnosta.

Päissään viereen tukkeuvat läähättäjä-tyypit " hyvä perse" -kommentteineen on sitten poliisiasia. :D

- Kertoisin, ja mies toteaa nykyään tyylin " oikeassa oli" . Nuorempana pakkas vetään herneen nenään. Tosin harmillisen vähän noita kehuja kuulee. ;)

- Vaikea sanoa. Henkilökohtaisesti kestäisin melko suorat kommentit, jos tiedän miehen olevan vilpitön (siis tarkoitus ei ole saada minua petiseuraksi). Mutta vieraammilta saisi jäädä pois kaikki seksiin viittaava.

Sitä en ymmärrä minäkään, miksei kumppani saisi kehua toisia naisia/miehiä. Eihän se mitenkään ole itseltä pois jos toista kehutaan. Tai tietysti jos mies ei koskaan vaimoa kehu (tai vaimo miestä) niin sitten. Olen sanonut miehelle muutamasta hänen kaverista, että olipa hyvännäköinen, mukava, fiksu jne, eikä ole käynyt mielessäkään, että mies saisi jonkin mustasukkaisuuspuuskan. Sama toisinpäin. Ja eihän ne hyvännäköiset ja fiksut ihmiset ympäriltä katoa, vaikkei niistä puhuisi. En tosin ole koskaan kehunut ketään " vierasta" miestä tälle itselle suoraan, vaikka varmaan miehetkin pitäisivät kehuista yhtä lailla.

Vierailija
71/138 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät naurut tästä ketjusta kyllä saa.

Samaa mieltä kuin M31 että Suomessa ei osata ottaa kehuja vastaan. Jos sanoo jotain positiivista toisesta ihmisestä (vaikkei liittyisi edes seksuaalisuuteen vaan esim. työpaikallakin) niin se koetaan mielistelynä ja arvellaan että ' siinä on pakko olla takana jotain epäilyttävää' :-(

Samaa mieltä myös, että parempi katua tekemäänsä kuin tekemättä jättämistä.

Elämä olisi paljon pirteämpää, kun oltaisiin vähän rennompia ja positiivisempia eikä vahdittaisi niin haukkana sitä omaa reviiriä.

terveisin epätoivoinen

N30

Vierailija:

lahden tilanteesta pois ja jos seuraat laitan portsarit peraasi ja sen jalkeen poliisin. seksuaalista hairintaa.

kaltaisiasi idiootteja on maailma pullollaan.

Vierailija
72/138 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen sata varma, että häpeisi sinua!

Olen minäkin varma itsestäni ja miehestäni, MUTTA jos mieheni pikku sievässä heittelisi tuollaista vieraille naisille niin olisin syvästi masentunut!

seksuaalista HÄIRINTÄÄ ap, häpeä (aloituksesi heitot siis)!

Hänen mielestään minun pitää osata lukea ihmistä. Jos olisin sanonut esimerkkitapauksen naiselle, niin vaimoani olisi hävettänyt!! Toisaalta taas seurueessamme oli myös toisentyyppisiä naisia. Olisin vaimoni mukaan voinut näille hyvinkin sanoa jotain rohkeampaa.

Vaimoni mukaan monikaan vaimo ei haluaisi/jaksaisi kuulla mieheltään näitä juttuja, kommentoin vaimolleni muita naisia kuin kaverille ikään. Toisaalta sama pätee myös toisinpäin. Silti tiedämme, että emme ikinä pettäisi toistemme luottamusta (pettämällä).

Vierailija
73/138 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ap alkuperäisillä kysymyksillään tarkoittaa. Itse asiassa ennemminkin ilolla seuraan hänen pohdiskelujaan naisten mielenmaisemista. Hänen oma parisuhteensakin vaikuttaa hyvin tasapainoiselta ja onnelliselta.

Omasta puolestani voin sanoa, että ystävälliset, kehuvat sanat ilahduttavat aina, vaikka olisivat rivojakin. Pointti on nimenomaan ystävällisyydessä, ei silloin haluta loukata, alistaa tai hyväksikäyttää toista. Niitä kuulee mielellään niin naisilta kuin miehiltäkin, varatuilta kuin sinkuiltakin. Ihmisyyteen nyt vain kuuluu se, että kehut lämmittävät mieltä.

Ja ap:n pohdiskelu naisen itsetunnon nostamisesta pitää mielestäni täysin paikkansa. Niin kuin jokainen varmasti tietää, seksuaalisuus on vahvasti sidoksissa itsetuntoon, kuten myös itse seksistä nauttiminen. Kyllä vieraan, varatun miehen kehut " sinulla on täydellinen vartalo" ilahduttivat ja nostivat itsetuntoa ja paransivat seksielämääni oman puolisoni kanssa, sanokaa siihen sitten mitä sanotte. Varsinkin, kun oikeasti olin surrut kehon löystymistä isokokoisten vauvojen synnyttämisen myötä, rintojen surkastumista ja näiden muutosten aiheuttamaa seksuaalista haluttomuutta (vieras mies ei tiennyt näistä mietteistäni).

Toisten ihmisten huomioiminen on tosiaankin vahvasti kulttuurisidonnainen asia, kuten monesti on tullut tässäkin ketjussa todettua. Me elämme seksuaalisesti varsin ahdasmielisessä kulttuurissa, näin vain on. Esim. kerran Italiassa matkaillessani kaksi 70-vuotiasta miestä huudahtivat (vesiselvinä keskellä päivää) " you are very beautiful, you are like the sun!" Kyllä oli kepeä ja iloinen mieli koko päivän! Enkä usko, että nuo miehet sanoivat niin päästäkseen sänkyyn. Olen oikeasti tavallinen, harmaahiuksinen, couperosa-ihoinen, silmälasipäinen suomalainen useamman lapsen väsynyt äiti, mutta satuin ilmeisesti olemaan tuolla hetkellä vain hyvällä päällä jo valmiiksi.

Kyllä elämä on sata kertaa ihanampaa, kun on hieman suvaitsevampi ja nauttii niistä harvoista iloista, joita ihmisille on suotu. Jos tämän suuntaisen avaramielisyyden kokee ahdistavaksi, voi laajentaa maailmankuvaansa katsomalla vaikka intialaisia, italialaisia tai ranskalaisia elokuvia tai tutustumalla ikivanhoihin kulttuureihin. Tiede-lehdessäkin oli hauska juttu muinaisten kulttuureiden iloisemmasta, monipuolisemmasta ja välittömättömämmästä suhtautumisesta seksuaalisuuteen.

N33

Vierailija
74/138 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska et ahdasmielisyydessäsi näe moukkamaisten kommenttien esittäjän sinänsä täysin vilpitöntä ja hyväätarkoittavaa ajatusta. Lue alkuperäisen kirjoittajan tekstit uudestaan, ennenkuin arvioit niiden todellista moukkamaisuutta.

Vierailija
75/138 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

koska et ahdasmielisyydessäsi näe moukkamaisten kommenttien esittäjän sinänsä täysin vilpitöntä ja hyväätarkoittavaa ajatusta. Lue alkuperäisen kirjoittajan tekstit uudestaan, ennenkuin arvioit niiden todellista moukkamaisuutta.

Vierailija
76/138 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Viettäessämme iltaa vaimoni kanssa erilaisissa porukoissa kohdalle osuu seksikkäitä tai muulla tapaa kiinnostavia naisia. Olen monesti ajatellut pienessä hiprakassa sanoa jollekin naiselle, että olet seksikäs/tuoksut hyvälle/sinulla on upeat rinnat/näytät haluttavalle jne, ilman sen ihmeempiä odotuksia jatkoista.

Taustoitukseksi se, että olin juhlissa joissa oli ihan ok näköinen äippä. Minun silmään hän näytti seksikkäälle ja olisin sen halunnutkin hänelle sanoa. Mutta hän selvästikin kärsi heikosta itsetunnosta ja oli mustasukkainen miehestään (tiukkis) --> enpä sitten uskaltanut.

Mies; isä 30

Vierailija
77/138 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole minkäänlaisia taka-ajatuksia, niin miksi kysyt tätä Seksi-palstalla?

Vierailija
78/138 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Yksi sana: valitse kehusi erilailla ja oletpa alentuva..."

1,2,3,4,5,6..... Oletko muuten lukenut koko viestiketjun? Alkuperäisten kommenttien kohdalla valitsen kehuni erilailla, siis tulevaisuudessa.

Nöökille: No joo, voisihan tämä ketju olla muuallakin. Tärkeintä minulle on ollut saada keskustelua ja mielipiteitä.

N33, kiitos ymmärryksestä.

Vierailija
79/138 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielenkiinnolla seurannut mieheni aloittaman keskustelun etenemistä täällä ja ajattelin nyt itsekin vastata, koska useassa viestissä minunkin suhtautumistani on mietitty.

Aluksi on sanottava, että on ollut hauska huomata miten laidasta laitaan mielipiteet ja vastaukset ovat vaihdelleet. Itseäni ja omaa ajatusmaailmaani lähellä tuntui olevan esimerkiksi N33, jonka tekstin olisin melkein voinut allekirjoittaa omakseni. Olen omasta kokemuksesta huomannut miten kehut nostavat itsetuntoa, ja niin kuin joku kirjoitti, ainakin joskus yksni peilin edessä negatiivisimmatkin kehujensaajat muistelevat niitä, minä uskon näin myös.

Minusta palautteen, niin positiivisen kuin negatiivisen, antaminen ja saaminen on tärkeää. Niihin vaan täytyy osata suhtautua oikein, ottaa kehut itsetuntoa kohottavina ja negatiiviset rakentavasti ja tietty osa antaa vain mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Voi olla, että johtuu miesvaltaisesta alavalinnastani, mutta olen saanut/joutunut vastaanottamaan rohkeitakin kehuja enkä koe niitä ahdistavina. Jos tyyppi on epämiellyttävä, jätän sanat huomiotta. Jos taas toisin, ehkä hymyilen takaisin, ehkä kommentoin jotain takaisin, ehkä kätken sanat vain sisälleni ja muistelen myöhemmin lämmöllä.

Mieheni ja minun välillä vallitsee avoin luottamussuhde, jolla tarkoitan sitä, että voin kaikenlaisista kehuista/palautteista kertoa hänelle ilman pelkoa mustasukkaisuudesta. Samaa pätee myös toisinpäin. Lisäksi avoimuus ja luottamus välillämme on sitä, että voimme kertoa toisillemme ajatuksemme. Lähinnä nyt tässä viittaan siihen, että voin ja kommentoin miehelleni, jos esimerkiksi näen hyvännäköisen miehen. Sama pätee myös tässä asiassa toisinpäin. Meille se on normaalia ja jopa yhteistä " kivaa" . Minusta on mukava kuulla mieheni ajatuksia, nähdä minkälaiset naiset hänen silmäänsä miellyttää ym. Eihän se nyt hyvänen aika minulta ole pois! Sama oikeushan minulla itsellänikin on! =)

Vieraiden ihmisten kehuminen on melkoista arpapeliä. Kannattaa miettiä sanansa oikein ja miettiä vielä kerran avaako suunsa. Oikeanlainen kehu oikealle tyypille on kuin rahaa laittaisi pankkiin, vääränlainen väärään paikkaan saattaa taas olla katastrofi. Meidän kulttuurimme on jäyhää, johon kehut ei kuulu. Itse toivoisin asian olevan toisin, mutta.. Niin kuin tässäkin viestiketjussa on käynyt ilmi, meitä on moneen junaan.. Itse kehun kyllä mielelläni, mutta katson tarkkaan tilanteen ja henkilön kenelle sen teen. Ainakin tähän asti olen tehnyt sen onnistuneesti.

AP:n vaimo

Vierailija
80/138 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vain sanoa, että mielestäni kirjoitat varsin sivistyneesti ja uskon sisimmässäni myös, että miehesi on myös varsin fiksu ja sivistynyt kaveri (vaikkei miehelle ehkä olekkaan niin helppoa pukea ajatuksiaan sanoiksi kuin meille naisille).

Kaikkea hyvää teille elämäänne! (Kehujen kanssa tai ilman!)

N28, joka on kyllä pari viestiä tuonne aiemminkin kirjoittanut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi