Naiset mitä mieltä olette tästä?
Viettäessämme iltaa vaimoni kanssa erilaisissa porukoissa kohdalle osuu seksikkäitä tai muulla tapaa kiinnostavia naisia. Olen monesti ajatellut pienessä hiprakassa sanoa jollekin naiselle, että olet seksikäs/tuoksut hyvälle/sinulla on upeat rinnat/näytät haluttavalle jne, ilman sen ihmeempiä odotuksia jatkoista.
1. Tuntuisiko se teistä tungettelevalta?
2. Miten suhtautuisit siihen (olet ääliö, olipa kiva kuulla)?
3. Entä miten miehesi reagoisi siihen vai kertoisitko hänelle?
4. Minkä voisi jättää sanomatta, missä menee raja?
Taustoitukseksi se, että olin juhlissa joissa oli ihan ok näköinen äippä. Minun silmään hän näytti seksikkäälle ja olisin sen halunnutkin hänelle sanoa. Mutta hän selvästikin kärsi heikosta itsetunnosta ja oli mustasukkainen miehestään (tiukkis) --> enpä sitten uskaltanut.
Mies; isä 30
Kommentit (138)
Vierailija:
Minulla on TODELLA surkea itsetunto, mutta ulospäin näytän todennäköisesti ylpeältä ja koppavalta. Kävelen nokka pystyssä nopeasti (mahdollisimman nopeasti pois arvioivien silmien alta), en katso silmiin kuin harvoin ja minun on vaikea tutustua ihmisiin. Surullista on, että oikeasti olen empaattinen, mukava ja todella herkkä, en missään tapauksessa koppava " missi" , vaikka siltä saatan näyttää ulospäin :(. Jos saan kehuja, en niitä usko. Ihmisten tuijottaminen ahdistaa, en saa olla katseilta rauhassa juuri missään. Toiset naiset suhtautuu viileästi minuun ja jotkut ovat kateellisia.. Aivan turhaan, koska minulla on sisäisesti huono olo. On niin surullista, kuinka ihmiset tekee johtopäätöksiä pelkän ulkonäön perusteella.. En tiedä yhtään, miten voisin päästä tästä eroon.
1.Mistä huono itsetuntosi johtuu?
2.Olisiko muilla ihmisillä mahdollisuutta parantaa sitä? Miten? Voisiko ulkoiset kehut parantaa sitä, tyyliin " very good, very good (tai nice)" , niin kuin joku aiemmin kirjoitti?
Nuo edellä kuvaamanne mietteet näistä kaikista tähän ketjuun liittyneistä asioista ja parisuhteenne avoimuudesta ja luottamuksesta ovat tosiaan hyvin samantapaisia kuin mitä minulla ja toisaaltaan meillä omassa parisuhteessamme. Esim. itse olen aina ollut kiinnostunut siitä, miten mies naisen näkee ja millaisista naisista oma mieheni pitää eikä hänestä ole vastenmielistä jutella näistä asioista naisen kanssa, vaikka ne ovatkin yleensä miesten saunajuttuja. Enkä tosiaan koskaan ole tunnistanut pienintäkään mustasukkaisuuden tunnetta itsessäni, niin varma omasta asemastani olen voinut olla.
Mutta ap kyseli, missä menee raja. Mielenkiinnosta kysynkin, missä TEILLÄ menee raja? Katse? Kehu? Kosketus? Pusu? Milloin mustasukkaisuus astuu teilläkin kuvaan? Oletetaan esimerkiksi, että olette molemmat samoissa juhlissa, joissa mukana on myös ap:n hyvä miespuolinen kaveri, joka ap:n vaimonkin mielestä on fyysisesti varsin vetävän näköinen, itse asiassa seksikkäämpi kuin oma miehensä eli ap ja muutenkin sellainen, jonka kanssa ap:n vaimo on kokenut olevansa aina samalla aaltopituudella, mutta jonka kanssa yhteiselämä kovassa arjessa olisi kuitenkin täysin mahdotonta. Jossain vaiheessa iltaa, kun kaikki ovat jo mukavasti humalassa, tämä ap:n kaveri tulee kuiskuttamaan ap:n vaimon korvaan: " Sä oot tosi ihana, lähe mun kaa (rakastelemaan)." Ap:n vaimo kaiketi olisi tosi hämmästynyt, järkyttynytkin siitä, miten mies kehtaa ehdottaa mitään noin loukkaavaa ja järjetöntä, mutta ehkä aivan mielensä salaisimmassa sopukassa imarreltu. Ap ei huomaa koko välikohtausta. Pakit saatuaan ap:n kaveri on jossain määrin harmistunut ja sen verran nolo, että ei ap:tä silmiin kehtaa katsoa, ap:n vaimoa tosin kyllä edelleen entistä syvempään. Vaimo ei tietenkään milloinkaan loukkaisi miestään niin paljon, että pettäisi tätä oikeasti, sen ap:n vaimo tietää ja ainakin tähän asti myös ap on ollut varma asiasta.
Kertoisitko ap:n vaimo tapahtuneen miehellesi? Loukkaisitko miestäsi rehellisyyden ja avoimen parisuhteen nimissä kertomalla myös sen, että kaveri on omaa miestä seksikkäämpi ja että olit salaa imarreltu? Kestäisikö ap:n kantti todella sen, että itseä seksikkäämpi mies saa vaimon (ala)pään sekaisin? Oletteko aivan varmoja, että mustasukkaisuus ei uhkaisi teidän suhdetta?
N33 (114, 116)
viesti 121 ei ole ap:n vaimolta. Pilanpäiten vain kirjoitin osoittaakseni, että anonyyminä voi kirjoitella kuka vain ja mitä vain.
Ap on ensinnäkin niin hölmön oloinen henkilö, ettei kukaan fiksu nainen hänen laiseensa haksahda. :)
Jos olisit sama henkilö niin osaisit kirjoittaa yhdyssanat oikein..
Sinun kanssasi syntyy mielenkiintoista pohdiskelua, kiitos siitä. =)
Itse aiheeseen.. Itse asiassa, meille on käynyt lähes kuvaamasi tilanne, jossa mieheni ystävä (komea, lihaksikas, urheilullinen, mukava ja viimeisen päälle " pelimies" ) piti koko baari-illan peliä kanssani ja illan päätteeksi pyysi minua naku-uinnille läheiselle järvelle, kun mieheni olisi nukahtanut. No, minä tyydyin hymyilemään ja kieltäytymään kohteliaasti. Miehelleni kerroin heti kotiin päästyämme asiasta, eikä käynyt mielessäkään salata asiaa. Mieheni piti ehdotusta uskomattomana, mutta totesi sen olevan kaverin tapaista. Miesten suhteeseen asia ei vaikuttanut milläänlailla eivätkä he ole asiasta puhuneet.
Mieheni mustasukkaisuus tulee esille tilanteissa, joissa hän kokee jäävänsä minun huomiotta. Tämä pätee niin naisiin kuin miehiinkin. Esimerkiksi baarissa molemmat voimme liikkua vapaasti, mutta kuitenkin olemme tietoisia toistemme tekemisistä. Molemmat voivat siis vapaasti jutella, tavata ihmisiä ilman pelkoa toisen mustasukkaisuudesta.
Missä sitten kulkee raja meidän suhteessa.. Ensimmäisenä tulee mieleen, että pusu/suudelma on liikaa. Flirttailu, halailu, tanssiminen on ok, kunhan oma kulta pysyy mielessä. On osattava lukea myös oman kullan eleitä, ilmeitä ja osattava lopettaa, jos toinen näyttää siitä kärsivän. Esimerkiksi jos olemme kaveriporukalla viihteellä, voimme molemmat hyvillä mielin tanssia hitaita kavereiden kanssa ilman pelkoa oman kullan mustasukkaisuudesta.
Missäs teillä N33 menee raja? Entä muut? Tässäkin asiassa tuntuu olevan paljon eroavaisuuksia.
AP:n vaimo
pariskuntia täällä!
Meidän parisuhteessamme noudatetaan kaikessa arkipäivässä hyvää makua sekä käytöstapoja. Joskus on käynyt tosiaan niinkin, että meistä toinen on löytänyt juhlissa tahi ravintolassa omaa aviopuolisoa huomattavasti maukkaamman yksilön. Avoimmuus pelastaa tässä asiassa kaiken.
Koska molemmat rakastamme toisiamme ylitse kaiken, olemme yleensä sitten esimerkiksi pitkää tikkua vetämällä harkinneet, olisiko maukkaamman yksilön löytäjällä ilo harrastaa tovi sänkypolkkaa löytönsä kanssa. Ihan viattomasti ja puhtaasti toki.
Rakkaimmalleen sitä kaikkein parasta toivoo, ja senhän ymmärtää ettei itse voi aina kaikessa se paras olla ;-)
Joten olisi vain itsekästä kieltää fyysisyyden suoma nautinto.
Toisinaan tanssahtelemme vieraiden ihmisten kanssa varsin lähitysten ja jopa kieltä korvaan saa tunkea, jos se vain kivasti tilanteeseen soveltuu. Yleensä näin ei tietysti voi tehdä, jos partneri osoittautuu tiukkapipoiseksi ja huumorintajuttomaksi (useinpa peräti jonkinsortin feminismi tai latentti homoseksuaalisuus vaivaa - tai sitten ongelma on mustasukkainen kumppani).
Mutta avointen, sivistyneiden ja kivojen ihmisten kanssa pienet kiehnäykset ja irstaatkin flirtit vain maustavat elämää ja tekevät siitä elämisen arvoisen. Olisittepa vain nähneet anoppini auvoisan katseen, kun hänelle viimein kallisarvoista patukkaani tarjosin!
Mutta näin siis meillä!
pariskuntia täällä!
Meidän parisuhteessamme noudatetaan kaikessa arkipäivässä hyvää makua sekä käytöstapoja. Joskus on käynyt tosiaan niinkin, että meistä toinen on löytänyt juhlissa tahi ravintolassa omaa aviopuolisoa huomattavasti maukkaamman yksilön. Avoimmuus pelastaa tässä asiassa kaiken.
Koska molemmat rakastamme toisiamme ylitse kaiken, olemme yleensä sitten esimerkiksi pitkää tikkua vetämällä harkinneet, olisiko maukkaamman yksilön löytäjällä ilo harrastaa tovi sänkypolkkaa löytönsä kanssa. Ihan viattomasti ja puhtaasti toki.
Rakkaimmalleen sitä kaikkein parasta toivoo, ja senhän ymmärtää ettei itse voi aina kaikessa se paras olla ;-)
Joten olisi vain itsekästä kieltää fyysisyyden suoma nautinto.
Toisinaan tanssahtelemme vieraiden ihmisten kanssa varsin lähitysten ja jopa kieltä korvaan saa tunkea, jos se vain kivasti tilanteeseen soveltuu. Yleensä näin ei tietysti voi tehdä, jos partneri osoittautuu tiukkapipoiseksi ja huumorintajuttomaksi (useinpa peräti jonkinsortin feminismi tai latentti homoseksuaalisuus vaivaa - tai sitten ongelma on mustasukkainen kumppani).
Mutta avointen, sivistyneiden ja kivojen ihmisten kanssa pienet kiehnäykset ja irstaatkin flirtit vain maustavat elämää ja tekevät siitä elämisen arvoisen. Olisittepa vain nähneet anoppini auvoisan katseen, kun hänelle viimein kallisarvoista patukkaani tarjosin!
Mutta näin siis meillä!
Mutta sitten ajattelisin säälien vaimoparkaasi. Ja alkaisin pitää sua kusipäänä. Ja miehelleni en kyllä kertoisi, koska en haluaisi pahoittaa hänen mieltään.
Vierailija:
jos partneri osoittautuu tiukkapipoiseksi ja huumorintajuttomaksi (useinpa peräti jonkinsortin feminismi tai latentti homoseksuaalisuus vaivaa - tai sitten ongelma on mustasukkainen kumppani).
Mutta avointen, sivistyneiden ja kivojen ihmisten kanssa pienet kiehnäykset ja irstaatkin flirtit vain maustavat elämää ja tekevät siitä elämisen arvoisen...
Katsos porvoolainen sanakirjasta noi käsitteet
feminismi
homoseksuaalisuus
sivistynyt
kiva
flirtti
:D
nimenomaan tuo kohta, " kunhan oma kulta pysyy mielessä" on mielestäni keskeistä. Kuitenkin elämässä ja jo parikymmentä vuotta kestäneessä, lapsiperheen arjen uuvuttamassa suhteessa on liian helppoa unohtaa juuri tuo tärkein kohta...
Minä en rajoita miestäni mitenkään. Hän saa tehdä juuri niin kuin milloinkin hyvältä tuntuu, kunhan minä ajatuksissa olen todellakin se ykkönen, kuten tähän asti olen ihme kyllä ollut. Eikä hänellä vieläkään ole kenenkään mittapuun mukaan yhtään syntistä tekoa listallaan.
Itseni suhteen rajat menevät ja ovat aina menneet koskettamisessa. Siis hitaita tai nopeita voin tanssia sydämeni kyllyydestä vieraan miehen kanssa, mutta muuten koskettaminen tuntuu jo väärältä, suudelmista puhumattakaan. Ehkä tosi hyvälle ja rakkaalle miespuoliselle ystävälle voisin hyvän yön suukon antaa, vaikka eroottista latausta olisikin ilmassa.
Tiukat rajat olen päättänyt siksi, että mieheni ei kuitenkaan pidä siitä, että kovasti flirttailen tai tanssin muiden kanssa, vaikka väittääkin, että se lähinnä huvittaa häntä. Hän on mustasukkainen, vaikka sen kieltääkin. Siksi kysyinkin, eikö teidän suhteessa tosiaan ole mustasukkaisuutta. Mutta kuten mainitsitkin, miehen mustasukkaisuus tulee vastaan tilanteissa, joissa mies jää jotenkin huomiotta.
Eli narsismista siis loppujen lopuksi olikin taas vain kyse. Miesten imartelu puree narsisteihin naisiin ja narsistit miehet ovat mustasukkaisia, jos oma nainen flirttailee toisen kanssa.
P.S. Mieheni on kyllä silloin imarreltu itsekin, kun vieras mies tai nainen kehuu minua hänelle suoraan (eli taas narsismia)
N33, tai oikeastaan jo N34
tarkoittaa sitä, että kun joskus nautitaan toisen ihmisen seurasta, vaikka hieman enemmänkin ;-) niin aina pitää muistaa pikaisesti kotiin palata!
Ja omalle murulle annetaan yhtä monta kertaa sitten kuin vierastakin on kiksautettu <3 Se on rakkautta <3 <3 <3
Meille ei kummallekaan kävisi, että toinen halailisi tanssilattialla vierasta. Ns. hitaat on eroottista tanssia. Joku valssi jossain häissä aivan eri juttu, sellaista tanssii kohteliaisuudesta, jos tullaan hakemaan.
Halauksissa on eroja. Olen halannut työtoveria tilanteessa, jossa kumpikin lähti työpaikasta, siis erohalaus. Siskon miestä halaan aina tavatessa ja erotessa, samalla tavalla kuin siskoakin. Itse sen tietää, mitä tämä halaus tarkoittaa. Jos tulisi jotain miestä halailtua eroottisessa mielessä, pitäisi kertoa miehelleni, tuli mitä tuli.
jos kielellinen ilmaisu ja ymmärtäminen on noin vaikeaa. Kyllä teidän kielelle löytyy varmasti hyödyllisempää käyttöä siellä aviovuoteessa. Telkkaristakin tulee varmaan jotain tosi-TV:tä. Käsittääkseni sitä on kohtalaisen helppo seurata myös peruskoulu- tai ammattikoulupohjalta.
eipä tuo 139 kovin itkuiselta vaikuta, toisin kuin 140, joka selvästikin provosoituu aika ala-astemaiseen tyyliin. Onhan se usein niin, että kouluttamattomat tai yksinkertaiset ihmiset ovat mielipiteissään tosi ehdottomia ja vielä aikuisenakin pitävät ainoana oikeana totuutena sitä, mitä peruskoulussa, armeijassa tai äidiltä on opittu. Semmoiset tyypit tosin aika usein saavat vielä tyhmänkin maineen, jos seurassa kovasti laukovat mielipiteitään ilman, että niitä muut saa yhtään kyseenalaistaa. Se kun herättää muissa lähinnä vain myötähäpeän tunteita. No, onhan elämä silloin helpommin hallittavissa, kun on aina oikeassa. Kai ihmiset tarvitsevat tällaisia selkeitä rajoja selvityäkseen.
Kaikkea hyvää alkuperäisille kirjoittajille ja muille samanmielisille! Ja onnea ja iloa muillekin! Erotilastot on aika synkkiä, mä laittaisin kyllä omat pelimerkkini ensimmäisten puolelle.
Ihan näin ammattikoulupohjalta.
M45
Vierailija:
eipä tuo 139 kovin itkuiselta vaikuta, toisin kuin 140, joka selvästikin provosoituu aika ala-astemaiseen tyyliin. Onhan se usein niin, että kouluttamattomat tai yksinkertaiset ihmiset ovat mielipiteissään tosi ehdottomia ja vielä aikuisenakin pitävät ainoana oikeana totuutena sitä, mitä peruskoulussa, armeijassa tai äidiltä on opittu. Semmoiset tyypit tosin aika usein saavat vielä tyhmänkin maineen, jos seurassa kovasti laukovat mielipiteitään ilman, että niitä muut saa yhtään kyseenalaistaa. Se kun herättää muissa lähinnä vain myötähäpeän tunteita. No, onhan elämä silloin helpommin hallittavissa, kun on aina oikeassa. Kai ihmiset tarvitsevat tällaisia selkeitä rajoja selvityäkseen.Kaikkea hyvää alkuperäisille kirjoittajille ja muille samanmielisille! Ja onnea ja iloa muillekin! Erotilastot on aika synkkiä, mä laittaisin kyllä omat pelimerkkini ensimmäisten puolelle.
Ihan näin ammattikoulupohjalta.
M45
Onpas tämä viestiketjun sisältö tosiaan mennyt asiattomuuksien puolelle ja kauaksi alkuperäisestä kysymyksestä.
Mutta, vieläköhän ap ja ap:n vaimo seurailevat tätä keskustelua? Kommentoikaa nyt vielä lopuksi, mitä näistä erilaisten mielipiteiden ja provokaatioiden vaihdosta opitte ja miten jatkossa toimitte.
Itse ainakin aion jatkaa pilke silmäkulmassa niin myötä- kuin vastoinkäymisissäkin. Mutta tietysti myös tuon enemmistön mielipiteitä ja asenteita huomioiden ja kunnioittaen.
N34
Mielenkiintoista, kuinka jotkut tiukemman katsantokannan edustajat tässä ketjussa eivät voi sulattaa sitä, että joillakin pareilla toisten kehuminen on ok. Ja tanssittelut ja flirttailut jne, missä se rajaa sitten onkin. Onko kyseessä vain provosoiminen, vai häiritseekö jollakin ihan oikeasti toisten parien vapaamielisempi ote?
Itse olen niin matalan moraalin ihminen, että minun mielestä satunnaiset syrjähypytkin ovat hyväksyttäviä. Satunnaiset, en minä kuitenkaan jalkavaimo välitä olla. Ja tuomitsijoita riittää, minun täytyy olla vähän vinksahtanut tai sitten olen munahaukka jne jne.
N27 (111)
Vielähän tätä seurataan. Toivottavasti meitä ei ole sekoitettu noihin provosoituneisiin tyyppeihin. Itse olen yrittänyt välttää provosoitumista, vaikka varsinkin alussa tuli aika paljon shittiä. Onkohan taas niin, että tiukan katsontakannan omaavat henkilöt suivaantuvat ja provoavat muita? Taisi N27 tarkoittaa suunnilleen samaa.
Keskustelun rönsyily on oikeastaan ihan kiva, koska jollain tapaa se liittyy tämän asian ympärille. Rönsyillään vaan lisää.
Minä tulen vastaisuudessakin jatkamaan linjalla, jossa en kovin henkilökohtaisuuksia kommentoi (alussahan sanoin, että olisi tehnyt mieli kommentoida). Kuten sanottua, tulee kehuttava tuntea jollainlailla, sillä tiukkiksia ei voi kehua, piste. Kuka muuten tunnustautuu tiukkikseksi?
N27:aa en todellakaan lähtisi tuomitsemaan. Tärkeintä, että elätte onnellisina parisuhteessa, siinä lapsetkin viihtyvät. Teidän suhteenne kuulostaa muutenkin samantyyppiseltä kuin meillä (pl. syrjähypyt).
AP
Vierailija:
Mielenkiintoista, kuinka jotkut tiukemman katsantokannan edustajat tässä ketjussa eivät voi sulattaa sitä, että joillakin pareilla toisten kehuminen on ok. Ja tanssittelut ja flirttailut jne, missä se rajaa sitten onkin. Onko kyseessä vain provosoiminen, vai häiritseekö jollakin ihan oikeasti toisten parien vapaamielisempi ote?Itse olen niin matalan moraalin ihminen, että minun mielestä satunnaiset syrjähypytkin ovat hyväksyttäviä. Satunnaiset, en minä kuitenkaan jalkavaimo välitä olla. Ja tuomitsijoita riittää, minun täytyy olla vähän vinksahtanut tai sitten olen munahaukka jne jne.
N27 (111)
Nyt puhutaan lähinnä parisuhteen rajoista...
AP
Minulla on TODELLA surkea itsetunto, mutta ulospäin näytän todennäköisesti ylpeältä ja koppavalta. Kävelen nokka pystyssä nopeasti (mahdollisimman nopeasti pois arvioivien silmien alta), en katso silmiin kuin harvoin ja minun on vaikea tutustua ihmisiin. Surullista on, että oikeasti olen empaattinen, mukava ja todella herkkä, en missään tapauksessa koppava " missi" , vaikka siltä saatan näyttää ulospäin :(. Jos saan kehuja, en niitä usko. Ihmisten tuijottaminen ahdistaa, en saa olla katseilta rauhassa juuri missään. Toiset naiset suhtautuu viileästi minuun ja jotkut ovat kateellisia.. Aivan turhaan, koska minulla on sisäisesti huono olo. On niin surullista, kuinka ihmiset tekee johtopäätöksiä pelkän ulkonäön perusteella.. En tiedä yhtään, miten voisin päästä tästä eroon.