Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette pidä matkailusta?

Vierailija
31.12.2019 |

Itselle matkailu on yksi elämän suurimmista iloista ja alkaa ahdistaan jos ei ole matkaa varattuna lähitulevaisuudessa. Kuitenkin tuntuu olevan paljon näitä jotka eivät ikinä halua lähteä minnekään. Miten te oikein irtaudutte arjesta ja saatte jännitystä elämään?

Kommentit (199)

Vierailija
81/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn kotona eikä minulla ole koskaan ollut ongelmia keksiä itselleni tekemistä. Oma talouteni on hyvässä kunnossa, mutta ei minua kiinnosta matkailua vaan olen aina suosinut kiinteitä hankintoja. Korkeatasoisesta viihde-elektroniikasta ja hyvistä vaatteista on enemmän iloa kuin jostain satunnaisesta parin viikon ulkomaanmatkasta, johon voisi hyvinkin mennä sama summa rahaa.  Matkustaminen on myös vaivalloista ja mukavampi nukkua omassa sängyssä.

Vierailija
82/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä. Vielä viime vuonna mammat kehuskelivat kilpaa kuinka monessa maassa olivat käyneet. Suomessa viihtyville vttuiltiin. Nyt kukaan ei kehtaa myöntää matkustaneensa koska se on niin noloa.

Avauksessa kysyttiin, miksi et pidä matkustelusta. Siksi tässä ketjussa on poikkeavaa, jos joku tulee kehuskelemaan matkustamisillaan. Ne tekstit kuuluvat toiseen ketjuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen on rasittavaa ja ärsyttävää. Siitä saa toki tykätä, mutta tuntuu, että sen hehkuttajat ovat vähän..yksinkertaisia.

Itselläni on vielä superherkkä vatsa, ja stressaan helposti. Intian-matkasta on turha haaveilla, kun vatsa tulee kipeäksi jo ruotsinlaivalla.

Usein näissä keskusteluissa toistuu tuo väite, että matkailusta pitävät ovat yksinkertaisia. Tähän mä toivoisin kyllä jotain kunnollista perustelua. 

Vierailija
84/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan te paljon matkustelevat ihmiset missä maassa olette törmänneet isoihin hämähäkkeihin? Onko niitä esim. Espanjassa, Turkissa tms. jossain turistikohteissa hotellihuoneissa sängyn alla tai vessassa. Tämän takia en paljon uskalla ulkomaille matkustella. Muut elukat eivät pelota niin paljon kuin hämikset.

Vierailija
85/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan sanottuna mä olen liian laiska matkustelemaan jos pitäisi lentää jonnekin. Ne kaikki odotukset ja mahdolliset peruutukset lennoissa ja selvittely. Ei vaan hitokseen kiinnosta. En näe matkustelua sitä sen arvoisena että viitsisin. Olen hirveän kärsimätön luonne. Kaikki pitää tapahtua heti. Näin ollen huonoa matkaseuraa myös. Eli valivali vali-meininkiä mulla. Minkäs luonteelleen mahtaa.

Vierailija
86/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen on rasittavaa. Ensin pakkaat hullun lailla ja kun tulet takaisin alkaa se inhottava matkalaukkujen tyhjennys ja pyykinpesu. Omassa sängyssä on paras nukkua. Ja minne tahansa menee, niin melkein joka paikassa on likaisempaa kuin täällä, tauteja, ällöttäviä ötököitä. Turistimassat ärsyttää ja jos menet jonnekin, missä ei muita turisteja ole, ei ole mitään palveluitakaan ja löydät itsesi jostain läävästä nukkumasta. Juomavedestäkin voi saada ties mitä ameeboja. En myöskään pidä kuumuudesta ja jatkuvasta auringonpaisteesta ja sitähän se on suuressa osassa maailmaa. Nautin paljon enemmän, kun katselen dokumentteja ja matkailuohjelmia vieraista maista. Sanalla sanottuna matkustelu on erittäin epämukavaa. En nauti siitä tippaakaan, pelkkä ajatuskin väsyttää.

Arkeni on niin mukavaa, etten siitä hirveästi tarvitse irtiottoja. On onnellinen avioliitto ja ihanat, kohta aikuiset lapset, muutama hyvä ystävä ja työ, josta nautin. Vapaa-aika kuluu mökkeillen, saunoen, luonnossa kulkien. Pyöräilen, hiihdän ja lumikenkäilen, käyn joogassa, luen paljon, neulon ja askartelen, käydään joskus elokuvissa, syömässä, teatterissa, konserteissa. Käyn luontaishoidoissa, nautin kylvystä, otan joskus lasin viiniä tai käyn istuskelemassa kahvilassa. Kesällä käydään Lapissa, joskus mennään Norjaan asti, siinä meidän matkailut.

Vierailija
87/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä viihdyn kotona eikä minulla ole koskaan ollut ongelmia keksiä itselleni tekemistä. Oma talouteni on hyvässä kunnossa, mutta ei minua kiinnosta matkailua vaan olen aina suosinut kiinteitä hankintoja. Korkeatasoisesta viihde-elektroniikasta ja hyvistä vaatteista on enemmän iloa kuin jostain satunnaisesta parin viikon ulkomaanmatkasta, johon voisi hyvinkin mennä sama summa rahaa.  Matkustaminen on myös vaivalloista ja mukavampi nukkua omassa sängyssä.

Tää hauska. Vanhana voit sit muistella miten laadukkaat vaatteet tulikin ostettua. Ziisus.

Vierailija
88/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä. Vielä viime vuonna mammat kehuskelivat kilpaa kuinka monessa maassa olivat käyneet. Suomessa viihtyville vttuiltiin. Nyt kukaan ei kehtaa myöntää matkustaneensa koska se on niin noloa.

Avauksessa kysyttiin, miksi et pidä matkustelusta. Siksi tässä ketjussa on poikkeavaa, jos joku tulee kehuskelemaan matkustamisillaan. Ne tekstit kuuluvat toiseen ketjuun.

Ei kait tämäkään ketju niin mustavalkoinen ole, että vaan haukkua saa matkailua🤨. Erilaiset näkökulmat ovat aina hyväksi. Mutta niille, joita muiden matkailu harmittaa, se on tietysti paha, yksikin kehuva kommentti, kun oikein tahtoisi muita kontrolloida ja selitellä, että vain minun tapa elää on oikea. Maapallo, ihminen ym tuhoutuvat joka tapauksessa. Tämä reissu ei toistu.

Vierailija
89/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaahan te paljon matkustelevat ihmiset missä maassa olette törmänneet isoihin hämähäkkeihin? Onko niitä esim. Espanjassa, Turkissa tms. jossain turistikohteissa hotellihuoneissa sängyn alla tai vessassa. Tämän takia en paljon uskalla ulkomaille matkustella. Muut elukat eivät pelota niin paljon kuin hämikset.

Taisi olla Botswanassa. Ihan järjettömän iso hämähäkki oli kyllä majapaikassa. 

Vierailija
90/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan liian pihi matkustaakseni, järkyttävän kallista.

Vierailija
91/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen on rasittavaa. Ensin pakkaat hullun lailla ja kun tulet takaisin alkaa se inhottava matkalaukkujen tyhjennys ja pyykinpesu. Omassa sängyssä on paras nukkua. Ja minne tahansa menee, niin melkein joka paikassa on likaisempaa kuin täällä, tauteja, ällöttäviä ötököitä. Turistimassat ärsyttää ja jos menet jonnekin, missä ei muita turisteja ole, ei ole mitään palveluitakaan ja löydät itsesi jostain läävästä nukkumasta. Juomavedestäkin voi saada ties mitä ameeboja. En myöskään pidä kuumuudesta ja jatkuvasta auringonpaisteesta ja sitähän se on suuressa osassa maailmaa. Nautin paljon enemmän, kun katselen dokumentteja ja matkailuohjelmia vieraista maista. Sanalla sanottuna matkustelu on erittäin epämukavaa. En nauti siitä tippaakaan, pelkkä ajatuskin väsyttää.

Arkeni on niin mukavaa, etten siitä hirveästi tarvitse irtiottoja. On onnellinen avioliitto ja ihanat, kohta aikuiset lapset, muutama hyvä ystävä ja työ, josta nautin. Vapaa-aika kuluu mökkeillen, saunoen, luonnossa kulkien. Pyöräilen, hiihdän ja lumikenkäilen, käyn joogassa, luen paljon, neulon ja askartelen, käydään joskus elokuvissa, syömässä, teatterissa, konserteissa. Käyn luontaishoidoissa, nautin kylvystä, otan joskus lasin viiniä tai käyn istuskelemassa kahvilassa. Kesällä käydään Lapissa, joskus mennään Norjaan asti, siinä meidän matkailut.

Taidat olla super laiska ihminen, jos matkalaukun pakkaaminen ja purkaminen sekä pyykinpesu on jotenkin vaivalloista?  Minä yleensä pesen kaikki vaatteet matkakohteessa ja laitan sitten puhtaina takaisin kaappiin kotona.  Ei tuohon mene kuin muutama minuutti ja noiden minuuttien takia en kyllä jättäisi matkustamatta. 

Vierailija
92/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan lentoasemia ja turvatarkastuksia niin paljon, etten enää koskaan aio lentää. Olen suhannut junalla edestakaisin Pariisiin kolmesti, mutta se kaupunki ei ole enää matkan väärti. Kotimaassa on tarpeeksi kaikkea kiinnostavaa. Ai niin, etelänlomat! Kävin 7-vuotiaana Espanjassa. Kiitti se riitti. Menkää vaan sinne ja hankkikaa parantumattomia infektioita tai tulkaa ryöstetyksi.

Vierailija
93/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailussa hienoa ja kivaa on vain se hetki jossain hyvässä ravintolassa viinilasi kourassa. Mutta jos sen saavuttamiseksi pitää sietää se kaikki muu oheistoiminta, niin ei yksinkertaisesti vain jaksa. Ensin se koko lentokenttärumba. Tätä nyt tuskin tarvitsee kenellekään edes yksityiskohtaisesti avata. Mutta sen päälle pitää jaksaa aika paljon muutakin. Hotelleissakin on aina jotakin: ei ollutkaan huoneessa sitä luvattua terassia tai ilmastointi ei toimi. Aamupalalla toisen maan kansalaiset etuilee tai hedelmät on loppu. Aina koko ajan jossain on jotakin mikä mättää. Joku on aina vedättämässä. Astut vahingossa matolle mikä heitetään jalkojesi alle, niin siitä vaaditaan hintaa. Joku toinen länttää kysymättä kengillesi lankkia ja taas pitää olla maksamassa palvelusta mitä et oikeasti edes halunnut. Ravintolalasku ei ole ikinä sitä mitä listalla on hinnoista sanottu tai sitten aletaan vaatia extraa serveteistä ja ruokailuvälineistä.

Bussit on myöhässä, passi on hävinnyt hotellin respassa tai taskut tyhjennetään metrossa....

Eiku ei vaan jaksa. Ei vaan yksinkertaisesti tällainen keski-ikäinen enää vain jaksa.

No jopas on negatiivinen asenne, miten ihmeessä selviät arjestasi jossa on varmasti vaikka mitä haastetta: aamuruuhkia, kassajonoja, asiakaspalveluun jonottamista, ärsyttäviä työkavereita, rikki meneviä kodinkoneita...ehkä olet kärttyinen valittaja luonteeltasi? Olen myös keski-ikäinen ja jaksan hyvinkin matkailla, uteliaisuudesta uusia kokemuksia kohtaan. Elämä on ihanaa, kotona ja maailmalla :)

Kaikesta saa ongelman aikaiseksi jos niin ajattelee. Mutta musta nyt tuntuu, että sä näet ongelmia sielläkin missä niitä ei oikeasti ole.  Jos hotelleissa on aina ongelmaa, kannattaa ehkä harkita parempitasoista hotellia, sillä kunnon hotellit kyllä tekevät kaikkensa asiakkaan viihtyvyyden vuoksi.

Hotelleissakin on aina jotakin: ei ollutkaan huoneessa sitä luvattua terassia tai ilmastointi ei toimi -> Jos olet maksanut terassillisesta huoneesta ja tätä ei ole on sulla oikeus korvaukeen, jos ilmastointi rikki pyydä huoneenvaihtoa tai että lähettävät jonkun korjaamaan.

Aamupalalla toisen maan kansalaiset etuilee tai hedelmät on loppu. -> Etuilijoita on kyllä ihan Suomessakin, ei niistä kannatta pahemmin hermostua ja jos hedelmät loppu mainitse henkilökunnalle tai kokeile vaikka paikallista kahvilaa .

Astut vahingossa matolle mikä heitetään jalkojesi alle, niin siitä vaaditaan hintaa. Joku toinen länttää kysymättä kengillesi lankkia ja taas pitää olla maksamassa palvelusta mitä et oikeasti edes halunnut. Ravintolalasku ei ole ikinä sitä mitä listalla on hinnoista sanottu -> Kieltäydy maksamasta jos hinta on väärä tai laskutetaan palvelusta jota et halunnut.

tai sitten aletaan vaatia extraa serveteistä ja ruokailuvälineistä. -> Tämä kuulostaa jo kyllä varsin omituiselta.

Bussit on myöhässä -> Käytä jotain toista kulkuneuvomuotoa. 

passi on hävinnyt hotellin respassa tai taskut tyhjennetään metrossa -> Tää on se ikävämpi juttu, matkavakuutuksen yhteys ja toki muistat pitää rahat hyvin piilossa.

Kuulehan sinä besserwisseri, uskon matkailun"ihanuuteen" kyllästyneen tietävän taan miten menetellä ongelmatilanteissa. Siitä ei ole kyse. Vaan siitä, että aina saa olla säätämässä ja roikkumassa kiinni oikeuksissaan, ellei sitten alistuneena niele kaikkea shittiä. Kyllä siinä katoaa iloinen ja innostunut lomamieli, kun joutuu läes päivittäin vääntämään (objektiivisesti katsoen) itsestäänselvyksistä. Pötypuhetta tuokin, että paremmanlaatuiset(?) hotellit haluavat olla mieliksi asiakkailleen. Jos et oikeasti ole kanta-asuja, heitä ei voisi vähemmän kiinnostaa.

Miksi ihmeessä matkustaisin vieraaseen paikkaan/kulttuuriin, missä elämäni on huomattavasti hankalampaa kuin kotona, ja jossa ollaan kiinnostuneita vain rahoistani!

Olen jo yli 60 v ja vahvasti tuntuu siltä, että "huvi"matkustuskiintiöni on täysi.

Toki sinulla on oikeus olla kotona jos ei miellytä, mutta kyllä mun mielestä pelkästään lomakohteen valinnallakin pystyy paljolti vaikuttamaan siihen tuleeko ongelmia vai ei.  Tuskin sun esimerkiksi jollain Sveitsin luontolomalla tulee pahemmin huolehtia huijatuksi tulemisesta. Ja kun on positiivinen asenne ei pienet vastoinkäymiset pahemmin hetkauta. 

Vierailija
94/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan liian pihi matkustaakseni, järkyttävän kallista.

Pisteet rehellistä kommentista. Yleensä tämä verhotaan niin, että matkustelijat tuhoavat maapallon.

Vierailija
95/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinne mökille et ota mitään vaatteita mukaan ja pese pyykkejä?

Vierailija
96/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kerran kanarialla, kerran Portugalissa ja Tallinnassa& Tukholmassa. Halusin nähdä palmut. :)

Matkustaminen on raskasta ja se vie rahaa. Mieluummin käytän rahani kotini remppailuun.

Olen melkoinen kotihiiri kyllä. Nautin omasta rauhastani. Irtautumiseen riittää lähimetsä, ystävät ja kirjat. Ajatus matkailusta ei inspiroi. Sitä paitsi "matkailla" voisi vaikka kotikaupungissa tai naapurikaupungissa. Kierrellä kahviloita ja ruokapaikkoja. Suomi on kaunis maa.

Vierailija
97/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, jo lähtemisen suunnittelu on rasittavaa. Meillä eläimiä, joille pitää järjestää hyvä hoito. Lapsille pakkaaminen. Lisäksi matkustettava ennen ja jälkeen hki-400km. En halua nähdä mitään kurjuutta tai kärsiviä ihmisiä/eläimiä matkallani. Lasten ehdoilla meneminen ja vilkkaiden lasten vahtiminen. Ei kuulosta kivalta lomalta. Lisäksi en syö mitään epämääräistä tai epähygieenistä ja en halua että kukaan sairastuu mihinkään ameebaan.

Vierailija
98/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, jo lähtemisen suunnittelu on rasittavaa. Meillä eläimiä, joille pitää järjestää hyvä hoito. Lapsille pakkaaminen. Lisäksi matkustettava ennen ja jälkeen hki-400km. En halua nähdä mitään kurjuutta tai kärsiviä ihmisiä/eläimiä matkallani. Lasten ehdoilla meneminen ja vilkkaiden lasten vahtiminen. Ei kuulosta kivalta lomalta. Lisäksi en syö mitään epämääräistä tai epähygieenistä ja en halua että kukaan sairastuu mihinkään ameebaan.

Ymmärrän tuon, että pitkää matkustaa Helsinkiin pitkästi ennen lähtöä ja vilkkaiden lasten ehdoilla mennään, mutta on kyllä maita, joissa ei ole kurjuutta tai kärsiviä ihmisiä ja eläimiä. En minäkään sellaisiin maihin matkusta vaikka muuten matkustan paljon. 

Vierailija
99/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se näkyy ihmisessä, jos ei käy katselemassa maailmaa.

Keskustelin netissä vanhemman miehen kanssa, jona ei ollut koskaan käynyt ulkomailla. Oli kumminkin entinen lukion opettaja. Sanoi, että ei sinne tarvitse itse mennä, ihan tarpeeksi saa tietoa lukemalla ja katsomalla dokumentteja ym. eri maista.

Tuohon en osannut sanoa mitään.

On pikkasen eri asia kokea itse jotain kuin lukea tai katsomalla dokumentteja. Käyn joka vuosi patikoimassa Alpeilla ja sitä tunnetta ja kokemusta ei kyllä saa lukemalla ja dokumentteja katsomalla. 

Vierailija
100/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se näkyy ihmisessä, jos ei käy katselemassa maailmaa.

Keskustelin netissä vanhemman miehen kanssa, jona ei ollut koskaan käynyt ulkomailla. Oli kumminkin entinen lukion opettaja. Sanoi, että ei sinne tarvitse itse mennä, ihan tarpeeksi saa tietoa lukemalla ja katsomalla dokumentteja ym. eri maista.

Tuohon en osannut sanoa mitään.

On pikkasen eri asia kokea itse jotain kuin lukea tai katsomalla dokumentteja. Käyn joka vuosi patikoimassa Alpeilla ja sitä tunnetta ja kokemusta ei kyllä saa lukemalla ja dokumentteja katsomalla. 

Minä olisin kyllä osannut argumentoida tuolle lukionopettajalle. Olin lapsena innokas lukija ja kielten opiskelija, mutta en päässyt mihinkään. Vasta aikuisena olen matkustanut paljon ja käyttänyt kieliä. Ja vasta koettuani asiat itse, ymmärrän jotain maailmasta. Mutta jos ei ole kokenut, ei voi ymmärtää. Vähän sama asia kun koulutus ilman työkokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme