Maaliskuussa naimisiin, mies vaatii sopimuksen allekirjoittamista
Niin siis ollaan menossa naimisiin ja nyt mies otti esille yhden asian. Miehellä on harvinainen, suojattu sukunimi jonka olen ottamassa itselleni. Mies vaatii nyt, että kirjoitan alle sellaisen sopimuksen että kos me joskus erotaan, niin minun on otettava tyttönimeni takaisin.
Aikamoinen shokki oli kuulla tuollainen vaatimus näin viime tipassa. Miehellä on kivan kuuloinen nimi ja itsellä suomalaiseen tyypilliseen tapaan tyyppiä ”toropainen”. En kuitenkaan haluaisi allekirjoittaa mitään, minusta tuo tuntuu kiristykseltä. Onko tuollainen sopimus laillinen? Kannattaako vetää asianajaja tähän asiaan mukaan?
Kommentit (107)
tsaukkitaukki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP täällä. Nyt on valjastettu miehen aukikin tähän taisteluun jo. Sain tekstarin miehen äidiltä että minun tulisi nyt ajatella hänen poikansa parasta ja allekirjoittaa tämä ”sopimus”. En ole vastannut vielä mitään .
Luultavasti miehen suvun idea koko sopimus. Anoppi haluaa määrätä.
Jos olisin sinä, tekisin näin: allekirjoittaisin että pääsisin vähällä draamalla, mutta tekisin häiden jälkeen selväksi että "uskalsin allekirjoittaa kun luotan ettei erota, mutta jos erotaan niin sopimus on lain silmissä kohtuuton eikä päde".
Olihan joku tehnyt sopimuksen gerbiilien tapaamisoikeudestakin, no ei Suomen oikeuslaitosta kiinnosta ratkoa tätä. Melko huoletta olisin.
Ihan mielenvikaisen hyviä ideoita hyvään liittoon täällä. Ennen aamenta vaan juujuuu puspus ja haarukka auki, ja sitten perään, vois vaikka jo alttarilta poistuessa karjasta koko suvulle että IN YOU FACE LUUSERIT, OON VATTU VIE AF HJÖRDELSSÖN FOREVER JA ANNAN MUUTEN DEEKUVELJELLEKIN TÄN NIMEN. YOU SUCK ANOPPI JNE!!!! Ja siitä jatketaan onnellisena kuolemaan asti.. Vai miten se nyt menee?
No kyllä tuon voi tehdä vähemmälläkin draamalla, vaikka kahden kesken anopin kanssa. Itsepä aloittaa asiaan sekaantumisen.
Miehellä voi olla suvun puolelta kovat paineet. Vaikken tuota itse katsoisi, niin jos mies on muuten ihana niin miksipä ap ei.
tsaukkitaukki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP täällä. Nyt on valjastettu miehen aukikin tähän taisteluun jo. Sain tekstarin miehen äidiltä että minun tulisi nyt ajatella hänen poikansa parasta ja allekirjoittaa tämä ”sopimus”. En ole vastannut vielä mitään .
Jos olisin sinä, tekisin näin: allekirjoittaisin että pääsisin vähällä draamalla, mutta tekisin häiden jälkeen selväksi että "uskalsin allekirjoittaa kun luotan ettei erota, mutta jos erotaan niin sopimus on lain silmissä kohtuuton eikä päde".
Olihan joku tehnyt sopimuksen gerbiilien tapaamisoikeudestakin, no ei Suomen oikeuslaitosta kiinnosta ratkoa tätä. Melko huoletta olisin.
Ihan mielenvikaisen hyviä ideoita hyvään liittoon täällä. Ennen aamenta vaan juujuuu puspus ja haarukka auki, ja sitten perään, vois vaikka jo alttarilta poistuessa karjasta koko suvulle että IN YOU FACE LUUSERIT, OON VATTU VIE AF HJÖRDELSSÖN FOREVER JA ANNAN MUUTEN DEEKUVELJELLEKIN TÄN NIMEN. YOU SUCK ANOPPI JNE!!!! Ja siitä jatketaan onnellisena kuolemaan asti.. Vai miten se nyt menee?
Tilanne on se, että mies ja anoppi käyttäytyvät todella huonosti ja yrittävät manipuloida ap:ta. Lisäksi vaikuttaa siltä, että anopilla on liikaa valtaa/sanomista miehen elämässä. Ei silloin ole hyvä neuvoa ap:ta yrittämään säilyttää rauha ja sopu keinolla millä hyvänsä, vaan pitämään kiinni omista, normaaleista rajoistaan. Jos sitten koituu ongelmia, niin ne ovat kyllä miehen aiheuttamia, eivät ap:n.
Sinun viestistäsi saa sen kuvan, että avioliitto olisi ehdottomasti tavoiteltava asia olosuhteista huolimatta ja siihen pitäisi ap:n pyrkiä. Todellisuudessa näin ei välttämättä lainkaan ole, mutta voihan ap kokeilla tuleeko mies järkiinsä. Siis siten, että ei suostu allekirjoittamaan mitään sopimusta.
Ap sano miehelle rauhallisesti ja asiallisesti, että olet mietttinyt asiaa ja päättänyt pitää oman nimesi, jonka tulevat lapset myös saavat. Asia on sinun osaltasi loppuun käsitelty ja jos mies haluaa naimisiin niin nämä ovat sinun ehtosi. Älä ala ollenkaan keskustella asiasta vaan kerro että näin on. Näin miehen ei tarvitse pelätä nimensä varastamista myöskään. Miehen reaktio tähän kertoo aika hyvin, kannattaako hänen kanssaan mennä naimisiin ollenkaan.
Anopille älä vastaa yhtään mitään.
Ja pliiiis raportoi meille mitä tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaan 1.stä, mutta olisiko tuollainen edes sitova sopimus Suomessa?
Asianajajasta puhuminen tässä yhteydessä ei edistä liittonne asiaa.
Yhtä sitova kuin se, että minä lupaan viedä koiran ulos parittomina päivinä. Eli ihan reiluahan se sopimus on pitää, mutta ei siitä vankilaan joudu, jos ei pidä.
Tietysti tuossa sopimuksessa on myös sanktiot, sopimusrikkomuksesta, mitä työ oikein kuvittelette.
Vierailija kirjoitti:
tsaukkitaukki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on se, että mies ja anoppi käyttäytyvät todella huonosti ja yrittävät manipuloida ap:ta. Lisäksi vaikuttaa siltä, että anopilla on liikaa valtaa/sanomista miehen elämässä. Ei silloin ole hyvä neuvoa ap:ta yrittämään säilyttää rauha ja sopu keinolla millä hyvänsä, vaan pitämään kiinni omista, normaaleista rajoistaan. Jos sitten koituu ongelmia, niin ne ovat kyllä miehen aiheuttamia, eivät ap:n.
Sinun viestistäsi saa sen kuvan, että avioliitto olisi ehdottomasti tavoiteltava asia olosuhteista huolimatta ja siihen pitäisi ap:n pyrkiä. Todellisuudessa näin ei välttämättä lainkaan ole, mutta voihan ap kokeilla tuleeko mies järkiinsä. Siis siten, että ei suostu allekirjoittamaan mitään sopimusta.
Tiedän hyvin kyllä mitä on, kun anoppi ei tiedä rajojaan ja olen sellaiset asettanut. Minä vaan asetan ne omilla ehdoillani enkä haluaisi hääpäivään draamaa - sen jälkeen tulee varmasti muutenkin tappeluita kun suku on tuollaista. Taisin kirjoittaa mitä itse tekisin, ja minun anoppi ei enää yritä tulla minun reviirille.
Lisäksi ap taitaa olla aikuinen ihminen joka osaa itse päättää meneekö naimisiin vai ei, ja osaa myös ihan itse miettiä kannattaako minulta ottaa oppia. "Ei ole hyvä antaa tuollaisia neuvoja" voi helevetti mitä kukkahattuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaan 1.stä, mutta olisiko tuollainen edes sitova sopimus Suomessa?
Asianajajasta puhuminen tässä yhteydessä ei edistä liittonne asiaa.
Yhtä sitova kuin se, että minä lupaan viedä koiran ulos parittomina päivinä. Eli ihan reiluahan se sopimus on pitää, mutta ei siitä vankilaan joudu, jos ei pidä.
Tietysti tuossa sopimuksessa on myös sanktiot, sopimusrikkomuksesta, mitä työ oikein kuvittelette.
Mutta päteekö ne ollenkaan onkin sitten eri asia.