Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet
itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.
Kommentit (2561)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työterveyslääkäristä sai lihasjäykkyyteen ja niskajumiin aina särkylääkettä, lihasrelaksanttia ja EHKÄ yhden tai max kolme kertaa hierontaa. Tämä oli yleisesti tiedossa kaikilla töissä. Kaikki tekivät liikaa töitä ja siitähän ne jumit tulevat ja samoin kaikki olisivat mieluiten halunneet hierontaa. Kukaan ei halunnut saikkua ja kipulääkkeitä.
Kun sain lihasrelaksantista hirveän olon päätin kustantaa hieronnat itse. Vielä tehokkaammaksi huomasin pienillä painoilla kotona tekemäni lihaskuntoharjoitukset; niskalihakset, selkälihakset, olkapäät, kädet. Jos täällä on joku liikaa töitä painava jonka pää ei enää käänny niin homma 1, 3 ja 5 kg käsipainot ja treenaa. Lihakset lämpiävät, lymfa- ja verenkierto elpyy, ongelmat poistuvat. Eikä tarvitse syödä kipulääkkeitä ja muita. Eikä työnantajalle tule kuluja käytännössä melko turhasta työterveyspalvelusta.
Ohis. Ensisijainen hoitomuoto lihasjumeihin on nykyään lihasten vahvistaminen, aloitus kevyillä liikkeillä. Pitäis määrätä akuuttiin kipuun lyhyt lääkitys ja fysioterapeuttikäynti jumppaohjeita varten.
Itse kävin olkapääkivun vuoksi fysioterapeutilla ja käytiin jumppaohjeet tarkasti läpi. Hän laati jumppaohjeet joita noudatin 1-2 kk. Lopulta piti mennä uudelleen lääkärille koska kipu vain yltyi ja käsi oli jo niin huonossa kunnossa että lääkärikin hämmästyi miten paljon huonommaksi käsi oli mennyt. Muutama kortisonipiikki niveliin ja sitten parani ilman jumppaa. En koskaan ikinä enää mene yhdellekään fysioterapeutille. Täysin ammattitaidottomia tunareita, samaa olen kuullut muiltakin.
Minäkin kävin lääkärillä kipeän olkapään kanssa, ja fyssarille lähetettiin, ja sanottiin että jos ei siellä parane, leikkaus on edessä. Käsi meni vain kipeämmäksi, kortisonia ei annettu.
Onneksi sain yhteen toiseen tulehdukseen kortisonikuurin suun kautta, ja parani olkapääkin. Nivelessä oli tulehdus, ja se näkyi kyllä verikokeessa, mutta lääkäri oli sitä mieltä että tietyn ikäisillä naisilla on aina jo tulehdustaso koholla, kuuluu asiaan.
Menin terveyskeskukseen valittamaan pohkeen kipua kävellessä. Nuori naislääkäri koitteli pohjettani ja totesi että olen kuulemma syönyt vain leipää liikaa (painoni oli silloin 80 kg). Sanoin että minulla on ollut ennenkin veritulppa samassa jalassa että on kokemusta kivusta. Sanoin että haluan että minulle todistetaan verikokeilla että EI ole veritulppa. No vaivoin lääkäri määräsi verikokeeseen. Oli keskiviikko ja odottelin vastausta verikokeesta, mutta soitin sitten perjantaina kun ei vastausta kuulunut ja sairaanhoitaja kertoi, että KYLLÄ sinulla on veritulppa, mene äkkiä Ensiapuun ja lähdin taksilla ja veritulppa todettiin vielä kuvauksessa.
ööö kirjoitti:
Rautaaaa kirjoitti:
Menin tk-lääkärin vastaanotolle väsymyksen ja heikotuksen takia. Pyysin labralähetteen ferritiinin mittaukseen, ja tulos oli 33.
Lääkärin mukaan ei ole raudanpuutetta eikä siihen viittaavia oireita (paitsi että mulla on KAIKKI oireet mitä raudanpuutteessa on kuvailtu, annoin näistä lääkärille ihan käsinkirjoitetun listankin), diagnoosina väsymys ja huonovointisuus.
Nyt sit vaan ollaan ja ihmetellään ja yritetään työttömänä säästää rahaa yksityisen lääkärin käynteihin, näiden oireiden takia olen työkyvytön, mutta nämähä onki pelkästään vaan korvien välissä, ei todellisia oireita lääkäreiden mukaan.
Ärsyttävää, että näinkin yleinen vaiva jää hoitamatta, kun julkisen puolen lääkärit eivät suostu myöntämään että Suomessa ON raudanpuutteisia ihmisiä. Eiku ai niin, suurin osahan on naisia, eli naisten sairaus eli ei tämmöstä ole olemassakaan.Mikset vaan itse käy ostamassa rautalisää, esimerkiksi apteekista?
Suosittelen samaa kaikille samassa tilanteessa oleville. Turha yksityiselle mennä, siellä on samaa vähättelyä alhaisille ferritiini arvoille. Minulla oli ferritiini 14 ja terveystalon työlääkäri sanoi että se on ihan hyvä. Kysyin että kannattaisiko minun silti ottaa varoiksi rautalisää ja lääkäri ei suositellut asiaa. Menin kuitenkin apteekkiin ja kerroin tilanteeni apteekkarille. HÄN ymmärsi kuinka alhainen ferritiinini oli ja etsi hyvän rautalisän ja ohjeisti seuraamaan ferritiiniarvoja 3kk välein.
Eivät osaa suomea edes kirjoitti:
Älytöntä touhua ientulehdus lähtee antibiooteilla kuten muutkin tulehdukset missä oikeat lääkärit on ??? Aitoja Suomen kieltä puhuvia lääkäreitä kiitos potilaan on saatava Suomen kielistä hoitoa ymmärrettävää kieltä.
Eipä tuon kirjoittajallakaan ole suomenkieli hallussa.
Epäilin endometrioosia johtuen aina ovulaation jälkeen alkavasta olkapääsärystä joka jatkui melkein vuoden ajan poikkeuksetta kuukautisiin asti. Perheessäni naisilla endometrioosia oli ja lapsettomuus+olkapääkivut vaikuttivat monista huolestuttavilta. En meinannut millään saada aikaa lääkäriin, useiden kuukausien ajan lapsettomuustutkimusten yhteydessä yritin pyytää aikaa lääkärille puhumaan endon mahdollisuudesta. Kun lopulta pääsin niin lääkäri sanoi huvittuneena että todennäköisesti voi olla ilmaa vatsassa joka voi joskus aiheuttaa särkyä olkapäähän. Vaiva oli kuitenkin jatkunut n. 9 kk ja olimme jonossa ivf-hoitoihin vuosien lapsettomuuden jälkeen + munajohtimeni olivat todettu tukossa oleviksi, eikö tosiaan endometrioosia tilanteessani voinut edes harkita?
Aampp kirjoitti:
Menin terveyskeskukseen valittamaan pohkeen kipua kävellessä. Nuori naislääkäri koitteli pohjettani ja totesi että olen kuulemma syönyt vain leipää liikaa (painoni oli silloin 80 kg). Sanoin että minulla on ollut ennenkin veritulppa samassa jalassa että on kokemusta kivusta. Sanoin että haluan että minulle todistetaan verikokeilla että EI ole veritulppa. No vaivoin lääkäri määräsi verikokeeseen. Oli keskiviikko ja odottelin vastausta verikokeesta, mutta soitin sitten perjantaina kun ei vastausta kuulunut ja sairaanhoitaja kertoi, että KYLLÄ sinulla on veritulppa, mene äkkiä Ensiapuun ja lähdin taksilla ja veritulppa todettiin vielä kuvauksessa.
Jos olisi epäilty veritulppaa tosissaan, olisit saanut heti lähetteen jalan ultraan, siitä näkee onko veritulppa heti.
Ja kyllä lääkäri näkee heti, onko syytä epäillä veritulppaa, se näkyy tietyllä jalassa, on pahasti turvonnu yms.
Kommentoija puhuu nyt puuta heinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoi koneelta mitä lääkettä olin edelliseen flunssaan saanut.
- oliko tää hyvä? Laitetaanko sitä?Kuka menee flunssan takia lääkäriin?
Joskus voi olla hyvä mennä tarkistamaan,ettei ole keuhkoputkentulehdusta tai keuhkokuumetta.
Vierailija kirjoitti:
Aampp kirjoitti:
Jos olisi epäilty veritulppaa tosissaan, olisit saanut heti lähetteen jalan ultraan, siitä näkee onko veritulppa heti.
Ja kyllä lääkäri näkee heti, onko syytä epäillä veritulppaa, se näkyy tietyllä jalassa, on pahasti turvonnu yms.
Vastaus:
Kyllä tämä on aivan totta en kai tänne lähde satuilemaan. En tänne kirjoittelusi kummallisuuksista jos ei olisi TOTTA! Eihän edes tarvitsisi, näin todella tapahtui!
Se on kyllä kumma, että miksi nimenomaan terveyskeskuslääkäreitä jaksetaan mollata loputtomiin. He tekevät sen raskaimman ja vaativimman työn, eli seulovat siitä valtavasta massasta ne potilaat, jotka on syytä laittaa erikoislääkärille. Sillä erikoislääkärillä on sitten edessään potilas, jolla on valmis diagnoosi ja yksi sairaus, jota hoidetaan. Ei tuhat ja yksi vaivaa niin ja sitten pitäisi tietysti sitä Alproxia saada.
Olin työantajan määräämässä laajassa terveystutkimuksessa, johon kuului mm. näkö- ja kuulotesti, sekä huumetesti ja lääkärinkäynti. Kaikki muu meni mallikelpoisesti, mutta tuo lääkärinkäynti oli kuin piilokamerasta. Hän teki omat testinsä noiden virallisten lisäksi ja minun piti toistaa hänen sanomansa "kissa, koira, sammakko" ja yhtä naiivi näkötesti. Huumeista puhuessa meille tuli riitaa siitä, kun sanoin etten ole koskaan koskenut huumeisiin ja hän oli tiukasti eri mieltä, että olen vain nuori ja naiivi väittäessäni tuollaista. 😳 Välttelin kyseistä lääkäriä tämän jälkeen hänen uransa loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Aampp kirjoitti:
Vastaus: siinähän tämä käynti juuri erikoinen on että väitti ettei mitään tulppaa ole, EI ollut turvotusta, olisi edes lääkäri lukenut historiaani missä olisi voinut nähdä että on jo ollut veritulppa ja siksi en antanut periksi että ainakin verikokeilla pitää varmistaa ettei ole veritulppa, mutta sitten sekin tapahtui ettei minulle soitettu verikokeen tulosta heti vaan jouduin sitä odottelemaan ja viimein soitin mikä on tulos!
Säärien pakotusta oli ollut 4 viikkoa -> kysyi että otanko masennuslääkkeet
Vierailija kirjoitti:
"Syö vähemmän herkkuja ja liiku enemmän". Parilta lääkäriltä sama viesti.
Olin lihonut muutamassa kuukaudessa 30 kiloa, muuttamatta elämäntapoja mihinkään suuntaan.
Yksityisellä sitten tutkittiin kilpirauhasarvot, ja sain apua vaivaani.
Luulisi lääkärien ymmärtävän, ettei ihminen voi lihoa noin paljon lyhyessä ajassa ilman että on jotain vinossa. Pitäisi olla aika paha syömishäiriö, että pääsisi syömällä samaan tulokseen.
Joo, ei ne kyllä ymmärrä sitä! Olin kuukauden yhdellä masennuslääkkeellä mikä lihotti 10kg. Kerroin siitä lääkärille ja tämä lähes huusi päälleni että tuo lääke EI lihota Ja että olen huomaamattani syönyt enemmän kuin normaalisti. Joo, jos 10kg on kuukaudessa lihonnut niin silloin ei huomaatta ole voinut syödä enemmän kuin normaalisti. Silloinhan pitäisi joka hemmetin päivä vetää suklaalevyjä ja ties mitä muuta jonka tietää olevan lihottavaa. Minä söin pikemminkin normaalia vähemmän kun ensimmäiset 2 viikkoa pelkästään nukuin. Mutta lääkäri ei ottanut kuuleviin korviinsa tätä.
En tiedä missä lääkäreissä ootte käyneet ja/tai miten kerrotte asianne. Minut on aina ymmärretty ja viimeksi kun menin omasta mielestäni pikkuasian takia, siitä tulikin iso asia ja ihan lääkärin tutkimusten perusteella. Ei ole tarvinnut väitellä eikä vaatia, aina on hoidettu ja hyvin. Jos lääkäri kysyy jotain yksityiskohtaa, pitää siihen vastata selkeästi eikä muuta. Ei se mikään selvänäkijä ole.
Tk-lääkäreillä on ainakin luomidiagnoosit hakusessa. Kaksi eri lääkäriä on diagnosoinut normaalit ulkonevat tummanruskeat luomet isoiksi "varsiluomiksi" vain sen takia että ovat ulkonevia. Samapa tuo tietysti kun poistoon menivät kuitenkin. Mutta varsiluomethan eivät edes ole luomia, eikä niihin kehity melanoomaa. Ja ovat paljon pienempiä muutenkin.
Tk lääkäri teki paniikkihäiriödiagnoosin jatkuvan sydämen tykytyksen, päänsäryn ja huimauksen takia. Menin sairaalaan lanssilla kun en pysynyt pystyssä niin todettiin verenpainetauti.
Sain jatkuvasti spontaaneja siemensyöksyjä. Lääkäri diagnosoi keskivaikean masennuksen ja määräsi pirtua.
90 luvun puolivälissä oli hinkuyskä. Vissiin harvinainen, kun lekuri ei tunnistanut. Aivokasvaimen ja sydän vian poistettuaan listoilta, suositteli lenkkeilyä, jos se huonokuntoisella auttaisi hengitykseen. En ollut tiennyt olevani huonokuntoinen, kun treenikertoja kuitenkin tuli aika paljon.
Yhdeltä naapurilta turposi kaatumisen jälkeen polvi, tk lääkäri totesi stressiksi, oikeasti lumpio murtunut. Pojalta tk lääkäri ei todennut ongelmia hapensaannissa, vaikka meistä muuttui siniseksi. Kahden tunnin kuluttua uudestaan sinne, happisatu 60 ja rapiat ja piipaa autolla Jorviin. Toinen tklääkäri meinas kirjoittaa musta lasun, kun oli poika niin huonossa kunnossa, mutta kehotin kattomaan eka oman lafkan lausunnot.
Hollantilainen lääkäri sanoi, että on korvien välissä vikaa. Oikeasti oli välikorvassa.
Huono tekosyy . Omaa laiskuutta se on vaan.