Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet
itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.
Kommentit (2561)
Vierailija kirjoitti:
Naiset. Jotka käyttävät julkisen sektorin terveyspalveluita 10 miljardilla miehiä enemmän vuosittain.
Tai sitten se tilastollisesti johtuu naisilla ihan luonnon luomasta systeemistä siinä alavatsan seutuvilla, jonka monimutkaisuudesta meillä miehillä ei ole aavistustakaan, kun meillä siihen verrattuna varsin yksinkertainen paineletkusysteemi. Omiakin aivojaan saa käyttää...
Aloitin masennuslääkkeen, lyhyessä ajassa paino nousi järkyttävästi vaikka en edes syönyt vaan lähinnä nukuin! Hikoilin myös järkyttävästi. Lääkäri haukkui rapakuntoiseksi salasyöpöksi vaikka naamanikin oli niin turvonnut, etten ollut tunnistaa itseäni peilistä. Lopetin lääkeen syönnin omin päin.
Masnnuslääkettä dissosiaatiohäiriöön
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Mä sain niitä genitaalialueen assosiaatiohäiriöön.
Liukastuin pihalla ja polveni vääntyi niin, etten pystynyt juurikaan kävelemään Valtava kipu ja 10 metrin matka otti hammasta purren minuutin. Mennessäni terveyskeskukseen eläkeikäisen ja epäkohteliaan naislääkärin ensimmäinen kommentti oli, että mene yksityiselle lääkäriasemalle. En tiedä miksi näin sanoi. Vastasin, etten mene koska sain juuri potkut töitä kun koko osasto saneerattiin ulos. Seuraavaksi sanoi jalkaa edes tutkimatta ja kuvaamatta, että se paranee itsestään. Ei olisi halunnut edes kipulääkettä määrätä mutta vaatiessani sen lopulta suostui kirjoittamaan. Päästyäni takaisin töihin päätin, etten koskaan mene enää terveyskeskukseen. Jalka parani pitkän ajan kuluessa muttei mielestäni entisen veroiseksi. Kipeytyy kovemmassa rasituksessa. Yksityisellä olen saanut aina ensiluokkaista palvelua huippuammattilaisilta ja myös erittäin kohteliasta palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Liukastuin pihalla ja polveni vääntyi niin, etten pystynyt juurikaan kävelemään Valtava kipu ja 10 metrin matka otti hammasta purren minuutin. Mennessäni terveyskeskukseen eläkeikäisen ja epäkohteliaan naislääkärin ensimmäinen kommentti oli, että mene yksityiselle lääkäriasemalle. En tiedä miksi näin sanoi. Vastasin, etten mene koska sain juuri potkut töitä kun koko osasto saneerattiin ulos. Seuraavaksi sanoi jalkaa edes tutkimatta ja kuvaamatta, että se paranee itsestään. Ei olisi halunnut edes kipulääkettä määrätä mutta vaatiessani sen lopulta suostui kirjoittamaan. Päästyäni takaisin töihin päätin, etten koskaan mene enää terveyskeskukseen. Jalka parani pitkän ajan kuluessa muttei mielestäni entisen veroiseksi. Kipeytyy kovemmassa rasituksessa. Yksityisellä olen saanut aina ensiluokkaista palvelua huippuammattilaisilta ja myös erittäin kohteliasta palvelua.
Kompuroin kotona ja rikoin nilkkani. Kipu oli hirveä. Terveyskeskuslääkäri katseli jalkaani hetken ja totesi "onpas se turvonnut" ja kirjoitti särkylääkereseptin. Kun kinkkasin muualle näyttämään kinttuani todettiin nilkassa murtuma. En ole minäkään tämän jälkeen terveyskeskuksessa käynyt, vaan suunnannut aina yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Menin näyttämään puristuksiin jäänyttä sormea. Pikkupakkanen ja kiire aiheuttivat sen, että niiskutin ettei nenän tuotokset tippuisi näkyville vastaanotolla (olin siis oikeasti niin kiireissäni etten ehtinyt nenäliinaa kaivaa esille).
"Joo, toi allergia on aika pahana sulla. Laitan sulle antihistamiinia, ja voisin kirjoittaa myös kortisonisuihkeen varalle jos limakalvot turpoaa."
"Ei mulla ole allergiaa, kun tämä sormi..."
"Kyllä nuo allergiat voi oireilla talvellakin, mutta sama hoito niihin sopii ympäri vuoden."
"Tulin tämän sormen takia..."
"Allergia voi aiheuttaa turvotusta. Jos iho kutisee, kannattaa käyttää kortisoni..."
"Mulla rusentui tämä sormi noin tunti sitten. Voisiko sen tarkistaa ettei se ole murtunut?"
"...sulla ei siis ole allergiaa?"
Kuulostaa siltä, että lääkäri on katsonut toisen potilaan paperit ja pyytänyt sukunimellä sisään. Mulla kävi näin lapsen kanssa, hän pääsi jonossa muiden edelle aika nopeasti vaikka vaiva ei ollut kiirellisin ja kun mentiin sisään, lääkäri ihmetteli. Odotti, että paikalle tulee joku pikkutenava, ei 10-vuotias.
Paksusuolentulehdus diagnosoitiin peräpukamiksi ilman mitään tutkimuksia. Oireina siis verenvuoto, joka kuuluu tämän sairauden oirekuvaan.
Kun menin sairaalaan samasta vaivasta ja tyhjennetty suoli tutkittiin, sieltä ei löytynyt yhtään mitään.
Kolmannella yrittämällä YTHS:llä lääkäri totesi minuutin tarkastelun jälkeen "selvä tapaus". Nykyään vaiva on jo yksi suomalaisten kansantaudeista, että tyhmempikin lekuri muistaa, että tällaisiakin vaivoja on olemassa, mutta jos ei halua tutkia tai ei silmillään näe mitään, niin jäähän se oikea diagnoosi silloin tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Aampp kirjoitti:
Menin terveyskeskukseen valittamaan pohkeen kipua kävellessä. Nuori naislääkäri koitteli pohjettani ja totesi että olen kuulemma syönyt vain leipää liikaa (painoni oli silloin 80 kg). Sanoin että minulla on ollut ennenkin veritulppa samassa jalassa että on kokemusta kivusta. Sanoin että haluan että minulle todistetaan verikokeilla että EI ole veritulppa. No vaivoin lääkäri määräsi verikokeeseen. Oli keskiviikko ja odottelin vastausta verikokeesta, mutta soitin sitten perjantaina kun ei vastausta kuulunut ja sairaanhoitaja kertoi, että KYLLÄ sinulla on veritulppa, mene äkkiä Ensiapuun ja lähdin taksilla ja veritulppa todettiin vielä kuvauksessa.
Jos olisi epäilty veritulppaa tosissaan, olisit saanut heti lähetteen jalan ultraan, siitä näkee onko veritulppa heti.
Ja kyllä lääkäri näkee heti, onko syytä epäillä veritulppaa, se näkyy tietyllä jalassa, on pahasti turvonnu yms.
Kommentoija puhuu nyt puuta heinää.
Täällä on tarkoitus puhua puuta heinää.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitäkin kokeilla kun personaalisuus ja dissosiaatiohäiriöön ei oikein ole lääkettä.
Syöpähoitojen aikana äkillinen 40 asteen kuume, voimakas rintakipu, . Oireiden perusteella lekuri käski tilata lanssin ja tulla sairaalaan.
Ambulanssissa tivattiin moneen kertaan oireita ja oltiin ihan väkisin tuomassa terkkariin. Olin kuumeen takia aivan sekaisin mutta jotenkin onnistuin pitämään puoleni ja inttämään että sairaalaan käskettiin. Soittivat lopulta osastolle ja sitten taipuivat viemään minne piti. Molemminpuolinen keuhkoveritulppa löytyi.
En tänäkään päivänä ymmärrä tapahtunutta. Saman korvauksenhan ne perkele käsittääkseni saavat, ajoivat sitten minne tahansa.
Aikaisemmissa postauksissa mainittuja justiina-hoitajia ja vääriä diagnooseja töksäytteleviä empatiakyvyttömiä stetoskooppikauloja on kohdattu ihan riitävästi myös.
Stressin vuoksi oli muljahtelua rinnassa, sydän jätti lyöntejä välistä. Lääkäri suositteli närästyslääkettä.
Ei ollu kyllä TK-lääkäri vaan yksityisen työterveyslääkäri, jonka mielestä mulla oli kapi.
(Ihotautispesialisti osasi sanoa, että kyseessä on varsin yleinen autommuunisairaudesta johtuva ihottuma)
Masennuslääkettä ruokatorventulehdukseen ja ehdotti lähetettä psykiatrille. Yksityisellä sitten osasivat laittaa ruokatorventähystykseen. Ei ole mitään kunnioitusta ollut lääkäreitä kohtaan sen jälkeen, eikä tule. Ylipalkattuja narsisteja. Koulutusmäärät pitäisi 5 kertaistaa suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Porissa on eläkeiässä oleva lääkäri joka on porilaisille kuuluisa kahden minuutin vastaanotoista. Minulle on määrännyt joka kerta vaivaan kuin vaivaan Bemetsonia ja Aqualania joten on pakko varata aina uusi lääkäriaika jostain muualta. On määrännyt astmaan, migreeniin, välilevynpullistumaan.
Et ole kuullut vanhaa lääkärien vitsiä, että jos potilas ehtii istumaan, on peli menetetty.
Lääkäri totesi ykskantaan, polven nivelrikkokipuun pyytämääni kortisoonipiikkin ottoon, ei se kannata, kun se ei auta kuin tilapäisesti. Buranaa määräsi.
Sen vuoksi olin mennyt kiirevastaanotolle kun polven kipu oli hirveä.
Juu, lopullinen apu on uusi nivel, mutta tilapäinen apu olisi kelvannut.
En käynyt lääkärillä, mutta kävin terveystalolla sairaanhoitajan vastaanotolla, koska olin kuumeessa 38,5 ja mulle se oli kova kuume, en yleensä koskaan sairasta mitään, en edes flunssaa, no mutta nyt kuitenkin olin kipeä, joka paikkaa särki ja olin ihan tötterööö…sairaanhoitaja mittasi kuumeen ja totesi, että juu, kyllä sulla on kuumetta, kuinka kauan tätä on kestänyt? Vastasin, että heräsin aamulla tähän kauheaan oloon, eli tämä on ensimmäinen päivä…hoitaja siihen, että, hän kirjoittaa sulle töihin todistuksen, et sä tänään voi kyllä töihin mennä….nooooh, kirjoitti saikkulia vain sen yhdenpäivän, öööö…. Kysyin, että luuleks, että oon huomiseen mennessä parantunut? Vastasi, että no, jos et ole niin tulet sitten huomenna uudestaan, hohhoijjaa, oleks nyt aivan tosissasi, kysyin, mulla on 20km matka ajella tänne, joten en millään jaksa kipeänä ajella tänne heti aamusta…ei kirjoittanu, kuin sen yhden päivän…menin kipeänä seuraavana päivänä töihin, kun en saanut aikaa sille hoitsulle, enkä jaksanu alkaa mitään säätämään….
Ei täällä kukaan ilku tai aliarvioi ketään, mutta jos nyt on kouluttautunut lääkäriksi ja on epävarma antamastaan diagnoosista, tai epävarma mikä ongelma on niin laittaa sitten parempiin tutkimuksiin..eikä ala arvailemaan tai leikkimään potilaan kautta asiakkaan hengellä…ei ne tutkimukset ole siltä lääkäriltä pois, ja ajanvaraajat, huoh, sama asia…ajanvaraaja ei ole lääkäri…ei monesti sinne päinkään…kuuntelee asiakasta vaan ja antaa lääkärille ajan..ei sen tehtävä ole päättää kenelle aika annetaan tai alkaa aliarvioimaan asiakkaan oireita….että no ei se nyt niin vakavaa ole, ota Buranaa ja soita sitten uudestaan kolmen päivän päästä, jos ei helpota….hallootahallooo…toinen voi olla hengenvaarassa…terveisin sairaanhoitaja, joka ottaa kaikki asiakkaat ja potilaat vakavasti. Nimimerkillä koskaan ei tiedä, piste.
Varpaan murtumisen myötä kynsi meinasi irrota ja kasvoi lopulta sisään. Lääkäri sanoi ”Älä leikkaa niin lyhyeksi!”. Selitin etten ollut leikannut, vaan syy oli varpaan murtumisessa. ”Älä leikkaa niin lyhyeksi!”, sanoi lääkäri uudestaan, laittoi siihen rasvaa ja antoi reseptin samaan rasvaan. Ok…
Onnittelen että sinulla on vain hyviä kokemuksia lääkäreistä. Eikä minullakaan ole vain huonoja kokemuksia vaan suurinosa lääkärikäynneistä on olleet neutraaleja.
Mutta ongelmia on tullut kun minulle puhkesi yhden lääkkeen käytön jälkeen jokin aineenvaihdunnallinen häiriö että keräsin nestettä useamman kilon kerralla ja niitä kertyi edellisten päälle yhteensä 20kg eikä niitä saanut pois millään. Kävin lääkäreillä etsimässä vikaa ja siinä kohti lääkärit jakaantuivat kahteen leiriin. Toiset kuuntelivat ja ymmärsivät mitä yritin sanoa ja pahoittelivat kun eivät osanneet auttaa. Sitten tämä toinen puoli lääkäreistä oli niitä jotka yrittivät selittää asian pois ihan millä tahansa syyllä. Kun pystyin kumoamaan selitykset niin he lopulta tokaisivat että minun täytyy vain hyväksyä että vanhemmiten ihmiset tulevat läskiksi ja minun pitäisi keksiä muita mielenkiinnon aiheita. Eräskin ehdotti hankkimaan lapsia.... joten ihan Itse jouduin etsimään netistä sekä kirjoista tietoa missä vika voisi olla ja kas kummaa hoidin tilanteen itse ja ylimäääräiset nesteet lähti sen sileän tien.
Hieman mureni tuon pelleilyn jälkeen usko lääkäreihin. Ensin valehtelivat tuosta lääkkeestä ja sitten kun halusin apua sen lääkkeen aiheuttamille sivuvaikutuksille niin minua ei kuunneltu ja käskettiin vain hyväksymään tilanne.