Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet
itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.
Kommentit (2561)
Vierailija kirjoitti:
Huomasin herätessä tississäni punkin ja koska käteni oli kipsissä soitin tk:hon, sain ajan parin tunnin päähän. Ihan lääkärille, vaikka hoitajakin olisi varmaan riittänyt.. lääkärin ensi sanat olivat että onko se nyt varmasti punkki, eikä luomi? Olin aika hämmentynyt koska kai nyt olisin huomannut ison luomen tississä jo aikaisemmin! Lääkäri hymähteli että katsotaan nyt sitä "punkkia", heittomerkin oikein kuuli äänestä ja kun kiemursin vaivalloisesti itseni paidasta ulos niin lääkäri hämmästyneenä, että no puutiainenhan se.
Mutta mikset ottanu punkkia toisella kädellä pois?
Menin lääkäriin, valitin vatsakipuja. Lääkäri käski heittää housut pois ja kumartua ikkunaan päin, käski avata suun, katsoi p ersereikään, sanoi ettei näy valoa, teillä on suolisolmu. Ette selviä, kuolette pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoi koneelta mitä lääkettä olin edelliseen flunssaan saanut.
- oliko tää hyvä? Laitetaanko sitä?Kuka menee flunssan takia lääkäriin?
"Kuka menee flunssan takia lääkäriin"
Esimerkiksi sellainen henkilö, joka tarvitsee työnantajaa varten sairaslomatodistuksen. Kaikissa paikoissa ei voi olla poissa noin vain "omalla ilmoituksella".
Sellainen henkilö on siis jo pilannut maineensa ja menettänyt työnantajansa luottamuksen kun tuolla tavalla vaaditaan lääkärintodistusta. Laiska alkoholisti, mitä ilmeisimmin.
No huhhuh taas. Kyllä meidän työpaikalla ainakin oli se käytäntö, että lääkärintodistuksen toimittaminen saikusta kosketti kaikkia. Omalla ilmoituksella ei voinut olla pois.
Ja tämän lisäksi se, ettei työnantajiin voi tuissa asiassa kovin hyvin luottaa. Yhdessä työpaikassa oli sa di sti nen esimies, joka hommasi potkut yhdelle ihan fiksulle työntekijälle. Tt oli soittanut esimiehelle ja olivat sopineet sairaslomapäivästä. Myöhemmin esimies väitti, että on luvaton poissaolo. Tuossa tapauksessa ei itselle jäänyt epäilystäkään, kumpi valehteli. Oli hommannut muillekin kirjallisia varoituksia kyseenalaisin keinoin. Tuolla potkitulla oli niitä 2 ennestään ja tuon sairaspäiväepisodin takia potkut.
En ikinä jäisi sairaslomalle ilman todistusta.
Lapseni sai kovan kurkkukivun ja kuumetta sekä kaula turposi toiselta puolelta. Kaksi tk käyntiä ja vain pikatestinä crp joka jo kohosi . Kotiin ja Buranaa. Kolmantena päivänä kuskasimme suoraan sairaalapäivystykseen ja siitä lanssilla lastensairaalaan. Tutkivat kaiken ja oli virus, streptoookkibakteeri sekä verenmyrkytys. Pyörittelivät silmiään kun lukivat edellispäivien merkintöjä lääkäristä ja kyselivät meiltä. Olisi pitänyt jo teekkarissa katsoa muutakin kun se sorminäyte. Osastolla kului lähes viikko ja jälkiseurannassa oltiin 6kk. Vasta siellä ensiavun luukulla tuntui että lasta katsottiin ihan oikeasti ja tuli vipinää samantien. Sama terkkari on hyppyyttänyt miestäkin niin että päivystyspää alkoi jo ihmetellä miksi .
Porissa on eläkeiässä oleva lääkäri joka on porilaisille kuuluisa kahden minuutin vastaanotoista. Minulle on määrännyt joka kerta vaivaan kuin vaivaan Bemetsonia ja Aqualania joten on pakko varata aina uusi lääkäriaika jostain muualta. On määrännyt astmaan, migreeniin, välilevynpullistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin herätessä tississäni punkin ja koska käteni oli kipsissä soitin tk:hon, sain ajan parin tunnin päähän. Ihan lääkärille, vaikka hoitajakin olisi varmaan riittänyt.. lääkärin ensi sanat olivat että onko se nyt varmasti punkki, eikä luomi? Olin aika hämmentynyt koska kai nyt olisin huomannut ison luomen tississä jo aikaisemmin! Lääkäri hymähteli että katsotaan nyt sitä "punkkia", heittomerkin oikein kuuli äänestä ja kun kiemursin vaivalloisesti itseni paidasta ulos niin lääkäri hämmästyneenä, että no puutiainenhan se.
Mutta mikset ottanu punkkia toisella kädellä pois?
Saattaa olla yllättävän vaikea tehdä jotain kädellä, joka ei ole käyttökäsi.
Mulle määrättiin syyhypunkkiin allergialääkkeitä, jotka olivatkin oikeasti rauhottavia. Muutaman kerkesin vetää ennenkuin tajusin, olin teini. En ymmärrä miten eivät edes apteekissa tajunneet mokaa
Flunssan takia lomalle jos on esim.lastenhoitaja tai päiväkodissa tai sairaalan työssä missä kielletty tartuttamasta toisia koulussa myös. Tartunta tauteja on myös salmonella ameeba tippuri kuppa tuberkuloosi HIV ja ebola syyhy täitartunnat.
Älytöntä touhua ientulehdus lähtee antibiooteilla kuten muutkin tulehdukset missä oikeat lääkärit on ??? Aitoja Suomen kieltä puhuvia lääkäreitä kiitos potilaan on saatava Suomen kielistä hoitoa ymmärrettävää kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Työterveyslääkäristä sai lihasjäykkyyteen ja niskajumiin aina särkylääkettä, lihasrelaksanttia ja EHKÄ yhden tai max kolme kertaa hierontaa. Tämä oli yleisesti tiedossa kaikilla töissä. Kaikki tekivät liikaa töitä ja siitähän ne jumit tulevat ja samoin kaikki olisivat mieluiten halunneet hierontaa. Kukaan ei halunnut saikkua ja kipulääkkeitä.
Kun sain lihasrelaksantista hirveän olon päätin kustantaa hieronnat itse. Vielä tehokkaammaksi huomasin pienillä painoilla kotona tekemäni lihaskuntoharjoitukset; niskalihakset, selkälihakset, olkapäät, kädet. Jos täällä on joku liikaa töitä painava jonka pää ei enää käänny niin homma 1, 3 ja 5 kg käsipainot ja treenaa. Lihakset lämpiävät, lymfa- ja verenkierto elpyy, ongelmat poistuvat. Eikä tarvitse syödä kipulääkkeitä ja muita. Eikä työnantajalle tule kuluja käytännössä melko turhasta työterveyspalvelusta.
Ohis. Ensisijainen hoitomuoto lihasjumeihin on nykyään lihasten vahvistaminen, aloitus kevyillä liikkeillä. Pitäis määrätä akuuttiin kipuun lyhyt lääkitys ja fysioterapeuttikäynti jumppaohjeita varten.
Oli omituisia oireita: sydän läpätti tuhattajasataa, välillä muljahtelikin, hikoilutti ja heräilin näihin oireisiin keskellä yötä. Muuten olin täysin terve työssäkäyvä normaalipainoinen ihminen ja normaalisti nukuin kuin tukki läpi yön. Kun tätä oli jatkunut jonkin aikaa menin työterveyslääkäriin. Tämä totesi että ongelma on psyykkinen: olen turhanstressaaja, lähes hysteerikko ja turhaan tullut lääkäriin. Suostui kuitenkin ottamaan verikokeet "jos se sinun mieltäsi rauhoittaa".
Ja sieltähän löytyi se oikea syy: kilpirauhasen tulehdus, joka oireilee usein kuin kilpirauhasen liikatoiminta, esim. juuri pulssin kiihtymisenä, ynnä muuta.
Tulehdus onneksi parani täysin ja nyt parikytä vuotta myöhemmin minulla on edelleen täydellisen hyvät kilpirauhasarvot, mutta "hysteerikolle" ilman noita verikokeita olisi käynyt aivan toisin.
Lääkkeet on keksitty kirjoitti:
Hammaslääkärit samoin kertokaapa myös niiden omituisuudet väärät päätökset . Virheet. Terveydenhoitajien myös . Itse piti ottaa tikku nilkasta kun terveyden hoitaja tökki sitä tikkua pahemmin sisään ,ei saanut edes otetta pinseteillä. Voi herra Jeesus. Rokotukset olkaLUUHUN ne kuuluu alemmas lihakseen. Otti pois terveen hampaan eikä puhdistanut hampaan väliä missä tulehdus eikä määrännyt antibioottia selvään tulehdukseen ikenessä .
Ientulehdukseen ei antibioottia tarvitse. Ihan vaan pesemällä hampaansa kunnolla pari kolme kertaa päivässä, sillä se paranee. Jotain listerineä joka päivä vielä pesun jälkeen.
Älä koskaan tyydy väärältä tuntuvaan diagnoosiin kirjoitti:
Oli omituisia oireita: sydän läpätti tuhattajasataa, välillä muljahtelikin, hikoilutti ja heräilin näihin oireisiin keskellä yötä. Muuten olin täysin terve työssäkäyvä normaalipainoinen ihminen ja normaalisti nukuin kuin tukki läpi yön. Kun tätä oli jatkunut jonkin aikaa menin työterveyslääkäriin. Tämä totesi että ongelma on psyykkinen: olen turhanstressaaja, lähes hysteerikko ja turhaan tullut lääkäriin. Suostui kuitenkin ottamaan verikokeet "jos se sinun mieltäsi rauhoittaa".
Ja sieltähän löytyi se oikea syy: kilpirauhasen tulehdus, joka oireilee usein kuin kilpirauhasen liikatoiminta, esim. juuri pulssin kiihtymisenä, ynnä muuta.
Tulehdus onneksi parani täysin ja nyt parikytä vuotta myöhemmin minulla on edelleen täydellisen hyvät kilpirauhasarvot, mutta "hysteerikolle" ilman noita verikokeita olisi käynyt aivan toisin.
Muistelen vasta lukeneeni jostain että oli tutkittu kuolleiden ihmisten sairauksia ja yllättävän monella oli hoitamaton kilpirauhassairaus, joka vajaatoiminta tai liikatoiminta. Erittäin tärkeä hormoni ihmisen elimistössä ja törkeän alitutkittu ja -hoidettu sairaus. Viitearvoja vain tuijottavat ja potilaan vointi on täysin toissijainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työterveyslääkäristä sai lihasjäykkyyteen ja niskajumiin aina särkylääkettä, lihasrelaksanttia ja EHKÄ yhden tai max kolme kertaa hierontaa. Tämä oli yleisesti tiedossa kaikilla töissä. Kaikki tekivät liikaa töitä ja siitähän ne jumit tulevat ja samoin kaikki olisivat mieluiten halunneet hierontaa. Kukaan ei halunnut saikkua ja kipulääkkeitä.
Kun sain lihasrelaksantista hirveän olon päätin kustantaa hieronnat itse. Vielä tehokkaammaksi huomasin pienillä painoilla kotona tekemäni lihaskuntoharjoitukset; niskalihakset, selkälihakset, olkapäät, kädet. Jos täällä on joku liikaa töitä painava jonka pää ei enää käänny niin homma 1, 3 ja 5 kg käsipainot ja treenaa. Lihakset lämpiävät, lymfa- ja verenkierto elpyy, ongelmat poistuvat. Eikä tarvitse syödä kipulääkkeitä ja muita. Eikä työnantajalle tule kuluja käytännössä melko turhasta työterveyspalvelusta.
Ohis. Ensisijainen hoitomuoto lihasjumeihin on nykyään lihasten vahvistaminen, aloitus kevyillä liikkeillä. Pitäis määrätä akuuttiin kipuun lyhyt lääkitys ja fysioterapeuttikäynti jumppaohjeita varten.
Itse kävin olkapääkivun vuoksi fysioterapeutilla ja käytiin jumppaohjeet tarkasti läpi. Hän laati jumppaohjeet joita noudatin 1-2 kk. Lopulta piti mennä uudelleen lääkärille koska kipu vain yltyi ja käsi oli jo niin huonossa kunnossa että lääkärikin hämmästyi miten paljon huonommaksi käsi oli mennyt. Muutama kortisonipiikki niveliin ja sitten parani ilman jumppaa. En koskaan ikinä enää mene yhdellekään fysioterapeutille. Täysin ammattitaidottomia tunareita, samaa olen kuullut muiltakin.
Peräaukon vieressä märkäpaise. TK-lääkäri antoi siihen peräpukamalääkettä.
Menin yksityiselle lääkäriasemalle sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa se arvostelu tai en vastaa enää mihinkään kysymyksiin.
-tk lääkäri, Porvoo
eikö totuutta saa sanoa lääkäreistä, miksi,
ei tänne ihmiset huvikseen kirjoita, ainakaan kaikki,
nykyään ei totuutta saa sanoa kenestäkään, eikä mistään, kumma juttu
Lääkäreiden ego on tunnetusti herkkä. Esim. potilas ei saa itse arvailla, mikä häntä mahtaa vaivata. Lääkäri ei sitten vasitenkaan enää ota oireita tosissaan. (tuo Porvoon lääkärin kommenttikin vahvistaa tämän lääkärin etiikalle sopimattoman reaktion) Koska hänen pitää saada itse tehdä diagnoosi. Eihän sitä potilas voi tunnistaa omasta kehostaan, miltä hänestä tuntuu. Se pitää lukea lääkärikirjasta.
- Menin lääkäriin sydänoireiden vuoksi, olin varma että juuri sydän oireili. En olisi saanut sanoa sitä. Lääkäri totesi, että on astma tai mielenterveysongelma. Lääkäri ei kuitenkaan määrännyt mielenterveyshoitoon tai lääkettä astmaan, koska tiesi, ettei siitä ollut oikeasti kyse.
Kunhan kiukkuili egonsa takia, koska itse sanoin, mistä oireet johtuvat.
Nuo potilaiden itsensä esittämät diagnoosit ovat ikäviä. Sanotaan että minulla on sappivaivaa, mutta lääkärin kysyessä ei haluta tarkentaa, millaisia oireita, vaan toistetaan vaan sitä sappivaivaa (oli sydäninfarkti). Toinen oli varma, että hänellä on virtsatulehdus, eikä taaskaan kertonut oireitaan, kuin oikein kaivelemalla. Ei ollut virtsatulehdus, oli divertikuliitti.
Minä menin kysymään, voisiko minulla olla vikaa kilpirauhasessa. Kun väsyttää, paleltaa, iho on kuiva, ummettaa, hiukset lähtee. Ja sanoin vielä että kaikilla vanhemmilla naispuolisilla sukulaisilla on tässä iässä tullut kilpirauhaslääkitys
Niin ei, hän sanoi että varhainen vaihdevuosi-ikä, selvä juttu, eikä tutkinut mitään.
No myöhemmin toisella lääkärillä pääsin tutkimuksiin ja kilpirauhanenhan se. Ihan tosi raivostuttavaa.
Menin lääkäriin mm. pitkään jatkuneen järkyttävän väsymyksen takia. Kilpirauhas-arvot eivät olleet viitteissä.
Lääkäri veikkas että jos sulla on työttömänä ollut vain aikaa huomata tämä väsymys.
Ei osannut tehdä oikeaa diagnoosia.
Vajaa puoli vuotta meni ja sain toista kautta kilpirauhasen vajaatoiminta diagnoosin.
Jäi kyllä lääkärin diagnoosi ja nimi mieleen 🤔
Ei minulle, mutta äidilleni lääkäri diagnosoi eteisvärinän heinänuhaksi! Onneksi hakeutui myöhemmin muualle hoitoon ja asian oikea laita selvisi.
Korvat ok pienellä lapsella. Vähän ajan päästä korvalääkäri totesi liimakorvan. En edes muista mitä ko. lääkäri itselleni totesi aikanaan. Ylilääkäriksi näemmä edennyt
Älä ole huolissasi käytetäähä hoito välineenä sahaa poraa puukkoa ompelukonetta joskus talttakiin joskus jopa vasaraa jos liikuntakyky tallessa kannattaa poistua nopeasti