Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet
itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.
Kommentit (2561)
Käyttäjä37501 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoi koneelta mitä lääkettä olin edelliseen flunssaan saanut.
- oliko tää hyvä? Laitetaanko sitä?Tossa on järkeä. Kaikki lääkkeet ei toimi kaikilla tasan samoin, joki voi olla parempi kuin toinen.
Vai järkeä, flunssaan EI OLE lääkettä.
Muuten kyllä hyvä kysymys.
Kyllähän siihen monia oireita helpottavia lääkkeitä on.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ranteessa ganglio, eli nivelpussiin kertynyttä nestettä. Lääkäri ehdotti että voin lyödä siihen, keskelle rannetta, vasaralla, jotta se pussi hajoaa ja ganglio katoaa. En kokeillut.
Tämä on ihan käypä tapa hoitaa ganglio, minä itse käytän vastaanotolla kovakantista kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mobilatia kipeään kylkeen. Ei sairauslomaa. Oireet paheni , löytyi 2 murtunutta kylkiluuta.
Täsmälleen sama juttu. Oikealta murtui kaksi kylkiluuta. Terkkarissa löytyi lihaskramppi. Otettiin työterveydessä kuvat. Sain kyllä 6vk sairaslomaa. Oli kylki kipeä ja pitkään.
Siinä sen taas näkee että työterveydessä harvoin osataan. Kylkiluunmurtumaa ei pitäisi kuvata ja sairasloman pituus töistä riippuen 1-3vko... Mut toki lääkäriasema saa hyvät katteet röntgenistä ja sinä ylimääräisen säderasituksen.
Toki kylkiluumurtumaa epäiltäessä tulee ottaa keuhkokuva, jos epäillään veri- tai ilmarintaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli vain hassu kysymys:
Ekassa raskaudessa sain raskauden lopussa angiinan, jonka vuoksi menin lääkäriin. Lääkäri kysyi, että olenko töissä. Kerroin olevani äitiyslomalla, jonka aloitin 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa.
-Oliko siihen jokin erityinen syy?
Hän kysyi, koska halusi tietää tarvitsetko sairauslomaa.
Vierailija kirjoitti:
En muista kirjoitinko jo, pahoittelut mahdollisesti toistosta.
Sormenpääni tulehtui, enkä saanut sieltä mätää tulemaan vaikka punoitus ja sykkiminen oli kovaa. Parin päivän päästä oloni oli jotenkin huono ja nuutunut, ja sormesta lähti purppura viiva ylöspäin. Kerroin oireeni puhelimessa päivystäjälle, joka käski menemään päivystykseen. Päivystyksessä suomalainen hoitaja totesi että "näyttää imusuonitulehdukselta eli verenmyrkytykseltä, onneksi sulla ei ole vielä noussut kuumetta" + teki kaikki tarvittavat kokeet. Jäin odottamaan lääkäriä. Venäläinen lääkäri sitten kutsui luokseen, ja kysyi "sulla sormi vähän kipeä, haluatko antibiootti?". Sanoin että kyllä haluan, koska tilanne on jo aika paha. Huokaili siinä sitten ja sanoi "siinä vain pieni tulehdus, ihan pieni", vähättelevästi. Juu varmasti verenmyrkytys on "pieni tulehdus"! Myöhemmin vielä OmaKannasta luin tästä "lievästä ihotulehduksesta", kyllä vitutti.
Imuosuonitulehdus ja verenmyrkytys (eli sepsis) ovat kaksi eri asiaa. Imusuonitulehdus ei etene verenmyrkytykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Lihasreuma oli "iän mukanaan tuomaa kremppaa". Vaikka ihminen ei saanut vaatteita kivuiltaan puettua/riisuttua, niin tähän "kremppaan" annettiin ohjeeksi jatkaa buranan syöntiä (jota ihminen oli syönyt jo kuukausitolkulla ilman merkittävämpää apua).
ei siihen auta kun kortisoni,
mutta eivät mielellään sitä määrää, en tiedä miksi,
8v tullu syötyä
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa se arvostelu tai en vastaa enää mihinkään kysymyksiin.
-tk lääkäri, Porvoo
eikö totuutta saa sanoa lääkäreistä, miksi,
ei tänne ihmiset huvikseen kirjoita, ainakaan kaikki,
nykyään ei totuutta saa sanoa kenestäkään, eikä mistään, kumma juttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- oliko tää hyvä? Laitetaanko sitä?Kuka menee flunssan takia lääkäriin?
Naiset. Jotka käyttävät julkisen sektorin terveyspalveluita 10 miljardilla miehiä enemmän vuosittain.
Ne, jotka eivät saa olla pois töistä päivääkään ilman todistusta. Itse olin sellaisessa työssä 13 vuotta. Luuletko, että huvikseen siellä käydään? Ja pistäpä linkki tilastoihin, joilla todennat väitteesi.
Olin 16v. Äiti löysi kello 6 aamulla tajuttomana lattialta, eikä meinannut saada heräteltyä. Ambulanssi saapui ja siinä ambulanssimiesten läsnäolessa pyörryin 4 kertaa lisää. Ambulanssilla peijakseen ja lääkärin diagnoosi oli "syöt liikaa sokeria etkä nuku tarpeeksi" Olin hieman alipainoinen enkä mikään pullukka. Myöhemmin yksityinen lääkäri epäili sydämen rytmihäiriötä, joita isäni saa myös, mutta totesi että ekg olisi pitänyt ottaa sairaalassa ja nyt on liian myöhästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekassa raskaudessa sain raskauden lopussa angiinan, jonka vuoksi menin lääkäriin. Lääkäri kysyi, että olenko töissä. Kerroin olevani äitiyslomalla, jonka aloitin 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa.
Et tajunnut pointtia. Hän kysyi, oliko siihen jokin erityinen syy, että jäin äitiyslomalle 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Tuo oli kummallinen kysymys sikäli, koska äitiyslomalle jäädään normaalisti juuri tuolloin eikä siihen tarvita erityistä syytä.
Menin lukkiutuvan polven kanssa terveyskeskuslääkäriin. Lääkäri käski syödä aspiriinia. Sisuunnuin ja menin yksityiselle. Viikon kuluttua polvi tähystysleikattiin ja repaleiset rustonpalat, jotka lukitsivat polvea, poistettiin. Oli muuten viimeinen terkkarikäynti minulla. Varaan aina yksityiseltä ja mieluiten suoraan erik.lääkärille ajan. Oli todella riskialtista touhuta suurten eläinten kanssa, kun polvi saattoi mennä lukkoon kun alat nousta lehmän alta lypsäessä
Vauvalla oli kielessä tumma peite. Sairaanhoitaja oli konsultoinut lääkäriä kertomieni oireiden perusteella ennen kuin tultiin edes paikalle. Lääkäri antoi näkemättä diagnoosiksi karvakieli. Se olisi todennäköisesti koko elämän kestävä ominaisuus.
Kotona googletin, että sammas voi joskus olla myös tummaa ja että väri riippuu suun bakteerikannasta. Hoidin sitruunanmehulla ja kieli palasi normaaliksi. Oli siis ihan vain sammasta. Nykyään normaalikielinen ekaluokkalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset. Jotka käyttävät julkisen sektorin terveyspalveluita 10 miljardilla miehiä enemmän vuosittain.
Miksi taas tällaisia trolleja suositaan täällä ? Jos on flunssakuumetta, täytyy mennä hakemaan lääkärintodistus, jos ei voi mennä töihin. Tämä ei ehkä pitkäaikaistyöttömille ole tuttu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-tk lääkäri, Porvoo
Lääkäreiden ego on tunnetusti herkkä. Esim. potilas ei saa itse arvailla, mikä häntä mahtaa vaivata. Lääkäri ei sitten vasitenkaan enää ota oireita tosissaan. (tuo Porvoon lääkärin kommenttikin vahvistaa tämän lääkärin etiikalle sopimattoman reaktion) Koska hänen pitää saada itse tehdä diagnoosi. Eihän sitä potilas voi tunnistaa omasta kehostaan, miltä hänestä tuntuu. Se pitää lukea lääkärikirjasta.
- Menin lääkäriin sydänoireiden vuoksi, olin varma että juuri sydän oireili. En olisi saanut sanoa sitä. Lääkäri totesi, että on astma tai mielenterveysongelma. Lääkäri ei kuitenkaan määrännyt mielenterveyshoitoon tai lääkettä astmaan, koska tiesi, ettei siitä ollut oikeasti kyse.
Kunhan kiukkuili egonsa takia, koska itse sanoin, mistä oireet johtuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi taas tällaisia trolleja suositaan täällä ? Jos on flunssakuumetta, täytyy mennä hakemaan lääkärintodistus, jos ei voi mennä töihin. Tämä ei ehkä pitkäaikaistyöttömille ole tuttu juttu.
Ei moni muukaan asia, kuten se lähetepoliklinikka, joka vuosittain lähettää parhaat asiakkansa (me muut maksetaan ne lääkkeet, tiedät kai?
"Lääketieteellisen johtajan mukaan Digifundus Oy tuottaa
Jyväskylän kaupungin diabeetikoiden silmänpohjakuvausten lisäksi oheispalvelut,
joita ovat silmälääkärin lausunto-, ajanhallinta-, kutsu- ja
vastauskirjepalvelu.
Palvelukokonaisuuden sisältö on sovittu yhdessä Keski-Suomen sairaanhoitopiirin
silmätautien yksikön ja Jyväskylän kaupungin edustajien kanssa.
Lääketieteellinen johtaja toteaa, että vastauskirjeen lähettämisestä, sisällöstä
ja allekirjoituksesta on sovittu yhdessä Jyväskylän kaupungin kanssa.
Kirjeen tarkoituksena on lisätä diabeetikoiden tietämystä sairaudestaan ja sitä kautta
parantaa omahoitoa. Mikäli kirjeen saanut henkilö haluaa lisätietoja kirjeen sisällöstä,
on hänellä mahdollisuus saada lisätietoja paikalliselta diabeteshoitajalta tai omalta lääkäriltään."
---jos joku ei kuitenkaan jaksa/ehdi kokonaan lukemaan.
Lähettääkö ne kutsun kuvaukseen kaikille 100-vuotiaillekin?
Siinä kuvauksessa käytetään silmän mustuaista laajentavia tippoja, oftan Tropicamid
Sen pakkausseloste on kyllä melkoinen, kun apuaineiden listassa lukee Keuhkopöhön aiheuttava aine,
siis tuntien kuluttua!
Löytyy käyttöturvallisuustiedotteesta: B e n t s a l k o n i u m k l o r i d i :
"aine on syövyttävää silmille, iholle ja hengitysteille.
Syövyttävää nieltynä.
Liuoksen nieleminen voi aiheuttaa aineen joutumisen keuhkoihin ja kemiallisen keuhkotulehduksen vaaran"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-tk lääkäri, Porvoo
Lääkäreiden ego on tunnetusti herkkä. Esim. potilas ei saa itse arvailla, mikä häntä mahtaa vaivata. Lääkäri ei sitten vasitenkaan enää ota oireita tosissaan. (tuo Porvoon lääkärin kommenttikin vahvistaa tämän lääkärin etiikalle sopimattoman reaktion) Koska hänen pitää saada itse tehdä diagnoosi. Eihän sitä potilas voi tunnistaa omasta kehostaan, miltä hänestä tuntuu. Se pitää lukea lääkärikirjasta.
- Menin lääkäriin sydänoireiden vuoksi, olin varma että juuri sydän oireili. En olisi saanut sanoa sitä. Lääkäri totesi, että on astma tai mielenterveysongelma. Lääkäri ei kuitenkaan määrännyt mielenterveyshoitoon tai lääkettä astmaan, koska tiesi, ettei siitä ollut oikeasti kyse.
Kunhan kiukkuili egonsa takia, koska itse sanoin, mistä oireet johtuvat.
Todettiinko siinä sydämessä jotain? Se ei käynyt selväksi tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tajunnut pointtia. Hän kysyi, oliko siihen jokin erityinen syy, että jäin äitiyslomalle 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Tuo oli kummallinen kysymys sikäli, koska äitiyslomalle jäädään normaalisti juuri tuolloin eikä siihen tarvita erityistä syytä.
Miksi sinne jäädään 30 päivää ennen jos ei oikeasti ole syytä? Laiskottaako?
Vierailija kirjoitti:
Lapseni oli 1-vuotias, kun hänelle flunssan jälkeen alkoi tulla sellaisia kohtauksia, että silmät kääntyivät yläviistoon ja samalla pään asento kallelleen. Niitä tuli nopeassa aikataulussa tihenevästi, joten menin terveyskeskuslääkärille, joka huomasi papereista, että ollaan lapsen karsastuksen vuoksi oltu silmälääkärillä. Sitten lääkäri totesi, että tehän voitte mainita tästä seuraavalla käynnillä silmälääkärille.
Minulla oli itselläni heti mielessä epilepsia, ja yksityislääkärin lähetteellä päästiinkin pikaisesti lastenneurologille. Tehtiin vuorokauden eeg ja pää magneettikuvattiin. Epilepsiaa ei ollut, oli spasmus nutans.
Niin eli ei mitään vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuka menee flunssan takia lääkäriin"
Esimerkiksi sellainen henkilö, joka tarvitsee työnantajaa varten sairaslomatodistuksen. Kaikissa paikoissa ei voi olla poissa noin vain "omalla ilmoituksella".
Lapseni oli 1-vuotias, kun hänelle flunssan jälkeen alkoi tulla sellaisia kohtauksia, että silmät kääntyivät yläviistoon ja samalla pään asento kallelleen. Niitä tuli nopeassa aikataulussa tihenevästi, joten menin terveyskeskuslääkärille, joka huomasi papereista, että ollaan lapsen karsastuksen vuoksi oltu silmälääkärillä. Sitten lääkäri totesi, että tehän voitte mainita tästä seuraavalla käynnillä silmälääkärille.
Minulla oli itselläni heti mielessä epilepsia, ja yksityislääkärin lähetteellä päästiinkin pikaisesti lastenneurologille. Tehtiin vuorokauden eeg ja pää magneettikuvattiin. Epilepsiaa ei ollut, oli spasmus nutans.