Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet

Vierailija
28.12.2019 |

itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.

Kommentit (2561)

Vierailija
1501/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sormen jännerepeämä oli lääkärin mukaan vain pieni revähdys. Ja lastaa kehoitti pitämään vain pari päivää ja olemaan mahdollisimman paljon ilman sitä.

Ortopedin arvio sormesta oli taas kolmen viikon päästä se, että sormi olisi pitänyt laatoittaa heti. Eikä lastaa saisi poistaa ainakaan kuukauteen. Ja senkin jälkeen pitäisi sormea rasittaa mahdollisimman vähän, ettei repeä uudestaan.

Vierailija
1502/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa se arvostelu tai en vastaa enää mihinkään kysymyksiin.

-tk lääkäri, Porvoo

eikö totuutta saa sanoa lääkäreistä, miksi,

ei tänne ihmiset huvikseen kirjoita, ainakaan kaikki,

nykyään ei totuutta saa sanoa kenestäkään, eikä mistään, kumma juttu

Tämä on outoa että lääkäreiden diagnoosivirheistä ei saisi keskustelupastalla keskustella. 

Onke se niin että Suomessa virheen tekeminen on niin kestämätöntä että psyyke ei pysty käsittelemään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä googletetaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin lääkärille ihottuman takia. Lääkäri tutki ja etsi ilmeisesti googlettamalla diagnoosia. No, päätyi diagnoosiin x, mutta totesi, että toisaalta tuo ihottuma ei yhtään näytä samalta ja oireetkin täysin erilaiset. No, tämä lääkärin toteama väärä diagnoosi kuitenkin kirjattiin vaikka mikään siitä ei täsmännyt omaan tapaukseeni. Ei edes lääkärin mielestä. Halusi myös ottaa koepalan ihostani, en antanut. 

Eiköhän se ihan lääkäreiden käyttämästä tietokannasta ole sitä tietoa etsinyt. Miksi ihmeessä kukaan muu kuin maallikko lähtisi pyörimään googlen kautta ties mihin, kun parhaimmillaan tulee terveyskirjastoa wikipediaa ja seuraavaksi iltalehden artikkeli tai joku blogi. Aika moneen kertaan on google mainittu tässäkin keskustelussa ja ei voi kuin ihmetellä. Ilmeisesti kaikki pitäisi vielä muistaa ulkoa, eikä tietoa saa tarkistaa. Toki diagnoosi meni tällä kertaa pieleen, mutta jos lääkäri kokee koepalan tarpeelliseksi niin ihmettelen mikset antanut ottaa?

Niin se, että lääkäri ns,. googlettaa ei tarkoita sitä, että hän hakee tietoa sairaudesta miltä tahansa sivustolta sattumanvaraisesti.

On olemassa Tietokannat lääkäreille, kuten Käypä hoito ja muut.

Ennen lääkäreillä oli työpöydällään yleislääkärin lääkärikirja opas.

Terveyskeskuslääkäri kun ei ole erikoissairauksien asiantuntija, hän tietenkin hakee lisätietoa sairaudesta luotettavalta sivustolta.

Ei lakimieskään muista eikä tiedä kaikkia lakeja.  Myös hän tarkista ja etsii lakikirjasta ja muualta lisätietoa siitä, mistä asiakkaan ongelmassa on kyse.

Googlettaminen sanasta on tullut vain yleinen sana kaikkeen tiedonhakuun.

Älä höpsi, etteikö lääkäri etsisi googlella tietoa. Minulle terveyskeskuslääkäri itse sanoi, että kun hän ei tunne lainkaan ms-tautia, jota sairastan, hän googlettaa hieman asiaa. No niinpä hän teki ja sanoi sitten, että kyllä hänen pitää asiassani soittaa päivystävälle neurologille. 

Se on hyvä lääkäri joka googlettaa, koska netissä on viimeisin tieto. Kardiologian oppikirja voi olla painettu vuonna 2012 ja nyt elettään vuotta 2021. 

Vierailija
1504/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli vain hassu kysymys:

Ekassa raskaudessa sain raskauden lopussa angiinan, jonka vuoksi menin lääkäriin. Lääkäri kysyi, että olenko töissä. Kerroin olevani äitiyslomalla, jonka aloitin  30 arkipäivää ennen laskettua aikaa.

-Oliko siihen jokin erityinen syy?

Hän kysyi, koska halusi tietää tarvitsetko sairauslomaa.

Et tajunnut pointtia. Hän kysyi, oliko siihen jokin erityinen syy, että jäin äitiyslomalle 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Tuo oli kummallinen kysymys sikäli, koska äitiyslomalle jäädään normaalisti juuri tuolloin eikä siihen tarvita erityistä syytä.

Miksi sinne jäädään 30 päivää ennen jos ei oikeasti ole syytä? Laiskottaako?

Äitiyslomalle vai? Ainakin kun kuopukseni syntyi vuonna 2014, oli äitiyslomalle jäätävä 30pvä ennen laskettua aikaa. Tai toki töissä sai käydä jos halusi, mutta ne päivärahat vähenttiin silti kokonaismäärästä. Ts. osa päivistä oli korvamerkitty ajalle ennen synnytystä. Itsekin voin tosi hyvin ja työni oli kevyttä, joten olisin mieluummin jatkanut töissä pidempään ja säästänyt päiviä vauvan syntymän jälkeiselle ajalle. Mutta se ei ollut mahdollista. Täysin typerä systeemi. Kelalta vielä opastivat, että on tärkeää levätä ennen synnytystä, joten siksi asia on näin. Toki monilla asia on just näin ja ovat iloisia kun voi jäädä jo kotiin.

Mun kaksi vanhempaa lasta syntyivät ulkomailla. Esikoisen kanssa jäin pois töistä viikkoa ennen laskettua päivää (vauva syntyi 40+1) ja kakkosen kanssa muistaakseni 1,5 viikkoa ennen (syntyi 39+5).

Vierailija
1505/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolatyössä nostelin tiskikoneesta lasikoreja jotka olivat vielä kosteita ja joissa oli varmasti pesuainejäämiä tms. Joka tapauksessa käsivarret ranteesta taipeeseen asti herkistyivät ja niihin tuli kutisevaa näppyä. Menin yksityiselle, jossa virolaislääkäri käski syömään voita, koska venäläisillä kuulemma on allergioita, kun syövät margariinia, mutta virolaisilla ei, kun käyttävät oikeaa voita! Melkoisen anelun jälkeen sain sitten jotain rasvaa käsiini, mutta lääkärin jorinat jäivät kyllä ikuisesti mieleen :D

Vierailija
1506/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette tuollaisia köyhimyksiä luusereita, että menette terveyskeskuslääkäriin. Menkää privaattiin. Privaattilääkärit on sentään koulutettu yliopistossa.

Vierailija
1507/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sä ap oot ammatiltasi?

Vierailija
1508/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekassa raskaudessa sain raskauden lopussa angiinan, jonka vuoksi menin lääkäriin. Lääkäri kysyi, että olenko töissä. Kerroin olevani äitiyslomalla, jonka aloitin  30 arkipäivää ennen laskettua aikaa.

Et tajunnut pointtia. Hän kysyi, oliko siihen jokin erityinen syy, että jäin äitiyslomalle 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Tuo oli kummallinen kysymys sikäli, koska äitiyslomalle jäädään normaalisti juuri tuolloin eikä siihen tarvita erityistä syytä.

Jos nyt ihan toisissaan kysyit, niin ne lapset ei synny useinkaan just sinä laskettuna päivänä.  Toi 30 päivää on just siks, että se synnytys voi periaatteessa alkaa milloin vaan. Kuinka vieraantuneita ihmiset on nykyään kaikesta?  Se onkin sitte kiva päräyttää ne lapsivedet työpaikalla. 

Vierailija
1509/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette tuollaisia köyhimyksiä luusereita, että menette terveyskeskuslääkäriin. Menkää privaattiin. Privaattilääkärit on sentään koulutettu yliopistossa.

Kaikki lääkärit opiskelee yliopistossa =D voi hemmetti, miksi meillä on niin paljon tyhmiä ihmisiä ?

Vierailija
1510/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa se arvostelu tai en vastaa enää mihinkään kysymyksiin.

-tk lääkäri, Porvoo

eikö totuutta saa sanoa lääkäreistä, miksi,

ei tänne ihmiset huvikseen kirjoita, ainakaan kaikki,

nykyään ei totuutta saa sanoa kenestäkään, eikä mistään, kumma juttu

Sensuuri on totuuden torjuntaa.  Päättävien tahojen pelastus on sensuuri.

Vierailija
1511/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeasitä kirjoitti:

Jouduin viime kesänä onnettomuuteen ja tk-hammaslääkäri tiuski minulle, miksi vein kiirepäivystyksen ajan ja ei millään uskonut, kun koitin sanoa, että leuka niin kipeä, että varmasti murtunut ja mielestäni leuka "roikkui" jotenkin. Lisäksi sanoi, ettei onnettomuudessa siirtyneille hampaille pystyisi tekemään enää yhtään mitään, kun onnettomuudesta oli kulunut pari päivää. Kehotti ensi kerralla varaamaan normaaliajan, jonka ilmoitti olevan n. 5 kk päässä. Keksi sanoa vielä, etten todellakaan seisoisi siinä jutustelemassa, jos leuka olisi murtunut. Lopputulos, ei saikkua, ei kipulääkkeitä, ei hoitoa, ei mitään. 

Parin päivää tämän jälkeen yksityisellä spesialistilla: 

2 leukamurtumaa, sijoiltaan oleva leuka, 4 siirtynyttä hammas ja kahden siirto omalle paikalleen ja useamman hampaan juurihoito. Pari näistä toimenpiteistä kiireellisenä. 

Tässä kun olisi jäänyt odottelemaan tk-sedän 5 kk päässä olevaa aikaa ensin tarkastukseen.....

Valitettavasti koko episodi on totta. 

Uskon joka sanan koska itselläni lievempiä vaurioita muta vastaava kokemus. En ymmärrä, miksi meillä aina julkisuudessa kehutaan laadukasta terveydenhoitosysteemiämme. Julkinen puoli on terveydenhuollon osalta kuin sosialistisesta maasta, jossa tärkeintä ovat prosessit (=pääsit lääkärille. Viis siitä, ettei lääkäri viitsinyt varmistua näkemyksensä oikeellisuudesta sekä siitä, ettet saanut asianmukaista hoitoa).

Vierailija
1512/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40-vuotias ja vasta nyt talouteni on siinä kunnossa, että voin ilman rahahuolia käytä yksityisellä. Minulla ei ole julkiselta puolelta oikeastaan yhtäkään onnistunutta diagnoosia vaivoistani ja se on minusta jokseenkin hälyttävää.

Omista kokemuksistani järkyttävin on ehkä se, että kaaduttuani laskettelurinteessä pahasti ja loukattuani selkäni terveyskeskuslääkäri suositteli vain lepoa. Onneksi hakeuduin yksityiselle koska röntgenkuvista selvisi, että niskarankani oli murtunut ja että pienempikin kaatuminen olisi voinut johtaa halvaantumiseen.

Kun korona-aikana terveydenhuoltohenkilöstö on (erityisesti julkisella puolella) itkenyt osakseen sääliä, en kokemusteni perusteella voi toivoa muuta kuin sitä, että jokainen julkisella puolella työskentelvä kuolee koronaan. Ainoastaan uskomatonta työhön leipiintyneisyyttä sekä puhdasta välinpitämättömyttä olen julkisessa terveydenhuollossa asioidessani kokenut.

Vierailija
1513/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoi koneelta mitä lääkettä olin edelliseen flunssaan saanut.

- oliko tää hyvä? Laitetaanko sitä?

Kuka menee flunssan takia lääkäriin?

"Kuka menee flunssan takia lääkäriin"

Esimerkiksi sellainen henkilö, joka tarvitsee työnantajaa varten sairaslomatodistuksen.  Kaikissa paikoissa ei voi olla poissa noin vain "omalla ilmoituksella".

Sellainen henkilö on siis jo pilannut maineensa ja menettänyt työnantajansa luottamuksen kun tuolla tavalla vaaditaan lääkärintodistusta. Laiska alkoholisti, mitä ilmeisimmin.

Vierailija
1514/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoi koneelta mitä lääkettä olin edelliseen flunssaan saanut.

- oliko tää hyvä? Laitetaanko sitä?

Kuka menee flunssan takia lääkäriin?

"Kuka menee flunssan takia lääkäriin"

Esimerkiksi sellainen henkilö, joka tarvitsee työnantajaa varten sairaslomatodistuksen.  Kaikissa paikoissa ei voi olla poissa noin vain "omalla ilmoituksella".

Sellainen henkilö on siis jo pilannut maineensa ja menettänyt työnantajansa luottamuksen kun tuolla tavalla vaaditaan lääkärintodistusta. Laiska alkoholisti, mitä ilmeisimmin.

No huhhuh taas. Kyllä meidän työpaikalla ainakin oli se käytäntö, että lääkärintodistuksen toimittaminen saikusta kosketti kaikkia. Omalla ilmoituksella ei voinut olla pois.

Vierailija
1515/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40-vuotias ja vasta nyt talouteni on siinä kunnossa, että voin ilman rahahuolia käytä yksityisellä. Minulla ei ole julkiselta puolelta oikeastaan yhtäkään onnistunutta diagnoosia vaivoistani ja se on minusta jokseenkin hälyttävää.

Omista kokemuksistani järkyttävin on ehkä se, että kaaduttuani laskettelurinteessä pahasti ja loukattuani selkäni terveyskeskuslääkäri suositteli vain lepoa. Onneksi hakeuduin yksityiselle koska röntgenkuvista selvisi, että niskarankani oli murtunut ja että pienempikin kaatuminen olisi voinut johtaa halvaantumiseen.

Kun korona-aikana terveydenhuoltohenkilöstö on (erityisesti julkisella puolella) itkenyt osakseen sääliä, en kokemusteni perusteella voi toivoa muuta kuin sitä, että jokainen julkisella puolella työskentelvä kuolee koronaan. Ainoastaan uskomatonta työhön leipiintyneisyyttä sekä puhdasta välinpitämättömyttä olen julkisessa terveydenhuollossa asioidessani kokenut.

Jos saat sydäninfarktin niin lanssi vie sut julkiselle puolelle, jos joudut vakavaan liikenneonnettomuuteen niin julkiselle vie matka. Syövän hoitokin on pääosin julkisella jos ei huomioida yksityistä Docrates - sairaalaa.

Vierailija
1516/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saat sydäninfarktin niin lanssi vie sut julkiselle puolelle, jos joudut vakavaan liikenneonnettomuuteen niin julkiselle vie matka. Syövän hoitokin on pääosin julkisella jos ei huomioida yksityistä Docrates - sairaalaa.

Mikä on kumma on "lanssi"? Onko se sitä, kun pyylevä tiapeetikko matkallaan rismaan lyyhistyy ja korjataan pois kadulta tilaa viemästä?

Vierailija
1517/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ihan toisissaan kysyit, niin ne lapset ei synny useinkaan just sinä laskettuna päivänä.  Toi 30 päivää on just siks, että se synnytys voi periaatteessa alkaa milloin vaan. Kuinka vieraantuneita ihmiset on nykyään kaikesta?  Se onkin sitte kiva päräyttää ne lapsivedet työpaikalla. 

Tyyppi on joku miesoletettu. Varmaan se sama, jonka mielestä naiset etsivät elättäjää, että voivat maata miehen siivellä kotona kersansa kanssa tekemättä mitään. Se on aika vieraantunut todellisuudesta.

Vierailija
1518/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lääkärit opiskelee yliopistossa =D voi hemmetti, miksi meillä on niin paljon tyhmiä ihmisiä ?

Eikös ne privaattilääkärit sitten olekaan parempia lääkäreitä?

Vierailija
1519/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ulinaa koko ketju! Etteko tajua, että samat lääkärit ne siellä "privapuolella" ovat töissä kuin terveyskeskuksissa.

Minä olen aina käyttänyt julkisen puolen terveydenhoitopalveluita, ja parempaa ei voisi olla. Hoitoon pääsee nopeasti, lääkärit ovat päteviä ja kivoja, olen käynyt samalla oma lääkärillä yli kymmenen vuotta. Kun olen tarvinnut esim leikkaushoitoa, se on järjestynyt ihan hoitotakuun sisällä. 

Hammaslääkärissäkään en ole koskaan käynyt yksityisellä. Saan aina ajan hoitoon, tarkastukset pitää varata ajoissa, mutta vaikka paikka irtoaa, päivystykseen pääsee.  Katson että olen maksanut reilusti veroja monta vuosikymmentä, joten käytän juuri sitä mikä minulle kuuluu. Olisi aivan älytöntä maksaa jotakin yksityistä terveysvakuutusta, vaikka hyvin olisin voinut sen tehdä. 

Vierailija
1520/2561 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verosaaliin  kanssa on toinen motivaattio kun veroja rohmutessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi