Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet

Vierailija
28.12.2019 |

itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.

Kommentit (2561)

Vierailija
1381/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin lääkärille ihottuman takia. Lääkäri tutki ja etsi ilmeisesti googlettamalla diagnoosia. No, päätyi diagnoosiin x, mutta totesi, että toisaalta tuo ihottuma ei yhtään näytä samalta ja oireetkin täysin erilaiset. No, tämä lääkärin toteama väärä diagnoosi kuitenkin kirjattiin vaikka mikään siitä ei täsmännyt omaan tapaukseeni. Ei edes lääkärin mielestä. Halusi myös ottaa koepalan ihostani, en antanut. 

Eiköhän se ihan lääkäreiden käyttämästä tietokannasta ole sitä tietoa etsinyt. Miksi ihmeessä kukaan muu kuin maallikko lähtisi pyörimään googlen kautta ties mihin, kun parhaimmillaan tulee terveyskirjastoa wikipediaa ja seuraavaksi iltalehden artikkeli tai joku blogi. Aika moneen kertaan on google mainittu tässäkin keskustelussa ja ei voi kuin ihmetellä. Ilmeisesti kaikki pitäisi vielä muistaa ulkoa, eikä tietoa saa tarkistaa. Toki diagnoosi meni tällä kertaa pieleen, mutta jos lääkäri kokee koepalan tarpeelliseksi niin ihmettelen mikset antanut ottaa?

Vierailija
1382/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on väärin päin parannuttu tässä ketjussa mutta yksityinen hammaslääkäri suositteli hampaiden yölliseen kiristelyyn ja narskutukseen kallista purentakiskoa. Ei  ollut silloin varaa tähän, menin kunnalliselle joka hioi purentapintaa ja antoi  leukalihasten jumppaus- ja rentoutusohjeet. Se auttoi. '

No hyvä, että purentapinnan hionta auttoi. Minulla h-lääkäri innostui hiomaan etuhampaita alhaalta saadakseen aikaan paremman purennan. Hän teki siinä hioessaan 3 reikää, kaikki viereisissä hampaissa. Olen joutunut jo 4 kertaa käymään paikkuuttamassa niitä, kun paikat eivät tahdo pysyä. Tietty omalla kustannuksella. 

Teit kai ilmoituksen hoitovirheestä potilasvakuutuskeskukselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sethämiesh kirjoitti:

Hain labralähetettä sairastamani taudin kontrolliin. Sain reseptin. Vasta parkkihallissa huomasin että sehän kirjoitti mulle diagnoosin-posttraumaattinen stressi :D

Naputteli varmaan diagnoosikoodin väärin. Kun kirjain edessä vaihtuu ja numero pysyy samana, tulee ihan eri alan diagnoosi.

Vierailija
1384/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun siskon raskautta ei tajuttu terveyskeskuksessa.

Suvussamme kulkee kirouksena ns omenavartalo, mutta aloin kiinnittää huomiota  siihen että siskon vatsa oli epätavallisen ylhäällä. Sisko myös valitti jatkuvaa värinän tunnetta vatsassaan ja vihlaisuja kun nousi kyykystä ylös. Rinnatkin näyttivät hiukan isommilta, kasvoihin ilmestyi  maksaläiskiä ja hampaita vihloi. Käskin tehdä apteekin raskaustestin, joka oli nega.  Meni terveyskeskukseen jossa määräsivät närästyslääkettä ja käskivät laihduttaa, sanoin että olisit herranjumala vaatinut sitä raskaustestiä!  Siellä se on tarkempi ja takuulla oikein. Lopulta pakotin siskon soittamaan neuvolaan jossa suostuivat antamaan ajan ja tekemään raskaustestin vaikka olivatkin sitä mieltä että kyllä se apteekin testikin luotettava on. No ei ollut!

Neuvolassa  nimittäin selvisi, että sisko oli kahdeksannella kuulla. Tuli vähän kiire kaikkien avustusten ym saamisen  kanssa.

Ihan yhtä tarkat ne virtsasta tehtävät testit siellä labrassa on, veritestit sitten on tarkempia. Saattoi toki olla viallinen apteekin testi kyseessä.

Vierailija
1385/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten sain flunssan jälkitaudiksi kamalan korvatulehduksen, tärykalvo puhkesi ja korva valui mätää. Terveyskeskuksen naislääkäri tivasi multa vahvalla venäläisellä korostuksella että miksi en ole laittanut silmätippoja siihen kipeään korvaan, ja mitä varten edes tulen lääkärille jos olen näin uusavuton. Olisi naurattanut jos en olisi ollut niin kamalan kipeä.

Vierailija
1386/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten sain flunssan jälkitaudiksi kamalan korvatulehduksen, tärykalvo puhkesi ja korva valui mätää. Terveyskeskuksen naislääkäri tivasi multa vahvalla venäläisellä korostuksella että miksi en ole laittanut silmätippoja siihen kipeään korvaan, ja mitä varten edes tulen lääkärille jos olen näin uusavuton. Olisi naurattanut jos en olisi ollut niin kamalan kipeä.

Antibioottisilmätippojahan sinne puhjenneeseen korvaan voidaan laittaa, mutta Suomessa niitä saa vain reseptillä.

Vierailija
1387/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut usein vatsakipua ja joka kerta pitää ronkkia eturauhasta. Seppivaivoja yleensä ja sydämmessä vikaa. Siis aina vaikka edellisestä kerrasta olisi vain tunti. Kerran kolme eri lääkäriä ronkki tunnin välein päivystyksessä. Ei mitään rajaa. Sitten lehdet huutaa kun kiina ottaa pumpulitikulla näytteen perseestä. Mun persettä ronkitaan tyyliin joka kerta lääkärissä

Vierailija
1388/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoi koneelta mitä lääkettä olin edelliseen flunssaan saanut.

- oliko tää hyvä? Laitetaanko sitä?

Miksi menit flunssan vuoksi vastaanotolle?

Vierailija
1389/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikattu synnytysrepeämä oli kirjattu potilaskertomukseeni polyypiksi. Menin siis varta vasten sitä näyttämään kun oli mielestäni huonosti parantunut, kivulias ja koholla,  mutta lääkäri keskittyi vain muihin ongelmattomiin repeämiin ja vakuutteli niiden olevan ok, vaikka koitin parhaani mukaan saada suunvuoroa ja näyttää, minkä takia olin tullut sinne. En ymmärrä miten pystyi menemään koko käynnin tarkoitus niin pahasti ohi ja jos näki tämän "polyypin" niin miksei kommentoinut sitä siellä ollessani. 

Tunnen myös henkilön jolla kipuoireilut kaikissa neljässä raajassa selittyivät lääkärin mielestä tenniskyynärpäällä. 

Vierailija
1390/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoi koneelta mitä lääkettä olin edelliseen flunssaan saanut.

- oliko tää hyvä? Laitetaanko sitä?

Kuka menee flunssan takia lääkäriin?

No esimerkiksi minä olen mennyt. Migreenin vuoksi myös. Tuskin muuten, mutta työnantajani vaatii lääkärintodistuksen yhdenkin päivän poissaolosta. Nyt korona-aikana sentään riittää puhelinvastaanotto, luojan kiitos.

Vierailija
1391/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuinen hikoilu ja nopea pulssi. Olin 40-vuotias ja kärsinyt oireista viikoja. Lisäksi unettomuutta, ärtyneisyyttä, levottomuutta, vapinaa käsissä ja paino oli pudonnut. Nuori mieslääkäri tivasi ensin alkoholinkäytöstä. Kerroin olevani absolutisti. Epäili, mutta sitten pian jo tulikin seuraava diagnoosi: Esivaihdevuodet, hoidoksi liikunta ja stressitön elämäntyyli.

Viikko myöhemmin siitä iski hervoton rytmihäiriö, menin pikana päivystykseen, siitä verikokeisiin joista todettiin vaikea kilpirauhasen liikatoiminta.

Vierailija
1392/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä hieman sama juttu. Pudotin alumiinitangon (6metrisen) ja suoraan varpaalle. Sattu ja murtui nivelestä. Aikani nilkkasin ja kun muutakin aikaa oli tohtorille niin näytin kun oli luutumassa vinkkuraan. Kerroin ja totesin että kannattaako enää mitään tehdä. Hän katsoi ja totesi että se on kihti. Minä siinä että siis pudotin alumiinitangon ja murtui. Hän kielsi syömästä pieniä kaloja ja veden eläviä....Tämä valistunut kommentti siis työterveyslääkäriltä.

Vierailija
1393/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin päivystykseen mielenterveyssyistä, ja kuvasin oireitani hoitajalle, kertoen että "viime aikoina mieliala on aaltoillut tosi paljon". Minulla on diagnoosikin tälle, eli epävakaus. Oletin että koska se näkyy tiedoissani selkeästi, ei olisi tarvetta vääntää rautalankaa. 

Nyt siellä lukee, että "potilaalla on kaksisuuntainen mielialahäiriö", enkä saa sitä pois tiedoistani mitenkään. Voi v...u!!! 

Vierailija
1394/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin lääkärille ihottuman takia. Lääkäri tutki ja etsi ilmeisesti googlettamalla diagnoosia. No, päätyi diagnoosiin x, mutta totesi, että toisaalta tuo ihottuma ei yhtään näytä samalta ja oireetkin täysin erilaiset. No, tämä lääkärin toteama väärä diagnoosi kuitenkin kirjattiin vaikka mikään siitä ei täsmännyt omaan tapaukseeni. Ei edes lääkärin mielestä. Halusi myös ottaa koepalan ihostani, en antanut. 

Usein se koepala on varsin hyödyllinen jotta saadaan oikea diagnoosi.

No siinä voidaan miettiä meneekö resursseja hukkaan kun tehdään toimenpide, jossa poistetaan ihoa ja se lähetetään analysoitavaksi. Kun ihotautilääkäri osasi tunnistaa ihottuman muutaman sekunnin katselemisen perusteella. Joten onko hyödyllistä, ei ehkä.

Vierailija
1395/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtona tietysti mies pienemmällä varystuksella😆

Vierailija
1396/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein se koepala on varsin hyödyllinen jotta saadaan oikea diagnoosi.

No siinä voidaan miettiä meneekö resursseja hukkaan kun tehdään toimenpide, jossa poistetaan ihoa ja se lähetetään analysoitavaksi. Kun ihotautilääkäri osasi tunnistaa ihottuman muutaman sekunnin katselemisen perusteella. Joten onko hyödyllistä, ei ehkä.

Kylläpä me ihotaudeillakin aika paljon koepaloja otetaan.

Vierailija
1397/2561 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse sisätautien erikoislääkäri, terveyskeskuksessa töissä. On tullut kierreltyä muutamat yliopistosairaalat ja yksi keskussairaala, yksi ns kaupunginsairaala, jota päädyin johtamaan ja nyt haluan downshiftata ja teen terv keskuksen töitä, mieluiten tietty sisätauteja.

No on hyviä ja huonoja lääkäreitä ja kaikkia siltä väliltä. Kyllä suomalainen lääkäri varsin hyvä on. Kesäkanditkin olivat johtamassani sairaalassa todella hyviä, jos olivat Suomessa koulutettuja. Muualta tulleissa oli taso vaihtelevampi, mutta oppivat pian.

Nykyisessä terveyskeskuksessa on kyllä mahtavat kokeneet lääkärit. Itse menisin potilaaksi kenelle hyvänsä.

Totta kai lääkäreitä saa haukkua. On osa normaalia prosessia elämässä. Itseä hoidettiin selkeästi väärin lapsena ja siitä varmaan osittain kumpusi halu lääkikseen. Yliopistosairaala minut silloin pelasti. On se tärkeää, miten hoidetaan. Kohta omalta osaltani kaikki työ on ohi. Oli hyvä aika.

Vierailija
1398/2561 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan ne huippuläkärit ovat suurien sairaaloiden erikoislääkärit. Kokeneet terveyskeskuslääkärit ovat myös todella hyviä. Yksityisellä puolella olen ollut myös, ja useasti on taas pyydetty, mutta se on jäänyt minulle vieraammaksi. Erikoislääkärit ovat hyviä yleensä omalla alallaan missä vain.

Vierailija
1399/2561 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk:n hammaslääkäri isosta patista ikenessä; Peset hampaasi huonosti, siitä se johtuu, kotiin vaan.

Seuraavana päivänä kiireellinen hampaanpoisto yksityisellä ja mätää litra.

Pieni lisämauste asiassa että olin viimeisellä kolmanneksella raskaana. 

Valitus tehtiin arvauskeskuksen toimista mutta eihän se mihinkään johtanut.

Vierailija
1400/2561 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleen mennä hammaslääkäriin heti ?