Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet

Vierailija
28.12.2019 |

itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.

Kommentit (2561)

Vierailija
1341/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkasin ranteen niin että koko käsi / ranne turposi. Sain lähetteen toimintaterapeutille. Toimintaterapeutin kanssa sitten ihmeteltiin kun hän ei mitään lausuntoa lääkäriltä saanut eli ei tiennyt miksi hänelle tulee potilas tai mistä syystä. Ainut mitä luki potilastiedoissa oli "käsi on kipeä". Lääkäriltä pyydettiin useaan otteeseen lausuntoa mutta hän vaikeni, ja lopulta lopetti kyseisessä tk:ssa.

Vierailija
1342/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni oli herännyt muutaman kuukauden aamuyöllä kuumeeseen, joka laski yleensä kymmeneen mennessä. Terveyskeskus lääkäri kommentoi: 'Luuletteko te tosiaan, että on sairaus, joka nostaa yöllä kuumeen ja se laskee aamulla?' Tyttäreni kuolemasta tulee ensi kesänä kuluneeksi 24 vuotta ja minä tosiaan toivon, että kyseinen lääkäri jo tunnistaa hodginin taudin tyyppipiirteen. Sitä loukkaavaa ja vähättelevää sävyä, millä hän meitä kohteli en anna anteeksi.

Todella toivon minäkin.

Tuota tuskaa, surua sekä todennäköisiä ja aiheellisia ikäviä tunteita tuota lääkäriä kohtaan

on vaikea kuvitella sitä itse kokematta.

Soisin lääkäreiden yleisemminkin kuuntelevan potilaitaan. Liian monet kokemusteni mukaan kuvittelevat tietävänsä jopa oireetkin paremmin kuin potilaat itse. Soveltuvuuskokeet/psykologin testit alalle pitäisi olla myös

hoitajatasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on vain pikkusen reumaa,laitetaan pari piikkiä varpaiden väliin kun päkiöitä särkee.Ota Buranaa,lepää niin kyllä se siitä.Ei kannata stressiä ottaa. 

No olikin syöpä luustossa.

Vierailija
1344/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin vatsataudin takia työterveyslääkärille, saikkua hakemaan. Selitin oireet ja lääkärin kysymys tupakoitko? Juu kyllä, no se pitäisi lopettaa. Tiedän mutta kuinka se vatsatautiin liittyy....

Vierailija
1345/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämä. Mulla on infektioastma ja jos ei ole jotain nuhalääkettä, nin pitä pitää sitten hankkia ettei mene tauti keuhkoihin niin helposti.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoi koneelta mitä lääkettä olin edelliseen flunssaan saanut.

- oliko tää hyvä? Laitetaanko sitä?

Miksi flunssaan ylipäätään on määrätty lääkettä?

No duact esimerkiksi on sellainen mikä pysäyttää nenän vuotamisen.

Vierailija
1346/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungissa julkisen puolen lääkäreiden mielestä kaikki johtuu aina mielenterveysongelmista, vaikka niitä ei ole diagnosoitu. Vaikka vaivoille löytyy toinen toisensa perään oikea diagnoosi yksityiseltä, niin heti jos menee jotain uutta vaivaa valittamaan, niin ensimmäinen kommentti on että " Miten sulla on näin paljon kaikenlaista vaivaa. Onko sulla mt-ongelmia?" Vaikka en ois vuosiin käynyt. Ne vanhat jo diagnosoidut sairaudetkin käännetään yhtäkkiä mt-ongelmiksi. Kerran kävin jo psykologillakin tekemässä psykologiset testit eikä löytynyt mt-ongelmia, mutta sama kohtelu jatkuu. Liekö sitten näin pohjoiseen julkiselle päätyy kaikki osaamattomat lääkärit, joilla lienee periaatteena että mt-ongelmaisen leima vaan kaikille, niin ei tarvi tutkia eikä hoitaa. En ihmettele yhtään miksi Suomessa on niin paljon mt-ongelmaisia. Kuinkahan moni niistäkin sairastaa ihan jotain muuta tutkimatonta ja siksi hoitamatonta somaattista sairautta.

Itse en kovin paljon ole lekureillä käynyt mutta toisinaan on ollut pakko. Kerran olin jo tovin sairastanut selkääni ja kun ei buranat ja muut perustropit auttaneet, menin lekurille valittamaan ja pyysin jotain parempaa kuin käsikauppalääkkeet... "Tuos on resepti" ja sanoi, että "nää auttaa varmasti". Hain lääkkeet - ja heitin samantein roskiin! Tutkin netistä ennen aloittamista, kun uusia pillereitä olivat. Olivat mielialapillereitä... Niitä en tarvinnut. En minä hullu ole. Kipuun tarttin kyllä jotain. Niinpä seuraavana aamuna otin ja tempasin kaverin tramadolia. Ja siinä paikassa kipu hävisi... ja sain loput kotiini, kun hän ei enää tarvinnut. Hän kun saa sitä lekuriltaan "niskakipuun" tosta vain... Oma apu paras apu.

Vierailija
1347/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoi koneelta mitä lääkettä olin edelliseen flunssaan saanut.

- oliko tää hyvä? Laitetaanko sitä?

Kuka menee flunssan takia lääkäriin?

Minä, koska flunssa aiheuttaa niin voimakkaan turvotuksen ylähengitysteihin, että en saa happea ja oksennan. Myös flunssan jälkitauteihin tarvitsen usein antibioottikuurin eikä sitä apteekista ilman reseptiä saa.

Tässä on katsos sellainen ihmeellisyys, että me ihmiset olemme erilaisia ja elimistömme toimii eri tavoin.

Vierailija
1348/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsalla olevasta erikoisesta punaisesta läntistä:

Lääkäri nro 1: "se on tukkeutunut talirauhanen" - Kantaan oli vielä kirjoittanut, että "diagnoosin varmuus yli 99 %"

Lääkäri nro 2: "Se on varmaan palovamma. Ehkä et ole vaan huomannut, kun olet polttanut itseäsi naamaan?"

Lääkäri nro 3: "Ei ole ihosyöpä, jos olet kerta käyttänyt aurinkorasvaa"

Lääkäri nro 4: "Läntti on koepalassa todettu tyvisolusyöväksi".

Jep. Kannatti olla itsepintainen. 

Vierailija
1349/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosina murtuman jälkitila, ja hoito-ohjeena jumppaaminen ja vaikka hiihtolenkit!

Myöhemmässä tarkastelussa tämä osoittautui kipsauksesta huolimatta luutumattomaksi murtumaksi, joka sitten leikattiin.

Vierailija
1350/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla asuin pienellä paikkakunnalla, siellä oli se yks ja sama lääkäri aina, sen ohje oli kaikkeen että lähde lenkille ja syö porkkanaa. Pikkuveljeltä murtui solisluu, lääkäri laittoi vahingossa röntgenkuvan väärinpäin seinälle, ja laittoi tukisiteen väärälle puolelle, vaikka ruhjeet näkyi selvästi toisella puolella.

Vierailija
1351/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkarin lääkäri löysi multa "ylimääräistä" kilpirauhasesta ja lähetti mut ultraan + mahd. koepalan ottoon Peijakseen. Ekasta näytteestä ei saatu selvää, joten terkkarista sain toisen lähetteen. 

Terkkarin lekuri siis toimi asiallisesti,  mutta Peijaksen radiologi ilmoitti, ettei aio ottaa uutta testattavaa, jos ei eka onnistunut, kun EI NIISSÄ YLEENSÄ OLE MITÄÄN.

Yhdessä terkkarilekurin kanssa ihmeteltiin sittemmin tuota näkemystä, vaikka hyvä asiahan se on, ettei noista yleensä syöpää löydy...

Vierailija
1352/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 9 vuotta sitten minulle iski flunssan tms. jälkioireena paha yskä ja sain sitten niin pahan yskäkohtauksen, että tunsin kyljessä jonkilaisen muljahduksen sekä kovaa kipua. Sen jälkeen aina kun liikuin / yskin /aivastin / naurahdin, niin sattui tosi paljon. Muistin, että siskoni oli kerran saanut myös pahan yskäkohtauksen ja yskinyt kylkiluuhunsa murtuman. Menin sitten TK:een kertomaan kivuistani ja minulta otettiin verikoe. Seuraavaksi minut otti vastaan lääkäri, joka kysyi minulta suoraan, että haluanko minä kipulääkkeitä ja saikkua. Vastasin, että "en, vaan haluan tietää mikä minua vaivaa". Lääkäri vaikutti yllättyneeltä ja alkoi sitten selittämään, että ehkä kyljessä oleva lihakseni on revähtänyt. No sillä arvauksella(?) mentiin ilman kipulääkkeitä sekä saikkua ja lopulta ajan kanssa kipukohta parani sitten itsestään.

Vierailija
1353/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuvalle henkilölle lääkärin ohje:

Jos sulta lähtee taju, soita ambulanssi. 

(Ilmeisesti pitää kuitenkin odottaa ennen soittoa, että se taju palaa)

Vierailija
1354/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on väärin päin parannuttu tässä ketjussa mutta yksityinen hammaslääkäri suositteli hampaiden yölliseen kiristelyyn ja narskutukseen kallista purentakiskoa. Ei  ollut silloin varaa tähän, menin kunnalliselle joka hioi purentapintaa ja antoi  leukalihasten jumppaus- ja rentoutusohjeet. Se auttoi. '

Vierailija
1355/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläselästä revähti/venähti lihas niin etten pystynyt liikuttamaan toista kättä. TK-lääkäri tylysti: "mikset ottanut buranaa?"

Ei se särky ollut ongelma vaan se etten pystynyt liikuttamaan kättä, vaikutti revähtäneeltä tai muutoin hajonneelta lihakselta. Onneksi nykyään tapaturma-vakuutus niin voi mennä yksityiselle vastaavissa tilanteissa.

Vierailija
1356/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on väärin päin parannuttu tässä ketjussa mutta yksityinen hammaslääkäri suositteli hampaiden yölliseen kiristelyyn ja narskutukseen kallista purentakiskoa. Ei  ollut silloin varaa tähän, menin kunnalliselle joka hioi purentapintaa ja antoi  leukalihasten jumppaus- ja rentoutusohjeet. Se auttoi. '

No hyvä, että purentapinnan hionta auttoi. Minulla h-lääkäri innostui hiomaan etuhampaita alhaalta saadakseen aikaan paremman purennan. Hän teki siinä hioessaan 3 reikää, kaikki viereisissä hampaissa. Olen joutunut jo 4 kertaa käymään paikkuuttamassa niitä, kun paikat eivät tahdo pysyä. Tietty omalla kustannuksella. 

Vierailija
1357/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

viereisissä, piti olla vierekkäisissä.

Vierailija
1358/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lääkäriin, kun väsytti, alilämpöä, hiukset lähti, kaulalla patti ja kurkussa pala. Kysyin, voisiko olla vikaa kilpirauhasessa, kun sitä on suvussakin. Kuulemma hiukset nyt lähtee vanhemmiten. Olin 40 v nainen, ja hiusrajan pakeneminen nyt ei ole ihan normaalia, vielä kuukauden sisällä.

No myöhemmin eri lääkäri laittoi minut testeihin, kun en uupumukselta pystynyt enää töihin. Kilpirauhanenhan se

Vierailija
1359/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärillä oli auki edellisen potilaan, miespuolisen, tiedot. Pyytäessäni lääkettä poskiontelotulehdukseen, satuin huomaamaan, että lääkäri kirjoitteli Ahmedille lääkettä. Huomautin että olen Liisa, nainen, ja Ahmedin sosturvatunnukselle kirjoitettu lääke ei varmaan apteekista irtoa ilman ihmettelyä. Näin täällä itä Helsingissä.

Vierailija
1360/2561 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin vuosia sitten valittamaan kipeää kyynärpäätäni ja kyselin voisiko olla ns tenniskyynärpää, joka aiemmin on joskus havaittu. Olen kuusikymppinen mies. Työterveyshuollon eräs täysin  onneton mieslääkäri , ei vakituinen lääkärini, istui tympeänä tuolissaan , ei tullut edes katsomaan ja tutkimaan. Totesi vain ettei voi olla se. En saanut apua. Seuraavalla kerralla käydessäni vakituisella työterveyden naislääkärillä hän totesi vaivani heti ja sain apua.