Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet

Vierailija
28.12.2019 |

itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.

Kommentit (2561)

Vierailija
2401/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykylääkärit istuu vaan koneella, kyselee oireet stressaantuneina, kirjoittaa ne lapulle ja sitten lähete/ulos ovesta jonkun reseptin kanssa.Eivät koske potilaaseen enää ollenkaan.Mulla särkevää punaista silmää vilkaisi 2 metrin päästä ja käski huuhtoa puhtaalla vedellä.Olin äimänkäkenä, entä jos silmässä olisi ollut roska tai haava? Vanhat kunnanlääkärit tunnusteli ja tiesi heti mikä vaiva, tarkisti sen kipeän silmän tai paineli vatsaa, jotenkin käytännöllisempi ote työhön.Nyt sanotaan aina ett tuu uudestaan jos vielä vaivaa kun sairauden hoito onnistuis kerrallakin kun lääkäri olisi kiinnostunut tekemään oikean dg:n...potilaat on nykyisin häiriötekijä lääkärin työssä, muuten ois tosi cool homma!

Palkka on ok.

Vierailija
2402/2561 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkärin diagnoosi osoittautuu vääräksi ja sulla onkin vakava tauti myöhemmin toisen lääkärin toimesta havaittuna, niin ilmoittakaa tälle ensimmäiselle hänelle siitä! Toki voi tehdä valituksenkin jos kokee että perusteet.

Eihän se lääkäri muuten ikinä opi olemaan tarkempi samanlaisten oireiden kanssa, jos kukaan potilas ei kerro mitään jälkikäteen. Luulee vaan olevansa oikein hyvä tekijä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2403/2561 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ketään muuta ahdista tää ketju? En ole itse lääkäri, mutta varmasti siellä terveyskeskuksessa kaikki parhaimpansa yrittävät, hirveessä kiireessä. Sitten toiset perustaa ketjun jossa kilpaa ilkkuvat ja naureskelevat ja jopa palkka kyseenalaistetaan. Jos työ olis niin helppoa niin siitä vaan jokainen pyrkimään lääkikseen ja terveyskeskukseen hommiin! Ilman yhtään virhettä koskaan.

Itse olen saanut hyvää hoitoa, aina. Ei tulis mieleenkään arvostella kenenkään työtä.

No kai se ketuttaa kun läheiseltä menee henki tai vammautuu sen takia ettei viitsitä edes tutkia. Tai itse joudut teholle sen takia että oireitasi väheksyttiin. Tai että helvetillinen migreeni pitkittyy kun lääkäri ei älyä määrätä migreenilääkkeitä. Vedä vaan buranaa ja lepäile!

Lääkärissä huolimattomuusvirheet ja välinpitämättömyys saattavat koitua kohtaloksi.

Vierailija
2404/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin lääkäriin pitkään jatkuneiden vatsakipujen takia. Otettiin verikokeita ym, sitten lääkäri päätti, että tämä on maha-suolikanavan haavauma ja sain lääkkeet siihen.

Verikokeiden tulosten tultua lääkäri soitti, että voisin lopettaa lääkkeiden syönnin, ei olekaan haavaumaa, on keliakia....

Vatsavaivoista yli 20 kärsinyt, on parit suolentähystykset, ei keliakiaa, mutta 1-1,5 ruokailun jälkeen vatsaa vääntää ja kipristää. Tämän viimainitun takia meni arvauskeskukseen, kerroin, että olen myös "läpipasko", eli aamulla otettu diapeteskapseli tulee aamiaisen kanssa pihalle turvonneena ennen puoltapäivää. No, eihän sellainen ole mahdollista, ei! vaikka itse näin sen joka päivä pöntössä kellumassa! Sain lähetteen Acutaan maksa- ja haimatulehdusepäilyn vuoksi :-D. Ei ollut! sanoin lekurille, että tiesin sen ilman tutkimustakin!

Omahoi

Jos söit metforemia tai muuta depot-valmistetta niin ne tulee kokonaisena läpi, lääkeaine imeytyy silti

Vierailija
2405/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin päivytykseen koska tiesin minulla olevan virtsatientulehdus (äidillä on usein) ja epäilin sen kiipeävän munuaisiin. Odotin 9h kuumeisena ja selkäsäryssä,kävin vessasssa jossa tuli vain verisiä tippoja. Sitten sh tuli ottamaan verinäytteen ja virtsannäytteen,tai minähän sen jälkimmäisen otin. Kun pääsin lääkärille tämä tiedusteli  onko minulla kuukautiset kun virtsassa oli verta. Koputteli  selkää ja tuumaili että arkahan tämä on mutta voi olla myös lihasjumi. Aloin epäillä olevani piilokamerassa. Lopulta sain oikean diagnoosin,antibiootit ja pääsin kotiin mutta myöhemmin Omakannasta löytyi merkintä KLAMYDIASTA. Soitin ja selvisi ettei minulla sitä ole,testattu oli mutta nega. Myöhemmin merkintä poistui,tosin lähes vuosi siinä meni,

Yhtä äkkiä alkoi paha rytmihäiriökohtaus, kun köllöttelin sohvalla. Syke 188 ja tuntui, että sydän muljuaa rinn

No jos on selkeästi mielenterveysongelmainen yksilö niin täytyyhän se sinne kirjata. Ei voi tyytyä vain laittamaan rytmihäiriöitä kun kuitenkin on korvien välissä se ongelman syy.

Vierailija
2406/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diagnoosi: alhainen hemoglobiini. Hoito: rautalääkkeet apteekista ilman reseptiä.

Syy hemoglobiiniin laskuun oli runsaat kuukautiset ja vuotoa oli jopa yli 100 ml per kierto. Hoitoa tähän ei ole, koska olen alle 30 vuotias ja en ole synnyttänyt, hormoniehkäisy ei sovi. Hassua kyllä, rautalisän syönti vähensi vuotoa hieman, mutta ei ole toivottavaa syödä sitä rautalisää koko hedelmällisen iän ajan, joten saa nähdä miten käy seurantakokeissa taas =)

Traneksaamihappo.

Vierailija
2407/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti suomea puhuva lääkäri halusi väkisin määrätä minulle diabeteslääkkeet, kun sokeriarvo oli 6.0. Sanoin, että en ala niitä näillä arvoilla syömään, kokeilen ensin ruokavaliohoitoa. Kun lähdin pois ja olin menossa ulos, niin hän juoksi perääni ja sanoi, että hän oli katsonut netistä, että ei minulla ole näillä arvoilla diabetestä.😮

Vierailija
2408/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kesällä täydellisen vanhanaikaisen hermoromahduksen. Oli ollut töitä 3kk ilman taukoa (yrittäjä). Sitten tuli samaan aikaan hirveä  juhannuskiire, 1 alainen jäi pois töistä ryyppäämään, ja ex-mies pommitti 4vrk satoja uhkausviestejä ja ilmestyili kännissä yritykseeni häiriköimään. Aloin kiljua asiakkaille ja kollegoille ja laitoin firman ovet lukkoon kesken täyden sesongin.

Tuli se hermoromahdus.

Terveyskeskuslääkärin mielestä "masennus."

No ei ollut. Hommasin itse rauhoittavia, 2 päivää niitä naamaan sekä täyslepo kotona pimeässä huoneessa.  Sen jälkeen takaisin töihin. Olin sillä omahoidolla kunnossa ja olen edelleen.

Yrittäjyys ei taida olla sun juttusi.

Vierailija
2409/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 7v tytöllä oli toisen asteen palovammat käsivarressa. Lastenklinikan lääkäri määräsi näihin haavahoitotuotteita, yksi sidos oli geeliytyvä hopeasidos. Lääkäri ohjeisti avaamaan paketin päivittäin ja huuhtelemaan hopea tuotteen ja laittamaan sitten takaisin. "Voi käyttää uudestaan!" Oon ite lähihoitaja ja teen haavahoitoja työssäni, tätä kautta oon oppinu myös, ettei lääkärit aina oo ihan ajan tasalla haavahoidoissa. 

Joka tapauksessa en tietenkään käyttäny samaa tuotetta uudestaan vaan aina laitettiin uus. Joka kerta pelkkä hopeatuote maksoi 35-40€ haavalle, onneks oli vakuutus joka korvasi. Lisäks soitin Lastenklinikalle ja kysyin vielä terveydenhoitajalta onko ok jos avaan alueen vaan joka toinen päivä, koska työssäni olin oppinut, ettei haavoja kannata avata ja puhdistaa jatkuvasti. Terveydenhoitaja oli ihan kauhuissaan lääkärin ohjeista ja oli sitä mieltä että "No ei todellakaan käytetä mitään haavahoitotuotetta uudestaan eikä availla haavaa päivittäin! Korkeintaan joka toinen päivä".

Vierailija
2410/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei varsinaisesti oo hoito-ohje tai diagnoosi, mut mulla oli jalkaan säteileviä voimakkaita selkäoireita ja olin sairaslomalla. Oireet muuttuivat sen verran, että mun varpaat ja nilkka ei enää liikkunut normaalisti, jalka oli kokoajan puutunut ja siinä oli tuntohäiriöitä. Menin sen takia terveysasemalle lääkärille. 

Lääkäri sitten aloitti mittaamalla mun lämmön, sit otti verenpaineen ja happisaturaation. Sen jälkeen kysyi paljonko haluun sairaslomaa ja tarviiko reseptejä uusia. Tässä kohtaa keskeytin, että tulin jalan tunto ja liikehäiriön vuoksi ja näytin lääkärille kuinka en pysty liikuttamaan toisen jalan varpaita. Lääkäri selitti vaan jotain että no jos pitkään jatkuu niin tuu takasin. 

Menin parin päivän päästä uudestaan ja oli eri lääkäri. Tää lääkäri tutki mun oireita, varas mulle fyssarin ja laittoi kiireellisen lähetteen ortopedille. Ortopedi määräsi magneettikuvaan josta löytyi välilevyn pullistuma ja jouduin samana päivänä leikkaukseen. 

Vierailija
2411/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin selkäkivun takia työterveyteen, pyysin päästä fysioterapeutille, mutta antoivat jostain syystä ensin ajan lääkärille. Lääkäri oli lukenut mun vanhat potilastekstit, missä oli vuosia sitten burnoutin takia psykologin ja psykiatrin kirjauksia eli koko elämänkertani. Lääkäri oli näiden pohjalta vakuuttunut selkäkivun johtuvat mun traumaattisesta lapsuudesta ja lähdin vastaanotolta mielialalääkereseptin kanssa ja kehoitettiin hakeutumaan psykoterapiaan.

Peruin lopulta sen fysioterapeutin ajankin, koska eipä hän varmaan olisi voinut mun "traumoja" hoitaa :)

Mietin millainen olisi ollut vastaanotto jos olisin ollut kaksilahkeinen.... 

Toisenlainen olisi ollut vastaanotto. Lääkärit ovat niin tottuneet siihen että naiset ravaavat mankumassa ja nyyhkimässä. Mies myös osaa sanoa asiansa selkeästi ja keskustella johdonmukaisesti. Naiset vain lähtevät kotiin itkusta nikotellen ja menevät valittamaan vauvapalstalle.

Vierailija
2412/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitin vaimon puolesta päivystykseen kun häneltä oli lähtenyt täysin ääni ja oli ollut jo viikon poissa. Päivystyksestä käskettiin pyytää hänet puhelimeen, kun ei voinut minun kanssani asioida. No ei meinannut tulla puhelusta mitään kun ei vaimo pystynyt edes sotuaan kunnolla kertomaan. Pyydettiin puhelimessa vain toistamaan ja puhumaan hieman kovempaa...

Oletko sinä kenties minun mieheni? Minulle kävi sama ja vielä kahdesti, ensin hoitaja vaati itse tulemaan puhelimeen ja sitten toinen hoitaja tk:ssa ei antanut miehen tulla puhumaan puolestani vaan sanoi, että kyllä potilaan pitää itse pystyä kertomaan oireet. Siinä sitten koettivat saada selkoa kähinästäni ja paikan päällä jouduin ottamaan elekieltäkin avuksi

Kannattaa ehkä olla saamatta paniikkikohtauksia. Voi myös olla avuksi jos ei mene vessan lattialle sätkimään vaan menee puhelimeen niinkuin aikuiset.

Vierailija
2413/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikenlaista hehe kirjoitti:

menin valittamaan kipeää olkavartta niin aksentilla puhunut lääkäri alkoi piirrellä polvien kuvaa. Ei saanut mitään selvää millä tavoin polvet liittyvät kipeään olkavarteen.

Toisella kerralla saman asian tiimoilla olikin sitten suomalainen alansa asiantuntija joka heti ovella tiesi kertoa kuinka tärkeää olis pudottaa painoa. Vastasin että en kävele käsilläni ja miten paino vaikuttaa olkavarteen. Ei vastannut, tosi töykeä ja mieliinpainuva ylimielinen asenne.

No ihan tosiasian lääkäri sanoi! Metabolinen oireyhtymä aiheuttaa jänteiden rakenteellisia ja toiminnallisia ongelmia, myös olkapääkipu voi olla tästä seuraus. Tämä nyt on fakta samoin kuin se että ylipainoisilla ihmisillä on elimistössä jatkuva tulehdustila. Siksi meilläkin fysioterapeutti hoitaa tästä vaivasta kärsiviä olkapääkipuisia potilaita. Lääkäri olisi kyllä voinut tä

Puhumattakaan siiitä että ylipaino on monella muullakin tapaa epäterveellistä. Turha tulla valittamaan vaivoja jos ei viitsi laihduttaa. Sitäpaitsi ihmisten on ikävä katsella ylipainoisia lyllertäjiä.

Vierailija
2414/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menin valittamaan kipeää olkavartta niin aksentilla puhunut lääkäri alkoi piirrellä polvien kuvaa. Ei saanut mitään selvää millä tavoin polvet liittyvät kipeään olkavarteen.

Toisella kerralla saman asian tiimoilla olikin sitten suomalainen alansa asiantuntija joka heti ovella tiesi kertoa kuinka tärkeää olis pudottaa painoa. Vastasin että en kävele käsilläni ja miten paino vaikuttaa olkavarteen. Ei vastannut, tosi töykeä ja mieliinpainuva ylimielinen asenne.

No ihan tosiasian lääkäri sanoi! Metabolinen oireyhtymä aiheuttaa jänteiden rakenteellisia ja toiminnallisia ongelmia, myös olkapääkipu voi olla tästä seuraus. Tämä nyt on fakta samoin kuin se että ylipainoisilla ihmisillä on elimistössä jatkuva tulehdustila. Siksi meilläkin fysioterapeutti hoitaa tästä vaivasta kärsiviä olkapääkipuisia potilaita. Lääkäri olisi kyllä voinut tä

Mihin perustuu tää "ylipainosilla ihmisillä on elimistössä jatkuva tulehdustila". Onko tästä lähdettä ja minkä takia myös ylipainosten crp, eli tulehdusarvot on terveenä samaa tasoa kun normaalipainoisen? Mikä tää tulehdus on, joka ei kuitenkaan näy tulehdusarvoissa?

Vierailija
2415/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusin terveyskeskuskokemus:

Sain sormeeni tulehduksen. Yleensä ne parantuvat itsekseen, mutta tämä oli sitkeä tapaus, sormi turposi ja oli arka. En saanut mätää ulos mitenkään. Eräs päivä heräsin, ja sormen tulehduskohdasta lähti punainen viiva ylöspäin- verenmyrkytys. Menin heti päivystykseen. 

Pääsin ensin hoitajalle, joka totesi saman kuin minäkin, eli imusuonitulehdus (aka verenmyrkytys). Totesi sormen olevan erittäin arka, kun reagoin sen tutkimiseen voimakkaasti. Kaikki nämä myös kirjasi ylös koneelle. Sitten pääsin lääkärille. Venäläinen lääkäri kysyi ykskantaan "haluatko antibiootit?", mutta päätti kuitenkin että kokeillaan ensin antibioottivoidetta. Vaikutti jotenkin vähättelevältä. 

Myöhemmin luin OmaKannasta käynnistäni. Siinä missä hoitaja oli kirjannut verenmyrkytyksen, kohonneet tulehdusarvot sekä aristavan, erittäin kipeän sormen, lääkäri oli laittanut että LIEVÄ tulehdu

Ei se ole mikään verenmyrkytys vaan imusuonitulehdys. Ei lähde mitään juovaa kohti sydäntä, johon sitten kuolee, jos menee sydämeen asti.

Imusuonitulehdus voi hoitua antibioottivoiteella, jos imusuoni tulehtunut vain lyhyeltä matkalta.

Verenmyrkytys on sepsis eli sellainen monielinongelma että lähdetään teholle. 

Vierailija
2416/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lopulta lääkäriin, kun isovarpaan kynsi kasvanut sisälle ihoon ja koko varvas punotti ja sitä särki.

"Suihkuttele sitä iltaisin, kyllä se siitä. Ei tuo nyt kovin pahalta näytä."

Ei auttanut, kun kerroin, että olin jo pitkään suihkutellut..

Varvasta todella särki, en tahtonut päästä kävelemään.

Menin yksityiselle, joka puudutti varpaan, poisti pitkän kynnen suikaleen varpaan sisältä ja laittoi tikit.

"Hyvä kun tulit, Tulehdus oli jo melkein luuhun asti levinnyt ja se olisi ollut pahempi juttu."

Vierailija
2417/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tietoihin oli kirjattu, että mulla on verenpainelääke käytössä. Mutta kun ei ollut. Vuoden verran jouduin vääntää siitä, ennenkuin tieto saatiin poistettua potilastiedoistani. 

Vierailija
2418/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan tosiasian lääkäri sanoi! Metabolinen oireyhtymä aiheuttaa jänteiden rakenteellisia ja toiminnallisia ongelmia, myös olkapääkipu voi olla tästä seuraus. Tämä nyt on fakta samoin kuin se että ylipainoisilla ihmisillä on elimistössä jatkuva tulehdustila. Siksi meilläkin fysioterapeutti hoitaa tästä vaivasta kärsiviä olka

Kyllä tää muuten pitää paikkansa. Ylipainoisten leukkarit on koholla, usein myös maksa-arvot muista lihavuusarvoista puhumattakaan.

Sitten tulee ketjuun jonossa kaikki ylipainoiset vinkumaan kuinka muutkin asiat nostavat maksa-arvoja. Joojoo ja seliseli.

Vierailija
2419/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä käyviä joko diagnosoidaan hulluksi tai väitetään lintsaajaksi.No selkä nikama siirtynyt näkyy röntgen kuvissa mutta lääkäri nosti sängystä pystyyn, että lintsaa.Tätä nää naislääkärit tekee.Aiheuttaa lisää kipuja.Kuvaa ei oltu vielä otettu mutta baareilla tuotu.Kuvantamisen jälkeen katosi nainen.

Vierailija
2420/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssä käyviä joko diagnosoidaan hulluksi tai väitetään lintsaajaksi.No selkä nikama siirtynyt näkyy röntgen kuvissa mutta lääkäri nosti sängystä pystyyn, että lintsaa.Tätä nää naislääkärit tekee.Aiheuttaa lisää kipuja.Kuvaa ei oltu vielä otettu mutta baareilla tuotu.Kuvantamisen jälkeen katosi nainen.

Älä ota enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan