Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet

Vierailija
28.12.2019 |

itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.

Kommentit (2561)

Vierailija
2421/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantaan on kirjattu, että olen käynyt 4vuotiaan lapsen kanssa lääkärissä. Minä olen 61v, minulla ei ole lapsia, eikä näin ollen lapsenlapsiakaan. Miten nämä väärät kirjaukset saa pois?

Vierailija
2422/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kannattaa varata aika gynegologille ja miehet muualle.Naisten taudit on erilaisia kuin miesten.Totta on ettei aina saa reseptiä kuten antibioottia virtsavaivoihin tai tulehduksiin kun pitää saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2423/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tietoihin oli kirjattu, että mulla on verenpainelääke käytössä. Mutta kun ei ollut. Vuoden verran jouduin vääntää siitä, ennenkuin tieto saatiin poistettua potilastiedoistani. 

No ei tuollainen vaarrallista ole.

Tarvittaessa lääkäri näkee kuitenkin potilaan Reseptilistasta, mitä lääkkeitä potilaalla on käytössä.

Vierailija
2424/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ei saa edes aikaa lääkäriin jos tiellä seisoo kaikkitietävä sairaanhoitaja.Vaikka olisi niin tulehdus päällä kannattaa vaihtaa lääkäriä ja samoin hammaslääkäriä jos ei osaa korjata eikä juurihoitaa.

Vierailija
2425/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään työkaverit haukkuu myös jos lääkärikin tekee virheitä.Kerran oli ruokamyrkytys lihaa missä verta siitä lähti.Kypsentäkää kaikki.Niin lääkäri piti lintsauksena ja vaati ripuli näytteen eikä mitään kyllä kuolema kolkutti läheltä.Hirveä oksennus koristelu ripuli 2 päivää täysin veltto.Ihme että selvisi siitä.Pitäkää lääkehiiltä kotona se auttaa hiukan.

Vierailija
2426/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten omakantaan kirjatut väärät tiedot saa poistettua? Tietääkö kukaan?  Itselläni lukee, että olen käynyt Peijaksen sairaalassa covidin vuoksi, en todellakaan ole. Kuka näitä kirjauksia tekee? 

Vierailija
2427/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykylääkärit istuu vaan koneella, kyselee oireet stressaantuneina, kirjoittaa ne lapulle ja sitten lähete/ulos ovesta jonkun reseptin kanssa.Eivät koske potilaaseen enää ollenkaan.Mulla särkevää punaista silmää vilkaisi 2 metrin päästä ja käski huuhtoa puhtaalla vedellä.Olin äimänkäkenä, entä jos silmässä olisi ollut roska tai haava? Vanhat kunnanlääkärit tunnusteli ja tiesi heti mikä vaiva, tarkisti sen kipeän silmän tai paineli vatsaa, jotenkin käytännöllisempi ote työhön.Nyt sanotaan aina ett tuu uudestaan jos vielä vaivaa kun sairauden hoito onnistuis kerrallakin kun lääkäri olisi kiinnostunut tekemään oikean dg:n...potilaat on nykyisin häiriötekijä lääkärin työssä, muuten ois tosi cool homma!

Palkka on ok.

Työ pitää tehdä samassa ajassa, mutta sihteerit potkittiin pellolle 90-luvulle ja tietojärjestelmiä on monimutkaistettu järjestelmällisesti jo 30 vuotta. Ei siinä jää aikaa millekään palpoinneille enää.

Vierailija
2428/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ihomuutoksen takia kunnanlääkärille saadakseni lähetteen ihotautien erikoislääkärin vastaanotolle toiselle paikkakunnalle (80 km/sivu). Lääkäri  lähetti minut nenä- nielu - kurkkulääkärille. Käynti oli täysin turha, enkä senttiäkään saanut takaisin siitä käynnistä. 

Olisittepa kuulleet kun karjuin sille idiootille puhelimessa. Ei takuulla ollut kuullut moista haukkumista ennen eikä jälkeen. 

Vierailija
2429/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin ihomuutoksen takia kunnanlääkärille saadakseni lähetteen ihotautien erikoislääkärin vastaanotolle toiselle paikkakunnalle (80 km/sivu). Lääkäri  lähetti minut nenä- nielu - kurkkulääkärille. Käynti oli täysin turha, enkä senttiäkään saanut takaisin siitä käynnistä. 

Olisittepa kuulleet kun karjuin sille idiootille puhelimessa. Ei takuulla ollut kuullut moista haukkumista ennen eikä jälkeen. 

No toivottavasti ei. Kaikkia hulluja sitä lääkärit joutuukin hoitamaan.... lähete mielenterveysyksikköön olisi varmaan ollut oikeampi osoite. 

Vierailija
2430/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toivottavasti ei. Kaikkia hulluja sitä lääkärit joutuukin hoitamaan.... lähete mielenterveysyksikköön olisi varmaan ollut oikeampi osoite. 

Sitähän itsekin ihmettelin, että ei riittänyt se mun huutaminen lähetteeseen?? Mutta lääkäri on lääkäri ja minä vain vaivainen potilas.

P.S. Sama tohtori tehnyt hoitovirheitä ihan sakeanaan, mutta eihän täällä korvessa kukaan mihinkään valita. Hyvä että minä sentään haukuin sen pystyyn.

Vierailija
2431/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri totesi verikokeita katsottuaan että tupakka pitää jättää pois ja alkoholin kulutusta pitää pienentää. En ole koskaan polttanut enkä käyttänyt alkoholia. En myöskään ole ylipainoinen.

Samanlainen diagnoosi. Meilahdessa sitten todettiin autoimmuunisairaus, jonka aiheuttajaa ei tiedetä.

Vieläkin on korkea kynnys mennä lääkäriin sen arpomisen jälkeen.

Vierailija
2432/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkämurtuma, buranaa ja lähete fysioterapeutille.

Vierailija
2433/2561 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene.n. p.as.kal.le.

Vierailija
2434/2561 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantaan on kirjattu, että olen käynyt 4vuotiaan lapsen kanssa lääkärissä. Minä olen 61v, minulla ei ole lapsia, eikä näin ollen lapsenlapsiakaan. Miten nämä väärät kirjaukset saa pois?

Ota potilasasiamieheen yhteyttä, hän lähettää kaavakkeet ja ohjeet millä valitus tehdä. Käsittääkseni saman voi tehdä myös suomi.fi:n kautta muuten ole varma. Suosittelen ottamaan yhteyden potilasasiamieheen.

Vierailija
2435/2561 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten omakantaan kirjatut väärät tiedot saa poistettua? Tietääkö kukaan?  Itselläni lukee, että olen käynyt Peijaksen sairaalassa covidin vuoksi, en todellakaan ole. Kuka näitä kirjauksia tekee? 

Lääkärit näkemättä ikinä ihmistä. Minä haluan kuulemma vasektomian vaikka olen biologisesti nainen ja olen saanut sterilisaation jo yli 10 vuotta sitten. Tämän on kirjoittanut lääkäri yksiköstä missä en ole ikinä ollut edes hoidossa enkä ikinä ole nähnyt häntä. Sentään kirjaukseen on laitettu, että se on tehty näkemättä henkilöä. Ihmettelin sitten silmälääkärissä kun oli erikoisen töykeä lääkäri. En ole tottunut siihen, että minua aikuista ihmistä neuvotaan miten puhua. Silmälääkärini oli näköjään lukenut ennen vastaanottoa kyseisen lausunnon ja alkoi valittaa minulle, että käyttäydyn liian napakasti ja käskevästi. Olin ihan oma itseni, joten en ymmärtänyt mitä ohjeisti kunnes näin kannassa tämän kirjauksen ja tajusin, että lääkäri yritti minua tietysti neuvoa käyttäytymään kuin nainen eikä niin kuin mies :D

Vierailija
2436/2561 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä tää muuten pitää paikkansa. Ylipainoisten leukkarit on koholla, usein myös maksa-arvot muista lihavuusarvoista puhumattakaan."

En tiedä mitä mahtaa olla muut lihavuusarvot, mutta omakohtaista kokemusta: 20 kg painavampana (painoin 82 kg) oli aina leukosyytit välillä 9-12 ja crp 7-15. Ihmettelin aina tuota, kunnes laihdutin ja molemmat arvot laskivat. Eli minulla ainakin oli jonkinlainen tulehdustila elimistössä. Samoin lonkkien kolotus loppui eikä jalkapohjiin enää koske, kun töissä joutuu olemaan paljon jaloillaan. Että ylipaino kyllä vaikuttaa ihmiseen, siihen vaan tottuu niin ettei sitä enää huomaa. Sen huomaa vasta kun/jos laihtuu, mihin kaikkeen se vaikutti. 

Maksa-arvoni olivat kyllä kunnossa koko ajan. 

Vierailija
2437/2561 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistitko kertoa asiasta potilaallesi eli syyn miksi et halunnut määrätä pahoinvointilääkettä vai määräsitkö silti, koska potilas halusi sitä.

Vierailija
2438/2561 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri käski laihduttaa

Minua!

Kehopositiivista naista!

Kehtasi vielä väittää että laihdun jos syön vähemän sipsiä karkkia ja limppaa....

Vierailija
2439/2561 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin loukannut polveni enkä pystynyt kävelemään kunnolla. Myöhemmin selvisi, että nivelsiteissä oli repeämiä. TK:ssa nuori lääkäri tutki ja pyysi menemään kyykkyyn. Sanoin, ettei se onnistu tällä polvella. Omakannassa luki sitten, että potilas "kieltäytyi" menemästä kyykkyyn. Sama lääkäri myös huusi minulle kiukkuisesti, ettei voi tutkia polveani, jos minä valitan kivusta hoitopöydällä, kun hän paineli polveani. En ole koskaan kohdannut niin empatiakyvytöntä ihmistä. 

Vierailija
2440/2561 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa neuvolassa 2v tarkistuksessa.

Hoitaja ei saanut lasta tekemään sitä sormipalapeliä ja totesi lapsen kehityshäiriöiseksi ja adhd tapauksesksi. Hänellä vain leikkasi kiinni lapsen tottelemattomuus. Lapsi halusi tehdä toista palapeliä ja ei kuunnellut neuvolan hoitajaa.

Hoitaja suuttui tästä ja kuulutti lääkärille samaa ja lopputuloksena sossutädin ja puheterapeutin KOTIKÄYNTI kehitysvaurioisen lapsen takia. Että miten kotona asiat. Takuulla vanhrmpien syytä tämä asia

Jäin sinä aamuna kotia odottamaan innolla tätä kohtaamista ja lapsi tykkäsi kun kummatkin vanhemmat kotona aamusta.

Aamukahvia juodessa lapsi ajeli joululahjaksi saamalla potkumopolla, kun ovikello soi kävin avaamassa oven näille sosiaalitädeille ja lapsi tuli katsomaan mopon kanssa kuka sieltä tulee. Istuin vieressä oleva pöydän ääreen jatkamaan kahvin juontia ja ihmettelemään miten puheterapeutti pystyy opettamaan noin nuorta puhumaan.

Lapsi tässä kohtaa ajoi ympäri alakertaa moponsa kanssa. Sosiaalitätien päästessä sisään kumpikin aivan ymmällään, mistä tässä on kysymys, onko tämä se kehitysvauroinen lapsi?? Totesin vain Kyllä!! 

Nlin 5 minuutin päästä tarjosin kummallekkin kahvikupillisen, ja he totesivat melkein yhteen ääneen että tässä on käynyt jokin virhe!! 

Nyökytin hiljaa päätäni ja totesin että näin tässä on päässyt käymään, ehkäpä.  Kun jos noille alkaa kettuilemaan, eihän noista pääse koskaan eroon. 20 minuutin jälkeen tarkastajat olivat lähtemässä, pahoittelivat turhaa käyntiä.

Oli johtava sosiaalitantta ajanut suoraa neuvolaan ja HAUKKUNUT (onneksi)  kummatkin vuorossa olleet henkilökunnan  jäsenet tuolta. Turhasta ilmoituksesta olivat kuulemma melkein saaneet potkut.

Huono päivä hoitajalla ja 2vuoden turha jossittelu ja rahan mettäänheitto yhden akan huonon päivän takia!!! 

Näin meidän neuvolassa, entä teillä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän