Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet

Vierailija
28.12.2019 |

itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.

Kommentit (2561)

Vierailija
2381/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran menin näyttämään pientä iho-ongelmaa ja LÄÄKEri totesi kahden sekunnin vilkaisun jälkeen, että, "ihomuutos", joka oli muuten diagnoosina oikein, koska sopii kaikkiin ihovaivoihin. Sain voidetta, joka viisinkertaisti ongelman. 

Toisen kerran eri lääkäriltä tuli diagnoosi sekunnin vilkaisulla ja taas voidetta, joka kymmenkertaisti ongelman. En viitsi mennä hakemaan sitä puolen sekunnin diagnoosia kolmannelta LÄÄKEriltä.

Vierailija
2382/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääketiede pelaa myös todennäköisyyksien avulla, tietenkin. Jos kuulet kavioiden kopsetta se ei ole seepra. 

Ei varmaankaan ole, koska seepra on sorkkaeläin :-)

Ei muuten ole, vaan kavioeläin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2383/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli outoa hengenahdistusta kävellessä, huimasi ja piti mennä aina makaamaan. Särkyä myös kädessä. Kävin kolme kertaa kahden päivän aikana lääkärissä. Viimeisellä kerralla tuli diagnoosi: akuutti läähätyskohtaus. Noin se lukee kirjattuna. illalla sitten ambulanssilla sairaalaan ja pallolaajennukseen, kun olikin sydänkohtaus. 

Vierailija
2384/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin lääkärissä (tk) kohonneen verenpaineen ja rytmihäiriöiden takia. Ei mitattu verenpainetta, ei kuunneltu sydäntä, ei EKG:tä. Lääkäri ei sormellaan koskenut minuun, määräsi kyllä sykelääkettä otettavan aamuin illoin. Hiljainen eutanasia on Suomessa täydessä käynnissä. 

Poistuin itkua pidätellen. 

Vierailija
2385/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin päivytykseen koska tiesin minulla olevan virtsatientulehdus (äidillä on usein) ja epäilin sen kiipeävän munuaisiin. Odotin 9h kuumeisena ja selkäsäryssä,kävin vessasssa jossa tuli vain verisiä tippoja. Sitten sh tuli ottamaan verinäytteen ja virtsannäytteen,tai minähän sen jälkimmäisen otin. Kun pääsin lääkärille tämä tiedusteli  onko minulla kuukautiset kun virtsassa oli verta. Koputteli  selkää ja tuumaili että arkahan tämä on mutta voi olla myös lihasjumi. Aloin epäillä olevani piilokamerassa. Lopulta sain oikean diagnoosin,antibiootit ja pääsin kotiin mutta myöhemmin Omakannasta löytyi merkintä KLAMYDIASTA. Soitin ja selvisi ettei minulla sitä ole,testattu oli mutta nega. Myöhemmin merkintä poistui,tosin lähes vuosi siinä meni,

Yhtä äkkiä alkoi paha rytmihäiriökohtaus, kun köllöttelin sohvalla. Syke 188 ja tuntui, että sydän muljuaa rinnasta ulos. Soitin ambulanssin. Ottivat EKG ja sanoivat siinä olevan muutoksia ja että lähdetään sairaalaan. Lääkkeiden ansiosta kohtaus oli ohi kolmessa tunnissa. Kun luin kantaa, niin siellä lääkäri epäili olevan kyse mielenterveysongelmista. Minulle ei parin minuutin seisomisen aikana sänkyni vieressä puhunut mitään tuomosta. Törkeää kirjoittaa noin potilaan papereihin,  Itse syy kohtaukseen ei sillä reissulla selvinnyt. 

Vierailija
2386/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi: alhainen hemoglobiini. Hoito: rautalääkkeet apteekista ilman reseptiä.

Syy hemoglobiiniin laskuun oli runsaat kuukautiset ja vuotoa oli jopa yli 100 ml per kierto. Hoitoa tähän ei ole, koska olen alle 30 vuotias ja en ole synnyttänyt, hormoniehkäisy ei sovi. Hassua kyllä, rautalisän syönti vähensi vuotoa hieman, mutta ei ole toivottavaa syödä sitä rautalisää koko hedelmällisen iän ajan, joten saa nähdä miten käy seurantakokeissa taas =)

Vierailija
2387/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tk vaan Mehiläisen lääkäri:

- ylin lannenkkama murtunut eli selkäranka.

Ei tutkittu, sain 3pv sairista ja buranaa.

3 päivän kuluttua vasta otettiin röntgen kun ei helpottanut mutta sairista ei jatkettu eikä määrätty mitään hoitoa. 

Tutulla sama ja oli kuukauden kaulapannassa, korsetissa ja sairauslomalla. 

Ei kaula"pantaa" laiteta jos lannenikama murtunut. Korkeintaan jos pahasti murtunut kaulanikama. Etkä sä voi verrata sun traumaa sun tutun traumaan. 

Vierailija
2388/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksessa oli varma tieto, että miehen yhtäkkiä ilmaantuneet mustelmat, kova kuume ja petekia ei ole vakavaa. 

Vastaanoton hoitaja käski mennä kotiin. Emme suostuneet ja pakotimme päästä jonoon. 

Jonossa kaikki meni ohi. Kun lopulta päästiin niin dg flunssan jälkitila. 

Oikea dg 12h myöhemmin: akuutti leukemia. Tilanne oli fataali. 

Vierailija
2389/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lääkäri diagnosoi minulle kerran mielenterveyden häiriön, sillä eräs tuttavani soitti ko. henkilölle ja väitti minun sairastavan sitä.

Valitettavasti ihan tositarina on, vaikkei sitä oikein sellaiseksi voisikaan uskoa. Onnekseni hän poisti diagnoosin uhattuani viedä asian eteenpäin.

Vierailija
2390/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterkan mukaan migreeni oli krapula ja kun äiti sitten haki minut koulusta ja vei tk:hon,lääkäri väitti anorektikoksi ja että päänsärky johtuu syömättömyydestä. Onneksi tädillä ja mummolla on migreeni ja äiti vertauskuvallisesti löi nyrkkiä pöytään että ettekö te näe että tällä lapsella on migreeni päällä?

Vierailija
2391/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää!

Vierailija
2392/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk-lääkäri: vatsatauti. Tämän diagnoosin sain monta kertaa myös ajanvaraukseen soittaessani, enkä sitten saanutkaan lääkäriaikaa. 

Kun vihdoin oksennettuani noin kuusi tuntia yhtämittaa pääsin lääkäriin ja ultraäänikuvaan, paljastui syyksi sappikivet. Leikkuksen yhteydessä paljatui, että sappirakkoni oli täynnä sappikiviä.

Vierailija
2393/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti edes osa kirjoittajista on tehnyt valituksen. Vaikka se ei sillä hetkellä vaikuta niin samasta lääkäristä tehdyt valitukset kerääntyvät hänen tietoihinsa kyllä.

Minun sisarukseni tappoi lääkäri joka sanoi että laiskuuttaan hakee saikkua. Juu, kuoli muutaman vk jälkeen aivoveren vuotoon..Toivottavasti tapaamme täällä maan päällä vielä.Tyttären vaikeaa refluksi tautia hoidettiin minun mielenterveys ongelmana ennenkuin sain raivarin yö päivystyksessä. Tays: sa selvisi että vatsalaukkua myöden tulehtunut kaikki. Viikko antibiootti tiputuksessa.

Itseltä hunaja kaupungin lääkäri katkaisi kipulääkkeen lennosta vaikka äkki lopetusta ei saisi tehdä. Tein valituksen samantien. Kummallista että hävisi koko verstaasta hetken kuluttua. Minä en usko enää yhteenkään lääkäriin. Rintataskussa känny nauhoittaa koko käynnin jos on pakko mennä terkkaan, ja ihan aina. 

Vierailija
2394/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti edes osa kirjoittajista on tehnyt valituksen. Vaikka se ei sillä hetkellä vaikuta niin samasta lääkäristä tehdyt valitukset kerääntyvät hänen tietoihinsa kyllä.

Minun sisarukseni tappoi lääkäri joka sanoi että laiskuuttaan hakee saikkua. Juu, kuoli muutaman vk jälkeen aivoveren vuotoon..Toivottavasti tapaamme täällä maan päällä vielä.Tyttären vaikeaa refluksi tautia hoidettiin minun mielenterveys ongelmana ennenkuin sain raivarin yö päivystyksessä. Tays: sa selvisi että vatsalaukkua myöden tulehtunut kaikki. Viikko antibiootti tiputuksessa.

Itseltä hunaja kaupungin lääkäri katkaisi kipulääkkeen lennosta vaikka äkki lopetusta ei saisi tehdä. Tein valituksen samantien. Kummallista että hävisi koko verstaasta hetken kuluttua. Minä en usko enää yhteenkään lääkäriin. Rintataskussa känny nauhoittaa koko käynnin jos on pakko mennä terkkaan, ja ihan aina. 

Ai kamala, otan osaa :(

Vierailija
2395/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku mukaan lääkäriin, ihan kuka vaan, ei tarvitse sanoa mitään, olla vaan mukana. Paljon vähemmän ongelmia, jos ollenkaan.

Kerran lääkäri diagnosoi kilpirauhasen liikatoiminnan vaikka verikokeet osoitti vajaatoimintaa, väitti vielä vastaan kun hieman vikkasi että olisiko kuitenkin vajaatoimintaa, lääkäriä täytyi tietenkin vaihtaa. Kuka korvaa ylimääräiset kulut jos joutuu itse maksamaan ylimääräiset kulut yksityiselle menosta?

Vierailija
2396/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivut olivat vain lapojen välissä. Tiezen syndroomaa ei todellakaan,lopulta kylkiluita murtui ja poikkesi, pääkallon luut aivan täynnä pesäkkeitä, kolmern kuuksuteen en pystynyt yläkertaan omaan sänkyyni kapuamaan vaan kärvistelin tuskissani sohvalla. Lopulta hain lähetteen privasta fysiatrian poliklinikalle jossa 3 viikon jälkeen oli kuvattu ja lausuttu ja lähtö suoraan sairaalaan, Hb n.80 plasmasoluista 2% normaaleja muut syöpämutaatiota, Multippeli Myelooma. Sitten alkoikin pyöritys, kuvauksia, luuydinpunktiota ja jumalaista opioidia joka vihdoinkin vei kivut. Sytostaattikuureja ja kantasolusiirto, parantumaton syöpä jota voidaan hoitaa, tauti nyt remissossa 3v. Omakannassa edelleen merkintä Tietzestä, pitääkin vaatia sen poistamista.

Vierailija
2397/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireina parin kuukauden ajan 3vrk huimausperiodit viikon, parin välein, yölliset repivät päänsäryt, muistihäiriöitä, kivut nivelissä ja armoton väsymys (unta 15h yössä/päivässä), hurja leposyke.

Yksityinen työterveyslääkäri pohti, olenko ahdistunut ja kirjoitti mielialalääkkeitä saatesanoin voit itse päättää, tarvitsetko. Sanoin, että en ole ahdistunut vaan epäilen edelleenkin borrelioosia, koska olin poistanut kesällä yli 20 punkkia saaristossa ollessa.

TK-lääkäri lähetti verikokeisiin ja todella korkeat borrelioosilukemat useassa eri testissä.

Järkyttävän pitkän ajan ja väännön jälkeen sain kunnollisen pitkän antibioottikuurin ja oireet loppui, mutta sitä tautia en toivo pahimmalle vihamiehellekään. Vie kehnoon kuntoon (jouduin konttaamaan joskus yläkertaan) ja moni lääkäri suhtautuu todella vähätellen.

Vierailija
2398/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on alhaiseen hemoglobiini asetettu hormonikierukka. Se köy vaikka tulppa riski. Sain ekan veritulpan 30v pillereistä

Vierailija
2399/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli outoa hengenahdistusta kävellessä, huimasi ja piti mennä aina makaamaan. Särkyä myös kädessä. Kävin kolme kertaa kahden päivän aikana lääkärissä. Viimeisellä kerralla tuli diagnoosi: akuutti läähätyskohtaus. Noin se lukee kirjattuna. illalla sitten ambulanssilla sairaalaan ja pallolaajennukseen, kun olikin sydänkohtaus. 

Siellä taas ollut yksi kovan palkan takia lääkäriksi opiskellut yksilö.

Vierailija
2400/2561 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90% lääkärin tekemästä diagnostiikasta perustuu potilaan kertomukseen. Eli jos olet raskaana vastaanotolla, niin älä pimitä tätä tietoa lääkäriltä ja sitten ihmettele, että "joo lääkäripä ei huomannut raskauttani ja diagnosoi närästykseni täysin väärin".

En onneksi ollut raskaana mutta en minä itse tiennyt että minulla oli vakava verenmyrkytys kun lääkäri ensin diagnosoi sitä iskiakseksi. Jopa ihme että säilyin hengissä mutta vain siksi etten luovuttanut ja uskont lääkäriä vaan menin toisen kaupungin päivystykseen ja ppäsin korkean kuumeen takia saman tien tutkimuksiin, kyllä siinäki oli lääkäreillä etsimistä että missä se tulehduspesäke oli, magneettikuvassa löytyi selkärangan vierestä. " viikkoa osastolla ja 6 kk söin vahvaa antibioottia ja tulehdusarvoja mitattiin usein, oli ärhäkkä bakteeri nimittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme