Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjailija haukkuu toista kirjailijaa sivukaupalla uudessa kirjassaan, Hesarin kulttuuriosasto hehkuttaa kiusaajaa koska kiusattu kirjailija on "rasiissti". Mitä kiusaamista!

Vierailija
28.12.2019 |

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006353989.html
Tuleeko KOSKAAN aika että nämä tulevat tätä törkeää kiusaamista pyytämään anteeksi? Leimataan rasiisstiksi ja kauhealla kiihkolla käydään kimppuun. Todella törkeää.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveästi täällä jotkut alapeukuttavat sitä faktaa, että Suomessa on sananvapaus.

Syy on se, että se sananvapaus nykyään on hyvin selektiivinen.

Suomen sananvapaudessa sana on vapaa mutta sanankäyttäjä on vastuussa.

Onko sinulla parempia ehdotuksia siitä miten toi sananvapaus tulisi hoitaa?

Muuten kuten yllä mutta fasistit ja rasistit saisivat täyden vastuuvapauden?

Kiinnostava idea sinänsä. Olen ihmetellyt miksi sen linjan ihmisten on niin vaikea myöntää se tulokulmansa. Ehkä myöntämistä helpottaisi jos nimike toisi jonkun edun, kuten esimerkiksi vapautuksen omien perseilyjen seuraamuksista 👍🏻

Miksi sinun ja kaltaistesi on täysin mahdoton myöntää että oma tapanne lähestyä tätä asiaa on täysin kelvoton ja suoraan fasistisista (tai kommunistisista, noilla ei ole käytännön eroja tuossa asiassa) diktatuureista tuttu? Kyse ei tosiaankaan ole siitä etteikö teille olisi moneen kertaan asiaa kerrottu ja väännetty rautalangasta tai siitä etteikö historiasta löytyisi esimerkkejä siitä mihin omat kaltevat käytäntönne maailmaa luistattavat. 

Vierailija
102/107 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä väliä sillä on vaikka joku tuntematon kirjailija kirjottaa toisesta tuntemattmasta kirjailijasta.

Eipä sillä sinänsä olekaan (koska sananvapaus etc) mutta tässä toimittaja otti osaa samaan ja samalla vahvisti vaikutusta moninkertaiseksi ja se sotii median ns. puolueettomuus ja objektiivisuusvaatimuksia vastaan.

Media joko on puolueeton ja objektiivinen ja sen sanaan voi enimmäkseen luottaa, virheet poislukien, tai sitten se ei ole ja kaikkea luettua joutuu epäilemään. Ei siinä ole mitään välimuotoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjailija. Minusta on mautonta asettaa muut kirjailijat tai heidän tekstinsä kyseenalaiseen valoon. Varon visusti arvostelemasta muiden kirjailijoiden tuotantoa, sillä uskon, että kaikille riittää tilaa. (Eri asia on normaali mielipiteenvaihto kirjoista, elokuvista, musiikista tms. kavereiden kanssa. Minullakin saa olla suosikkeja ja ei-suosikkeja.) Koen, että tekisin itsestäni pellen, jos esim. irrottaisin kollegan tekstejä irti kontekstistaan tarkoituksenani rienata tai vähintään kyseenalaistaa henkilöä.

Kukaan tuntemani kulttuurialan ihminen ei harrasta saman alan väen dissaamista, vaikka tätäkin kuulemma tapahtuu. On olemassa tiettyjä herrasmiessopimuksia. Nykyään korrektiuden rajoja toki rikotaan itsetarkoituksellisesti aina kun se on mahdollista. Mielestäni se on turmeltuneisuutta.

Yli-Juonikkaan teksti on mielestäni hyvää ja älykästä, senkin vuoksi oudoksun ko. ratkaisuaan.

Oletko Maarit Verronen? Verrosmaista, olen suurin fanisi oikeasti, sun uusin oli tosi kiva ja äitini ja siskonikin tykkäsi kovasti ja minä kans. Silti parasta on Älä maksa lautturille. Pimeästä maasta luin just uudestaan syksyllä.

Moikka! En ole Verronen, mutta hän on kyllä faninsa ansainnut. :)

Vierailija
104/107 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjailija. Minusta on mautonta asettaa muut kirjailijat tai heidän tekstinsä kyseenalaiseen valoon. Varon visusti arvostelemasta muiden kirjailijoiden tuotantoa, sillä uskon, että kaikille riittää tilaa. (Eri asia on normaali mielipiteenvaihto kirjoista, elokuvista, musiikista tms. kavereiden kanssa. Minullakin saa olla suosikkeja ja ei-suosikkeja.) Koen, että tekisin itsestäni pellen, jos esim. irrottaisin kollegan tekstejä irti kontekstistaan tarkoituksenani rienata tai vähintään kyseenalaistaa henkilöä.

Kukaan tuntemani kulttuurialan ihminen ei harrasta saman alan väen dissaamista, vaikka tätäkin kuulemma tapahtuu. On olemassa tiettyjä herrasmiessopimuksia. Nykyään korrektiuden rajoja toki rikotaan itsetarkoituksellisesti aina kun se on mahdollista. Mielestäni se on turmeltuneisuutta.

Yli-Juonikkaan teksti on mielestäni hyvää ja älykästä, senkin vuoksi oudoksun ko. ratkaisuaan.

Myös minä olen kirjailija ja koen vahvasti, että taidetta tehdessä ei todellakaan ole mitään herrasmiessopimuksia, eikä niitä ainakaan tule kunnioittaa. Jos kirjoittaa jotain tusinakamaa perusproosakustantajan orjasoppareilla, niin ehkä sitten on leipänsä turvatakseen uhrattava taidettaan. Mutta aina jos ryhdytään tekemään ”taidetta” jonkun toisen ehdoilla, se menettää jotain tärkeää. Vrt studioelokuvat ja indiepätkät.

Jopas vedät mutkat suoriksi. Ei omaehtoisen taiteen tekeminen poissulje esimerkiksi muiden tekijöiden kunnioittamista ja arvostamista yksilöinä. Omat pikkusieluiset kostomotiivit näkyvät kyllä pläjäyksen lopputuloksessa. Itse en vähättele mitään mainstreamia / kansaan menevää "tusinatuotetta" / sukupolvikokemusta, päin vastoin. Jossain on onnistuttu, jos tuote kelpaa monelle. Aika elitististisiä näkökulmia sinulla.

- se aiempi kirjailija

Vierailija
105/107 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin työskentelen kulttuurialalla, ja olen havainnut että moni välttää viimeiseen asti kollegoiden arvostelemista. Suomen apurahajärjestelmä toimii pitkälti vertaisarvioinnilla, mikä on yksi syy siihen ettei omaa pesää liata.

Pahimmillaan vaikenemisen kulttuuri saattaa johtaa järkyttäviin seurauksiin, kuten nämä metoo-tapaukset ovat osoittaneet.

Suurin osa (kulttuuri-)ihmisistä on aivan tavallisia tyyppejä, joilla ei ole mitään järkyttäviä luurankoja kaapissaan. "Vaikenemisen kulttuuri" ei tarkoita sitä, että pitäytyy panettelemasta kollegoja tai heidän teoksiaan subjektiivisesti. Asioita voi ajatella myös oman moraalinsa kautta (esim. älä tee muille niin kuin et itsellesi haluaisi tehtävän).

- aiemman viestin kirjoittanut

Vierailija
106/107 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittinen korrektius tuottaa tasapaksua paskaa.

Vierailija
107/107 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuklasin tätä kirjaa ja selvä tuomio tuli vauvalta, kiusaamispas''kaa. Kiusaaminen on kiusaamista- ei tueta vaikka syyn perusteella hallitus väittäis paremmaksi kiusaamiseksi. oon kiusattu, en tue kiusaamista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän