Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen tulli aikoo lopettaa 7,5 -vuotiaan kotikoiran! Tässä sivistysvaltiossa ei ole edes 3 päivän karanteenimahdollisuutta.

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koiralla ei ole voimassa olevaa rabiesrokotusta, sitä ei ole käsitelty ekinokokkoosia vastaan ennen tuontia, koiralla ei ole EU:n terveystodistusta"

Vierailija
2/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta tuntuu täälläkin. Eläintä kuljetetaan kehitysmaan ja Suomen väliä. Siinä voi tosiaan vähän taudit levitä. Ai niin, mutta ihmisetkin levittää tauteja...niinku rabiesta esimerkiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta on, toivottavasti omistaja saa järjestettyä asiat ja koiran myöhemmin kotiin. 

Vierailija
4/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävä nillitys jostain koirasta, kun ihmiset kulkee vapaasti rajan yli ja levittää mm. tubia. Etenkin kun tuokin asia olisi karanteenilla hoidettavissa. 

Vierailija
5/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta on, toivottavasti omistaja saa järjestettyä asiat ja koiran myöhemmin kotiin. 

Omistaja olisi voinut etukäteen selvittää mitä eläimen tuominen Suomeen vaatii, eikä vain olettaa, että naapurin Julion kuitit riittää.

Vierailija
6/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä surullista. Miten voi kuvitella, että eläimiä voi kuljetella maasta ja maanosasta toiseen ilman dokumentteja, kun hänellä itselläänkin pitää olla passi ja joissain tapauksissa viisumi. Miten koira on päässyt Suomesta Tunisiaan aikanaan?

Todella ikävä tapaus. 

Vierailija
7/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätävä nillitys jostain koirasta, kun ihmiset kulkee vapaasti rajan yli ja levittää mm. tubia. Etenkin kun tuokin asia olisi karanteenilla hoidettavissa. 

Sinäkö sen karanteenin hoidat? Se on kuukausia. 

Vierailija
8/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira parka, kun omistajat eivät ole ottaneet asioista selville etukäteen. Mikä tuossa on niin vaikeaa?

Vierailija
9/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira parka, kun omistajat eivät ole ottaneet asioista selville etukäteen. Mikä tuossa on niin vaikeaa?

Miksi miinus? Olen kaikki kolme koiraani tuonut ulkomailta, ja selvittänyt hyvin tarkastit kaikki tuontirajoitukset rokotuksineen. Muistaakseeni tuota ekinokokkoosia varten oli hyvän tarkat päivärajat milloin se pitää antaa ennen Suomeen tuloa. 

Vierailija
10/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis omistaja ei ollut kartalla vaadittavista rokotuksista vaan luotti johonkin x-maalaisen ellin sanomisiin.

Oma vika, pikkusika.

Vierailija
11/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miinus? Olen kaikki kolme koiraani tuonut ulkomailta, ja selvittänyt hyvin tarkastit kaikki tuontirajoitukset rokotuksineen. Muistaakseeni tuota ekinokokkoosia varten oli hyvän tarkat päivärajat milloin se pitää antaa ennen Suomeen tuloa. 

Aikaa on kuitenkin yli 10 vuotta, joten en muista tarkalleen. 

Vierailija
12/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma siinä on viedä takaisin. 

Vierailija
13/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä omistajasta kärsii nyt tämä lemmikki. Käyn koirineni ulkomailla näyttelyissä ja todella tarkkaan aina etukäteen otan selvää, mitä mihinkin maahan vaaditaan ja mitä tarvitaan kys.maasta takaisin tultaessa.

Nämä tiedot on kyllä hyvin löydettävissä netistä, jos om.ymmärrys riittää.

Vierailija
14/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä kyllä roudataan surutta ja tuberkuloosit ja tuhkarokot senkun leviää. Ja niitä tapauksia, joista ei taatusti ole iloa kellekään.

Kaksinaamaista ja kuvottavaa

Joo, totta kai tällä perusteella pitää saada koirienkin vapaasti myös kulkea! Viis siitä että se yksi asianmukaisesti rokottamaton ja lääkitsemätön & dokumentiton koira voi tuoda taudin, joka tuskallisesti tappaa naapurustonkin haukut. Kukaan ei haluaisi tuollaista koiraa riskeeraamaan oman koiransa turvallisuutta mutta sitten nämä uniikit lumihiutaleet kuitenkin olisivat sitä mieltä että kyllä nyt MINUN koirani kohdalla voitaisiin kuitenkin tehdä poikkeus...

Ja käsi ylös ne, jotka ihan oikeasti tahtoo että rahaa laitetaan jonkun karanteeniin järjestämiseen maahan tuotaville eläimille kun karanteeni olisi vältettävissä ihan vaan sillä että omistaja ottaa asioista kunnolla selvää ja hoitaa asiat kuntoon. Jos nostit kätesi, niin sähän voit varmaan empaattisena ihmisenä maksaa mun myöhässä olevan vuokran ja sähkölaskunkin kun mä en oo ite viittinyt/tajunnut niitä hoitaa... Saahan toiset asumistukeakin! Mä en oo viittinyt hakea niin maksaisiko joku ne mun puolesta, jään kodittomaksi muuten :'( ihan törkeetä...

Ei sillä, todella surkea kohtalo koiralla, sääliksi käy niin koiraa kuin omistajaakin. Mutta kyllä tästä pitäisi ottaa opiksi eikä vaan porata iltaroskissa ja somessa että byhyy kun on taas niin väärin jotakuta asiansa hoitamatta jättänyttä kohdeltu.

Vierailija
15/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

just joo tunisiaan joo eikös omistaja tiedä mitä rokotuksia pitää lemmikillä olla. aivan virallisia ovat rokotukset ja säännöt. niitä pitää noudattaa jokaisen joka vie esim koiransa ulkomaille tai tuo sen sieltä.

kyllä eläinlääkäri ainakin neuvoo jos omistaja ei itse ymmärrä. voi voi sentään taasen vali vali ja sitä ja tätä.

otappas omistaja selville ennen kuin lähdet koirasi kanssa mihinkään tunisiaan. 

minä itse reissanut koirieni kanssa monessa paikassa eikä mitään ongelmaa ole koskaan tullut tullin kanssa.

ja nyt tämä omistaja jo pyytelee rahallista apua ihmisiltä. johan on aikoihin eletty että koira saa kärsiä tämän omistajan tyhmyydestä.

Vierailija
16/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ruokavirasto.fi/yritykset/tuonti-ja-vienti/eu-maat-norja-ja…

Tästä en nopealla silmäyksellä löytänyt Tunisiaa, mutta satavarmasti ei ole lievempää kuin EU:sta tai Norjasta/Sveitsistä tms. 

Vierailija
17/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koiralla ei ole voimassa olevaa rabiesrokotusta, sitä ei ole käsitelty ekinokokkoosia vastaan ennen tuontia, koiralla ei ole EU:n terveystodistusta, päätöstä perusteltiin."

Siis ihan oikeasti? Mitä laiminlyöntiä omistajan taholta ja nyt itketään karanteenista ja rahaa facebooksista?

Omistaja sais hävetä nyt ja kunnolla. 

Vierailija
18/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku. Inhottavaa ettei ihmiset yhtään välitä ottaa kunnolla selvää asioista.

Vierailija
19/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi itku. Inhottavaa ettei ihmiset yhtään välitä ottaa kunnolla selvää asioista.

No niinpä. Koiraparka se tässäkin joutuu kärsimään ihmisten tyhmyydestä. Suloinen koira kuvan perusteella, todella ikävää, jos joutuu nyt tämän sekoilun vuoksi piikille :(

Vierailija
20/127 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistaja olisi voinut etukäteen selvittää mitä eläimen tuominen Suomeen vaatii, eikä vain olettaa, että naapurin Julion kuitit riittää.

Totta mutta sääli silti eläintä joka menettää henkensä omistajan ajattelemattomuuden takia. Kova hinta "virheestä":(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi