Jouluaatto-horror edition. Eli tähän alle kokemuksia kauhujouluista!
- Pukki oksensi eteiseen eikä ollut pysyä pystyssä. Tuttu pukki, ei mikään vuokrattu kuka lie eikä ollut kännissä vaan migreeni iski mutta koetti vetää keikan läpi. - Mies katkaisi koipensa hakiessaan kuusta metsästä, oli epävarmaa missä oli sillä appukon metsä on laaja ja oli pimeää. Appi, miehen veli ja veljen tyttöystävä tarpoivat taskulamput kourissa pimeäsä metsässä huutelemassa, minä purin kotona kynsiä ja koetin salata lapsilta miten hermona olin. No mies löytyi ja pääsi sairaalaan, mutta oli aattona kipsattu ja äreä.
Teidän vuoronne
Kommentit (553)
Vierailija kirjoitti:
Joulu toisella puolella Suomea anoppilassa kun syöpäsairaan isäni kunto romahti jouluaattona ja mietin koko ajan pala kurkussa ehdinkö isäni luo vielä. Anoppi on pitoemäntä parasta laatua ja joulupöydässä ei ollut kuin kinkkua ja laatikoita enkä edes syö kinkkua... okei, täytyy sanoa että oli niin paha pala kurkussa että ei mikään ruoka olisi maistunut.. lisäksi joulupukki teki oharit ja lapset itkivät kun ei pukkia näkynyt. Okei, nämä kaksi viimeistä juttua olivat pikkujuttuja mutta tuntui että sinä jouluna meni kaikki pieleen.
No, ehdin näkemään isäni ja hän kuoli uudenvuoden aattona 🙁
Niin ja tässä jutuissani ei tosiaan ollut tarkoitus pilkata anoppiani, hän on oikeasti maailman paras ruuanlaittaja ja aina pöydät notkuu ruokaa. Tulikin melkoisena yllätyksenä kun ei ollut mitään kastiketta, kalaa tai mitään. Vaikka eihän se ruoka tuona jouluna olisi muutenkaan maistunut..
Mies aloitti juomisen aamuyöllä. Sammui sohvalle puolilta päivin. Lapsen nukkuessa päiväuniaan itkin keittiön pöydän ääressä kun lapsen eka joulu oli ihan pilalla. Yksi sukulainen kurvasi yllätysvierailulle juuri silloin. Siinä keräsin itseni ja selitin että meillä ollaan vähän kipeinä, ei kannata tulla sisälle. Uskoi, kun näytin varmaan ihan hirveältä.
Mies tuli tajuihinsa kun ruoka oli pöydässä. Lahjatkin saatiin avattua.
Seuraavana päivänä mies oli ihan ihmeissään miksi olin pahalla tuulella. ( On ex nykyään)
Meillä on ympärivuotiseen käyttöön tarkoitettuja lomamökkejä. Eräänä joulu-aattona pakkanen laski -39 asteeseen ja yhden mökin suihku jäätyi. Putkimiehet olivat niin varattuja, etteivät ennättäneet meille.
No eipä hätää, vettä tuli kyllä vessaan, kylmää ja kuumaa. Samoin keittiöön.
Lomalaiset tulivat sanomaan miten he nyt pääsevät saunan jälkeen peseytymään kun suihku oli jäässä.
Veimme heille pesuvateja (ämpäreitä mökissä jo oli ) ja sanoimme että nyt pääsee pesulle.
He katsoivat meitä epäuskoisina ja meidän melkein piti näyttää miten peseydytään pesuvadin ja ämpärin avulla:Vettä hanasta tai siitä pienestä bidee-suihkusta vettä astiaan ja siitä kumotaan sitten vettä yltympäriinsä kroppaa.
Voi voi, miten hankalaksi tämä nyt meni, he huokailivat. Kesällä rantasaunassa tuntuu sujuvan ihan hyvin tämä pesuvati + sankko huuhtelu
Tämä oli kai heidän joulu-painajaisensa.
Ai niin! On vielä yksi juttu. Eräät mökissä joulunsa viettäneet toivat meille mökiltä hiljaisena saattona uunipellin. Kysyimme mikä siinä on vikana. Vaieten he osoittivat sormellaan. Ja kas, olihan siinä pellillä pari suolamurua ja pieni rasvapisara, kun edellinen asukas oli roiskauttanut kuumia ranskanpottuja leivinpaperin ohi .( Oli kiireinen vaihtopäivä ja peltihän se jäi näköjään tsekkaamati.)
Annoimme heille puhtaan uunipellin
pahoitellen huolimattomuuttamme.
Yhtä vakavina he läksivät talvi-iltaan paarustamaan pelti kainalossaan mökkiä kohti. Mökkikirjaan he olivat jättäneet huomautuksensa. Voi hitsin hitsi. Ei auttanut anteeksi pyyntömme. Heidän joulunsa oli pilalla. Mökkiläisistä saisi kyllä vaikka kokonaisen kirjan aikaan...mutta se ei kuulu tähän.
1986: Joulupukki soittaa, ettei löydä meille. Kaverinsa oli kuskina ja syystäkin.
Pukki haiskahti viinaksilta ja kesken lahjojenjaon alkoi oksennus valua naamarin silmänrei’istä. Lapset itki järkytyksestä. Pukille tuotiin talouspaperia ja hän kompuroi veskin kautta autolleen. Hyi.
Olin n. 10v. Molemmat vanhemmat, täti ja mummo kaatokännissä.
Äiti sammui jossain vaiheessa lumihankeen, raahasin sisälle isoveljeni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jää pitkälle jälkeen muista, mutta oli sekin joulu kun ex-anoppi lahjoitti minulla käytetyn, mutta onneksi tyhjän lol tuhkauurnan. Vähänkö itkin ja suutuinkin.[/quote
Lähetä anopille ensi vuonna joulukortin sijasta muistoa kunnioittaen -adressi.
Loppuu vit*uilu lyhyeen.
Vierailija kirjoitti:
1986: Joulupukki soittaa, ettei löydä meille. Kaverinsa oli kuskina ja syystäkin.
Pukki haiskahti viinaksilta ja kesken lahjojenjaon alkoi oksennus valua naamarin silmänrei’istä. Lapset itki järkytyksestä. Pukille tuotiin talouspaperia ja hän kompuroi veskin kautta autolleen. Hyi.
Tätä alunperin laulaja Hectorin lapsuudenjoulu-muisteloa olen ihmetellyt.
Miten joulupukinnaamari saadaan niin tiukasti kasvoille, että oksennus tursuaa ylöspäin tullakseen naamarin silmärei´istä ulos.?
Ei hitto, tätä on testattava, kapillaari-ilmiökö on kysseessä?
" Vaimo, missäs se meidän pukinnaamari onkaan, ajattelin kokeilla sitä jo etukäteen... ja oliko se lankomiehen lahjoittama kippurahäntäputeli missä)
Olimme anoppilassa joulunvietossa. Hampaani katkesi syödessäni taatelikakkua, sillä siellä oli taatelin kivi. Hammaslääkärin päivystykseen melkein 200 km matka. Ei paljoa naurattanut.
Nuorena lääkärinä päivystin jouluaattona, kotona mies ja pienet lapset. Koska meillä oli tuolloin vain yksi auto, oli mies tuonut minut aattoaamuna töihin ja hänen oli määrä minut hakea jouupäivänä terveyskeskukselta. No, joulupäivän aamuna ei näy miestä missään. Odottelin pihalla yli puoli tuntia, kunnes soitin kotiin. No, mies oli nukkunut pommiin. Rupes sitten siinä kohtaa pukemaan lapsia ja itseään ja lopulta tuli mua hakemaan puolentoista tunnin kuluttua (kun matkaankin meni aikaa).
Vitutti aika lailla. Ei meidän avioliitto tuohon vielä kaatunut, mutta kyllä siitä suhteesta sittemmin ero tuli, ja syynä varmaan oli toi miehen taipumus kaikenlaiseen sähläämiseen, kaikessa muussakin.
Hurja silmätulehdus jouluaattoaamuna. Ei sinällään vaarallista, mutta kun sijainti oli Länsi-Amman. Paikalliseen apteekkiin, jossa nuoret, huivipäiset apteekkitädit tutkaili turistin silmiä uteliaan-Vilin tavoin. Arabiaa ymmärtämättömänä olin "vähän' pihalla. Tädit olivat äärettömän kiinnostuneita jouluturistista ja muutamien tiukkasävyisten puheluiden (oisko ollut sairaaloihin) takahuoneesta haettiin silmävoidetta ja toivotettiin ilmeisen hyvää joulua kristitylle. Pikkasen jännitti käyttää saamaani voidetta, mutta hyvin tehosi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukki haiskahti viinaksilta ja kesken lahjojenjaon alkoi oksennus valua naamarin silmänrei’istä. Lapset itki järkytyksestä. Pukille tuotiin talouspaperia ja hän kompuroi veskin kautta autolleen. Hyi.Tätä alunperin laulaja Hectorin lapsuudenjoulu-muisteloa olen ihmetellyt.
Miten joulupukinnaamari saadaan niin tiukasti kasvoille, että oksennus tursuaa ylöspäin tullakseen naamarin silmärei´istä ulos.?
Ei hitto, tätä on testattava, kapillaari-ilmiökö on kysseessä?
" Vaimo, missäs se meidän pukinnaamari onkaan, ajattelin kokeilla sitä jo etukäteen... ja oliko se lankomiehen lahjoittama kippurahäntäputeli missä)
Joo en ole Hector, mutta tuo oksunaamari-ilmiö mahdollistui, kun Pukki oli kumartuneena noukkimaan lahjoja säkistä. Ykää valui myös naamarin takaa leukaa ja kaulaa pitkin.
Ja jos joku ihmettelee, että miten se pystyi sottelemaan tien päältä -86, kun ei ollut kännyköitä, niin ne soitteli puh.kopista.
Ei varmaan ihan aattoon osunut (liekö välipäivinä jo), mutta lapsena oksennustaudissa yrjösin budabestit sänkyyn. Meni tovi, että pystyin syömään uudelleen niitä.
Olin sinkku ja vietin joulua yksin. Söin suoraan kattilasta spagettia ja join pepsiä. Katsoin ikkunasta lähiön pubin pihalla tappelevia ihmisiä. Menin nukkumaan. Tunsin oloni tosi yksinäiseksi.Tosi masentava tunnelma.
Nylyään mulla on oma perhe ja nautin joulun laittamisesta kotiin. Ilman yksinäisiä jouluja en osaisi arvostaa sitä mitä minulla on nyt.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ympärivuotiseen käyttöön tarkoitettuja lomamökkejä. Eräänä joulu-aattona pakkanen laski -39 asteeseen ja yhden mökin suihku jäätyi. Putkimiehet olivat niin varattuja, etteivät ennättäneet meille.
No eipä hätää, vettä tuli kyllä vessaan, kylmää ja kuumaa. Samoin keittiöön.
Lomalaiset tulivat sanomaan miten he nyt pääsevät saunan jälkeen peseytymään kun suihku oli jäässä.
Veimme heille pesuvateja (ämpäreitä mökissä jo oli ) ja sanoimme että nyt pääsee pesulle.
He katsoivat meitä epäuskoisina ja meidän melkein piti näyttää miten peseydytään pesuvadin ja ämpärin avulla:Vettä hanasta tai siitä pienestä bidee-suihkusta vettä astiaan ja siitä kumotaan sitten vettä yltympäriinsä kroppaa.
Voi voi, miten hankalaksi tämä nyt meni, he huokailivat. Kesällä rantasaunassa tuntuu sujuvan ihan hyvin tämä pesuvati + sankko huuhtelu
Tämä oli kai heidän joulu-painajaisensa.
Ai niin! On vielä yksi juttu. Eräät mökissä joulunsa viettäneet toivat meille mökiltä hiljaisena saattona uunipellin. Kysyimme mikä siinä on vikana. Vaieten he osoittivat sormellaan. Ja kas, olihan siinä pellillä pari suolamurua ja pieni rasvapisara, kun edellinen asukas oli roiskauttanut kuumia ranskanpottuja leivinpaperin ohi .( Oli kiireinen vaihtopäivä ja peltihän se jäi näköjään tsekkaamati.)
Annoimme heille puhtaan uunipellin
pahoitellen huolimattomuuttamme.
Yhtä vakavina he läksivät talvi-iltaan paarustamaan pelti kainalossaan mökkiä kohti. Mökkikirjaan he olivat jättäneet huomautuksensa. Voi hitsin hitsi. Ei auttanut anteeksi pyyntömme. Heidän joulunsa oli pilalla. Mökkiläisistä saisi kyllä vaikka kokonaisen kirjan aikaan...mutta se ei kuulu tähän.
Voisitko vielä kertoa puljunne tarkemmat tiedot, etten vahingossakaan erehdy tulemaan teidän vaivoiksenne.
8v ikäisenä korvatulehdus ja 39c kuume koko joulun. Korvat niin kipeät, ettei nukkumaan pystynyt ja lähin lääkäri about 50km päässä (itä-Suomi, bönde, 80-luvun alku).
Vuosi sitten mies ilmoitti 23 päivä, että on pettänyt minua ja muuttaa omaan asuntoon, laittoi myös eropaperit tänä päivänä. Tarkoitus oli kuulema vasta joulun jälkeen ilmoittaa mutta ei pystynyt esittämään. Jouluaatto meni itkiessä, mies vielä syyttely etten voinut lasten takia esittää että kaikki on hyvin.
Meille on tulossa tänä vuonna tuo norovirusjoulu :( Lapsi oksentaa taukoamatta. Emme voi tietenkään lähteä joulua viettämään sukulaisten luo. Todella masentava tunnelma. Koko syksyn olen odottanut joulua ja sukulaisten tapaamista. Nyt vaan odotamme taudin iskemistä. Ruokaakaan en ihmeemmin uskalla ostaa, jos jäävät syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Meille on tulossa tänä vuonna tuo norovirusjoulu :( Lapsi oksentaa taukoamatta. Emme voi tietenkään lähteä joulua viettämään sukulaisten luo. Todella masentava tunnelma. Koko syksyn olen odottanut joulua ja sukulaisten tapaamista. Nyt vaan odotamme taudin iskemistä. Ruokaakaan en ihmeemmin uskalla ostaa, jos jäävät syömättä.
Meillä myös kaksi lasta oksennustaudissa, päiväkodissa kiertänyt norovirus. Itse varmasti sitten sairaana jouluaattona. Myös me luonnollisesti pysymme kotona. Olen odottanut joulua pitkään ja nyt kävi näin. Pitää vaan lohduttautua sillä, että lapset kasvavat ja vähitellen taudit vähenevät. Mutta harmittaa silti vietävästi!
Joulu toisella puolella Suomea anoppilassa kun syöpäsairaan isäni kunto romahti jouluaattona ja mietin koko ajan pala kurkussa ehdinkö isäni luo vielä. Anoppi on pitoemäntä parasta laatua ja joulupöydässä ei ollut kuin kinkkua ja laatikoita enkä edes syö kinkkua... okei, täytyy sanoa että oli niin paha pala kurkussa että ei mikään ruoka olisi maistunut.. lisäksi joulupukki teki oharit ja lapset itkivät kun ei pukkia näkynyt. Okei, nämä kaksi viimeistä juttua olivat pikkujuttuja mutta tuntui että sinä jouluna meni kaikki pieleen.
No, ehdin näkemään isäni ja hän kuoli uudenvuoden aattona 🙁