Mies jätti ja lähti
Heippa. Mielipiteitä kaipaisin.tämä on pitkä tarina ja en todellakaan väitä, että minussa ei ikinä vikaa ole. Olen ollut mieheni kanssa 18 vuotta yhdessä, kolme lasta meillä. Nuorina yhteen päädyttiin. Jo ensimmäiseten kuukausien aikana miehellä oli tapa suuttuessaan lähteä monen päivän reissuille. Aina olen kotiin takas ottanut tai ite pyytänyt päästä kotiin. Viimesen 7 vuoden aikana mies reissuillaan ollut toisen naisen kanssa neljä kertaa. Ilmoittanut minulle aina jälkeenpäin ettei olla oltu yhdessä joten se ei ole pettämistä.Näihin naisiin liittyy huumeita. Otin takasin joka kerta, hetki menee hyvin ja taas suuttuu ja lähtee ja sama rumba aina vaan. Saa tehdä mitä haluaa kun ei kerta sillon olla yhdessä. Reissuillaan vaihtaa numeron, etten saa kiinni ja etsii paljon naispuolisia kavereita(monet mulle ilmoitelleet kun vinkuu naisilta tiettyä asiaa). Peliongelma mutta ei apua halua, koska ei ole paha. Siitä syystä yhdessä sovittu, että minun takana kaikki rahat ja maksan laskut. Saan aina siitä kuulla kun kaikki rahat menee kotiin, laskuihin ja pentuihin(itse en tätä sanaa käytä). Mitähän vielä.. Paljon kaikkea.. Tuntuu että pää sekoo. Viikko sitten lähti taas, jäi valheesta kiinni ja kun kysyin asiasta, suuttui kun minä kuulema vahdin häntä. En vahtinut vaan tuttava kertoi asioita.. Huusi lasten kuullen, taas, miten paska ämmä olen. Eli kun suuttuu, lähtee
. Vaatii, että on oltava hyvällä päällä koko ajan.. En vain pysty. Luottamus mennyt, välillä tuntuu, että kaikki ok mutta jää valheista kiinni noin kuukauden välein.. Silti minä vaan hänet takaisin ottaisin.. Apua, mitä teen.. Kannattaako? En pääse yli tästä kun ei ole kelle puhua..
Kommentit (72)
Kaikkien kanssa välit mennyt. Kun vielä välit oli kunnossa, sanoivat että ei oo järkee. Ei ole kukaan lapsien perään edes kysellyt.
Minua ärsyttää tuo kun kommentoidaan rahasta. Mies saa palkkaa reilusti vähemmän kun minulla tulot. Rahan takia roikkuisin, ei sentään. Kerroinhan että mies on lähes 40v ja kakden vuoden ajan elämästään vasta töitä edes tehnyt. Koko sen aiemman 16 vuodwn ajan ollut työttömänä tai käynyt työkkärin kursseilla, koska ne pakotti ettei rahat katkea..
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien kanssa välit mennyt. Kun vielä välit oli kunnossa, sanoivat että ei oo järkee. Ei ole kukaan lapsien perään edes kysellyt.
Minua ärsyttää tuo kun kommentoidaan rahasta. Mies saa palkkaa reilusti vähemmän kun minulla tulot. Rahan takia roikkuisin, ei sentään. Kerroinhan että mies on lähes 40v ja kakden vuoden ajan elämästään vasta töitä edes tehnyt. Koko sen aiemman 16 vuodwn ajan ollut työttömänä tai käynyt työkkärin kursseilla, koska ne pakotti ettei rahat katkea..
Voi luoja mitä uhriutumista. En voi nukkua, en voi opiskella jne. Aikuinen ihminen ja täysin itse vastuussa omasta hyvinvoinnista ja siitä minkälaisen miehen kanssa elää. Jossain vaiheessa pitäisi katsoa peiliin ja ottaa itseään niskasta kiinni. Teet ihan yhtä väärin lapsillesi kuin miehesi. Sä mahdollistat tuon kaiken. Läheisriippuvuudesta irti päästäminen tuntuu yhtä vaikealta kun vaikka alkoholista, mutta onnistuu jos on tahtoa.
Vaihdata lukot ja käy sukupuolitautitesteissä.
Rakas Ap, Anna itsellesi anteeksi. Sano se itsellesi ääneen kolme kertaa. "Minä annan itselleni anteeksi".
Muista että vaikka olet ollut 18 vuotta hyväksikäytettävänä ja alistettuna niin vielä pahempaa kuin 18vuotta huonossa suhteessa on 18vuotta ja yksi päivä huonossa suhteessa.
Kerää lapset kokoon ja syökää hyvä ruoka. Sitten kerrot heille että perheneuvottelu pidetään olohuoneessa. Kerrot lapsille ikätasoisesti että isi on väärässä ja käyttäytyy huonosti. Pyydät lapsilta anteeksi että et ole pystynyt suojelemaan heitä. Halaat kaikkia lapsia. On ok näyttää tunteita ja itkeä. Teet paperille suunnitelman miten lähdet suunnittelemaan itsesi ja lasten uutta elämää ilman isää.
Rakas onnea matkaan
sinä ansaitset kultaa!
Tärkeää on myös ottaa kaikkiin vanhoihin ystäviin ja sukulaisiin yhteyttä ja kertoa avoimesti tilanteesta se vaatii nöyrtymistä. Pyytää avoimesti apua. Apua varmasti järjestyy.
Hei taas.
Olem vuosia yrittänyt sukuni kanssa saada yhteyden, he eivät halua olla missään tekemisissä minun kanssani.sisaruksia minulla useita. Äiti on taivaassa. Myöskään miehen suku ei ole missään tekemisissä.. Olen oikeasti täysin yksin lasten kanssa. Heillä onneksi on kavereita ja puuhaa. Minä olen yksin. Tajuan että taidan olla läheisriippuvainen.. Koitan keksiä keinon miten pääsen tästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Hei taas.
Olem vuosia yrittänyt sukuni kanssa saada yhteyden, he eivät halua olla missään tekemisissä minun kanssani.sisaruksia minulla useita. Äiti on taivaassa. Myöskään miehen suku ei ole missään tekemisissä.. Olen oikeasti täysin yksin lasten kanssa. Heillä onneksi on kavereita ja puuhaa. Minä olen yksin. Tajuan että taidan olla läheisriippuvainen.. Koitan keksiä keinon miten pääsen tästä eroon.
Kylläpä taidat nyt vedättää meitä hyväuskoisia!
Hyvää joulua sinulle, tää provo on jo nähty.
Sun on aika itsenäistyä ja hommata oma koti jossa lasten on hyvä olla. Viimeinkin. Mielestäni olet sen velkaa lapsillesi. Miehellesi et ole mitään velkaa. Usko huviksesi, elämäsi alkaa parantua kun viimein otat sen askeleen. Vähän sama tilanne sulla kuin alkoholistilla joka haluaa raitistua. Kaikki on sinusta kiinni. Ajattele lapsia!
Sitä se k'ullinkipeys teettää. Selkäranka katoaa ja kieli lipittää.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se k'ullinkipeys teettää. Selkäranka katoaa ja kieli lipittää.
Horoooo
Eikö todellakaan sinun kukaan sukulainen välitä, vaikka olet noin p**kassa suhteessa. Eivätkö välitä lapsistakaan?