Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tottakai todellisuus näyttäytyy älykkäille erilaisena

Vierailija
18.12.2019 |

kuin siellä 100 ÄO: n henkilöllä. Ihan eri lajia tavallaan koko elämä.

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minä en tiedä miltä todellisuus toisista näyttää, mutta veikkaan että aika höttöiseltä ja turvallisen ihanaisena pumpulina, jossa oikeudenmukaisuus toteutuu aina, kun on vain oikeanlainen ihminen ja tekee oikeita asioita.

Luulen että älykkäät ihmiset näkevät enemmän rakenteita ja sellaisia ns. näkymättömiä koneistoja, systeemejä ja syy-seuraus pyöriä.

Oletan että älykkäämmillä on vähemmän maagista ajattelua kuin tyhmemmillä, ja älykkäämpi ei turvaa elämäänsä mihinkään satuolentoon.

Voi toisaalta olla mukaälykäs ihminen jolla on tuollainen Narnia jumittuma, mutta voi kamala kun se esittää sitä koko todellisuudenkuvana, huh. Ja pääsee vielä päättäjäksi niin, koko maailma pitää muuttaa vaikka peiliin vilkaisukin riittäisi mitä tulisi muuttaa sielussa ensin.

Vierailija
22/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO136 kirjoitti:

Siksi älykkäillä onkin enemmän masennusta ja alkoholin käyttöä.

Tutkimusten mukaan toisinpäin molemmat asiat. Uusi yritys peliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan pomoani!

Vierailija
24/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olenkin älykäs, nautin myös käden ja silmän yhteistyöstä. Meditoin tekemällä nopeita ja virheettömiä työsuorituksia, kun olen oppinut jonkun tehtävän mielestäni täydellisesti. Sitten alkaa harmittaa, kun töissä ei tule eteen uusia haasteita tarpeeksi usein ja olen hionut aikataulunikin jo viimeistä piirtoa myöten eri tehtävien välillä yhteen ja nopeiksi.. Pidän myös tauoista, jotka olen ansainnut. Leikittelen myös työmuistillani. Muistan helposti pitkän asialistan ulkoa ja vain tarkistan, tuliko kaikki tehtyä. Olen tehnyt tarkkaa työtä virheettä ja nopeiten koko tiimissä, kun taas jotkut työkaverini ovat tehneet joitakin virheitä. Ohje on, että virheitä ei tässä työssä saisi tulla. Olen yleensä valmis 5 min ennen määräaikaa. Olen hyvä tekemään myös muistipelejä. Tämä taito katoaa monilta aikuisilta. Pidän lasten seurasta. Ovat aitoja ja myös suhteellisen hyviä pelaamaan muistipelejä.

Vierailija
25/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykästä kiinnostaa ihan se raakatodellisuuss villoineen ja päivineen eikä mikään sovittu.

Tämä. Välillä tuntuu että aivoni ovat viritetty näkemään kaiken ns. väärinpäin. Ulkoa tuodut konseptit ovat täyttä tyhjää ennenkuin olen päässyt analysoimaan ne kokemusmaailman kautta. Pystyn näkemään hypetyksen läpi enkä pidä jos minulle tuputetaan asioita. Kulutuskarjan rooliin asettuminen on vaikeaa ja mahdotonta.

Vierailija
26/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄO136 kirjoitti:

Siksi älykkäillä onkin enemmän masennusta ja alkoholin käyttöä.

Tutkimusten mukaan toisinpäin molemmat asiat. Uusi yritys peliin.

Lähde?

Vierailija
27/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskan marjat. Korkea älykkyys ei tee kenestäkään välttämättä todellisuudentajuisempaa.

Luehan uudelleen.

Vierailija
28/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt 43-vuotias ja itse sitä mieltä että aidosti älykkäät ihmiset ovat selkeästi tunnistettavissa siitä, että he ovat rohkeita. He uskaltavat tehdä poikkeavia ja korkeankin riskin elämänvalintoja ja luottavat intuitiivisesti omaan osaamiseensa ja kokemukseensa. Niin työ- kuin yksityiselämässäkin.

Vierailija
29/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olenkin älykäs, nautin myös käden ja silmän yhteistyöstä. Meditoin tekemällä nopeita ja virheettömiä työsuorituksia, kun olen oppinut jonkun tehtävän mielestäni täydellisesti. Sitten alkaa harmittaa, kun töissä ei tule eteen uusia haasteita tarpeeksi usein ja olen hionut aikataulunikin jo viimeistä piirtoa myöten eri tehtävien välillä yhteen ja nopeiksi.. Pidän myös tauoista, jotka olen ansainnut. Leikittelen myös työmuistillani. Muistan helposti pitkän asialistan ulkoa ja vain tarkistan, tuliko kaikki tehtyä. Olen tehnyt tarkkaa työtä virheettä ja nopeiten koko tiimissä, kun taas jotkut työkaverini ovat tehneet joitakin virheitä. Ohje on, että virheitä ei tässä työssä saisi tulla. Olen yleensä valmis 5 min ennen määräaikaa. Olen hyvä tekemään myös muistipelejä. Tämä taito katoaa monilta aikuisilta. Pidän lasten seurasta. Ovat aitoja ja myös suhteellisen hyviä pelaamaan muistipelejä.

Jess, näin se menee. Mutta sitten on sellaisiakin joitten on saatava häiriintymätönkin ympäristö vaikka eivät ole mitään autisteja ( sekin voi osoittautua tulevaisuudessa muuksi kuin miksi sitä nyt runnotaan).

Vierailija
30/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta. En kyllä silti tiedä johtuuko eroista älykkyydessä, vai luonteesta, mutta ihmiset näkee koko elämän eri tavalla.

Toiset menee eteenpäin kuin laput silmillä, periaattella että mennään nyt näin, mennään naimisiin ja tehdään lapsia, kun muutkin niin tekee. Ostetaan perheauto, mökki ja koira.

Toiset sitten vähät välittää muiden esimerkeistä ja tekevät kuten itse haluavat. He yleensä näkevät koko todellisuuden aika synkkänä, eivätkä ymmärrä optimismia.

En ole samaa mieltä. Optimisti on luonteenlaji jota esiintyy myös hyvin älykkäillä. Optimismi on toivo ja usko hyvyyteen vaikka tuijottaa paskaa maailmaa silmiin.

Vierailija
31/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nyt 43-vuotias ja itse sitä mieltä että aidosti älykkäät ihmiset ovat selkeästi tunnistettavissa siitä, että he ovat rohkeita. He uskaltavat tehdä poikkeavia ja korkeankin riskin elämänvalintoja ja luottavat intuitiivisesti omaan osaamiseensa ja kokemukseensa. Niin työ- kuin yksityiselämässäkin.

hyvin pitkälle totta. Toisaalta ei kummoista zertzetungia lasten kasvatuksessa tarvita asenteena kun lapsesta saadaan arka ja vetäytyväkin. It depens, toisaalta, joku lapsi vaan intoutuu ja uhmaakin.

Vierailija
32/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvin pitkälle totta. Toisaalta ei kummoista zertzetungia lasten kasvatuksessa tarvita asenteena kun lapsesta saadaan arka ja vetäytyväkin. It depens, toisaalta, joku lapsi vaan intoutuu ja uhmaakin.

depends

Vierailija
33/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta. En kyllä silti tiedä johtuuko eroista älykkyydessä, vai luonteesta, mutta ihmiset näkee koko elämän eri tavalla.

Toiset menee eteenpäin kuin laput silmillä, periaattella että mennään nyt näin, mennään naimisiin ja tehdään lapsia, kun muutkin niin tekee. Ostetaan perheauto, mökki ja koira.

Toiset sitten vähät välittää muiden esimerkeistä ja tekevät kuten itse haluavat. He yleensä näkevät koko todellisuuden aika synkkänä, eivätkä ymmärrä optimismia.

En ole samaa mieltä. Optimisti on luonteenlaji jota esiintyy myös hyvin älykkäillä. Optimismi on toivo ja usko hyvyyteen vaikka tuijottaa paskaa maailmaa silmiin.

Ei sillä ole älykkyyden kanssa paljoa tekemistä, vaikka toisaalta joskus on paljonkin. Hyvin älykäshän ei tarvitse olla tajutakseen missä kulloinkin pieleen vaikka ihmiskunnalla menee tälläkinhaava mutta kun tajuaa että pitää vaan katsella vaikkapa naapuriperheen kasvatustyyliä Jehovan Todistajana ja kun et voi tehdä mitään sille vaan katselet sen lapsen asettamista Prokrusteen vuoteeseen ja elämän liukumista totalitärismiin , niin sanonpa vaan....

Vierailija
34/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkeaksi kasvamiseen vaaditaan myös hyvää itsetuntoa, joka vaatii että on saanut kasvuiässä rohkaisua. Moni älykäs on joutunut piilottamaan älykkyytensä.

Vierailija
35/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että älykkäänä poliisina olo on varmaan helvetti maan päällä. Näet niitten lasten olosuhteet aika persepuolelta ja sukupolvien ketjuissakin jopa ja katselet sen lapsen ja nuoren kehittymistä... ihan hirveätä varmaan on. Sama noissa muissa ammateissa esim Eläintensuojelussa. Sosiaalipuolen väki taas koulutetaan. Ja se koulutus on niitten perheitten runnominen sovittuun todellisuuteen, sama lääkäreillä.

Voi auta ja varjele jos olet noissa todella älykäs niin vitsit ovat varmaan aika vähissä.

Vierailija
36/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitattu ÄO 156. Kv-firmassa pääsuunnittelijana. Ihmetyttää, miten tänä päivänä niin moni (nykyhallitus mukaan luettuna) elää sinisilmäistä pumpuliunta.

Vierailija
37/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskan marjat. Korkea älykkyys ei tee kenestäkään välttämättä todellisuudentajuisempaa.

Ei teekään vaan tavistakin epäobjektiivisemman. Lisään vielä, että ahdistuminen maailman menosta ei kerro korkeasta älykkyydestä, siihen nyt pystyy kuka vain kun altistaa itsensä markkinoijien ja median informaatiotulvalle. Kyllä älykäs tietää, että pärjää jos osaa pitää ahdistuksensa kurissa.

t. äo 142 ja ihan hyvin menee. Tosin pitkälti ahkeruuden eikä älykkyyden vuoksi, ei älykkyys yksin riitä mihinkään. Enkä leuhki muuta kuin tällä palstalla, jossa mensalaiset kertovat kuinka tavikset ovat alhaisempi elämänmuoto... eivät ole, älykkyys ei ole teille vielä auennut.

No et nyt ihan tajunnut kuitenkaan ettei toteaminen ole leuhkaamista. Eikä se että ihan hyvin menee ole älykkäälle se juttu vaan ihan muu sisältö ja itseohjautuva elämä, ei tuollainen lapamato-sopeutuminenkaan.

En ole Mensassa koska vertaamiset ei kiinnosta pätkääkään eikä kilpaileminen vaan kaikenlainen tekeminen jossa kehittyy.

Vierailija
38/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitattu ÄO 156. Kv-firmassa pääsuunnittelijana. Ihmetyttää, miten tänä päivänä niin moni (nykyhallitus mukaan luettuna) elää sinisilmäistä pumpuliunta.

Tämä on iso ongelma, todella iso, inhimillisyys kapeutuu tai se mihin on muka varaa ihmisyyden suhteen.

Kaikkein kapein se on maailmaasyleilevällä, koska asioita ei voi höttöistää, vaan on esim koheesiovoimia kansoissa ihan kuin perheen sisällä jne. jotka pitäisi ottaa huomioon myöskin ettei vammauteta kaikkia kansakuntia juurettomuuteen ja lapsia epäihmisyyteen. Juureton on aina sekaisin, aina kyvyttömämpi luovuuteen koska energiat menevät perusongelmatasolle, ei rakentavaan, syvään työskentelyyn.

Korkeata kulttuuria ei ole koskaan kehittynyt muualla kuin siellä missä ihmiset saaneet RAUHAA, kotona perheissä ja suvuissa ja maissaan. Ihminen on keksinyt lentokoneet mutta SIELU ei lennä mukana - se on erilainen entiteetti kuin tajutaan.

Vierailija
39/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus varmaankin haluaa luoda positiivista kuvaa ja uskoa tulevaisuuteen, ettei vaivuttaisi lamaan.

Vierailija
40/133 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO 148, Virallisessa testissä mitattu. Helvetillinen lapsuus kuitenkin tuhosi mahdollisuuteni olla rohkea ja ottaa riskejä, kuten täällä älykäs näköjään määritellään. Sairastan masennusta luultavasti loppuelämäni, kärsin paniikkikohtauuksista ja dissosiaatiohäiriöstä, olen yhteiskunnan elätti ja minua nöyryytetään kaikkialla jatkuvasti. Minua pidetään paljon tyhmempänä kuin olen.

Kiitos vanhemmilleni, jotka vihasivat minua, koska olin heitä älykkäämpi.