Tottakai todellisuus näyttäytyy älykkäille erilaisena
kuin siellä 100 ÄO: n henkilöllä. Ihan eri lajia tavallaan koko elämä.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
ÄO 148, Virallisessa testissä mitattu. Helvetillinen lapsuus kuitenkin tuhosi mahdollisuuteni olla rohkea ja ottaa riskejä, kuten täällä älykäs näköjään määritellään. Sairastan masennusta luultavasti loppuelämäni, kärsin paniikkikohtauuksista ja dissosiaatiohäiriöstä, olen yhteiskunnan elätti ja minua nöyryytetään kaikkialla jatkuvasti. Minua pidetään paljon tyhmempänä kuin olen.
Kiitos vanhemmilleni, jotka vihasivat minua, koska olin heitä älykkäämpi.
Juuri niin, ihminen voidaan lytätä kun on valtaa siihen nähden. Näitä ei paljoa tuoda ilmi vaan jokainen jää hiljaa kärsimään. Ei ole hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
ÄO 148, Virallisessa testissä mitattu. Helvetillinen lapsuus kuitenkin tuhosi mahdollisuuteni olla rohkea ja ottaa riskejä, kuten täällä älykäs näköjään määritellään. Sairastan masennusta luultavasti loppuelämäni, kärsin paniikkikohtauuksista ja dissosiaatiohäiriöstä, olen yhteiskunnan elätti ja minua nöyryytetään kaikkialla jatkuvasti. Minua pidetään paljon tyhmempänä kuin olen.
Ei muillakaan helppoa ole ollut. Itse sairastuin vakavasti masennukseen jo 12-vuotiaana, mutta jos on tahtotila, kykyjä sekä halua niin maailma on avoinna. Nyt on korkeakoulututkinto ja haastava työ, sekä ajoittain burn out ja siihen liittyvä vakava masennus. Mutta en anna sen estää suoriutumistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt 43-vuotias ja itse sitä mieltä että aidosti älykkäät ihmiset ovat selkeästi tunnistettavissa siitä, että he ovat rohkeita. He uskaltavat tehdä poikkeavia ja korkeankin riskin elämänvalintoja ja luottavat intuitiivisesti omaan osaamiseensa ja kokemukseensa. Niin työ- kuin yksityiselämässäkin.
Rohkeaksi kasvamiseen vaaditaan myös hyvää itsetuntoa, joka vaatii että on saanut kasvuiässä rohkaisua. Moni älykäs on joutunut piilottamaan älykkyytensä.
Ja nyt on piilotettava ja huolella, eli hirmuinen resurrsivaranto jää piiloon kokonaan.
Ei älykkyys ole mitään suorittamista toisten Sosiaalinetsien kanssa, kun on muka kivaa ja aurinkoisen höttöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitattu ÄO 156. Kv-firmassa pääsuunnittelijana. Ihmetyttää, miten tänä päivänä niin moni (nykyhallitus mukaan luettuna) elää sinisilmäistä pumpuliunta.
Hallitus varmaankin haluaa luoda positiivista kuvaa ja uskoa tulevaisuuteen, ettei vaivuttaisi lamaan.
On monia esimerkkejä historiassa miten hallituksesta voi tulla oman kansansa Sielunvihollinen. Minusta merkit hirmuhallinnosta ovat ilmeisetkin. Sielu ei pyöri rahalla, lapsi ei kasva rahalla eikä luovuutta voida saada kukkimaan pelkällä rahallakaan. Jos näin oletetaan niin lapsi vammautuu, sielu vammautuu, kansa taantuu ja rappeutuu ja tulee vihaiseksi, eikä ala kukoistaa. Lopulta tuska on liian suurta ja he nousevat ja lopettavat sosiaalisen keinotodellisuuden, joka rahalla ohjaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minä en tiedä miltä todellisuus toisista näyttää, mutta veikkaan että aika höttöiseltä ja turvallisen ihanaisena pumpulina, jossa oikeudenmukaisuus toteutuu aina, kun on vain oikeanlainen ihminen ja tekee oikeita asioita.
Luulen että älykkäät ihmiset näkevät enemmän rakenteita ja sellaisia ns. näkymättömiä koneistoja, systeemejä ja syy-seuraus pyöriä.
Oletan että älykkäämmillä on vähemmän maagista ajattelua kuin tyhmemmillä, ja älykkäämpi ei turvaa elämäänsä mihinkään satuolentoon.
Kysymällä sen tietää miltä se todellisuus muista näyttää. Valitettavasti vaan he saattavan päättää että sen on näytettävä sinun pisteetäsi käsin samalta. Jos et alistu ja toisella on valtaa sinuun on aika paha tilanne. Ei siinä auta kuin nousta kapinaan ja ottaa se oma tila.
Näinhän on käymässä ihan kollektiivisestikin laajemminkin Suomessa. Pelottaa katsella kun iso iso iso ongelma on olemassa ja kehittyy mutta valtaapitävä elää kuplassaan jota on vaikea puhkaista. En nyt erittele enempää mutta tuskaa katsella mitä meille Suomessakin on tapahtumassa.
Ok. Tiedän mistä nyt puhut, ja ymmärrän jos ehkä luulit minunkin puhuvan siitä samasta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muillakaan helppoa ole ollut. Itse sairastuin vakavasti masennukseen jo 12-vuotiaana, mutta jos on tahtotila, kykyjä sekä halua niin maailma on avoinna. Nyt on korkeakoulututkinto ja haastava työ, sekä ajoittain burn out ja siihen liittyvä vakava masennus. Mutta en anna sen estää suoriutumistani.
Hyvä että pärjäät, mutta tunge nuo tahtotila ja asenteesta se vain on kiinni höpötykset persiiseesi.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta. En kyllä silti tiedä johtuuko eroista älykkyydessä, vai luonteesta, mutta ihmiset näkee koko elämän eri tavalla.
Toiset menee eteenpäin kuin laput silmillä, periaattella että mennään nyt näin, mennään naimisiin ja tehdään lapsia, kun muutkin niin tekee. Ostetaan perheauto, mökki ja koira.
Toiset sitten vähät välittää muiden esimerkeistä ja tekevät kuten itse haluavat. He yleensä näkevät koko todellisuuden aika synkkänä, eivätkä ymmärrä optimismia.
Tekevät kuten itse haluavat itselleen synkän elämän ja nämä on niitä älykkäitä? 😉
Et siten tajua ettet tee kovinkaan monien suhteen asioita maailmassa ja silti näet niitten olevan hyvinkin raskaasti pielessä. Otetaan nyt esim , että joudut katselemaan pedofiliaa silmästä silmään, läheltä. On hyvin höttöistä olla reipas ja kärsimättä tuon näyn edessä. Ei kaikkiin asioihin voi puuttua mitä näkee ja ne jättävät syviä arpia ihan ilman että tarvitsee itse niitä kokea edes,
ja älykäs osaa eläytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitattu ÄO 156. Kv-firmassa pääsuunnittelijana. Ihmetyttää, miten tänä päivänä niin moni (nykyhallitus mukaan luettuna) elää sinisilmäistä pumpuliunta.
Hallitus varmaankin haluaa luoda positiivista kuvaa ja uskoa tulevaisuuteen, ettei vaivuttaisi lamaan.
On monia esimerkkejä historiassa miten hallituksesta voi tulla oman kansansa Sielunvihollinen. Minusta merkit hirmuhallinnosta ovat ilmeisetkin. Sielu ei pyöri rahalla, lapsi ei kasva rahalla eikä luovuutta voida saada kukkimaan pelkällä rahallakaan. Jos näin oletetaan niin lapsi vammautuu, sielu vammautuu, kansa taantuu ja rappeutuu ja tulee vihaiseksi, eikä ala kukoistaa. Lopulta tuska on liian suurta ja he nousevat ja lopettavat sosiaalisen keinotodellisuuden, joka rahalla ohjaillaan.
Ihmisten välillä raha on huono mittari, mihinkään, Lasten kanssa se on suorastaan tuhoisaa, jos lapsi joutuu rakentamaan identiteettinsä sen varaan. Se asia ei ihan niin hoidu. Nyt leikitään että taloudellinen pärjääminen on sama asia kuin että hyvin menee. Se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minä en tiedä miltä todellisuus toisista näyttää, mutta veikkaan että aika höttöiseltä ja turvallisen ihanaisena pumpulina, jossa oikeudenmukaisuus toteutuu aina, kun on vain oikeanlainen ihminen ja tekee oikeita asioita.
Luulen että älykkäät ihmiset näkevät enemmän rakenteita ja sellaisia ns. näkymättömiä koneistoja, systeemejä ja syy-seuraus pyöriä.
Oletan että älykkäämmillä on vähemmän maagista ajattelua kuin tyhmemmillä, ja älykkäämpi ei turvaa elämäänsä mihinkään satuolentoon.
Kysymällä sen tietää miltä se todellisuus muista näyttää. Valitettavasti vaan he saattavan päättää että sen on näytettävä sinun pisteetäsi käsin samalta. Jos et alistu ja toisella on valtaa sinuun on aika paha tilanne. Ei siinä auta kuin nousta kapinaan ja ottaa se oma tila.
Näinhän on käymässä ihan kollektiivisestikin laajemminkin Suomessa. Pelottaa katsella kun iso iso iso ongelma on olemassa ja kehittyy mutta valtaapitävä elää kuplassaan jota on vaikea puhkaista. En nyt erittele enempää mutta tuskaa katsella mitä meille Suomessakin on tapahtumassa.
Vai onko joku tietämätön täällä miten puukonpistoja satelee nuorilta ja oikealta ja vasemmalta jo? Kuvaan tätä juuri. En ihannoi vaan KUVAAAN! Että se ERO tulee selväksi myöskin.
Älykkyys varmasti vaikuttaa siihen, miten maailman näkee. Siihen vaikuttaa myös tuhat muuta asiaa.
En kuitenkaan ole ihan varma siitä, ymmärtääkö älykkäämpi ihminen maailman todellisuuden jotenkin selvemmin kuin tyhmempi ihminen. Pystyn omalla keskivertoälyllänikin järkeilemään, ettei kukaan meistä oikeasti ymmärrä maailmankaikkeudesta hölkäsen pöläystäkään, ja vaikka ymmärtäisi niin olisiko mitään ymmärrettävää edes olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai onko joku tietämätön täällä miten puukonpistoja satelee nuorilta ja oikealta ja vasemmalta jo? Kuvaan tätä juuri. En ihannoi vaan KUVAAAN! Että se ERO tulee selväksi myöskin.
Älykäs osaa analysoida miksi puukonpistoja satelee, mutta osa itseään älykkäinä mieltäviä eivät edes mieti näitä asioita, vaan ovat oman menestyskuplansa ja "positiivisuutensa" lumoissa.
On jotain tapahtumassa Suomessakin MIKSI puukoilla pistellään!!!
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys varmasti vaikuttaa siihen, miten maailman näkee. Siihen vaikuttaa myös tuhat muuta asiaa.
En kuitenkaan ole ihan varma siitä, ymmärtääkö älykkäämpi ihminen maailman todellisuuden jotenkin selvemmin kuin tyhmempi ihminen. Pystyn omalla keskivertoälyllänikin järkeilemään, ettei kukaan meistä oikeasti ymmärrä maailmankaikkeudesta hölkäsen pöläystäkään, ja vaikka ymmärtäisi niin olisiko mitään ymmärrettävää edes olemassa?
Kyllä on kirkkaampia näkemään myöskin. Joka alallakin omiaan. Luonto on hierarkkista, se ei ole sosiaalidemokraattinen systeemi. Hyvin älykkäät näkevät monta alaa kirkkaammin.
Eivätkä pysy piilossa vaikka niin haluttaisiinkin. Paine on kova kun lytätään monia selkeitä ihmisiä, syyllistetään tajuamisesta ja runnotaan.
Tiedän olevani jossain ainakin hyvin lähellä Mensan ÄOM-rajaa, tuskin kumminkaan sen yli, en ole ikinä testannut muuta kuin sen Mensan puolen tunnin nettitestin, ja se jäi pisteen verran alle "rajan".
Suoritin peruskoulun ja lukiot vasemmalla kädellä. Ainoa siellä oppimani asia oli, että jos asiat voi tehdä helposti, ei kannata stressata.
Nyt omalla yritykselläni teen kaksipäiväistä työviikkoa, tienaten saman mitä keskimääräinen työssäkäyvä täydessä viikossa.
Aivan 100% varmasti valtio menettää osaltani verotuloja, koska opin jo ala-asteella, että viisas voi joko paahtaa täyttä höökää, tai larpata muiden keskituloisten joukossa tekemällä vain 20% siitä mitä muut ahertaa.
Jos tämä verotulojen kertymä ahdistaa, kannattaa kiittää sitä ala-asteen opettajaa, joka haukkui mut ja antoi jälki-istuntoa, kun olin tehnyt koko vuoden matematiikan tehtävät ekan kouluviikon aikana, ja ostatti uuden työkirjan vanhemmillani.
Tunnistan vahvaa kyynisyyttä ja ulkopuolisuuden tunnetta usein taviksia kohtaan. Erityisesti tämä nykyinen kiky-lisää-työtunteja-politiikka saa epäilemään ihmisten järkevyyttä, kun taviksetkin ovat alkaneet hokea ylitöiden tärkeydestä taloudelle. Talous ei voisi vähempää kiinnostaa.
Kant muistaakseni sai sieluunsa liian ison arven kerran kun näki erään pieksävän hevosen pahasti. Ei ikinä toipunut enää.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta. En kyllä silti tiedä johtuuko eroista älykkyydessä, vai luonteesta, mutta ihmiset näkee koko elämän eri tavalla.
Toiset menee eteenpäin kuin laput silmillä, periaattella että mennään nyt näin, mennään naimisiin ja tehdään lapsia, kun muutkin niin tekee. Ostetaan perheauto, mökki ja koira.
Toiset sitten vähät välittää muiden esimerkeistä ja tekevät kuten itse haluavat. He yleensä näkevät koko todellisuuden aika synkkänä, eivätkä ymmärrä optimismia.
Kummallinen analyysi. Että ne jotka tekevät kuten itse haluavat olisivat synkkiä, ja taas ne jotka menevät massan mukana laput silmillä taas muka optimistisia...
Ei, ystäväiseni, kyllä se on ihan päinvastoin. Ihan loogisesti, ne jotka tekevät kuten itse haluavat ovat niitä onnellisempia.
Älykkään hermosto on äärivirittyneen herkkä (ja puhun nyt inhimillisesti laaja-alaisesta sellaisesta, en siitä mitä psykopaatit edustavat).
Ja jos sinä seulot hiekkaa kuten meitä nyt ihmisinä seulotaan tässä yhteiskunnassa niin ne isot murikat siihen seulaan vaan jäävät, ne joilla on järki harkoissa ja helppoa käsitellä systeemin kannalta.
Mutta se hienoin aines se hieta ihan se painuu pohjalle. Kukaan ei poimi sitä sielujen hietaa jossa se kulta on, juuri vaan yhteiskunta noukkii vaan ne kivet, kovat ja näkyvimmät ja kertakäyttöisimmät. Näin kuvailisin sitä miten oikeastaan suuri osa hienointa ainesta jätetään hyödyntämättä, koska aika on rahaa muka ja kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt 43-vuotias ja itse sitä mieltä että aidosti älykkäät ihmiset ovat selkeästi tunnistettavissa siitä, että he ovat rohkeita. He uskaltavat tehdä poikkeavia ja korkeankin riskin elämänvalintoja ja luottavat intuitiivisesti omaan osaamiseensa ja kokemukseensa. Niin työ- kuin yksityiselämässäkin.
hyvin pitkälle totta. Toisaalta ei kummoista zertzetungia lasten kasvatuksessa tarvita asenteena kun lapsesta saadaan arka ja vetäytyväkin. It depens, toisaalta, joku lapsi vaan intoutuu ja uhmaakin.
Ööööh, tarkoitatko siis Zersetzungia?
ÄO136 kirjoitti:
Siksi älykkäillä onkin enemmän masennusta ja alkoholin käyttöä.
Älä vain pliis kerro tuota naapurin juopoilleni. Muuten he saavat päähänsä, että on älykästä hakata sekä haukkua naistaan ja naisen mielestä on älykästä hyväksyä tuollainen kohtelu sekä jäädä sellaiseen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan tällä ettei ihmisiä voi vaihtaa ikinä toiseen. Lapsi on menetetty tai ei ole menetetty. Kukin vuorollaan. Uusia samanlaisia ei tule. Ikinä.